Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-09-18 / nr. 104

Primâriei de Neamţui. No. 1466. Se publica din nou antreprezuirea achizurilor pe rachiu, viu şi păcură din această urbâ, pentru timpii de 3 ani cu începere de la 1 Ianuarie anul curent 1865, pentru care regulăndu se olile de mezat la 22, 26 a curentei şi 4 a viitoarei luni Octomvrie, cu peritodca legiuita de 24 oare, concurenţii ahotnici însoţiţi de garanţii legale, să se înfăţoşeze în camera acestei Primarii, când urmeaza a li se ceti şi condiţiile dupa care se dau, precum şi prezentarea contabilităţii ţinută în credinţa a acestor acţizuri de la 1 Ianuarie şi pănâ la adjudecaţie, spre a se încredinţa muştereil de suma banilor adunaţi. No. 1477. Se publică de a 3-ea oară terminele de 15, 24 şi 30 a curentei luni Septemvrie, cu respectul de 24 oare pentru antreprezuirea luminarisireî acestei ori, cu 180 fanare, înserate şi prin Foaea No. 96, concurenţii ahotnicî acompaniaţi de garanţii formale, sa se prezinte în camera Primăriei în zilele aratate. No. 1479. De vreme că şi la terminele, 5 şi 7 a curentei luni avansate prin Foaea No. 96 nu s’au înfăţoşat concurenţii pentru antreprezuirea nutreţului necesar cailor de la comanda pompierilor din această urba, regulăndu se a se mai ţinea din nou licitaţiuul la 6, 10 şi 12 a viitoarei luni octomvrie, cu adjudecaţia de 24, care, se publică ca concurenţii ahotnici, să se prezinte în camera Primăriei la arătatele termine, când urmează a se face hareculuirea asupra persoanei ce ar lăsa preţul cel mai favorabil pentru casa comună. Primăriea T. Peatra, No. 1649. La terminele publicate prin Foaea No. 95, când urma a se licita partea privitoare pe D. Halm Zaraful din tacsa vinului din acest oraşu, în privinţa neurmârii sale dupre condiţiile contractului, fiind că nu s’au ivit nici un doritori», Primâriea regulând alte crite pentru licitarea acestei antreprize la 1, 2 şi 3 a viitoarei luni Octomvrie, cu adjudecaţiea după 24 oare, se publică spre ştiinţa concurenţilor doritori de a se prezenta la acele termine cu garanţiile cuvenite. Primăria de Tecuciu. No. 1151. Urmând a se da în antrepriză cdlerarea acestei urbe, prin 66 lampe cu gaz şi pe timpu de un an începătorii de la 1 Ianuarie 1866, se publică spre cunoştinţa Domnilor concurenţi, carii asociaţi de cuvenitele garanţii, să se prezinte la împlinirea terminului de 40 zile, când are a se face 1 la licitaţie. Primâriea de Vaslui. No. 436. La 9, 10 şi 11 cu peritodca legiuită la 12 a viitoarei luni Nocmvrie, regulăndu se al 3-lea rându de termine pentru săvârşirea mezateior dării în antrepriză a eratelor casei comunale a acestui oraşii pe anul 1866, obştite prin Progresul No. 95 şi 97, anume rachiu, vinul, berea de locu şi ace aduse de peste hotar în butelca numită porteru, vinaţele străine, cotul cu ruăhâlitul, păcura şi dohotul, cântarul, mortosâpiea, tâerea masculilor de specula gazul, varul bun şi prost, cărţile de joc, ştergerea ogeagurilor, şi numinurisirea oraşului, se publică spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi de a lua acele antreprize, ca la terminele regulatisite să se înfăţoşeze în camera acestei Primării cu garanţiile cuvenite. PROGRESUL. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI Curtea de Apel din Iaşi. No. 433. Procesul următor între D. Nicolai Marcovici, Dior Aleco Plastaru, Stavâr Ghibăneacu, Capitali Nicu Nicolau şi Coatachi Marcachi, pentru 128 galb. şi a lor procentu, de câtră aceasta Curte l’su terminat din nou spre cercetare la 19 a viitoarei luni octomvrie, pe de o parte s'au făcut cunoscut tuturor numiţilor procesanţi, iar pe de alta se publică citatul termin spre ştiinţa procesanţilor, ca la împlinirea lui să vie la Curte spre înfâţoşare cu dovele ce vor fi având, căci la din contra procesul pe baza art. 371 din regulament, se va căuta în prezenţa numai a părţei stăruitoare, chiar şi de n’ar fi acta complectă cu adeverinţa vremiea din părţi, publicaţia va servi drept adeverinţă. Trib. Civil de Iaşi Secţia a 3-a. No. 638. Domnul Nicolai Ivanovici cu obligaţia legalizată de acest Tribunal sub No. 172 din 1 Septemvrie 1863, s’au împrumutat dela D. Vasilie Nădejde cu 300 galb. pe timpu de 2 ani de dobânda legiuită, plătită din 6 în 6 luni, şi sub siguranţie de amanet fondul binalelor pe loc supus bezmanului câtre biserica Evangelica, aflătoare aice în oraş mahalea munteui mel de sus din Păcurari, şi la căzu cănd nu ar urma cu plata procentului şi a capitalului, atunce D-luI creditorlul se scoată casele în vânzare pe temeiul documentelor, ear la 3 a curentei luni, D-lu'I creditorlul prin suplica ce s’au registrat la No- 610, arătând că D lui debitorlul n’au fost următoriu nici cu plata procentului regulat conform cu tecstul obligaţiei, şi că terminal au respiratu, au cerutu a se proceda lucrări de esproprierea hipotecei pentru a Ds. îndestulare de capita şi procente, pe cât din trecut nu vor fi plătite şi până la numărătoare, din acest faptivu Tribunalul considerând că hipoteca s’au constituit, prin lucrările acestui Tribunal, şi că vre un căzu împedecâtor nu urmeazâ decât reclamaţii băneşti ce s’au regulat a se ave în videre la espropriare, pe acest temeiu şi a § 605 din Codul Civil art. 10 din Sobornicescul Hrisov şi Ofisulul No. 28, au încuviinţat eapropriarea mencionatului fondu, se publică terminul de 6 luni ca toţi acei ce ar ave vreo contestaţiune, sâ’şi formezm reclamaţiune la locul competent, dând în ştire şi acestui Tribunal. No. 3149. Dupâ cele publicate prin Foaea No. 52 din 19 Fevruarie 1864, pentru revinderea moşiei Scobălţeniî a D. Iancu N. Cantacuzin din acest district Iaşii, pe conta cumpărătoarei Dna Rucaauda Ventura, ce s’au urmat spre îndestularea epitropiei Sf. Spiridon cu capital în sumă de 7000 galb. la 29 Mai acel anu, fiind cea întâi Vinera Zi de adjudecaţie, după respirarea licitaţiei de 40 zile şi nefiind stăruitorii Inimine din partea epitropiei Sf. Spiridon creditoare, Tribunalul au încuviinţat amânarea adjudecaţiei pe a 3-ea Vinare, scriinduse şi Redacţiei a publica cele de cuviinţă pentru adunarea concurenţilor, iar la 30 a citatei luni, Tribunalul au priimit adresa Epitropiei Sf. Spiridon No. 997, mijlocitoare că, în consideraţia împrejurărilor, Epitropia au venitu de a face o concesiune, şi cea mai de pe urmă adecă, de a mai îngădui timpu de 3 luni împlinirea sumei ce are a lua de 7000 galb. din vânzarea arătatei moșii, cerând totodată a se suspenda adjudecata mezatului până la respirarea terminului arătat, înse lucrările mezatului să ramâie deschise, apoi la 20 Mai anul curent primindu se adresa acel Epitropil No. 757, prin care arătând că terminul de 3 luni ce au fost acordat Dnel Rucsanda Ventura, pentru vânzarea moşiei Scobălţeniî, au respirat încă de la 1 Septemvrie anul trecut 1864, şi Dnel n’au urmat a achita nici procent până la 1 Ianuarie anul curent, pentru capitalul de 7000 galb. mai remâind datoare încă cu 959 galb. 27 lei din procentul pănâ la 1 Ianuarie citata, au cerut a se regula scoaterea în vânzare a eLişti moşii cu publicaţie de 40 Zilc, în urmarea aceştia Tribunalul considerând lucrările urmate şi cerirea Epitropiei, au încuviinţat înaintarea und din nou licitaţie, pentru revinderea mencionatului fondu, se publică ca în termen de 40 dei concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătata moşie după lămurirele şi condiţiile publicate mai înainte, să se prezenteze la acest Tribunal în toate Zilele de mezatii ce vor mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea întâi Vinere după respirarea lui, când are a se face adjudecaţia asupra celui ce va da mai folositorii preţii cu banii aduşi în Tribunal, urmând concurenţii în Zipa de adjudecaţia să fie pregătiţi cu garanţia cerută de art. 5 din legea de la pag. 137 Colecţia II şi tot el să se informeze la faţa locului despre starea presenta a îmbunătăţirilor de pe acea moşie, iar vânzarea are a se efectua în conformitate cu Regulamentul publicat în Monitorul de Bucureşti No. 210 din 1862, şi a circularei Minist. Justiţiei No. 25.593 din 1863, având a prim pe coraparatoriu toate consecventiile aplicarel acelui regulament, dupâ etniea circularâ, fiind că părţel nemulţemitei se dă drit de recurss în casaţiune. No. 633. Atât contractel în No. de 2 cât şi 2 inventare prin care D. Gheorghie Lefter, face cunoscut că casa, pivniţa şi bucătăria aflătoare pe uliţa podului lungu din acest oraş. Iaşii, ce ca moştenire în parte, s’au lasat de repos, seu părinte Grigorie Lefter, le-au trecut cu chirie câtre muma sa Zamfira Lefter pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomvrie anul curent, cu preţii de 6 galb. pe fiecare anu, şi pe care baci ’iam priimit deplin acum înainte, adeverinduse de acest Tribunal numai încât priiveşte adevărata semnătură se publică aceasta spre obşteasca ştiinţă. No. 632. Obligaţia de 400 galb. cu care D. Grigorie Timotin, în temeiul procure! ce are de la D. Dimitrie Beldiman adeverită la 9 Iunie 1864 sub No. 227, s’au împrumutat de la I. Costachi Zira pe timpu pănâ la Sf. Gheorghie viitorui! 1866, cu dobândă de 10 la sută pe an, pentru încredinţatoriul Dsale, şi în siguranţa moşiei Cârnicenii aflătoare în acest district, legalizinduse de acest Tribunal în urma sarcinilor cunoscute până acum prin lucrări, se publică aceasta spre obşteasca ştiinţă. No. 472. Dior Ioan şi Catinca Irimiea prin petiţia adresată acestui Tribunal la 26 April anul curent, arătând că locul ce au la uliţa carmarocului despărţirea a 4 a, vroind a’l vinde de veci prin mezat, şi fiind că documentele sunt perdute încă din timpul nevrăsniciei lor, au cerut a li se face hotarnică asupra acelui loc. Tribunalul din acest motiv au însercinat pe unul dintre foştii sef Supleanţi D. N. Ciurea, ca să facă ceruta hotarnică,după ce mai întâi se va încredinţa prin administraţie şi de la megieşi că este în necontestată proprietate a numiţilor, iar de la D. Supleant pe lângă adresa No. 343, priiminduse o asemene hotarnică, care acum s’au întărit provizorii, se publica în toată a ei cuprindere cu termin de 6 luni şi osebitele 15 zde de respect, spre deşteptarea tuturor acelor ce vor avea orice bora de pretenţie cu orice drit asupra măsurilor şi a locului cuprinşii prin emisa hotarnică, ca să le reclame la locul competent în lâuntrul terminului, dând în ştire şi acestei Secţiuni a Tribunalului de Iaşi, conform rostirei Oficului No. 28 aflat în Colecţia II pag. 192. HOTARNICĂ. Anul 1865 luna Iunie 200, subsemnatul Supleant a Tribunalului de Iaşi Secţia a IlI-a, conformit Însecinărei Camerei cuprinsă prin adresa No. . . de a face hotarnică locului cu binale din carmaroela D. loan şi Catinca Irimiea, conform cerere! sale, pentru a’l servi de document, astaZi păşind la faţa locului în prezenţa megieşilor Ileana Pinculeasa şi Maftei Iftodi, constatându mai întâi stăpânirea, am început măsurile cu st. domnesc de 8 palma şi am găsit 26 st. partea despre carmarocul brumoasei, 26 etanj, 6 palme feţa la uliţă până lângă casa numitului Iftodi, 28 st. 2 palme partea despre Maftei Iftodi numit mal bus, şi 17 stj. 2 palme fundul despre Ileana Pinculeasa; pe acest loc care este gospod, este o casă, o alta ruinată şi o şură asemene, nişte borţi de dubit pel; în acest mod s’au efectuat hotarnica prezentă. N. Ciurea, în Numele Măriei Sale Domnului Principatelor Unite Române, Alecsandru loan I. TpimunaASA liceu de laiul Seruia a 3 a. Hotarnica presenta fiind efectuată prin lucrarea fostul Supleant al acestui Tribunal D. N. Ciurea, potrivit însârcinărei ce ’i s’au fost pus întru aceasta, se întârește provizor conform încheierei din 28 August anul curent No. 23 a protocolului, dar definitiva întâriturâ se va face după respirarea legiuitei publicaţii de 6 luni şi osebitele 15 zie de respectu, dacă în lâuntrul acestui termin nu se vor ivi cazuri împedacâtoare. L. Negruţi, A. Iuliano, Grefier Pantazi. No. 471. 1865 Septemvrie 9. Tribunalul district. Bacâu. No. 6640. Pentru adjudecaţia vânzeri caselor D. Coltachi Crupenschi Chiticeanu din acest oraş, acele publicatei prin Foaea No. 40 din 15 April anul curent, se publică terminul de a 3 ea Vinere, ca concurenţii să se prezinte la Tribunal în acea a 3-ea Vinere Z* lucrâtoare, când are a se face adjudecaţia, pregătiţi cu garanţii. No. 6734. Pentru adjudecaţia arendărei a 3 pogoane vie din T. Ocnei, cu caia, a Dlul loan Teodora, publicaţii şi prin Foaea No. 90 din 9 August, spre satisfacerea Statului cu banii 200 lei şi 3 ermilici, se publică terminul de a 3-ea Vinere, ca concurenţii să se prezinte la Tribunal în acea a 3ea Vinere Zi lucrătoare, când are a se face adjudecaţia, pregătiţi cu garanţii. No. 6827. Pentru adjudecaţia văniZerei a 111 str. 7 palme 4 palmace şi 1 linie moşie a repos. Dimitrie Gorgosu, din mai multe hotare, precum au fost publicat în Foaea No. 50 din 8 Mai anul curent, se publică terminul de a 3-ea Vinere, ca concurenţii să se prezinte la Tribunal în acea a 3 ea Vinere şi lucrâtoare, când are a se face adjudecaţia.