Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-08-07 / nr. 89

No. 89. ROMANIA. ANUL III. FOAEA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI. IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Chirigtigiel. Ziarul se publică de la 3—6 coaie pe Heptâiuâuâ. Abonamentul pe au 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii Sâmbătă 7 August 1865 In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere costa un leu, cursul lacului, epe, una la trup mare, la păr roalbâ, coama în stânga, coada pâroasâ şi lungâ, la piciorul drept de dinainte copita nouă, de 9 ani, şi a doua la trup mare, pârul negru, coama în dreapta, la şoldul stângii dinapoi lit. M, de 8 ani, se publica aflarea păgubaşului şi presentarea lui cu dovezi în terminul legal. Iaşi, 7 August. PROCLAMAŢIA Câtre toţi cetăţenii din întreaga Românie. Posta austriaca a inundat astâţlt Capitala cu un Diar pusu sub plic şi întitulat „Clopotu,“ el se edita în Eleveţia în limba Pomină şi poartă drept inscripţiune pe de o parte „Craiova“ iar pe de alta că va eşi în toate oraşele României, articole cuprinse în întâiul immer al mencionatului Diar, sunt atăt de provocatoare, ca nici umbra unei îndoeli asupra ramnificaţiunelor ce au eşiu între acele apeluri şi sediţiuni, ce Guvernul a fost chiemat a combate în Bucureşti în ijipa de Marţi 3 August ; intriganţii culpabili se ţin şi se mişcâ la întuneric.—Cetăţenii Români! care’şî iubesc Ţeara lor, tic cu bâgare de sama si sâ priceapâ câ Guvernul îşi va face datoria, inse acum mai mulţii de cât ori când elfi are trebuinţă de înţelepciunea şi de patrioticul concursă al adevăraţilor Romîni. Guvernul nu se îndoieşte despre indignaţiunea cu care se va priimi foaea? înse ca sâ le serve de prevestire şi de învâţemînt. Ministru de Interne General Florescu. Bucureşti, Sâmbâtâ 7 August 1865. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Ministerul Finanţelor. Serviciul Regiei Tutunului. No. 33.313. Prin jurnalul Consiliului de Miniştri de la 28 Iulie, se hotărăşte ca pentru tutunurile, ţigările şi tabacurile ce se vor depune în magaziile regiei până la desportare, sâ se perceapă armatoarele tacse de magazinagiu : Pentru 1 ocă tutun de orice felii si cualitate câte 3 parale pa lună. Pentru 1 ocâ tabacu şi ţigări câte 6 par. pe lunâ. Pentru tutunurile ţigările şi tabacurile ce vor avea şi se vor declara de particulari pentru usul lor propriu, peste câtimea permiaâ fie căruea de lege, sâ se priimeascâ următoarele tacse de inventorare : Pentru 1 ocâ tutun turcesc de ori ce fel şi cualitate 4 lei, n 1 „ „ românesc idem „ „ 2 „ „ 1 ţigara în fol idem „ „ » 4 P„ 1 ocâ tabac strein „ „ n 4 ,ei „ t „ „ indigen „ „ « 2 lei- Prin urmare, punăndu-vi-se în vedere aceste tacse, vâ invita le ca sâ fiţi cu cea mai de aproape privighere pentru împlinirea lor conform instrucţiunelor date în acesta. P. Ministru A n t. G u d g i u. Depositul General de Tutun din laşi. No. 43. Dupa ultimele dispoziţiuni luate de D. Ministru Finanţelor, s’au regulat ca priimirea tutunurilor, ţigarilor şi tabacurilor pentru Regie, numai de la comercianţii detailanţî dintr un districtu, sa se facă pe la toate oraşele de residenţa ale acelor districte de câtre Comisiunile instituite ad-hoc, dar la acest deposit să se predea atăt al cultivatorilor, cat şi al toptangiilor din cuprinsul districtelor ce se afla in circonscripţiunea acestui depozit, precum şi al detailanţilor aflaţi în acest oraşii; de aceea subsemnatul se grăbeşte a publica acesta spre generala ştiinţă. Şef Depositului M. Milidonovici. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 14036. Cu raportul D. Comisariu al 3 le No. 4242, sau priimit la acest post ud cal la trup de mijlocu, la par murg închis, coarna din dreapta, coada lungă neagră, ce l’au găsit de pripas, se publicâ aflarea păgubaşului. No. 14040. D. Comisar al 5-le prin raportul No. 2519 supune, câ în acea divizie s’au gâsit o raânzăţică de pripas la trup mica, la păr porumbă Galbânâ şi coarnele mici, se publică aflarea păgubaşului. Prefectura district. Iaşii. No. 12605. Liata de bate acaretele Statutul din acest oraş, ale cărora termin de arendare expira la 26 Octomvrie viitore, se publică ziua de 15 August pentru arendarea lor pe termin de 25 ani, începători de la 26 Octomvrie viitoriu 1865, şi sfârşiţi la 23 April 1868, cu deştaptarea concurenţilor, că licitaţia are a se ţine în Camera acestei Prefecturi. L I S T A.l)e acaretele Statului aflătoare în oraşul Iaşi, ce au a se închiria la 26 Octomvrie. 1 Dugheană Nov. 389 a Monastirei Nicoriţa strada mare, chiragiu Moise Dulberg, venitul anual 100 galb., 1 dugheană în 4 apartamente a Schitului Gorovei, strada Podul-Lung, neocupate fiind baratce, un baciu de peatru a Minist. Cultelor, în ograda Sf. Trei-Ierarchi, chiragiu Iancu Culiano, venit anul 98 le 8 dugheana No. 1 a Monastirei Agapia, strada Sf. Spiridon, chiragiu Herscu Holtman, venit anual 128 galb , dugheana No. 2 a Monst. Agapia, strada Sf. Spiridon, chiragiu Costachi Panaitescu, venit anual 117 galb., dugheana No. 3 idem, strada Sf. Spiridon, chiragiu Ioaip Marcu, venit anual 64 galb , dugheana No. 4 idem, strada Sf. Spiridon, chiragiu Fise- Stoîmovieț, venit anul 494 galb., dugheana No. 5, idem, strada Sf. Spiridon, chiragiu Ilie Stainer, venit anul 58 galb., dugheana No. 6 idem, strada Sf. Spiridon, chiragiu Moise Walser, venit anual 110 galb., dugheana No. 7 idem, strada Sf. Spiridon, chiragiu Alzic Radichî, venit anual 75 galb., dugheana No. 8 idem, strada Sf. Spiridon, chiragiu Fișei Stolmovicî, venit anual 52 galb., dugheana No 9, idem, strada Sf. Spiridon, chiragiu Mariea Bercovici, venit anual 40 galb., dugheana No. 10, idem, strada Sf. Spiridon, chiragiu clironom. râpos. Tanasă Danu, venit anual 50 galb., dugheana No. 11, idem, strada Sf. Spidon, chiragiu David Fâinariu, venit anual 62 galb., dugheana No. 548 a Monastirel Dobrovâţul, Târgul de sus, chiragiu Avram Stani, venit anual 32 galb., dugeana No. 547 a Monastirel Dobrovâţul, Târgul de sus, chiragiu Manas Avramovici, venit anual 32, galb., dugheana No. 546, a Monastirel Dobrovâţul, strada Târgul de sus, chiragiu Ioil Şniter, venit anual 32 galb , dugheana No. 545 a Monast. Dobrovăţul, chiragiu Toba Sacsler, venit anual 32 galb., dugheana No. 25 a Monastirel Sf. Nicolai Domnescu, atraea Sf. Vineri, chiragiu Penes Sapira, venit anual 270 lei, dugheana No. 1594 a Monastirei Bărboi, strada Podul-Vechiu, chiragiu Mârgărint Popa Nicolai, venit anual 85 galb. No. 13160. 1). Consul Imperial al Roşiei, prin Nota No. 1304, mijlocește a se publica aflarea unui bilet de sudiţie sub No. 278, eliberat în 1864 Fevruarie 12 de câtre Consulat, iaraelitului Aller Rivin, care prin petiţie au arătat câ l’ar fi perdut, spre îndeplinirea cererei D. Consulii, se publica aflarea aceluî bilet şi presentarea lui spre anulare. Prefectura district. Bolgrad, No. 4470, în comuna Noua Parofca, au picat de pripas un mânza la păr murgu, de 2 ani, coama în 2 părţi, la urechea dreapta spintecat, la şoldul drept dinapoi litera n, se publica aflarea păgubaşului şi presentarea lui cu dovezi în terminul legal spre al priimi. No. 4600. în comuna Vechiul Traian, au picat de pripas un cal, la trup de mijloc, părul negru, coama în dreapta, coada potrivita, pe spinare pete albe, la șoldul drept dinapoi lit K, de 7 ani, și 2 Prefectura district. Cahul. No. 6166. La neurmarea evreului din târgul Leova, Moscu sin David, a răspunde suma de 22 carboave, 80 capeîce şi 2 câzî ce datoreşte D. Vasile Buţa, împlinindu se de la debitorii 11eapâ şi o vacă, se publică terminal de 40 zile socotit de la data Foaeî, spre deşteptarea concurenţilor, carii la espirarea lui sâ se prezinte în Camera Prefecture!, unde urmează a se ţine licitaţia. No. 6282. Sub-Prefectura Contangalia, prin raportul No. 2878 supune, ca pa moşie a Moscoveiu s’au pripăşit un ca! în păr murg, la trup nalt, coama în dreapta şi coada lungă, se publică terminul legiuită de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezi legale sâ se prezinte la aceastâ Prefecturâ spre a ’i se da în îndestulare. Prefectura district. Covurluî. No. 8317. La comuna Prodâneşti, plasa Iiorincea, au picat de pripas 2 vaci, 1 la pâr porumbâ, coarnele înainte, înferatâ ,a cornul stângă cu litera M. şi N, şi la pâr galbănâ, coarnele ţapoşe şi înainte, înferatâ la cornul stâng cu litera M, se publicâ spre deşteptarea păgubaşului, care sâ se înfăţoşeze aice cu dovezi autentice în terminul legiuit spre a l i se elibera vitele- Prefectura district. Fâlciu. No. 9552. Pe moşie a Gâgeştil plasa Mijlocul, găsindu-se de pripas o capă în pâr murgă, înferata la spata dreapta şi piciorul de dinainte cu litere neînţelese, se publica terminul legiuit pentru deşteptarea proprietarului ei, şi înfăţoşarea aici cu argumentele cuvenite spre a -i se elibera. Prefectura district. Ismail. No. 7817. La comisie a despârţirei a III a din acest oraşu, au picat de pripas o vacâ cu viţelul ei, la pâr porumbă, cornul din dreapta mal scurt, urechea dreaptă pişcatâ, urechea stângă tâetâ, coada lungâ, 4 ţiţe şi 1 micâ, bătrânâ cu viţeluşa la pâr galbânâ, se publicâ aflarea păgubaşului. No. 7822. în târgul Reni, dupâ cum avansazâ Poliţiea de acolo, priituindu se un cal la pâr murgu, se publică aflarea păgubaşului şi presentarea lui în termin cu dovezi a şi’l priimi. No. 7953. în oraşul Reni au picat de pripas 2 bol la păr plâvant, se publicâ aflarea pâgubaşului şi presentarea la Prefectură cu dovezi a şi-l priimi. Prefectura district. Suceava. No. 3681. Spre îndestularea I. Teodor Albineţi cu suma de 2967 lei 29 par., de la D. Marinciu Şarban, secveatrându-se 15 boi glugari, se publicâ terminul de 40 zile pentru aflarea doritorilor ce ar vroi sâ cumpere asemenea bol, cari sâ se înfăţoşeze la sub Prefectura de Siretiu, unde are a se sevârşi licitaţia. Prefectura district. Vasluiu. No. 6985. De la Petrachi Fenerio, asigurându-se un bou în pretenţia evreului Avram Frolm din Lipova, se publica vânzarea lui la Camera sub Prefecturei Racova, în termin de 40 zile socotit de la data Foaeî. No. 7144. La neurmarea lui Nicolai sin Lupu Chelanu a plati banii 120 lei, ce datorește D. Iordachi Andrei, împlinindu-se un cal, se publica vănzarea lui în termin de 40 zile socotit de la data Foaei, la Camera sub Prefectura plasei Mijlocul, unde are a se face mezatul.