Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-10-18 / nr. 117

PROGRESUL Prefectura district. Bacau. No. 15,181. Asigurănduse de la individul Vasilie Fâinariu, spre îndestularea D. Leiter Bin Halm, o vaca cu viţel şi 2 oî, se publică terminul de 40 cliete, ca concurenţii să se presinte în Camera sub- Prefecturei Tazlaul de glosu, unde are a se face mezatul. No. 15.237. Asigurănduse 2 vaci din averea ră ^ pos. Iancu Lascar, pentru banii ce mai datoreşte D. Apostol Rizopolu, se publică terminul de 40 zile, ca concurenţii să se presinte la sub Prefectura Tazlăul de glosu, unde se vor vinde cu licitaţie. No. 15.267. D. Iancu Tenenhausu prin suplica ce au adresat arată, că la 23 August au perdut unu sunet de 1657 lei 20 par., subscris de D. Şmil sin Lelbu din târgul Căluţii. Boris în dialectul evreescu pe ordin traiu de creditoriu, cu data 10 Elei sau 20 Augustu, anul 1865, pe termin de 3 luni, se publică a lui perdure, ca acel ce l’ar gâsi, să’l aducă la Prefectură. No. 15.303. Neputânduse vinde la terminul de 40 Zile, ce au fost publicat, suma de 182 merţe popuşoi asiguraţi pe moşiea Radomireştii de Glos, de la Dl. Adolf Marcoviciu, în pretenţie a Dlul Petrachi Goroveiu, se publică alt termin de 40 elite, ca concurenţii sâ se presinte în Camera Prefecture!, unde urraeale a se face licitaţiea. No 15,306. Asigurănduse 2 stoguri fân de la D. Ioan Macarie, în pretenţie. D. Alecu Bontăşu, se publică termin de 40 elile, ca concurenţii să se presinte la sub Prefectul Tazlău de sus unde se va vinde. No. 15.333. Asigurănduse 2 boi de la Toader Cojocariu, în pretenţie. D. Gaspar Nicolau, se publica terminul de 40 milile, concurenţii sa se presinte la subprefectura Bistriţa de sus, unde se face vânzarea. No. 15.094. V. sub Prefect a plasei Trotuşulu, prin raportul No. 5643 încredinţare, câ în comuna Jâvrenii au picat o juncâ de pripas, la pâr porumbâ, coarnele miel ţapoşe, şi la urechea stăngână etâ de desuptu, se publică terminul legiuit de 3 luni, spre ştiinţă, că pâgubaşul ce ar fi: sâ se înfăţoşe^ în lâuntrul acelui termin cu legiuire dovedi la sub Prefectură, spre a o priimi. No. 15.114. D. Poliţaiu a oraşului Rapân, prin raportul No. 2620 încredinţare, că la D. Nicolai Sacaru au picat de pripas o vacâ la păr plavae, coarnele citite, la urechea dreaptâ pişcată, la şoldul stâng denapoi îuferitâ cu litorile T. i. c.( cada supţire, se publicâ terminul legiuit de 3 luni spre ştiinţa păgubaşului ce ar fi, sâ se înfâţoşeze în lâuntrul acelui termin la Poliţie cu legiuite dovezle spre a o priimi. No. 15,177. Asigurănduse de la individul Vasilie Chirca 2 vaci cu viţel şi un gluncan, spre îndestularea D. Alecu Rugină, se publică terminul de 40 file, ca concurenţii sâ se prezinte în Camera sub Prefecturel Bistriţa de sus, unde are a se face mesajul* No. 15,179. Asigurănduse de la D. Gherasim Caravia 9 stoguri fân şi 6 fălci de pădure stejaru, aflate pe moşiea Mărginenii, spre îndestularea Darabet Tataru, se publica terminul de 40 700, ca concurenţii la împlinirea terminului, sa se prezinte în Camera sub Prefecturel Bistriţa de sus, unde are a se face mecatul. Prefectura district. Bolgrnd. No. 6162. Din raportul sub Prefecture arondismenUitul Cahula-Prut No. 5621 se ea informaţie, câ în comuna Vocăneştii au picat de pripas o mân`.a tâ la pâr porumbă, coarnele ţapoşe, la trup de mijlocii, tui danga pe şoldul stângu litera necunoscută, şi de 3 ani, se publică aflarea proprietarului el şi presentarea lui cu argumentele necesare în terminul legal, spre ai se elibera. Prefectura district. Calmi. No. 8557. Din împrejurări neputânduse efectua vinderea licitativa a celor 4 boi împliniţi de la D. Flora Jurnvlieva, în pretenţia D. N. Calciu, şi pubiicaţi în Foaea No. 61, se publica un alt termin de 40 çlil© enumerat de la data Foael, spre deşteptarea concurenţilor, carii la espirarea lui sâ se presinte în pretoriul Prefecturei, unde are a se ţinea mezatul. Prefectura district. Ismail. No. 10,976. în comuna Nicolaefca cAsinduao pripăşită o capă cu mânjii, la pârnoalbă, trupul mijlocii, coama în dreapta, ţintă mică în frunte, pete mici din amândoue părţile, dese, şi danga la amândoue şoldurile denapol, stângul 75, şi dreptul 3K, se publica aflarea păgubaşului şi presentarea lui în termin cu doveşii, spre a’l priimi. Prefectura district. Putna. No. 9853. D. Poliţaiu de Oraş prin referatul No. 5390 anunsâ, câ în acest Oraş la Dl. Garabet Ohanoviciu, s’au pripăşit o vacă cu viţel, la păr bălană cu coarnele drepte fără alte semne, se publicâ legiuitul termin aflarea proprietarului acelei vaci şi presertarea lui la Dl. Poliţaiu acestui Oraş cu dovezile ce va avea. Prefectura district. Roman. No. 9189. La neurmarea unui numer locuitori de pe moşia Bramsteuil cu plata banilor ce s’au constatat că datorescu DD. Panaite Efstatiu şi Gheorghie Condopolu, asigurănduse de la el mai multe vite şi obiecte, care urmeazlc a se vinde licitativ, se publica terminul de 40 7'10 socotita de la data Foael, la împlinirea cârtea, amatorii de a le cumpăra, sâ se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se efectua mezatul. No. 9401. A conta banilor ce D. Mihalachi Ursoiu are a lua de la jidovii Bereu şi Iosep Suharovici, asigurânduse de la aceşti din urmă 11 stâni, lemne făcute în jumâtâţi, pe moşia Bozienii, 1 berbec mic alb, 1 vacă cu viţel, şi mai multe obiecte pojitic casnicâ care urmeaze a se vinde licitativa, se publica terminul de 40 eve socotit de la data Foael, la împlinirea căruia, amatorii de a le cumpăra, sâ se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se efectua mezatul. No. 9601. La neurmarea a unor locuitori din satul Bâloşeștii mic, cu plata banilor ce datoresc pe fâna, D. Ioachim Hagi Tatos posesorul pământului proprietatel de acolo, asigurânduse de la datornici 2 boi, 5 vaci cu viţel, 1 vaca a fata, 2 vaci sterpe, 1 mânzat, 1 gonitoare, 1 mânzat şi 1 cal, toate aceste au a se vinde licitativ, se publica ca muştereil ce ar vroi a cumpăra asemene vite, sâ se presinte în Camera acestei Prefecturi la împlinirea terminului de 40 700 socotit de la data Foael, unde are a se face mezatul. No. 9432, în noaptea de 18 spre 19 a trecutei de câtrâ locuitorul loan M. Cazacu de pe moşia Mirceştii, s’au gâait în şosea pe un omu necunoscut cu o câruţâ încărcată cu fân oi cu o eapâ înhamatâ la ea, întrebăndu’l de unde ar fi de loc, de unde au încărcat fânul şi unde îl duce, acesta nu au dat dovezl atunce cazacul au desharaat eapa şi cu hamurile pe ea au dus’o la o cantoanâ în apropiere, când s’au înturnat înapoi, au găsit fânul descărcat şi acel individ fugitu cu cârtiţa, fârâ v, se şti unde, se publicâ terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi asupra epei ce este la pfir neagră, cu pete albe pe partea stângă, micâ de trupâ, umflată la genunchele picioarelor de dinapoi, ca în lâuntrul unul asemene, sâ se presinte cu dovezi spre a’şi primi eapa împreună cu hamurile, câci la din contra le vor vinde. No. 7773. La neurmarea DD. Hironi şi Mihalachi fraţi Cuharschi, cu plata banilor ce mai datoresc D- nei Maria Stavăr, rest din câştrul Sf. Gheorghie trecut, pentru posesia moşiei Marmureni, asigurănduse 110 merţe popuşoi bâtuţi din anul 1863, care urmează5 a se vinde licitativu, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foael, la împlinirea cârnea amatorie de a cumpăra acel popuşol, să se presinte în Camera Prefecturei, unde are a se efectua mezatul. No. 8531. La neurmarea indivizilor, Dumitrachi Paraschiv şi dascălul Gheorghie Voicu cu plata banilor ce datoresc D. Gheorghie Petrescu, asigurânduse o capă cu mânza şi un gonitoru, care uriează a se vinde licitativ, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foael, la împlinirea carnea, amatorii de a le cumpăra, sâ se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se efectua mezatul. No. 9632. Spre satisfarea Ds. Costachi Melinte cu banii ce are a lua de la locuitorii Gheorghie Cosma şi Manoschi Istrati, asigurănduse 1 vaca şi 1 mânzata care urmează a se vinde licitativa, se publică terminul de 40 Zile socotit de la Foael, la împlinirea căruia amatorul de a le cumpăra, să se prezinte în Camera acestei Prefecturi unde are a se efectua mezatul. Prefectura district. Tutova. No. 17,337. A conta banilor cu care Dna Mariea Dimcea, datorește Dlui Costachi LaZeru, asigurăndu- se de la debitoare, 71 oi mari albe ţigâl, 10 o’ mari negre şi roşie ţigâl, 2 capre mari, 5 berbeci mari albi ţigâl, 4 berbeci albi şi 2 negre, 11 meluţe albe, 2 mei albi, 9 raeluţe negre, 1 edi idem; se publicâ ca concurenţii ce vor voi a le cumpâra sâ se înfăţoşeze la Camera sub Prefecturel de plasa Târgului, dupâ împlinirea terminului de 40 Zii0» când are a se fini mezatul cu forma cuvenită. No. 17,345. A conta banilor cuveniţi Iconomului Costachi Vrabie, din posesiea Bălţii Hârcetea partea D. Iordachi Ganea, trecutâ câtrâ Sf. sa, asigurânduse de la D. Vasile Damaschin, poaedorele arătatei Bâlţi un bou, se publică sa concurenţii ce vor voi a’l cumpăra, sâ se înfăţoşeze la Camera sub-Prefecturel de plasa Târgul, dupâ împlinirea terminului de 40 Zil0 socotit de la data Foael, când are a se fi un mezatul cu forma cuvenită. No. 17,355. Aconta banilor cu care Dnel Rucsanda şi Zoiţa Iamandi, datorescu D. Grigorie Iosifescu, asigurânduse de la debitare 3 iconiţe îmbrăcate cu argint, 1 masâ de cârţi veche, 4 scaune de frasin îmbrăcate cu adamasca şi 1 cu cit roşu, 1 salte umplută cu lână, 1 cântări, 1 lighean cu ibricul seu, 1 dulap de tel, 3 lâvicere, 1 covor, 42 coţi de prosop şi şervete, 141 coţi de pânZ0, 1 sofă veche îmbrâcatâ cu adamascâ, 1 chiuliţe cu chilugul ei, 1 ladâ veche, 55 coţi de pânZ0, 1 ceasornic de masâ de Bocefa, 1 steclâ cu 2 ocâ vişneap, 1 steclâ cu 1 ocâ vişneap, 1 steclâ cu 1 ocă rachiu, 1 sfeclâ cu 1 ocâ spirt, 12 liuguri de masâ, 12 cuţite de masâ de fer, 12 furculiţî de masă idem, 5 linguriţi mici de alamă, lehise de cristal, 1 canâ pentru lapte, 1 tava de aramâ, 1 tigae idem, caldare idem, caldare mare idem, 1 ligean cu ibricul seu de alamâ, 1 tingire da aramă cu capacul ei 1 caldare de aramă, 1 păreche solniţe; se publică ca concurenţii ce vor voi a le cumpăra, sâ se înfâţoşeze la Camera sub-Prefecturei Talaaei Corodul, dupâ împlinirea terminului de 40 700 socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenitâ. Prefectura district Vasluiu. No. 9904. De la unica locuitori din comuna Stângacii, împlininduse 4 boi, 1 vacă, o gonitoare, 1 viţel, 20 oi, 2 cal, 1 junca, 4 masculi, 3 topoară, 1 stup, 5 lavicere, 1 cortăş, 1 suman, 1 fer de plug, 1 ceaun, 2 lăzi şi 4 roţi, întru îndestularea D. Mihai Isecescu pentru bani, se publica vânzarea lerii în termin de 400 lei la sub-Prefectura de Racova. No. 9905. Spre îndestularea D. Anton Schilet, cu banii 3334 lei 27 par. ce are a lua de la mai mulţi locuitori din comuna Schela, împlininduse 22 vaci, din care 9 sânt cu viţel, 8 boi, 15 gonitori, 6 gonitoare, și 1 mânzat, se publică terminul de 40 Zil0, socotit de la data Foael, pentru vânzare la Camera Prefecturei. No. 9906. La neurmarea D. Toader Tabacariu din comuna Tansa cu plata banilor 183 lei 20 parale, câtre D. Stefan Butuc, asigurânduse de la debitoriu 1 bou, se publica terminul legiuit de 40 Zi10, pentru vânzarea la Camera sub Prefecturei Fundurile. No. 9907. La no urmarea unora din locuitorii comunei Tanacu a plăti Dlul Mane Cluntu banii ce datoreaz0 râmfişiţuri din chirie ce urma a le duce la Galaţi şi lipsurile de pâine netradate, sechestrându-le de la debitori uni numai vite şi lucruri, se publica terminul de 40 zil0, la espirarea câruea concurenţii să se înfăţoşeze la sub-Prefectura de Crasna unde urmează a ce vinde licitativ. No. 9908. De la Ioan Borne din Tansa fostul epitrop averii orfanilor râpos. Vasile Agachi asigurânduse 2 boi, şi 1 lăvicert pentru banii 450 lei, ce datoreşte casei, se publica terminul de 40 zil0 pentru vânzare la Camera sub Prefecturei Fundurile. Consiliul de revizie din Iaşi. No. 5180. Tinerii carii dupâ numerile capatate la tragerea sorţilor, urmată pentru contigentul anului curent, scutinduse de a fi recruţi în armata permanentă trebue acum a lua parte la corpul dorobanţilor, fiind absenţi din oraşl, dupa încredinţările date de Domnii Comisari respectivi, şi anume : Avram Leizer No.sortului 257, Ursachi Iosep idem 226, Petrovic Gheorghiu idem 148, Ionescu Teodoru idem 175, Moscu Ijicovici idem 151, Iancu sin Iţic idem 230, Leiser Iţic idem 251, Rain Stamn Mihel idem 224, Rabinovici Iancu idem 299, Strula idei idem 262, Iţicovici Zalman idem 312, Căzlariu