Progresul, ianuarie-iunie 1867 (Anul 5, nr. 1-47)

1867-01-14 / nr. 3

No. 3. ANUL V. FOAIA PUBLICATIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IAŞI. IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia N. Goldner, uliţa Hiristigieî. ţfiarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmanâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşi19 Sâmbătă 14 Ianuarie 1867. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Iaşii 14 Ianuarie. — PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 323. Conform oficiei D. Ministru de Culte şi Instrucţiune Publica No. 13.599, urmândă a se ţinea licitaţie în Camera acestei Prefecturi în clipa de 24 Ianuarie curent, pentru darea în antrepriză a îmbrăcămintei elevilor germani din Liceul localii, se publică aceasta spre generala cunoştinţă, ca doritorii să se prezinte în menţionata ori în Camera acestei Prefecturi, însoţiţi de garanţiile cuvenite spre concurare, lista de hainele ce au a se face dişilor elevi, doritorii o potu vedea în Camera acestei Prefecturi în toate zilele până la clipa decisa pentru licitaţie, de la oarele 11 dimineaţa până la 4 dupa ameadtăţii. No. 14,688. A conta banilor ce evreul Strul Stainberg datoreşte arendaşului moşiei Ezeranii şi evreului Strul Moisa, împlinindu-se de la debitorii prin sub-Prectura plasei Stavnicul, o caldare de aramă cu capacul ei, ca de 45 ocă, şi urmănd a se vinde licitaţia, se publică terminul legiuit de 40 o zile de la data aeei, cu deşteptare, ca concurenţii ce vor fi, în mica împlinire a terminului sâ se prezinte în Camera acestei Prefecturi însoţiţi de garanţiile cuvenite spre aterdisire, dar voind a se încredinţa de cualitatea câldârei, în lâuntrul terminului se pot adresa la sub-Prefectura plasei citatâ, de câtră care s’aîi făcut această împlinire. No. 357. In consideraţie câ la împlinirea terminului de 40 zile publicat prin Foaea No. 77 din 29 Noemvrie anul espirat 1866, nu saă înfăţoşat concurenţi de a cumpăra 100 vedre vin ce este împlinit de la locuitorii Pavăla Costandei şi Nicolai Pădurariu, spre îndestularea D. Dimitrie Andoniu cu suma de 134 lei 36 parale, se publică din nou terminul legiuit de 40 zile de la data Foaei, şi cu condiţiea prevăzută în sus citata Foae de sub No. 77, spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. No. 459. Conform ordinului D-lui Ministru de Finance sub No. 284, urmănd a se vinde licitativă în Camera acestei Prefecturi 5 balerei cu craiţari confiscate, cu condiţiune ca cumpărătorul lor să fie dator ai topi în presenţa unui delegat al Prefecturei prefăcându-i în metal brut, se publica terminul de 25 curent, spre cunoştinţa amatorilor pentru a se presenta în aratata ori însoţiţi de garanţiile cuvenite. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 285. Domnul Aron Goldental prin suplica adresata Prefecture!, au arâtat ca la 3 a curentei, mergând pe drumul de la Podul Ooaei la Iaşi, au perdut un portofelu cu nişte socotele, şi un sunet pe suma de 542 galbeni, subscris de Alecsandru Ştefan Catargiu, se publica perderea mencionatelor socotele şi sinetun, ca persoana ce’l va găsi, să’l prezinte Prefecturei, cunoscăndu-se că cu această formalitate nu se face nici un act petiţionariului. Prefectura judeţ. Ilotoşaul. No. 82. De câtră necunoscuţi făcători de râie, în noaptea de la 18 Dechemvrie anul trecut, din hanul de pe moşiea Flămânzii s’au furat marfa de lipsea din o ladă ce o adusăse harabagiii de la D-lor Papst şi Crameră, se publică aceasta pentru descoperirea mârfei şi a furilor. No. 177. Domnul sub-Prefectă plasei Ştefăneştii prin raportul No. 6799 refeream, că nici la terminul de 20, 21 şi 22 Dechemvrie amilii 1866, nu g’au putut efectua darea în antrepriză a eratelor de băuturi şi tacsa vânătarei vitelor de prin comunele acelei despărţiri, pe anul curent, din cauza neînfâţoşerei de concurenţi, se publică din nou filele de 20, 21 şi 22 a curentei, cu deşteptare, ca muştereii ce vor fi, în acele zile să se prezinte în pretoriul Primariilor, întovărăşiţi de garanţiile cuvenite spre tărguire. Prefectura Poliţiei Botoşani. No. 12.414. De la evreul Avram Liberă, pentru banii 10 galbeni ce datoreşte lui Altar Cerachisteanu, sechestrându-se 2 sfeşnice de argint şi 2 pahăruţe tot de argint, preţeluite în valoră de 11 galb., se publică vânzarea acelor lucruri în termin de 20 zile de la data Foaei, spre aflarea amatorilor, carii se vor presenta în Camera acestei Prefecturi la cea din urma ori după espirarea terminului, când se va efectua mezatul. Prefectura judeţ. Dorohoiu. No. 112. Pe moşiea Adăşenii s’au pripăşit o capâ la pâr moscovie, cu ste în frunte şi cu pete albe pe spinare, se publicâ terminul legiuit de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, căci altfelă se va vinde licitativu. Prefectura judeţ. IVeniţu. No. 37. Se publicâ terminul de 40 miile pentru vândarea licitativa a 2 cai şi o trâsurâ naitisancă, împlinite de la Domnul Vasilie Almaşanu spre satisfarea neguţitoruluî Ilie Naftulea, şi se avansase ca concurenţii la împlinirea terminului numerat de la data Foaei, sâ se înfăţoşeze în Camera Prefecture!, unde are a se ţinea licitaţie». No. 12.559. Se publică din nou terminul de 40 zile pentru vânzarea vitelor şi a obiectelor anume arâtate în Foaea No. 71 din anul trecut, împlinite de la D. G. Trifănescu, şi se vesteşte concurenţilor ca în Zi°a împlinirea terminului numerat de la data Foaei, să se înfâţoşeşte la Prefectură, unde se va ţinea licitaţia. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 11.466. Se publicâ aflarea proprietarului a un cal negru, pantănogă de tuspatru picioarele, şi cu steluţâ albâ în frunte, şi unul roib, ce s’au găsită pripăşiţi în comuna Potropeştii acest judeţă, în termină de 3 luni, ca în lâuntrul lui să se înfâţoşeze la autorităţile respective din acest judeţă, cu dovezi spre a justifica proprietatea lor întru a’şi lua pripasul. No. 11.469. Se publică terminul legiuit pentru aflarea păgubaşului a 2 boi, unul la păr porumb închis, coarnele greblişe şi pişcat la urechea dreaptă, celalalt la pâr galbăn murgă, coarnele ţapoşe, pripăşiţi în comuna Bodeştii. No. 11,748. Spre îndestularea Ds. proprietarului moşiei Negreştii cu suma de 560 lei ce are a lua de la individul Gheorghie Radu, împlinindu-se dela datornică 3 cai, 1 capâ şi 2 mănzî, se publică vănzarea lor licitativa în Camera sub-Prefecturei plasei Fundurile, la cel întâi carmaroc ce va fi în tărgul Negreştii, dupâ espirarea terminului de 40 zie de la data Foaei. No. 10. De la Gheorghie Şerban din Ivăneşti asigurăndu-se un boă în pretenţie. D. Iancu Marcopolu, se publică vânzarea lui în termin de 40 Zile, la sub-Prefectura de Racova. No. 11. Pentru îndestularea D. Iancu Marcopolu, asigurându-se de la Gheorghie Nistor din Pungeşti un bou, se publicâ terminul de 40 Zle spre a se vinde la sub-Prefectura de Racova. No. 12. De la unica locuitori din Stângaci asigurându-se un numer vite şi alte obiecte, în pretenţie a evreului Iosâp Avram, se publică vânzarea lor în termen de 40 Zile, la sub-Prefectura de Racova. No. 13. In îndestularea D. Altar luster cu 60 lei de la Ioan Manolachi, asigurându-se 3 oi, se publică vânzarea lor în termin de 40 zle, la sub-Prefectura de Racova. No. 14. La neurmarea individului Gheorghie Rătaru de a plăti banii 80 lei costul a nişte arbori din pădurea de pe moşie a Ţibăneştii, împlinindu-se 2 boi, se publica vândarea lor la sub-Prefectura Fundurile, în cea întâi Zi de catmaroc dupâ 40 Zile de la data Foaei. No. 15. La neurmarea D. Petrachi Brâmla de a plati o suma bani cu care datoreşte casei comunei Ţibăneştii din timp când au ţinut loc de Primarii la acea comună, împlinindu-se 2 boi, 2 vaci, 1 giuncan şi 1 casă de căruţâ, se publicâ vânzarea lor la sub-Prefectura de Funduri, în cea dintâi Zi de carmaroc după espirarea terminului de 40 Zie de la data Foaei. No. 16. Pentru satisfacerea D. Iancu Bădârâă cu 333 lei de la Leiba sin Leizar din Gârbeşti, împlinindu-se de la numitul 2 stoguri fân, se publicâ vânzarea lor în Camera sub-Prefecturei de Funduri, la cel întâi carmaroc în târgul Negreștii, dupâ espirarea terminului de 40 Zie de la data Foaei. No. 32. Se publicâ terminul legiuită de 3 luni pentru aflarea păgubaşului unui giuncan la pâr porumb gâlbiă, coarnele butace, pripâşit în comuna Brodocu. Primârie a comunei Iaşii. No. 214. Venitul pe cotitură vaselor, cu diferite ligvide ce vor întră în oraşă şi târguşoarele din raza sa, şi acele ce se vor manipula în lâuntrul oraşului, urmând a se da în antrepriză pe timpii de 2 ani şi 11 luni, cu începere de la l-iu Fevruarie anulă curent, şi pânâ la finile lui Dechemvrie 1869, dupâ condiţiunile de mai gios, se publicâ acesta spre obştasca ştiinţâ, carâ Dnii concurenţi sunt invitaţi a se prezenta în Camera Primăriei la 27 a curentei, când s’au terminat Zioa de mezată cu oferte, întovârâşiţi şi de garanţiile prevâzute la art. 5 din condiţiunile de admitere, şi la cază când preţul nu ar fi îndestulâtoriă, adjudecaţiea se va amâna pentru a 3-ea zi când atuncea se va începe şi efectua prin concurenţă oralâ. ZKTo. X. Condiţii pentru admitere. Art. I. Tacsa comunalâ pusâ asupra cotitului vaselor din oraşă şi din tărguşdrele dependinţe de dânsul in raza sa actuală, saă ace ce s’ară statornici în viitoriă, se dâ în antreprize pe timp de la confirmarea mezatului, şi până la finele lui Dechemvrie anul 1869, dupâ condiţiunele de la rubrica No. 2 de mai jos. Art. II. Licitaţia se va face la 27 Ianuarie 1867, cu oferte şi se va efectua în Camera Primâriei în presenţa Primarului sau a locoţiitorului seă, la oarele 12 Zi°a* Art. III. Adjudecaţia se va face asupra concurentului care va oferi preţul cel mai avantajosă, la casă însâ când acest preţă nu ar fi îndestulatori, adjudecaţia se va amâna pentru a treia zi când atuncea se va începe şi efectua prin concurenţă oralâ conformă cu art. 51 din legea Comptabilitâţei Generale. Art. IV. Arendarea nu va fi definitivâ decât după ce consiliul comunal în Ziua a patra adecă, la 30 Ianuarie va consimţi asupra licitaţiunei şi după aprobarea Ministerului. Art. V. Nimine nu va fi primit la licitaţie de nu va depune o garanţie provisorie de 200 galb. în numerari!, în bonuri de ale tesaurului de 300 galbeni, eară dacă garanţiea va fi hipotecata în fondă, va fi primita numai atuncea cănd acel fond va fi evaluat prin tribunalul respectiv, în presenta și a unui consilieri comunal, și va conrespunde la suma de 400 galbeni, când asigurările hipotecare ar consta în clâdire, nu vor fi primite dacă clâdirea nu va fi asigurata la una din casele de asigurare recunoscută de guvern. Art. VI. In timp de 10 zle de la confirmarea licitaţiei, adjudecatorială va fi obligată să preschimbe garanţia provisorie în garanţie definitivă, socotită deopotrivă cu doue treimi cu preţul arendei unui ană, de va fi hipotecarâ, cu una treime de va fi în bani, cu una doime de va fi in bonuri de a ie tesaurului.