Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-06-01 / nr. 42

No. 42. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE I)]IN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia IT. Gobmner,uliţa Hiriatigiel. Aiiarul ho publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonaraeutul pe an 111 lei, pe patru lunl 37 lei, la fii . Sâmbătă 1 Iunie 1868. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile poştale. Inserarea unui rând de 35 litere, costă un leu cursul fiscului. Iaşi, 1 Iunie. Depeşe Telegrafice. Bucureşti ,31 Mai 1868. Corpurile legiuitoare suntu prerogate până la 10 Iunie. Camera se ocupă cu mici proecte financiare. Căile ferate n’au intrată încă în discuţiunea Senatului. Principele Serbiei au fost asasinată în grădina publică, de trei fraţi, dintre care umilă aă fostă prinsă. S’au constituată îndată guvernă provisoriă compusă de preşedintele Senatului, preşedintele Curţeî de Casaţiune, şi Ministrul Justiţiei. Scupcina (Adunarea) este convocată pentru alegerea altui principe într’o lună de 8 zile. Legea Bisericei, a pensiune! Episcopilor actuali, precum şi legea pentru alegerea lor, s’au dat erî la Cameră. TUNIS, 30 Mai.— Beiul au ratificatu aranjamentul cu Francia. Consulului francezii au reîncepută relaţiunele sale cu Tunisul. PARIS, 3 Iunie.— „Patria“ conţine und articol ii violiate în contra jurnalelor din Berlin, ale cărora recriuiinaţiuni sunt, după „Patria“, respunsurî făcute la raportul mareşalului Niel. Articolul présenta pare a servi drept respunsd la manifestaţiunele făcute în sensul unitara de cătră parlamentul vamala. Raportul lui Niel constată că Francia nu se teme de provocaţiunî; îngâmfarea germană face larmă şi creşte din cji în (Ji, eară acea a Franciei tace, şi ar putea resulta din aceasta consecinţe supărătoare. Imperatorele va pleca la 20 la Châlons. (Monitorul) VIENA, 6 Iunie. Principele Napoleon au sosita astă sară. A a fost primit de ambasadorele franceză și italiana. CONSTANTINOPOLE, 5 Iunie. 41 de lâijî cu arme proveninda din Rusia, au fost confiscate de vama de la Trebizunda. FLORENŢA, 5 Iunie. Camera urmeare a discuta budgetulu veniturilor-a. Ministrulă financeloru propune a scuti de imposite titlurile nominale ale rastelor străine. (Românul.). ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞII, 1 Iunie 1868. Căldura 10 grade, aă fost vent în 2 sile de la nord, aă ploat într'o cji, semănăturile din toamnă şi primăvară sunt bune, epizootie nu esistă, iar în satul Andrieşenii, comuna Epurenil plasa Tulcea şi comuna Costulenii, Prisacanil plasa Braniştea, suntu sub carantina feritoare, epidemie între oameni nu există. Preţurile curente sunt: Grâă ceacâră calitatea I-ca chila 67 lei 77 bani, a D-a 61 lei 66 bani, popuşol călit. I-ca 23 lei 33 bani, a 11-a 21 lei 66 bani, sacară călit. I-ca 33 lei 33 bani, a 11-a 21 lei 66 bani, orză 13 lei 99 bani, ovăsă chila 20 lei, malaiu 13 lei 70 bani, fană carul 10—13 lei 70 bani, boul de mijloc consumativă 172 lei 65 bani, vaca 98 lei 66 bani, carne de vacă oca 64, 67 și 71 bani, oca pâne 35 și 37 bani, oca fermă 50 bani, rachiul se vinde cu 1 leă 35 bani oca, vină se vinde 67 bani până la 1 leă. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 241. Guvernul Maestăţeî Sale Regelui Prusiei, au autorizat pe D. Corniţele de Keyserling Rautenberg Consululă general în Bucureşti, a face demarse pe lângă guvernulerei, pentru a atrage atenţiunea amatorilor asupra museului de diferite specii de producte agronomice fondate în anul trecut la Berlin, şi ca astă esposiţiune fiind de o utilitate necontestabilă pentru producătoriierei, se anonsa ete ca toţi acei care vor voi a figura în museul în cestiune, articolele de producţiune ce au de felulă celor specificate în lista de mai jos, să declare cantitatea, felula și costul obiectelor ce voescă a espune, pentru a se comunica locului competentă spre a lua măsuri pentru transportul lor, care se face în socoteala guvernului Prusiană, dacă cheltuelele lui nu vor întrece valoarea productelor oferite. ANUL VI. ListA deprobele de pământ şi de materiale de construcţii streine. Plante de cultură streine şi de plante vătămătoare agriculture. Producte de regnul vegetal, privitoare la agricultură. Desemnuri de rase de vite particulare. Desenuluierilor respective precum şi de umalele folositoare sau vătămătoare agriculturei. Modele şi desemnuri de unelte şi maşimiele agricole. Planuri de clădiri săteşti particulare a terei. Tablouri (descripţiuni) de sisteme întregi ale culturei. Obiectele expuse în museul agricolă, fiindu accesibile publicului întregii, producătorii streini'^gâsescu poate în interesul lor de a atrage prin trimeterî, atenţiunea visitatoriloru museului asupra producteloru loru. Cheltuelile de transportă se vorn priimi după dorinţa trimitetoriloră, că ele nu vor întrece valora obiectelor trimise. No. 4862. In clipa de 25 a curentei luni Iunie, urmând a se ţine licitaţie la această Prefectură, pentru antrepriza facerei reparaţiilor trebuitoare aroperemântului bisericei Monast. Frumoasa, după devizulă ce se poate vide la Prefectură, se publică aceasta spre generala cunoştinţă. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 3258. De cătră D. Judecătoră ocolului al 3-lea însemnându-se terminul de 8 Iunie curentă, pentru vânzarea obiectelor ce sunt împlinite de la D. Costachi Boneanu, spre îndestularea creditorilor sei cu o sumă bani, şi anume: 2 oglindi cu privazuri de nuc, un portret, un biurou, o canape de mahona, un pat prostii îmbrăcată cu adamască, un jilţă de mahonă, 2 scaune idem, o masă de nucu, un dulap de urmă, un ţolă, o perină de camva, o stupitoare, 2 perdele albe, un garderopu, un dulap, o masă proastă, un sipet, o tablă veche, o perde albă, o stupitoare, 2 cutii de tineche, un lighean idem, un severtaşi, şi un fanaraşu de candelă, şi dar conformă mijlocire! D. Judecătoră No. 381, se publică spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, şi cu aceasta, că licitaţiea are a se face în Camera D. Judecătorul se va ţine licitaţiunea antreprizei, după espirarea terminului de 15 olile numerar de la data Foaei, preveniii fiind D-nii concurenţi a aduce garanţii în regulă şi în valoare de o pătrime din preţul mobilelor, dar condiţîunele şi modelul, ca şi calitatea obiectelor, se pot vide în oricare di la cancelariea Comitetului. Comitetul Permanent al judeţ. Iaşii. No. 582. Se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa şi presentarea păgubaşilor maai josu arătatelor vite, pripăşite în comuna Goeştii, plasa Cârligătura, şi anume : o tretină la pâră murgă închisă, precşă pe la botă, cu ste în frunte, şi un cal roibit şi slabă, păntânegă puţină de piciorul drept denapoi, ceacâră la ochiul drept numai pe jumătate, cu ste în frunte, brează în botă şi bătrână. Asemenea se publică şi terminul de 40 elile pentru vânzarea licitativă la reşedinţale sub-Prefecturiloru respective, a unui cal cu şe, rămasă de la unu necunoscut fugită din arestul Primăriei de Podul-Iloaei, care s’au publicată prin Foaea No. 95 din 16 Dechemvrie 1867, şi a 3 vite pripăşite în comuna Sorocarii, plasa Copoă, și publicate în Foaea No. 6 din 20 Ianuarie anul curent, cu invitare, ca doritorii de a cumpăra aceste vite, să se presinte la sub-Prefecturile plaselor Bahlui și Copoă în clipa espirărei terminului spre concurare. No. 584. Se publică ca persoanele competente ce ar dori a se însărcina cu predarea mobilierului necesară pentru cancelariele sub-Prefecturelor, plaselor Braniştea şi Cărligătura, şi anume: 2 biurouri, 1 fetelă, 3 mese, 2 dulapuri, 10 scaune, 3 părechi călămări cu năsipelniţele loru, şi un osebită dulapă pentru Casieriea judeţului, să bine voeascà a se presenta în sida şedinţeloru Comitetului Permanent, unde Primăriei comunei Saşii. No. 3973. Avândă în videre că nici la 28 a curentei, cându după publicaţiunea apărută în Foaea No....., au fost al 2-lea termin pentru darea în antrepriză a reformare! casei cu 2 etaje din gradîniţa Primăriei, după planul şi devizul dresată de D. arhitectă M. Niciman, nu s’au presentat concurenţi, Primăriea regulândă al 3-lea termin pentru aceasta, şi anume la 10 a curentei luni iunie, publică şi acum, invitândă pe toate persoanele amatoare de a se angaja la antrepriza lucrărei espusă, ca în acea zi oarele 11 dimineaţă, să se presinte în pretorulă Primărie acompaniaţi de garanţii corespundetoare în numerarui sau bonuri de testură, la valora de 3800 lei, iar în fondu preteluit după legile în vigoare, dublă valora sumei de mai sus, condiţiunele se vor pute vide de amatori în toate elitele. No. 3976. După devizul şi planul dresat de arhitectul acestei Primării, urmăndă a se da în antrepris, construirea din nou a unui pavilion de lemn asupra fântânei de la grădina aleiloră, se publică concurenţa cu termen de 20 z zile de la data Foaei, şi se invită pe toate persoanele amatoare de a se angaja cu facerea acelui pavilion, ca atunci pe la oarele 11 anti-meridiane, să se presinte în pretorul Primăriei cu garanţii în regula cuvenită, când se va face adjudecatiunea. Pa'niEuimea sirbei ESerţa. judeţul Dorokom. No. 517. Fiindă că după publicaţiile urmate prin alîpte nu s’au putut da în antrepriză numai tacsăle puse asupra rachiului, vinului şi a luminărilor, alocate în budgetul acestei urbe, pentru eserciţiul anului curent, din cauza neînfăţoşerei concurenţilor, se publică ca concurenţii ce vor fi pentru luarea unor asemenea facse în antrepriză, care au rămasă nearendate, să se presinte în Camera acestei Primării cu garanţii solvabile în termen de 20 z zile socotit de la data Foaei, spre a fi priimiţi la antrepriză, condiţiunele se vor vide la acest oficiu în toate elitele. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de Iaşi secţia a I-a. No. 2688. Estractul de pe petiţiunea P-nei Smaranda Lazarachi, relativă la separarea patrimoniilor ude a soţului seu Gheorghie Lazarachi, se publică mai jos, în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă, F S T R A C T V. Doamna Smaranda Lazarachi, domiciliată în Iaşi, prin petiţiunea din 27 a curentei, înregistrată la No. 2620, au cerut la acest Tribunal în temeiul art. 1256 din Codul Civil, separaţiunea patrimonieloru de a soţului seu D. Gheorghie Lazarachi, de profesiune liberă, domiciliat tot în Iaşi, averea sa dotalâ consistă în 3 porecli case şi un feredeă, situate în Iaşi despărţirea a 3-ea, strada Serărirea, în consecvenţâ s’au format estractul de faţă, şi s’au lipită în sala audienţelor, publicându-se şi prin Foaea Progresulu!, conformă art. 629 şi 630 din Procedura Civilă. Secţiea a 4-a C’precioaia!«, No. 1037. pentru 13 a curentei luni Iunie anul curent, frcsându-se termin spre cercetarea procesului