Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-10-18 / nr. 78

No. 78. ANUL Y. FOIE A PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞÎ IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Hiriutigiel. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Mercurî 1801867. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. laşi, 18 Octomvrie. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. laş î. No. 12.219. între moşiile Statului, publicate în Foaea Progresului No. 77, s’au scapat din videre a se publica şi încunjurâtoarea Monastireî Mira, şi Obileniî, cea întâi din districtul Putna şi a 2-a Calul, între acele confirmate, după cum resulta din depeşa D. Ministru de Finance sub No. 37.501, precum şi intre domeniile ce urmele a se arenda la 20 a curentei, s’au trecut din eroare Doljeşti din districtul Suceava, în locit de Dolheştî, se rectifica o asemenea eroare. No. 12,221. Un posti de scriitorii din cancelariea acestei Prefecturi fiind vacant, spre ocuparea lui s’au decisu a se ţine concursă în clipa de 26 a curentei luni, pe la oarele 10 dimineţă, în Camera acestei Prefecturi. Condiţiunele de admisibilitate sunt: 1) A fi de naţionalitate român. 2) A are absolvite cel puţin 4 clase gimnaziale. Concursul se va ţine: 1) Asupra calităţeî scriereî. 2) Asupra scriere! ortografice. 3) Asupra compunere!. D-niî amator la concura sunt rugaţi a’ş! presenta cerbele înscrise la Prefectură până în cilipa concursului, şi atuncea să se înfăţoşeze pentru a lua parte la concursu; ceriele vor fi însoţite de atestatele necesare. Se publică aceasta spre generala cunoştinţă. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 10,761. în tărguril Burdujeni! din plasa Siretului acest judeţă, s’au descoperit că unii evreu lesă, Ambinderii, ar fi falsificatorii de monede, şi urmărindu-se factul, el au simţit, fâcându-se ne vârut împreună cu complici! se! Iţică Ceasornicariu şi Marcu maistru de velniţâ, a cârora signalimente sunt: lasăp Ambinder legâtoriu de cârţî, la faţâ roşcovană, barba rotundâ roşe, statul mijlociu, pârul balan roşietică, puţină împestritâ pe obrazu, vorbeşte româneşte cam cepeleagu, portul evreescu; Marcu maistru de velniţâ, la statu de mijlocu, barba mare latâ şi neagra, vărsta 37 an!; Iţic Ceasornicariu, la stat nalt, barba roşe, vorbeşte cepeleag româneşte, la ochi cu nişte semne, încăt îi curge adesa, la faţâ rătundâ şi cam roşă, se poartâ cu un surtucu surâ, lungă, şi în cap ma adesa cu şapca de catife sau plisă neagra, după cum încredinţarea, sub-Prefect al plase! prin raportul No. 5118, se publica aceasta spre cunoştinţa tuturor autorităţilor, ca să e de măsurile cuvenite pentru descoperirea culpabililor şi tradarea lor la justiţie. No. 10.734. De Primarul comune! Cornii din plasa Siretul acest judeţă, în umblarea cu inspecţie a cotunelor, pei’zindu-se gîumătate sigilii a ace! comun!, precum D. sub Prefect plase! prin raportul No. 4890 încredinţare, se publicâ asemenea perdere, ca acel ce o va gâsi se o aducâ la Primărie, ear or! ce hârtie s’ar găsi învestită cu acea gîumătate de sigilii, să se considere ca nula, şi pe autorul e! să se trade de justiţie!. No. 10,783. De câtrâ sub-Prefectura plase!tărguluî, secvestrându-se de la D. Gheorghie Negrescu de pe moşiea Monastirea Doamne!, 6 gîum. fălci popuşoî, socotire aprocsimativă la 80 merţâ, pentru plata amende! de 2551 lei, la care este condemnată, după mijlocirea D. Procurora locală No. 1097, se publica terminula de 40 Zile, şi muşterei! ce vor fi, să se presinte aicea în cea întâi Zi după espirarea terminulm socotită de la data Foaeî, spre a se efectua mezatul. Comisie a cvartalului I-iv din Iaşi. No. 6532, în conformitatea mijlocire! D. Judecâtorii ocolului I-iv, No. 1802, se publica terminul de 31 a curente!, Zi°a Marţ!, pentru vânzarea unor efecte urmărite de la D. Iancu Teodoră, spre îndestularea D. Şulem Margulesă cu bani! 122 lei 12 parale, concurenţi! însă se vor presenta în piaţa Sf. Spiridon la arătatul termin, unde are a se fini o asemenea vânzare. Sub Prefectura plasei Ştefăneştii, judeţul Botoşani. No. 3963. De la locuitori! comune! Bobuleşti! din această plasă, spre plata datoriilor băneşti ce li se reclamă de D-luî Prinţul Alecsandru Costantin Moruzi, care datorii fiind likvidate în regimul lege! vecin şi neapelate, s’au secvestrat vitele următoare, şi anume: de la Andrei Ungureanu 2 oî, Vasilie loader Florea o oae, Vasilie a Mafteoae 12 mânzaţî, Vasilie Bordea 4 oî, Vasile Corman 4 oî, Vasile Andrea Pascariă 2 mânzaţî, Vasile Gogoşă 3 oî, Vasile Ştefan Bezan o vacă, Vasile Oancea 5 oî, Gheorghie Niţu Bâcăoanu o vacă, Gheorghie loan Pascariă o oae, Gheorghie a Nechitoae! 2 oî, Gheorghie a Roboaeî o vacă şi 4 oî, Gheorghie Lazâr o vacă şi 12 oî, Gheorghie Florolă o capâ, un tretin şi 8 oî, Gheorghie Paşa o mânzată, Gheorghie Cîobanu o vacă, Gheorghie Ili! Bordea o vacă, Gheorghie Antohi 3 oî, Gheorghie Pintili o vacă şi un mănzat, Gheorghie Grosu o vacă şi 8 oî, Gheorghie Andre! Corman 4 oî, Gheorghie Silion 25 oî, Gheorghie Andre! Luca o vacă, Gheorghie Simion Gâscă un strâjb, Gheorghie Luca Arhipă 2 vaci şi mă măncat, Gheorghie Arsani 4 oî, Gheorghie Lupu Bordea 9 oî, Grigori Pintili! 4 oî, Gheorghie Cîclacă un viţel, Gheorghie Nicola! Ghenghea 9 o! şi un mănzat, Gheorghie Andre! Pascarcă o vacă, un mănzat şi 2 oî, Gheorghie Condurachi 16 oî, 2 bo!, o vacă şi un mănzat, Dumitrachi Tâmsucă o vacă, Dumitru Paşa o vacă, Dumitru Luculesc o vacă, Dumitrachi Sirghi 4 oî, Domnica Băcâoanu 12 oî, Dumitru Moîsă o vacă, un mănzată şi o capâ, loan Bozianu 9 o! şi un viţel, loan Sârâmet 2 boî, Irimiea Arhipă 5 o!, loana Floroaeî 4 oî, loan Cotloană 3 oî, loan Gât un viţel, loan Corman un viţel, Iordachi Zahariea 2 boî, un cal, o vacă şi 2 mânzaţî, loan Cormană 3 oî, loan Simion Sandu un boă, Ioana Sândulesâ un viţel, loana Ghinghiî 2 boî şi o vacă, Ioan Bâbianu 2 boî, loan Melinti 2 oî, loan Lázár 4 oî, Costachi Ilii Bordea o eapâ, Costantin Vrânceanu 2 oî, Costachi Obada o vacă cu viţel, Costantin Bosănceanu 2 oî, Costachi Bejan o vacă şi un mănzat, Costachi Antohi o vacă şi ună mănzat, Lupu Moviloae 2 gîuncanî, Mariea Cărâdăneasă o vacă, Nicolaî Ungureanu o vacă şi 12 oî, Niţă Antohi o vacă şi 8 oî, Nicolaî Mandachi 2 gonitorî, Niţă Gogoşă 2 gonitorî, Nicolaî Gogoşă o vacă, Petrachi Viercă un mănzat, Rucsanda Melisteoae o vacă, Safta Ostăhioae 2 boî, Simion Corman un cal, Simion Sirghi o vacă şi 8 oî, Toader Agachi un viţel, Toader Drumea 18 oî, Toader Iliî Borbea o vacă şi un mănzat, Toader Vatră o capî, Toader Pascariă 5 oî, Tanasa Silion 10 oî, Tanasă Cormană 2 oî, Toader Stati 2 boî, Toader Nicolaî Ghenghea o vaca, Toader Ghenghea 2 vacî, 2 mănzaţî şi 18 oî, Toader Antohi o vacă şi 8 oî, Preotul Toader Silion 2 boî şi o eapâ, Ioan Silion 40 oî, un cal, o eapâ şi 2 vacî, Vasilie Cazacii 5 oî şi 2 epe, Gheorghie Mitoşcrin 2 gonitorî, o eapă şi un mănzat, Vasilie a Murâriţeî un cal, Iliî Ghenghea o vacâ şi 5 oî, Iliî Nicolaî Ghenghea o vacă cu viţel, Ioana Moviloae o vacă cu viţel, Gheorghie Toader Floarea 3 oî, Toader Floarea 8 oî şi 2 mănzaţî, Toader a Babeî o eapă şi o vacâ, Alecsandru a Babeî o eapă şi o vacă, Vasilie Nechita un cal, o tretinâ şi un strâjb, Ioan Arseni 5 oî, Gheorghie Acsinti o vacă, Nicolaî Obadu 18 oî, Vasilie Nicolaî 19 oî, Vasilie Floroiă 1 cal, Gheorghie Neamţu 8 oî, Iftimi Blaga o eapâ cu căruţă, cu hamuri şi un mănzat, Stefan Corman un cal, o eapâ, o vacă şi 5 matce, Vasile Tănâsucâ, Costachi Hariga 5 oî, Gheorghie Valahi o vacă, Simion Buneanu 2 oî, Lazâr Vieică o oae, Stefan Mandachi 2 oî, Vasile Paşa o vacă, loan Toma o oae, Petrea Boarîu o eapâ, Vasilie a Gărloaeî un mănzat, Gheorghie Bohorodea o vacâ, Gheorghie Scarlatachi o eapâ şi o vacă, Vasile Coroiă o eapâ şi 3 matce, şi loan Acsinte Cîobanu 2 oî, şi care vite urmând a se vinde licitativă, se publică terminul de 40 zile socotit de la data Foaeî, spre deşteptarea concurenţilor, care după împlinirea acestui termin sâ se presinte aicea la licitaţie. Premiariea comunei Mihaileul. No. 1217. Se publică facerea a 17 podeţe trebuitoare comunei, ca concurenţii ce vor fi de a lua în antrepriză facerea acestor podeţe, după devizul ce s’au format, să se înfăţoşeze în Zi°a de 29 a curentei, în Camera Primăriei, eară până la Zioa frcsată, concurenţii dacă ar voi, vor pute veni spre a lua lămurire despre condiţiile acestei antrepriză şi a devizului. Primărie a comunei Muntenii de Josu, județul Vasluiu. No. 820. Pentru darea în antrepriză a accizului rachiului și a vinului din această comună, pentru anul viitor 1868, cu începere de la 1 Ianuarie acel an, cănd espira contractul antreprenorului actual, se publica terminul de 26 Octomvrie curent, concurenţii ce vor fi amatori, sâ se presinte la Camera acestui post cu garanţiile cerute de lege, când are a se ţine licitaţiea, avănd a se respecta peritocîca de 24 oare. No. 830. Pentru darea în antrepriză a tacseî de la ispâşile făcute în urma stricăciune! de cătră vitele comuniştilor, şi a biletelor de identitate personală, cu a viteloră dusă de vânzare, pentru anul viitoră 1868, s’au regulată termină în Zioa de 26 Octomvrie curent, se publică unu aşa termin, ca concurenţii ce vor fi amatori, sâ se presinte la Camera acestui post, unde are a se ţine licitațiea, cu respectarea peritoacei de 24 ore.