Progresul, iulie-decembrie 1866 (Anul 4, nr. 45-82)

1866-12-24 / nr. 82

eraturilor île băuturi din teritoriul comunei Dumbrăvenii, decidându-se unu alt termin la 15 a viitoarei luni Ianuarie, în urmarea acestiea se publica spre cunoştinţa amatorilor, carii să se prezinte în Camera Primăriei acelei comune. PROGRESUL Primârie a comunei Iaşii. No. 8001. Deşi prin publicaţiea înserată prin Floaea No. 74, se avansase cu licitaţiunea antreprizei tacsei cantariatice lumea de a se efectua la 20 a curentei, însă în priivire că condiţiunele relative la această arendare, nu s’a putut pregăti spre a se publica, subsemnatul dupâ încuviinţarea onorat. Consilii! comunal în şedinţa de la 16 a curentei, publică din nou, ca asemenea licitaţiune are a se efectua la 12 Ianuarie anul viitor! 1867 cu oferte, şi la caz! de a nu se dobândi un! preţ! mulţumitor!, concurenţa se va amâna pentru a 3-ea zi când se va effectua prin strigări orale conform cu art. 51 din legea comptabilitâţei generale. Aşadar ,unii concurenţi se vor presenta la arâtatul termin în Camera Primăriei spre a se defini mezatul dupâ condiţiunele de mai jos, binevoind a aduce şi garanţiile prevăzute prin condiţiuni. Prefectura Poliţiei Botoşani. No. 9613. Din ornicele cu care evreul Perlman Iancu Ceasornicariu, în timp cât au fost în acest oraş şi, luând de la mai multe feţă, au fugita la Galaţi, au mai rămas 4 ornice vechi câte cu o copertă, 1 de argint cu 2 coperte, stricat, 3 coperte de argint fără maşină, o maşină fâră copertă, şi banii 1 galb. şi 16 lei, având în vedere câ proprietarii lor nu s’au mai înfăţoşat, se publica spre deşteptarea unor asemenea păgubaşi, carii pănâ în termin de 20 zile, să se înfâţoşede în Camera acestui post spre a li se da ornicele, dupâ dovedile ce voru înfăţoşa, căci la din contra se vor vinde licitaţiu, şi din al cărora cost ce se va prinde din licitaţie, scâdindu-se tacsa cuvenită Redacţiei pentru tipărire, cu restul se va satisface pe acel ce voru mai reclama şi voru dovedi ca au datornice acelui ceasornicariu. Prefectura judeţ. Dorohoiii. No. 11.757. Din raportul Domnului sub Prefectu plasei Bernometele No. 3297, luându-se încredinţare că în comuna Tureatca s’au pripăşit o vacă în păru hulubă galbănă, de 8 viţel, inferată la cornul stânga cu No. 678, iar cel din dreapta crunt, se publică spre deșteptarea păgubaşului, care in termin de 3 luni sa se prezinte aicea cu legale dovedi, spre a i se face cuvenita îndestulare. No. 11,834. La neurmarea evreului Naftulea Sufăr din comuna Stîubeeniî, cu tradarea unei gonitoare a lui Ilerscu sin Lelba, ce o luase la varatic, asigurăndu-se prin D. sub-Prefect de Buşeu o eapa de la debitorii, se publica terminul de 40 dile, ca concurenţii ce vor fi, sa se prezinte la di sa sub-Prefectură indica espirarea terminului, spre barecîluire. No. 11.838. De la locuitorul Manolea Vasiliu ,asigurăndu-se o şubă veche şi un surtuc vechil, intru îndestularea evreului Bereu Lipscanu cu o sumă bani, se publică terminul de 40 lîl©, ca concurenţii ce vor fi, la espirarea lui să se prezinte în pretorul Poliţiei de oraş, unde urmeazîc a se efectua mezatul. No. 11.839. La neurmarea speculanţilor din târgul Iierţa, User Fundâeanu, Burolzet Strul şi Avratm Strul, cu plata tacsei accizului cuvenită Primăriei de acolo, după budget pe anul 1865, asigurându-se de la debitori obiectele următoare şi anume : de la Userl Fundăeanu 40 vedre vin socotit! vadra câte 12 lei, Burăltzet Strul 800 ocu hanusu, socotită suta cate 75 lei, Avram Strul o caţaveică cu blană de vulpe, faţa de postav liliechiu, socotită 44 lei, se publica terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi, să se prezinte la Poliţie a mencionatului tărgi indica espirarea terminului spre barecîluire. No. 11,840. La neurmarea speculanţilor din târgul Herţa, laneu a Chitei, Iţcu sin Strul şi Marcu Leih, cu plata tacsei accizuluî cuvenită Primăriei de acolo după budget, pe anul 1865, asigurându-se de la debitori obiectele şi anume : 63 vedre vin şi 53 scânduri de la laneu aCbiţeî, 30 vedre vin! de la 1- ţic sin Strul, şi 21 vedre vin de la iVlaicu Leib!, se publică tenninul de 40 dile, ca concurenţii ce vor fi, să se prezinte la Poliţie a mencionatului târg! în ijlipa espirarei teruinului, spre barecîluire. No. 11,842. Din raportul Domnului sub-Prefect plasei Coşula No. 2455, luându-se informaţie că în comuna Sauceniţa s a pripăşit un bou la păr hulub, cu coarnele ţapoşe, se publică tenninul legiuit spre dişteptarea păgubaşului, care să se prezinte aicea cu legale dovedi spre a i se face cuvenita Îndestulare. Prefectura judeţ. Xeniţu. No. 12,26. De la uniea din locuitorii comunei 1 Dragomireştii, debitori cu o suma bani D. lordachi Stan, implinindu-se 40 vite cornorate, şi 2 merţu 5 stauiboale ovnan, se publică tenninul de 40 ţiile, şi se anousase ca concurenţii in ^ica implinirei lui numerat de la data Foadi, să se înfăţoşeze la Prefectura, unde se va ţinea licitaţiea. No. 12.553. Se publica din nouteminul de 40 zile pentru vânzarea licitativa a maşinei de velniţă cu tete ale ei, proprietar Domnului Dimitrie Albu, de pe moşiea Bodeştii Precistei, şi se anoneaze ca concurenţii la împlinirea terminului numerat de la li» 1' fi c ». ta se prezinte la Prefectură unde are a fi licitaţiea, iar maşina se poate vedea de concurenţi la clisa moşie. Prefectura judeţ. Suceava. No. 11,223. Pentru îndestularea D. Matei Ionescu cu suma de 566 lei şi a lor procent, de la D. Petrachi Dimitriu, sechestrăndu-se 6 boi de jug şi o gonitoare bivoliţă, se publică terminul de 40 zile, la espirarea carnea concurenţii sunt invitaţi a se presenta la sub-Prefectura de Şomuz, unde are a se desevârşi licitaţiea. No. 11,225. Spre îndestularea I. Iorgu Dimitrescu cu banii 259 lei de la râpos. loan Cornila, sechestrându-se din averea debitorului 3 boi, se publică terminul legiuit de 40 zile spre ivirea concurenţilor. No. 11,228. Spre îndestularea Epitropiei ospitalului creştin din acest oraşu, cu banii 3060 lei rest din câştrul antreprizei dermel de la cărâmidarul şi gropile de lut năsip, sechestrăndu-se 61.605 cărăruiei, se publică terminul de 40 zile de la data. deci, cu deşteptare, ca concurenţii să se prezinte la Poliţie în cea întâi şi după espirarea terminuilui, unde unnea de a se ţinea licitaţiea. No. 11,461. Spre îndestularea evreicei Elchea Vadana cu banii 25 galbeni şi a lor procent, ce reclama de la Ilerscu sin Lupu, sechestrăndu-se 850 ocă brânză de oi, se publica ca concurenţii ce voru fi, să se prezinte la Poliţie în cea întăli după espirarea terminului de 40 dile socotit de la data Feei. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 11,109. Pentru îndestularea jidovului Zahariea David cu 74 lei ce are a lua de la Nahman sin Iţic, asigurăndu-se o vacă, se publica vânzarea ei în termin de 40 dile, la sub-Prefectura Racova. No. 11,110. La neurmarea individului Toader Filon de a răspunde banii 76 lei cu care datorește 1). Gheorghie Haulica, asigurăndu-se de la el un mănzoc, se publică terminul de 40 de 0 pentru vănzarea lui la sub-Prefectura Fundurile. No. 11,254. Spre îndestularea D. Iancu Marcopol cu o sumă bani ce are a lua de la locuitorii din Stângaci, asigurându-se un No. vite şi mai multe obiecte, se publică vănţlarea lor în termin de 40 ZLG, la sub-Prefectura de Racova. A No. 11,191. in îndestularea D. Iancu Marcopol cu 128 lei, de la Ioniţa Ciubotari cu ai lui din Armăşoaea, asigurându-se 1 bou şi 4 capre, se publică vănZarea lei în termin de 40 d G, la sub-Prefectura Racova. No. 11,190. De la Gheorghie Oatu asigurându-se un bou, în pretenţie. D. Ilie Babuşanu pentru 25 vedre vin, se publica vănZarea lui in termin de 40 dile, la subPrefectura Racova. No. 11,189. De la I. Panaite Epure asigurânduse un turban spre îndestularea D. Zahariea David cu o suma bani, se publică vănzarea lui în termin de 40 Zili la sub Prefectura Racova. No. 11,88. Spre îndestularea D. Costachi Anghelescu cu 2642 lei 16 par. ce are a lua de la unica locuitori din Florești, asigurăndu-se un mimier vite, se publică vănZarea lor în termin de 40 Zde, la subprefectul’.. Racova. No. 11,12. Se publică terminul legiuit pentru aflarea păabașului unei tretine la pâr murgă închisă, ce s’a gnit de pripas în comuna Brodocu. No. 11,187. Se publică terminul de 40 zie pentru vămlap la sub Prefectura Mijlocul, a 12 boi, 5 vaci, 9 oi,un juncan, un mânzat şi o capă, asigurate de la urea vieţuitori din Zăpodeni, in pretenţie a D. lancu Chiriacos. No. 11,46. Pentru deşteptarea păgubaşului unui bou la păr porumb, coarnele ţapoşe, pripăşit in comuna Dântii acest judeţ!, se publică terminul de 3 luni conderat de la data Foael, la din contra insă se vaivid Imitativ!. No. 11,43. De la individul Enachi Epure implinindu-se putănzoacă şi o căruţă, in pretenţie a evreului Avrai Ililman pentru bani, se publicâ vănzarea lor în termin de 40 Zile, la Camera Poliţiei oraşului Vluiu. No. 11115. Spre îndestularea jidovului Ilerscu Lelbil cibanii 502 lei ce are a lua de la lancu Meleru, Jgurându-se 260 vedre vin, se publicâ vânzarea lor în termin de 40 Zile de la data Foael, la Camera estei Prefecturi, cu deşteptare, ca concurenţii înăuntrul terminului să se prezinte la Primarie a comei Brodocu, spre a se încredinţa de calitatea vidul. Condiţiuni pentru admitere. Art. I. Tacsa comunală pusă asupra cantariaticei din oraş şi din târguşoarele dependinţe de dânsul, în raza actuala sa! în acea ce s’ar statornici în viitor!, se dă în antrepriza pe timp de 2 ani şi 11 luni, începători de la 1 Fevruarie anul viitor! 1867, şi pănâ la finele lui Dechemvrie anul 1869, dupâ condiţiunele de la rubrica No. 2 de mai jos!. Art. II. Licitaţiea se va face la 12 Ianuarie anul viitor 1867 cu oferte, şi se va efectua în Camera Primăriei în presenţa Primarului sau a locoţiitorului seu, la oara 12 elica. Art. III. Adjudecaţiea se va face asupra concurentului care va oferi preţul cel mai avantajos!, la caz! insă când acest preţ nu ar fi îndestulători!, adjudecaţiea se va amâna pentru a 3-ea zi, când atuncea se va efectua prin concurență orala, conform cu art. 51 din legea comptabilitatei generale. Art. I . Arendarea nu va fi definitiva de cât după ce Consiliul comunal în clipa a 4-a, adecâ la 15 Ianuarie va consimţi asupra licitaţiunei, şi după aprobarea Ministeriului. Art. V. Nimenea nu va fi primit la licitaţie de nu va depune 0 garanţie provizorie de 400 galbeni în numerariu, in bonuri de ale tesaurului de 533 galb. iar dacă garanţiea va fi hipotecară în fond, va fi priimită numai atuncea cănd acel fond va fi evaluat prin Tribunalul respectiv în presenţa şi a unui consilier comunal, şi va conrespunde la suma de 800 galbeni, cănd asigurările hipotecare ar consta în clădire, nu vor fi priimite dacă clădirea nu va fi asigurată la una din casele de asigurare recunoscută de guvern. Art. VL In timp de 10 zle de la confirmarea licitaţiei adjudecătarul va fi obligat sa preschimbe garanţiea provizorie în garanţie definitivă socotită de o potrivă cu % cu preţul arendei unui an, de va fi hipotecarie, şi cu o treime numai de va fi în bani sau bonuri de ale tesaurului. Dacă în intervalul preciat cumpărătorul nu va depune garanţia definitivă, atuncea autoritatea comunală va revinde antrepriza, şi pentru pagubile ce vor resulta din rearendare, se va despăgubi din garanţiea depusă, şi ia neajuns din orice altă avere a intreprinzetorului. Când însă din contra, la revindere ar rezulta spori! peste preţul adjudecaţiei, acel spori va rămănea în benenenii casei comunale.Art. 11. La concurenţă şi luarea ia arendă a acestei tacse, sunt priimiţi şi supuşii streini, cu condiţie insă de a aduce mai întâi declaraţie înscrisă de la protecţiunea de care depind, cum că vor fi supuşi legilor ţarei. Întocmai ca şi pământenii, atât ei cât şi asociaţii, moştenitorii sau garanţii lor, pe tot timpul duratei contractului de arendare, şi a neînţe,legerilor ce ar putea să rezulte din neurmarea lui cu exactitate. Acei din streini carii vor tăgădui cualitatea lor de supuşi şi vor concura la licitaţie, nu vor mai putea invoca nici o protecţiune streină, pentru tot ce priveşte această antrepriză, ce vor fi consideraţi ca pământeni. Art. III. Jata publicaţiilor înaintate in privirea acestei antrepiezi şi a condiţiunelor de faţă, priveşte pe persoana asupra căriea se va urma adjudecaţiea şi va restitui la casa comunală o dată cu preschimbarea garanţiei provizorie in acea definitiva. IVo. 2. Condiţiuni pentru contractu. Art. 1. facsa comunala ecsistentă pe cautariatica, adecâ asupra căutârirelor ce s’ar face in lăuntruiU HXTO. 1.