Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-10-23 / nr. 88

P K U U li ih Ö U L. __ No. 7422. Pentru satisfacerea D-nei Elena Ioanîi născută Gârdea, fără profesiune, şi domiciliată în comuna Tăbălăeşti, cu suma banilor ce are a lua după foaia de dotă şi alte datorii constatate de Tribunal, din averea defunctului Ds. soţii Vasilie loan, urmând a se vinde de veci imobiliie rămasă de la defuncţii, care sunt: 1) casăle,cu becurile ei, adecă: a) casa de locuinţă cu 4 odăi şi sală prin mijloc, pe temelie de piatră, păreţii de cărămidă, şi acoperită cu şindilă, b) una bucătărie cu 2 odăi, păreţii de vălătuci, acoperită cu stuhui, c) un grajdiu, păreţii de scânduri stejarii, acoperit cu stuhui, d) un beciu de piatră cu gârliciul lui, şi e) un şopron acoperit cu stuhui, tote acestea se află într’o îngrăditură, în comuna Tâbărăeşti, plasa Crasna acest judeţ, să megieşeşte despre răsărit cu Preotul Costachi, şi despre apus cu Teodor Burghelea; 2) una crâşmă cu 2 odăi şi sală prin mijloc, păreţii de vălătuci, acoperită cu stuhii, şi un şopron acoperit cu stuh, megieşi nu are, fiind la drum; 3) una moară de cai cu 2 pietre, acoperită cu stuh, păreţii de scânduri de stejar, tot în clisa comună; şi 4) 27 str. 6 palme 7 palmace şi 7 linii pământii în siliştea Satului, moşia Mărâşenii, aleşi prin hotarnica din 1852, confirmată provisorii sub No. 433, şi statornic sub No. 36, megieşindu-se despre răsăriţii cu pământulu D. Mihalachi Pivnicei iulu, şi despre apus cu a D. Nicolai Costin, se publică terminul de 3 luni, conform art. 500 din Procedura civilă, cu deşteptare, ca concurenţii să se presinte la acestu Tribunalu în cea întâiu zii după espirarea terminului socotit de la data Foaei, oara 11 dimineaţă, când s’a înfiscat clipa de adjudecaţie, enumerat espusul termin conform art. 730, preparaţi de garanţiile cerute de art. 542 din Procedură, pentru efectuarea adjudecaţiei, totodată se somează pe toţi acei ce ar avea vreun drept din acele prevăzute la aliniatulu 3 de sub art. 506, ca înainte de adjudecaţie să co presinte la Tribunal spre a’şi arata pretenţiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţinea în samă, urmând ca în a 8-a sa se facă supralicitarea prevedlută de art. 547 din Procedura Civilă. Tribunalul Judeţ.l Staniţa. No. 10,465. D. Costachi Teodora de profesiune comercianţii, domiciliaţii în urba Neamţu, judeţulu Neamţu, în puterea sentinţei Tribunalului judeţului Neamţu, de la 24 August 1867, învestită cu formula executorie No. 4545 de la 1 Aprilie anul curent, urmărind îndestularea cu suma de 1880 lei vechi 33 parale cu procentullorii de la data reclamaţiei, şi cheltuelile de judecată, ce după 2 creanşe cu data din 1864 iulie 29, are a lua de la casa defunctului Dimitrie Pelin din clisa urba Neamţu, din vânzarea unui imobil a defunctului Pelin, aflaţii în clisa urbă Neamţu, şi considerând că terminul de 30 clile a comandamentului făcut de creditorii D-nei Elena soţia ca şi tutora casei defunctului ei soţii Dimitrie Pelin, debitorul prevelut de art. 500 din Procedura Civilă, au espirat, şi în acel interval numita tutoră n’au probat că venitul imobilului acopere sumele datorite şi cheltuelile făcute, după art. 502 din Procedură, Tribunalul prin procesul verbal de la 19 August, No. 2 a jurnalului, ai regulat punerea în vânzare a imobilului vorbit, care după lămurirea luată din procesul verbal încheiet la starea locului de D. Copii de Portărel, să cunoaște mărginit în niște casă cu locul lor, situate în arătatul târgu Neamţu, strada ce duce la Iaşi, No. 1000, megieşite pe o parte cu casăle defunctului Gheorghie Ioan, şi pe de alta cu a defunctului Gheorghie Popazoglu, şi dar conformit art. 510 din indicata Procedură, se publică terminalv de 3 luni, invitându-se pe muşterel a se presenta în Camera Tribunalului după împlinirea terminului, care în conformitatea art. 536 se a consimele că va fi în cea întăi eli oarele 12, dupa espirarea acelora 3 luni de la data Foaei, combinat cu art. 729 din Procedură. D-nii concurenți și creditorul se vor fi conforma art. 542 şi 539 din Procedură, deşteptându-se pe toţi acei ce ar pretinde vreunu drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca sau ori ce alt drept asupra imobilului urmărit, ca înaintea adjudecaţiunel să le arăte la Tribunal, căci în urmă nu li se vor mai ţine în samă, lamurindu-se totodată că după condica de inscripţiuni se cunoscu intabulate 8 garanţii hipotecare îa arătatul imobil, şi anume: una la anul 1661, sub No. 51, pentru luarea în posesie a vreunei moşii particulare sau de a clerului şi 2a 1864, Iunie 30, cu No. 185 şi 166, pentru cifra de 000 g slbcul Corpul Portăreilor Trib. judeţ. Iaşii. No. 70. D. Mihai Grigoriu, în virtutea art. 239 din Codul Civil, este citat a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi secţiunea Xiu, la 21 a Iuni Decemvrie, clipa Sâmbătă, oara 1, anul 1868, când are a se cerceta procesul de divers intentat de D-na Catinca Chiriacu, după acettea arătări neaflându-se domiciliul numitului, Tribunalul publică ca la arătata ori, să se presinte la această secțiune, conform art. 75, aliniatulu 6 din Procedura Civilă, pentru cauza mai sus menționata, la neurmare cauza se va regula conform art. 93 din Procedura Civilă. Portărel Lazo. No. 308. Spre satisfacerea D-nei Maria Felder cu o sumă bani, ce are a lua de la Doamnele Safta şi Zoiţa Nicolau, urmând a se vinde un numer mobile şi nişte straie a D-lor Safta şi Zoiţa Nicolau, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpără asemenea obiecte, să sa presentere la 30 a lunei Octomvrie, oara 11 de dimineaţă, în loaiul D. Judecător ocolului l-iu a urbei Iaşi, când are a se adjudeca de sub semnatul, asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţu. Portărel D. Teodora. Judecătorul ocolului al 2-le din Iași. No. 1503, în virtutea cartei de judecată executorie No. 335, s-au pus în vânzare în capa de 28 Octomvrie, oarele 12 meridiane, obiectele urmărite de la debitoriul Dimitrie Gavriliu, pentru banii 10 galb, capete cu procentul de 2 lei vechi pe lună la fiecare galbârt, de la 2 Mai şi până la numeratoare, precum şi 4 lei noi chelfcuelele judecatei, în pretenţiunea evreului Divide Cheinigu, şi anume : argintula de pe o icoană mare lucrată pe chipul Maica Domnului, una canape de ulmii îmbrăcată cu adamasca cafinie, una oglindă mare împrejur poltită, 4 scaune de ulm îmbrăcate cu adamască cafinie, 2 portrete vechi, care aceste obiecte au a se vinde la pretoriul acestui Judecătorifi îaripa defiptă, unde D-nii concurenţi vor binevoi a se adresa. Judecătoriii Niţescu. Corpul Fortâreilor din Botoşani. No. 1876. Prin Progresul No. 83, publicându-se de Tribunalul local vânzarea imobilului din această urbâ, a D nei Maria Cerchezu, domiciliată în Cahul, spre satisfacerea D. Gh. Popoviei tot din Cahul, şi având în privire că debitoarea este trecută din viață, şi moştenitorului e D. Grigorie Cerchezui, a căruia domiciliu şi reşedinţă este necunoscută, conform art. 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, se publică spre ştiinţa moştenitorului, servindu această publicaţie şi pentru înmânarea afeptului cerut de art. 509 din Olisa Procedură* No. 1864. Fiind că domiciliul D-nei Sura Cern liereda defunctului Moşcu sin Moisă sin Bereu, mi se cunoaşte spre ai înmâna încunoştiinţarea No. 1860, cu afiptul No. 1784, pretinsă de art. 509 din Procedura Civilă, în privinţa esproprierei imobilului rămaşii de la defunctul şi publicat prin Progresul No. 56 din 19 Iulie, conformit art. 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, se publică spre ştiinţă, iar încunoştiinţarea s’au aflpt pe uşa Tribunalului. Prim-Portarel Manoliu. Judecătorul instructorii a Trib. Cahul. No. 3657. Noi Costin Adam Jude Instructor Tribunalului judeţului Cahul, mandăm şi ordonăm prin aceasta tuturor Portăreilor sau agenţilor putere publice, a aduce înaintea noastră, conformându se legai, Tribunalul judeţ. Vaslu. No. 5981. Terminul publicat prin Foaia Progresului No. 67 din anul curent, pentru revinderea moşiei Gajdurile şi Cărbunarii, propriatatea D. Iordachi A. Râşcanu, pe compta D. Aristide Roseti, asupra căruea s’aîi adjudecat şi n’au depus întregul preţu de 4001 galbeni, la casa de depunere şi consemnare, suspendându-se din cauza lipsei de concurenţi, Tribunalul conform cerirei făcută de D. Ioana ' Popoviei unul din creditori, scoate în vânzare clisul imobilii cu sarcinile şi în mărimea prevăzută prin Foaia de publicaţie No. 23 din amilii trecutu 1867, cu termina de 60 elite libere, conform art. 554 din Procedura Civilă, cu deşteptare, ca concurenţii amatori de a cumpără, să se presinte la împlinirea mendionatului termin în clipa şi oara ce se va lămuri şi prin afipte, preparaţi cu garanţiile cuvenite, pe individul Genrasim Onescencu, domiciliat în comuna Moscovii. Spre a fi interogat şi ascultat asupra faptelor imputate. Invităm pe toţi depozitarii puterei publice de a da mână de ajutor la căzu de trebuinţă, pentru esecutarea mandatului de faţă. Pentru care am subsemnat şi sigilatu cu sigiliulu nostru mandatul de faţă. Dat făcut la Tribunalul Cahului la 9 Octomvrie 1868. Jud. In st. C. Adam. ICpitropiea St. Spiridon. No. 3162. Generala Epitropie a casei ospitalului Sf. Spiridon din Iaşi, vroind a da în arendă locurile slobode din oraşul Galaţi, pronumite cărămidărie, păşunat şi păscuit, pe termin de 5 ani încăpători de la 23 Aprilie 1869, cu condiţiile ce se vor pute vide în cancelariea acestei Generale Epitropii în terminulu publicaţiunei de 40 crle socotite de la 1 Dechemvrie anul curent, şi doritorii de a lua în arendă asemenea locuri, sunt poftiţi după espirarea terminului citatu, a se présenta în Camera acestei Epitropii cu garanţiile legale şi solvabile, în clilele de concurenţă, la 10, 11 Ianuarie anul viitorul 1869, şi la 13 a acei luni, când are a se efectua adjudecaţiunea climei arende asupra persoanei ce ar da preţu mai avantajosu pentru casa ospitalicească. Inginerul hotarnic l a judeţ. Roman. No. 31. Subsemnatul Inginiru hotarnîcu din judeţul Roman, publică spre generala cunoştinţă, că au afrisat terminul pentru executarea hotărniciei locului de casă, proprietate a Domnului Adalbert Bisculeschi din urba Roman, de cătră megieşi, pentru clipa de 25 Ianuarie anul viitorii 1869. Inginirii hoiarnicu, lul Dobias. CONSILIUL COMUNAL. încheierea şedinţei a 6-a de la 4 Octomvrie 1868, D. Tăcu. Voescu se respundu D-lui Lupu şi D. Marinovschi. Domnia lor voescu se vie cu argumenta în ajutoruiu acelor classe, ce contribuescu pentru comună, D-lor elie, că acele classe nu voru frecventa acea şose, pentru care eu amu pretinşii să se stre-.. pească. Se fie bine încredinţat D. Lupu, că nu voiu veni a susţine un trecutu, care pentru mine a muritu şi va fi mortu, dar voiu susţine ideiame. Credeţi D-lor, că suntu de lucru acestea? atunci pentru ce încarcaţî comuna cu cheltueli de lucsu? înfiinţarea grădinei de la Primărie credeţi că e de lucru? nu vne bud-^ getul, şi eu voiu susţine înfiinţarea încă a altor gră-, dini, pentru că este ştiută, că ele servescu la curăţirea aerului. D. Dr. Zisu să ne spue ce bine potu să ne aducă grâdinele, când sunt mai multe într’unu oraşîi. Apoi stradele D-loru, suntu cele întăi ce recomandă buna administraţiune a unui oraş. Când intră unu streini şi vede strade bună, el îndată îşi face o ideie de buna administrare; când le vede răle, va orice şi aicea e o rea administraţiune. De aceia trebue şi prevedem chiar în condiţiunele acestea, stropireagrădinei de afară de bariera de la Copou, din subvenţiunea ce dă Ministerium. D. Marinovschi. Vede că D. Pastia pretinde ca stropirea să se facă între 4 şi 6 oare. Nu ştiu dacă se poate între 4 şi 6, pentru că atuncea D. antreprenora va trebui să aibă 20—30 care. Acestea agraveaze condiţiunea. Ştima apoi că comuna dispune de 20.000 lei pentru grădina de afară de bariera de la Copou, dar aceştia sunt pentru altă ceva. Grădina aceasta se o organisera bine, și atunci eu réserva se va putea face stropirea aleilor D. D. Lupu. Voiu respunde în doue cuvinte D. Tăcu. în adevaru sunt mai înaintatu decât D-lui în vârstâ, dar nu voiu plânge trecutulu. Propunerea meau fostu sa nu se ude joseoa de afară de rohatcă, știu că suntu de facutu alte lucruri de mai mare nefcesitate, precum teatrul. Sâ le facem toate, dar unde ne sunt rapenele, şi acestea în altă privinţă chiar el sunt de lucru, pentru că se preumblă numai cel eflav oal. Eî mă preumblu pe josu şi pe uite «trude.