Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-07-10 / nr. 76

ISO. 75. ANUL III. I'CAEA publicaţiunilor oficiale din RESORTUL CITEŢEI IAŞI, IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Chiristigiel. ţiarul se publică de la 8—6 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patruaun 187 lei. Iaşii,Sâmbâtâ 10 Iulie 1885. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Înserarea unui rând de 35 litere costa un leu, cursul fiscului. Iaşi, 10 Iulie.  Amânarea punerea în lucrare a Codului Civilă Alecsandru loan I, până la 1 Decemvrie al anului curenţii. REFERAT II. Noul Codice Civilă Alecsandru loan, dupâ îoaltulă Decretă No. 1655, urmează a se pune în lucrarea de la 1 Iulie viitoră. Subsemnatulu însă având în vedere câ acest Codice este strânsă legat cu cel de procedură, fără de cere nu este posibilitate a se aplica, vâzăadă că Condica de procedură abia astăzi s’o votată de corpură Ponderatoru, considerândă câ chiară de ar fi posibilitate de a sancţiona şi promulga până la 1 Iulie, totuşi este necesitate de a se imprima şi a se împărţi, pentru ca această lege să poată fi deobşte cunoscută şi studie atât de cel chiemaţi a o aplica, găseşte de cuviinţă ca punerea în lucrare a noului Codice Civilă Alecsandru loan, să se amâne până la 1 Decemvrie viitoriă. Ministru D. C a r i a g d i. No. 22,056 Iunie 28, anulă 1865. Jurnalu. Astăzi 29 Iunie în Şedinţa Consiliului de Miniştrii luându-se în băgare de sama referatului lui Ministru Justiţiei, Cultelor şi Instrucţiunel Publice No. 22.056, în privinţa amânării punerii în lucrare a noului Codice Civile Alecsandru loan până la 1 Decemvrie, şi avănd în vedere câ acestă Codice nu să poate pune în lucrare fârâ procedură, şi câ zisa procedura abis erî s’o votată de Corpură Ponderatoriu. Având în vedere câ chiar dacă a’ar sanţiona şi s’ar promulga până la 1 Iulie, totuşi este necesitate ca aceasta lege sâ fie imprimată şi împărţită astfel ca să poată fi deobşte cunoscută şi studiată de cei chiemaţi a o aplica. Consiliulă se uneşte cu opiniunea D lui Ministru Justiţiei, Cultelor şi Instrucţiune! Publice şi încuviinţează amânarea punerii în lucrare a noului Codice Civile Alecsandru Ioan până la 1 Decemvrie viitoriă. Disposarile acestui Jurnal se vor aduce la îndeplinire de D. Ministru Justiţiei, Cultelor şi Instrucţiunei Publice, dupâ ce se vor aproba de M. S. Domnitorul. No. 1. Cretzuleacu, Florescu, Manu, D. Cariagdi. Prea înalte Doamne, Consiliul Miniştrilor astăzi 29 Iunie, văzând câ procedura Codicelul Civile abia era s’o votată de Senat, nu poate fi aplicată la 1 Iulie, trebuind a fi imprimată, împărţită şi studieatâ de cel chlemaţi a o aplica. Văzând câ fără această procedură nu se poate aplică noulă Codice Civile la 1 Iulie, a hotâratu amânarea el pănâ la 1 Decemvrie anulă curentă. Rogă plecat pe Măria Voastră să mă autorisaţi, aprobând această hotărâre va publica în următorul decretă. Sunt cu cel mai profund respect al Măriei Voastre Prea înalte Doamne Prea plecat şi prea supus servitor. Ministru Secretar de Stat la Departamentul Justiţiei, Cultelor şi Instrucţiune! Publice. D. Cariagdi. ll lui n. Cariagdi Ministru Justiţiei Cultelor şi în Instrucţuinea Publice, Bucuresci. Se aprobă hotărârea Consiliului de Miniştri. ALECSANDRU IOAN I. Cu mila lui Dumnezeu şi voinţa Naţională, Domn Principatelor Unite Române, La toţi de faţă şi viitor! sânâtate. Asupra raportului Ministrului Nostru Secretaru de Stată la Departamentul Justiţie! No. 22.083, văzând jurnalul "Consiliului de Miniştri" de la 29 Iunie curent; Auzind şi avisul" Consiliului Nostru da Stată, Acu decretat şi decretam ce urmează: Art. 1. Punerea in lucrare a noului Codice Civile Alecsandru loan I. este amânat până la 1 Decemvrie viitor. Art. II. Şi cel de pe urmă, Ministru Nostru Secretară de Stat, la Departamentul Justiţiei, este însărcinat cu esecutarea acestui decret. Dă în RigiDoasa în 30 Iunie 1365. .No. 954. ALECSANDRU IOAN, Prefectura district. Cahul. No. 5617. Se publică ziua de 25 a recurentei regulată a seţine licitaţia în pretoriul Prefecture!, pentru vinderea materialului şi domestiile desfiinţatei staţiuni poştale Gura Epurenii, spre deşteptarea concurenţilor, carii la arătata ziua se prezinte în Camera Prefecture! unde se va ţine licitaţia. Prefectura district. Covurluiu. No. 6621. D. sub Prefect de Horincea, prin raportul No. 3722 arată, câ la comuna Diocheţi, au picat de pripas o capâ cu neatin, cu semnele următoare, la păr murgă, cu furculiţă la amândoue urechile, şi mânza tot murgă, pântânoagă la piciorură drept dinapoi, şi cu o muşcătură de lup la pulpa dinapoi . se publică aflarea păgubaşului, care în terminul legiuit să se presiate aicea cu dovezi legale, spre a i se elibera vitele. No. 6748. La comuna Bălenii plasa Siretiă, aă picată de pripasă oeapă şi unucală cu semnele următoare : calul la pâr balan, segun, în spate, şi abraşă dinapoi sub coadă, eapa la păr neagră, inferată cu litera N. B. la şoldul dreptu dinapoi, la picioru dinapoi gros la chişiţă rosâtură» se publică aflarea păgubaşului, ca sâ se presenteze aicea cu dovezi spre a i’ se elibera vitele. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura district. Iaşii. No. 11,300. Se publca câ pentru formarea inventarului şi încheierea preşriptului verbal, de starea a caretelor de pe ruoşica 7 oameni, spre a se da în sama noului arandaşă, s’au făcut termin la 21 a curentei, cănd este invitat vechiul arendaşu D. Temistocli Bastachi, de ori unde ar fi sâ se prezinte la sub Prefectura plasei Braniştea acest judeţă, spre finirea lucrarei mencionate. No. 11421. Fiind câ la terminul de 5 Iulie curent nu s’aă prezentat nici un concurent, spre efectuarea vănzerei a 89va stăni, lemne de foc din parchetul No. 3, de pe moşia Sinestii plata Cărlătura acest j ideţă, se publica zioa de 25 tot ale curentei, pe când s’au regulat o aşa vânzare. Prefectura district. Botoşani No. 88*s2. Pe moşia Curteştii picând de pripas o vacă în păr plavanâ, cu coarnele greblisi», şi înfrată la cornul siărgă cu litera H. B, precum D. sub Prefect de Tărg prin raportul Nr. 1949 informează, se publică terminul de 3 lun! pentru aflarea paguba şuiul, care cu dovezile cuvenite, sâ se înfâţoştze aice de a o pricimui, căci după espirarea acestui termin în cea întâi Mercure se va vinde licitativa, servind aceasta şi pentru concurenţi ce ar fi de a o cumpăra. Prefectura district. Bacau. No. 8593. Asigurându se de la Gheorghiu Săpatorul spre îndestularea lui Panaite Giuncu, o vacă, se publică terminul de 40 zile, ca concurenţii sâ se prezinte în Camera sub Prefecture, Bistriţa de sus, unde are a se face mezatul. No. 8951. La terminul de 40 zile publicat în FGea Mo 38 din 10 April trecut, nu s’au putut vinde productele şi vitele asigurate de la posesorul moşiei Valea-Saca, în pretenţia Dnt. Zinca Donici, se publică alt termin de 40 zile, ca concurenţii sâ se prezinte tot la D. sub Prefect de Trotuşă. No. 6622. Din raportul sub Prefecture de Plută No. 2745, se de informaţie, eâ la comuna Siviţa au picat de pripas un cal la par murg, coada şi coama neagră, pete albe pe spinare de şea, la un pictoră dii apoi puţin păntănog şi la ochiul dreptu cu albeaţă, se public aflarea păgubaşului, care îa terminul legiuit să se prezenteze aice cu dovezi legale spre a ’i se elibera vita. Prefectura district. Fâlciu. No. 7911. Pe moşiea Epurenii plasa Pruul, pripăşinduse un cal la păr roiba, puţin cam ţintat In frunte, fără alte semne, se publică terminal legiuită pentru deşteptarea proprietarului şi înfâţoşarea aici cu argumentele gale, spre a se rugula dupa rge. Prefectura district. Neamţi. No. 8765. Din cauză ca la zilele publicate în Feea No. 16, nu s’au înfăţoşat concurenţi, pentru a lua în arendă 2 livezi din târgul Neamţul a Monast, cu asemenea numire, pe 3 ani până la 23 April 1868, şi cu adaosul la condiţiile publicate prin Monitorul No. 213 şi 215 din 1864, ca arendaşul sa le facă gardurile bune, se publica din mă ca concurenţii să se înâţoşeze în Camera acestei Prefecturi la 19, 20 şi 21 iulie curent. No. 8066. Din cauză câ la împlinirea firminulul publicat în Foaea No. 52 nu a’bă putut vinde vitele monarctic şi Agapia, se publică spre cunoştinţa concurenţilor, câ la 28 a curentei luni Iulie, să se prezinte la Camera sub Prefecture I plasei de sus din Tărgoiu Neamţu, în care zi este a se săvârşi vâastra aceste v»te. No. 8^28. Din raportul sub Prefetura I plasei de Sus No. 1^72, luand a se încredinţe : că Tom« Gheorghie Dumitra Anini şi Cotactiu Vasîle Rusu din comuna Picail, ce au tras la sorţi de recrutaţie pentru contingentul anului curent, sânt emigraţi unde nu se ştie, se publică aflarea unor asemenea titri, şi trimeterea lor la această Prefectură, spre a se supune consiliului de revizie. Prefectura district. Roman. No. 6233. Nici la terminul de 20 a trecutei ce au fost publicat prin Foa a No 6a, nu s’aă îi faţoşată vreun concurent pentru a lua în antrepriză tacerta unui No. de 40 lanţuri din nou cu forţile lor, după modelul aflat la Prefectura, pentru tromfonarea arestariior, precum şi reparatul a unul vechiu, s’aă fiedat un altă termin la 28 Iulie curent când amatorii ce vor vroi a lua în anti priză facerea unor asemene, să se înfățoșeze la Prefectură. Prefectura district. Suceava. No. 6127. în comuna Drăgosâoil gâcindu se de pripas un ci ia pâr murgă deasupra coamei cu o pată albă se publică spre obşteasca ştiinţă, ca proprietarul, să ea se înfăţoşeze la pub-Prefectura de Moldova acest district, cu dovezii legale a’şi priimi paguba. Prefectura district. Tutova. No. 10808. De la foştii perceptori comunei Cârja cu unitele numiţi Gheorghie sin Onose Cloarici, şi Nicolae Toschina, asupra cărora s’au constatată câ figurează rămăşiţe pe anii 1860, 1861 şi 1862, din dările fiscului, asigurându se de la debitori 2 bol cam porumbi de la Gheorghie Onose Cloarici, 1 capa murgă deschisă cu mânză, 1 căruţă de 1 cal şi cu o păreche hamuri de un cal, 1 poloboc ca de 40 vedre de stejar, 2 levicere vărgate de lănâ, de la Nicolai Teschina, se publicâ spre obşteasca ştiinţă ca doritorii ce vor voi a le cumpăra, sâ se înfăţoşeze la Camera sub Prefecturei plasei Târgul, dupâ împlinirea termenului de 40 zile socotit de la Foael, când are ase fini mezatură cu forma cuvenită. No. 10778. Pe moşiea comunei mânzaţiî acestă judeţă, s’au pripăşit o capâ la pâr murgă închisă, pete albe pe spinare, la urechea stângă pişcătură, şi la cea dreaptă pişcătură, se publicâ aflarea pâ