Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-08-02 / nr. 57

PROGRESUL procesul formată asupra condamnatului loan sin Dumitru Luca, pentru prădarea lui loan Ilievici, regulându-se dar alt termin la 31 August, se publică citaţiunea numitului Luca, cu deşteptare, ca la terminul menționat să se presinte la acest Tribunal spre a asista la cercetarea procesului, la neurmare se va da sentenţa în lipsa’I. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul chilele Iaşi secţiea a l-a. No. 3823. Acest Tribunal la 21 a lunci Septemvrie 1867, Zi°a J°b a vândă a cerceta procesul de divors intentat de D. Constantin Lambrino, contra soţiei sale Elena născută Sterea Argintaru, şi fiind cu domiciliul sau reşedinţa pârâtei după informaţiunea dată de reclamant prin petiţiunea înregistrată la No. 3381, nu se ştie unde ar fi, apoi Tribunalul a aplicat art. 75 din Procedura Civilă, se publică aceasta spre deşteptarea pârâtei, ca la aratatul termin să se prezinte în şedinţa publică a Tribunalului, Palatul Administrativ, oraşul Iaşii, Secţiea a 4-a Corecţionare. No. 3898. La această Secţiune deschizindu-se concursă pentru alegerea unei persoane care va proba mai multă capacitate, de a ocupa postul de ajutori de grefă, devenită vacantă prin suspendarea Ds. N. Hrisochefal, aşa dar pe temeiul deslegarei ce s’au priimit întru aceasta, de la Ministeriul Justiţiei prin ordinul No. 8683, se publică spre deşteptarea concurenţilor, ce vor dori a ocupa Zisul poştă, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la 1 a viitoarei luni Septemvrie, pentru a depune legatură concursă, după care apoi să poată fi presentată Ministerium spre întărire. Tribunalul județ. Falcin. No. 3595. D. Rantonă Herşcu fiindă condamnată de Tribunal în lipsă, pe baza art. 182 din Procedura Codului Penal, şi acum neputându-se găsi spre a înmâna copie de pe sentenţa, ca să cedeze de dreptul de opoziţie şi de apelă, ce i se acordă de lege, se publică spre deşteptarea numitului, ca în terminul prescrisă de art. 183 şi 198 din Procedura Codului Penal, să vie la Tribunal să’şi facă oposiţie sau apelă, în cază de a nu râmăne mulţemită cu acea hotărâre.No 4587. La 27 a trecutei neputându-se cerceta Primariea de Vaslaiu. No. 1072. La 10, 11 şi 12 cu peritocîca legiuită la 13 a curentei luni August, regularisindu-se cele mai ele pe urmâ termine pentru săvârşirea mezatului dârei în antrepriză a furajului cailor pompiereşti de aicea, carii sunt la numer de 10, precum şi a 2 cai a dorobanţilor recrutaţi din această comună, pe timpul de la 1 Septemvrie anul curenţii până la 1 Septemvrie 1868, se publică aceleaşi termine spre ştinţa concurenţilor ce ar fi, ca atuncea să se înfăţoşeze în Camera Primăriei cu garanţiile cuvenite. No. 1073. La 10, 11 şi 12 cu peritocîca legiuită la 13 a curentei luni Augustă, regularisindu-se cele mai de pe urmă termine pentru săvârşirea mezatului dăreî în antrepriză a îndestulărei obşteşti a acestui oraş, cu păne de rând, şi jemna pe timpu de la 1 Octomvrie viitoriu, anul curent, până la 1 Octomvrie 1868, se publică aceleaşi termine spre ştiinţa concucurenţilor ce ară fi, ca atuncea să se înfăţoşeze în Camera Primăriei cu garanţiile cuvenite. No. 1075. La 10, 11 şi 12 cu peritocîca legiuită la 13 a curentei luni Augustă, regularisindu-se cele mai de pe urmă termine pentru sevârşirea mezatului dară în antrepriză a îndestulărei obşteşti a acestui oraşu cu luminări de său, pe timp de la 1 Octomvrie viitorin anul curent până la 1 Octomvrie 1868, se publică aceleaşi termine spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, ca atuncea să se înfăţoşeze în Camera Primăriei cu garanţiile cuvenite, condiţiunele însă a acestei antreprize, concurenţii le vor vede cu lămurire aicea în Primărie. No. 1071. La 10, 11 şi 12, cu peritocîca legiuită la 13 a curentei luni Augustă, regularisindu se termine pentru darea în antrepriză a tuturoră eratelor capei comunale a acestui oraşă pe anul viitoră 1868, şi anume: rachiul, vinul de loc, berea de loc şi acea adusă de peste hotaru în butelce, numită porteră, tacsele de la trăsurile ce intră în oraşă cu marfă de îmbrăcăminte şi încâlţeminte, adusă de speculanţii streini, cherestelile de munte, cherestelile de rocă, şi de la vitele ce se vândă în carmaroace, păcura şi ciohotul, cântariul, cotul şi mâhâlitul, tâerea mascuriloră de speculă, gazul, varul bun şi acel de tencueală, tacsa cârţiloră de jocă, ştergerea ogeagurilor şi vinaţele streine, precum şi luminarisirea oraşului cu gază, se publică aceleaşi termene spre ştiinţa concurenţilor, ce ar fi, ca atuncea să se înfăţoşeze în Camera Primăriei cu garanţiile cuvenite. Tribunalul judeţ. Xemţn. No. 5304. Acest Tribunal prin procesul verbal a încheiat în şedinţa de la 30 iunie trecut, aprobândă regularisirea făcută de consiliul familiei defuntului Ioseb a Tobei, prin jurnalul de la 22 a aceleaşi luni, relativă la emanciparea orfanului Herşcu remasă pe urma defunctul, se publică spre obşteasca ştiinţă. TiîShiiiiiIiiI judeţ. Suceava. No. 658. Evreica liana Dorohoenu, de profesiune cusutoriţă, domiciliatâ în Folticenî, având a lua 35 galb. cu a lor procent, zestrea de la consoartele ei Iţie Dorohoeanu din suma de 95 galb. asiguraţi în fondul caselor evreului David sin Idilică cel Zgă şi David sin Şmil, a căruea profesiune şi domiciliu sunt necunoscute, situate în oraşul Folticenî, la strada Tâmpeştilor, sub No. 1137, constând într’o dughena şi 2 odăi de lemn, şi mărginite din partea ostieâ cu dugheana evreului iStoîmzet Tacsieriu, şi din a partea apusană cu casele evreului Marcu Hoisie Harabagiu, văzind câ după publicaţiunea comandamentului prealabil prin Progresul No. 37 a căruea termin aă espirat, numitul debitoriă n’aă achitat citata datorie, Tribunalul bazat pe cerirea creditoareiIaă regulat a se vinde Zisele case cu termin de 3 luni de la data Foaeî, care se publică spre ştiinţa concurenţilor a se presenta în pretorul Tribunalului în cea de pe urmă Zi, pe la oarele 12 de dimineaţă, a mencionatului termin, cu garanţiile cerute de art. 542 din Procedura Civilă, când se va face adjudecaţia, cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Zisa Procedură, facsa vânzărei şi a urmărire, precum şi dările ce ar figura asupra imobilului, vor fi în conta cumpărătorului, totodată se someaze pe toţi acei ce ar pretinde vreun drept asupra caselor puse în vânzare, să se înfăţoşeze cu reclamaţiunele lor la Tribunal înaintea adjudecaţiei, căci la din contra nu li se va mai ţine în samă. No. 3450. La 21 Septemvrie viitoriu, s’aă ficsată din noă cercetarea procesului privitor pe Gheorghie Milescu, pentru furarea unui ceasornică din casa lui Avram sin Lelba, se publică acest termin pentru Ziua defiptă, cu deşteptare, ca atunci numitul să se presinte în Camera Tribunalului spre a asista la trataţie, căci la din contra procesul se va resolva în lipsa lui. CONSILIUL COMUNAL. Şedinţa a 39-a de la 4 Iulie amilii IS07. Preşedinţii D. Primariu Theodor Tartu. Şedinţa se deschide prin apelă nominală la 8 ore sala. Membri presenţi 8 şi anume : „ Panaite Idieriu, „ Sandu Dudescu, „ Costachi Balaisî, „ Nicolae Gh. Macarescu, „ Gheorghie Hristoforu. „ Alecsandru Şendrea. „ Costachi Panaitescu. „ Iconomu A. Ionescu. Domnul Dimitrie Gusti. Chemat la M. S. Absenţi fără motivă. Iorgu Iorga. „ Alecsandru Racoviţa. „ Costachi Corjescu. Se ceteşte procesul verbală al şedinţei precedente şi se aprobă. D. Primariu. Comunică Consiliului următoarele cestiunî : 1. Suplica unul numer de locuitori de pe strada Lipovenimel saă Broştenii prin care se tîngue, că evreii de pe acea stradă aă făcut pănă acum 4 mori de cal şi ca acum şi ună altul numită Moise Solomon, aă începută a strînge materială pentru a’şî construi o moara, înse nu precum suntă cele alte de scânduri, ce de cărămidă acoperită cu table de fieră, dară pe lângă aceasta moară are necesitate şi de atenanse precum hambariă, grajdiă, suri şi altele, pe care are se le facă neaparatu de scânduri, şi prin aceasta le ameninţă proprietăţile lor, când s’ar întâmpla vreunu incendiu. Pe lângă aceasta este apoi neliniştea şi vuetul ce se va adăogi la acelă ce'l au deja de la cele alte mori, cerând ca pentru liniştea şi siguranţa acelei mahalale se nu se invoeascâ construcţiea acestei mori precum asemenea să se reguleze desfiinţarea şi celorlaite, D. Primariu. Dar după primirea acestei reclamaţiunî, am oprit autorisaţiunea ce se regulase a se da evreului Moise Solomonă, pănă aşî va aduce învoire de la proprietarii megieşi acea învoire acum aă adus, dară, şi asupra ei am priimit protestaţie din partea acelor locuitori cu persoanele ce ar fi subscrise, nu ar fi megieşi, şi ca unii nici ar fi proprietari acolo, cerând a se supune cestiunea Onor. Consiliu. D. Idieriu. Aşi voi a cunoaşte sub ce condiţiune s’aă regulat a se da autorizaţie pentru construcţie a acestei mori. D. Primariu. Am însârcinată o comisiune compusă dintre Domnii prim-ajutori, Gusti, Dr. Clauberă, şi arhitectul Nicimană, care mergând la faţa locului aă studieră terenulă, şi am însemnată condiţiunile sub care poate a se admite construirea: a pava toată ograda morei, cu peatră de Păun, care se va revedui de architectă, şi de un membru al comunei, 2 a face unu canal pe sub albiea Nicolinei până în Bahlui, pentru scurgerea necurăţeniilor, 3, şi clidirea a se face după plană solidă de peatră, cărămidă şi tablă de feră sau uneche. D. Şendrea Condiţiunele sunt destulă de tari, prin urmare sub aceste codiţiunî, eu suntă de a se învoi facerea morei, căci după cum se vede, ună asemene stabiliment încă nu esistâ în oraşulă nostru. D. Dudescu. Să se de cetire petiţiunel ce s’aă primită din noă. Stă dată cetire acestei petiţiunî, dupâ care s’aă deschisă discuţiunea generala. D. Hritofor. Observândă persoanele subscrise în aceastâ petiţiune, am văzută că unele nu suntă cu locuinţa pe acesti’adă, altele suntă ca chirieşi, prin urmare nu înţelegă, ce dorescă ? Dar ar trebui încă să dea mulţumire cănd se face în ace parte de loca, ună stabilimentu aşa încâtă altulă asemenea nu mai esistâ în tot oraşul; cât înse pentru morile derânduri acele cu timpă se potă desfiinţa. D. Balaişu. Aşi dori ca sene de lâmuire. D. Primariu ce avantajiă putem avea de la aceste mori. D. Primariu. Avantagiul este multă, cici oricaru cu ocaziea de acum ne-am făcut mult bine, cu moara de vapor este puse în reparaţiune şi dacă nu ar fi fostă morile de cal făina ar lipsi cu desăvârşire, şi atunci nu ştiu ce s’ar fi putut întâmpla. D. Dudescu: Se nu credem, câ dacă morile ar fi afară din barieră, oraşulă ar fi abandonată de făină D. Primaria. Morile e cunoscută câ nu se potă face în totă loculu, ce numai pe lângă apă, câtă necesitate de spalat grâulă și adâpat caii. S’aă mai urmată desbatere şi apoi s’aă pusă la votă dacă se admite facerea acestei mori de cătrâ Moise Solomon la loculă aretată, şi s’aă respinsă cu majoritatea de 3 voturi contra a 4 a D. Hristofor, Şendrea, Panaitescu şi Primariă, care aă fostă pentru a se învoi. 2). Suplica Pascariioră prin care se tăngue câ s’aă oprită în traducerea în oraşă a pescelul proaspătă, şi câ din aceasta nu’şî potă câştiga pâinea Zilnică pentru familiile lor, cerând a se lasa liberă introducere în oraşă. D. Idieriu. D. Primariu sene de lămurire despre motivele care au făcută a se opri pescele. D. Primaria. Motivele oprirei suntă aceste, că, de vro căţiva ani încoace bietul orașul nostru aă fostă bântuită adesă de mai multe boale, care aă motivat, ca totă d’auna pe timpul verei se se oprească pescile; pe lângă aceasta apoi este, că și Onor. Consiliă aă dată o decisiune, ca în timpul de vară pescele să se aducă un apă viă, prin urmare aceste mă facă de a opri pescele. Consiliul în unanimitate aă admisă procedarea D. Primariu, iar suplicanţilor se li se arăte ca nu li se poate admite cerirea ce facă. D. Primaria. D-lor D. Dimitrie Cozadin antreprenorulă pavagelui din oraşu, aă venită lă Primărie şi aă arătată, că strada Vovideniea mai are lucru de vr’o două trei Zile, și câ dupre finirea acestiea este a se pune, se continueze pavagiul la strada Sârăriea cu care aă mersă până dincolo de peaţa Sturzoaei, mal rămâindă ca vr’o 1.500 metre până la barieră, propuind ca dacâ comuna ar ave necesitate de a face altâ stradă, atunci D-sa poate face pe acea, fiind di