Progresul, iulie-decembrie 1866 (Anul 4, nr. 45-82)

1866-10-19 / nr. 68

lern cu plata tacsel a 160 vedre rachiu măsurat la 1 Fevruarie, în sumă de lei 1652 parale 16, ce datoreste cătră casa comunala, asigurându-se de Prefectura un vas cu rachiu de 160 vedre, se publică vânzarea acestui rachiu în termin de 40 zile, ca concurenţi! ce vor fi, să se presinte în Camera Primărie! în clipa espirăre! terminuluî, l’rimârica «le Iftisî. » No. 2132. Facerea îmbrăcăminte! a 30 pompier! din această comună, adecă: 30 mantale, 30 spenturî, 30 părech! pantalon! postav sur, 30 mundire, 30 pârech! pantalon! postav civita, 30 bonete postavă, 30 galstrice postav, 90 câmeş!, 60 părechi ciubote îuft, şi 30 pârechî căputâturî, urmeale a se antreprizui, Primăria cu onoare invită pe toţ! D-ni! concurenţi a se presenta în Camera eî, la cea întâiîi oi după espirarea a 40 elile socotit de la data Foaeî. PrimAriea T. Peatra. No. 2334. La 9 Noemvrie viitorii fiind a se împlini terminul de 40 tilile avonsat prin Foaea No. 64, şi a 2-a ţii la 10 a se urma strigarea 1-ea pentru antreprizuirea pe anul 1867, a eratului de la vinaţele streine din această urba, s’au frcsat şi celelalte dile a strigarilor a 2-a şi a 3-ea pentru 11 şi 13 a aces Iun!, cu respectarea oarelor legiuite pentru adjudecaţie, cănd concurenţi! ce vor fi, să se presinte în Camera Primărie! cu legale garanţi! spre urmarea mezatului, după condiţiile ce se pot vedea în orice di. No. 2336. La 9 Noemvrie viitorii fiind a se împlini terminul de 40 ţlile anonsat prin Foaea No. 64, şi a 2-a di la 10 a se urma strigarea 1-ea pentru antreprizuirea pe anul 1867, a tacseî de 9 lei de la fiecare jocu de cărţi din această urbâ, s’aă ficsatu şi celelalte ţlile a strigărilor a 2-a şi a 3-ea pentru 11 şi 13 a acei lunî, cu respectarea oarelor legiuite pentru adjudecaţie, când concurenţi! ce vor fi, să se presinte în Camera Primărie! cu legale garanţii, spre urmarea mezatului după condiţiile ce se pot vedea în orice zili. PROGRESUL PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil dle Iaşi secţie a 3-ea. No. 2515. Spre satisfacerea D-luî loan Neculcea Mutu tutorele case! defuncte! sale soţie Elena născută Prâjescu, cu o sumă ban! ce pretinde de la D-na Eliza Cleanu, Tribunalul, conformă încheiere! din 28 Septemvrie, No. 17, au încuviinţat espropriarea imobilului Ds. debitoare! una pereche casă, aflătoare în oraşul Milas!, despărţirea a 2-a, strada mahalaua Sf. Andrei, înscrisă la No. 618, şi dar în conformitatea art. 510 publică vândarea arătatului imobil cu termen de 3 lunî, în care timp toţi ace! ce vor avea vreun drept asupra acestui imobilii, precum dotă, hipotecî, servituţi, usufruct şi altele, să se arăte la acest Tribunal în terminul publicaţie!, la din contra nu se vor ţinea nie! într’o samă, dar terminul adjudecaţie! are a fi la 27 Ianuarie anul viitorin 1867, ţlipa Vineri, oarele ! după ameaţiâ, şi dar concurenţi! ce vor fi a cumpăra acest imobilii, să se presentere în Camera aceste! Secţiuni la arătaturi cu garanţiile cerute de lege, urmând a privi pe cumpărător orice dări cătră Stat sau comună în trecut şi viitoriu. No. 2513. Spre îndestularea D-nei Maria Theodor cu suma de 100 galb. şi a lor procent de la 16 Iulie anul contenit 1865, ce’i datoreşte D. Costea Anastasie Bârnea, Tribunalul conforma încheiere! din 6 a curente! Iun! Octomvrie, înscrisă la No. 14 a jurnalului, au încuviinţat espropriarea imobililor Ds. debitorulu! Bârnea compusă de o casă, aflătoare în târguşorul Sahanale peste bariera Tatarasă, înscrisă la No. 1439 şi 1436, şi dar se publică vânzarea arătatelor imobile cu termină de 3 lunî, cu deşteptarea tuturor acelor ce ar avea vreun drept asupra acestor imobile precum dotă, hipoteca, servitute, usufruct, şi altele, să se arăte cu reclamaţie la acest Tribunal în terminul publicaţie!, la din contra nu li se vom ţinea nici într’o consideraţie, iar terminul adjudecaţie! are a fi la 27 Ianuarie anul viitorin 1867, tfipa Vineri, oarele după ameaţiâ, şi concurenţii ce vor fi a cumpăra acestea imobile, să se presentere în Camera aceste! Secţiuni la arătatari cu garanţiile cerute de lege, urmând a privi pe cumpărâtoriu toate sarcinile cătră fiscu şi comună care nu am fi plătite in trecut şi viitoriu, precum şi tacsa mezatului. No. 2511. Casele Ds. Dimitrie Theodorescu, publicate spre espropriere prin Foaea No. 44 din 24 April 1865, suspendându se mezatul pentru a se cere autorisaţia Ministerului de Finance, au încuviinţat espropriarea diselor imobile, fiind supuse platei de embatic, Tribunalul în conformitatea art. 535 din Procedura Civilă, şi a autorizaţie dată de Ministerul pentru espropriarea arătatului imobil cu condiţie ca cumpărătorul să consimtă a l i se adăuga cifra embaticului anual, cu o jumătate mai mult peste acel actual şi de a trimete la Minister actul de adjudecaţie ca să se vizeză, publică vândarea arătatului fond pe termin de 3 septămân! de la data Foaeî, cu respectarea condiţiilor arătate de Ministerul, iar adjudecaţia are a fi la 24 a viitoare! Iun! Noemvrie, dioa ,loî, oarele ! după ameadă, şi doritori! ce vor fi a cumpăra disul imobil să se presente de la arătatari în Camera acestei Secţiuni cu garanţiile cerute de lege, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai folositori o preţă. No. 2517. D. bancheriu Iacob Naişoţu, domiciliat în laş!, cvartalul 1-ia, având a lua suma de 600 galb. de la D-lor Zalman şi Daniil Apotecher, domiciliaţi în laş!, după obligaţia intabulată de această Secţiune sub No...... la 1863, au cerut espropriaţiunea imobiluluî pus hipoteca, situat în laş!, cvartalul al 4-lea, strada târgul de Jos, pe loc supus besmănului cătră Monastirea Cetăţuea, care s’au şi publicat prin Foea No. 47 din 8 April 1864, Tribunalul pe temeiul art. 744 din Procedura Civilă, conform art. 535 din acel Cod, publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra indicatuira imobilu, să se presinte în Camera aceste! Secţiuni a III-ea a Tribunalului Iaşi, la 18 a lune! viitoare Noemvrie, dipa Vineri, oarele 12 din di, lămurindu-se că cumpărâtorul ce va fi este obligat că, după terminarea licitaţiei actul de adjudecaţie să se trimatâ în original la Ministerul Finanţelor, însoţită de o înscrisă declaraţiune a sa, că consimte la sporirea embaticului cu o jumătate la cele de astăzi, şi că pe el îl va privi orice consecvinţă ar decurge din validitatea actelor vecii a acestui fond, asemenea va privi pe cumpărător orice dări cătră Stat sau comună ce nu vor fi plătite pe timpul trecută pentru această proprietate, se mai lămureşte că asupra acestui fond urmeaze reclamaţia Perceptoriului din Iaşi, cvartal, al V-lea, pentru suma de 542 lei 25 parale, totodată se spunea ele pe ace! ce vor pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca, sau orice altă drept asupra mencionatului imobil, ca înaintea adjudacaţie! sâ’şî arăte la Tribunal, pretenţiunile sub pedeapsă de a nu li se mai ţinea în samă. Secţiea a 4-a Corecţională. No. 5447. La 9 a viitoare! Iun! Noemvrie anulă curent, clipa Vineri, regulându-se termin spre cercetarea procesului intentat contra Iu! Sulim sin Leîzer, Rafail Aîzenstaîn şi Avram sin Lupu, pentru că în noaptea de 25 spre 26 Dechemvrie 1855, au furat mai multe obiecte de la D. Oscaru Gayda, de la D. Iancu Gheorghiu şi de la Marcu Hristea, şi fiind că din dosar că nu se cunoaşte locuinţa preveniţilor, se publică spre deşteptarea lor, ca în zjipa arătată, la oarele 2 după ameadta, să se presinte la acest Tribunal, pentru a asista la cercetarea procesului, la din contra se va căuta în neființă pe temeiul art. 182 din Procedura Penală. No. 5519. La 29 a viitoare! Iun! Noemvrie, Ajipa Mare!, regulându-se spre cercetarea procesului înfiinţat asupra prevenitului Zalmăn Porţelan prevenit câ a comis delictul de furt, şi fiind că nu se cunoaşte locuinţa sa, se publică acest termin spre deşteptarea numitului ca în acea zni, la oarele 12, să se presinte la Tribunal pentru a asista la cercetarea procesului, la din contra se va căuta în nefiinţă pe temeiul art. 182 din Procedura Penală. Tribunalul judeţ. Brtoşanî. No. 7073. Pe temeiul jurnalului încheiat de consiliu familiei casei defunctului Nicolai Placa şi soţiea sa Maria, presentat Tribunalului cu suplica registr. sub No. 8823, eliberându-se actul cuvenit pentru emanciparea Ds. Apostol Placa fiiul defuncţilor, se publică spre generala ştiinţă. No. 6392. Garanţia informată de acest Tribunal la 14 Fevruarie 1862, sub No. 63, cu care D. Alecu Magistau a garantat în fondul moşiei sale Lehneştii din acest district, pentru postul de Perceptor ocupat de D. Iancu Eni în târgul Ştefăneştii, pe valora de 300 galbeni, ne mai fiind lucrătoare şi ne având asupra e i sarcini, se publică această destabulare spre generala ştiinţă. Tribunalul judeţ. Calmi. No. 2803. Considerând că D. Toma Blohina, de profesiune comersant, domiciliat în Calmi, la espirarea terminuluî de 30 zile, ce ’i s’au acordat prin comandamentul prealabil No. 2018 din 16 Iunie trecut, n’au făcută restituire capitalului de 203 galbeni şi 9 lei ce cu obligaţiile din 9 Iunie 1862 şi 7 Martie 1863, legalisate sub No. 2 şi 5, au împrumutat de la Tribunal din banii casei defunctului G. Mihailov sub hipoteca o casă pe loc cu besman ce are în acestă oraşu, uliţa Râpei, şi nici au urmat cu plata procentelor respective pentru capitalul vorbit, considerănduse că numitul debitore în conformitatea art. 502 din Procedura Civilă, asemene nu aă declarată venitulă casei hipotecare spre a se putea cunoaște, dacă este suficient la plata datoriei și conteni cu lucrările urmărirei, Tribunalul prin jurnalul din 20 ale trecutei luni Septemvrie, pe de-o parte a regulată vânzarea casei arătată pe puterea documentelor aflate în Tribunal, spre plata capitalului şi procentelor menţionate, iar pe de alta pentru acest finit se publică termenul de 3 luni legiuită de art. 510 din Procedura Civilă, spre ştiinţa D-lor concurenţi, ca la împlinirea citatului termin să se presinte în pretoriul Tribunalului, orele 11 de dimineaţă, cu garanţiune pretinsă de aliniatul al II-lea al art. 542 din disa Procedură, când urmea de a se resulta espropriarea, deşteptăndu-se totodată pe toţi acei ce ar avea vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecâ, sau ori ce alt drept asupra acestui imobil, ca sâ’şi reclame pretenţiunile la Tribunal înaintea espirarei terminuluî, căci la din contra nu li se vor ţinea în samă. No. 2807. Considerând că D. Constantin Moțopol tutorele casei defunctei Sirma Găunescu, la espirarea terminuluî de 30 ţlile ce ’i s’aă acordat prin comandamentul prealabil No. 2022 din 16 Iunie trecut, n’aă făcut restituirea capitalului de 60 galbeni ce numita defunctă cu obligaţie din 22 Octomvrie 1862, legalisată sub No. 9, aă împrumutat de la Tribunală din banii casei defunctului Antohi Curgios, sub hipoteca o casă pe loc cu besman ce are în acest oraşu, uliţa Frumoasă, şi nici aă urmat cu plata procentelor respective pentru capitalul vorbit, considerând că numitul tutore în conformitatea art 502 din Procedura Civilă, asemenea’am declarat venitul casei hipotecare, spre a se putea cunoaște dacă este suficient la plata datoriei și conteni cu lucrârile urmârirei. Tribunalul prin jurnalul din 20 ale trecutei luni Septemvrie, No. 112, pe de-o parte a regulat vândarea casei arătate pe puterea documentelor aflate în Tribunal, spre plata capitalului și procentelor menționate, iar pe de alta pentru acest finit se publică termenul de 3 luni legiuit de art. 510 din Procedura Civila, spre ştiinţa D-lor concurenţi, ca la împlinirea citatului termin sâ se presinte în pretoriul Tribunalului, oarele 11 de diminaţâ, cu garanţiile pretinse de aliniatul al Il-lea al art. 542 din lisa Procedurâ, când urmea de a se resulta espropriarea, deşteptându-se totodatâ pe toţi acei ce ar avea vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiă, hipotecâ, saă ori ce alt drept asupra acestui imobil, ca sâ’şî reclame pretenţiunile la Tribunală înaintea espirârei terminuluî, căci la din contra nu li se vor ţinea în samâ. Tribunalul judeţ. Dorohoiu. No. 7431. Din lipsă de concurenţi în Vinerea de 10 Dechemvrie trecut 1865, neefectuându-se mezatul de arendare a caselor râpos, moaşe Elena Vinsinevsca, conform art. 535 din Procedura noului Codice Civile, s’au amânat pentru cipa de 4 Ianuarie viitor, se publică ca D-nii amatori a lua închirie acele casă, să se presinte la Tribunal în atâtatali,oarele 12 dimineaţă, cu garanţii legale pentru a se putea face licitaţiunea, cu lămurire însă că arendarea va avea începerea de la 26 Octomvrie curent, şi va fi până la constatarea moştenitorilor răposatei moşe. Tribunalul judeţ. Fâlciu. No. 4433. După publicaţiunea înserată prin Foea No. 47 din 12 Iulie anul curent, pentru revinderea moşiei Posta-Elanul din judeţul Fâlciu, plasa Mijlocul, foasta proprietate a D-luî Veniamin Costachi, imobil care la 26 Fevruarie anul curent, s’a supralicitat asupra D-luî Manolachi Costachi, domiciliat în comuna Epurenii, județul Tutova, împlinindu-se terminul la 25 a trecutei luni Septemvrie anul curentă când din cauză legale nu s’aă putută fini mezatură considerând că D. cumpărâtorii n’aă complectat prin depunerea sumei ce se pretinde de D-na Drăghici.