Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-08-07 / nr. 61

No. 61. ANUL VI P ROGRESUL FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia N. Goldner, uliţa Primăriei, l Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. Iaşii. Mercuri 7 August 1868. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costă un led cursul fiscului, Iaşi, 7 August. Spre îndeplinirea art. 66, Capitul al 7-lea din legea comunală şi în conformitatea art. 33 din aceiaşi lege, colegiul alegătorilor comunali din această urbă, este convocat pentru clipa de Joi 22 ale curentei luni August, spre alegerea a 17 Membri ceruţi de lege pentru formarea Consiliului Comunal. Această comisiune invită darii pe toţi Domnii alegători preveduţi în lista definitivă, publicată şi afişată de către Comitetul Permanent sub No. 88 din anul curenţii, să binevoescă a se întruni la arătatu şi în două Secţiuni, şi anume: Alegătorii din dispărţirile II şi III în localul Primăriei şi cei din dispărţirile I, IV şi V în sala palatului Administrativ, pentru a procede la operațiunea alegerei menționată. I. Antoniadig H. Cernea, I. Drnghicî, M. Zalarîu. No. 6094. 1868 August în 5 milile. loan Vlăsceanu, Mitică Neagoe, Stană Ungureanu, Achim loan Angliei. în No. 172. Măriea Sa Domnitorul, la 27 alunei Iulie, fțica Sântul Panteleimon, patronul monastirei Panteleimon, a pus însuşi piatra fundamentală, la construirea unui nou edificiu. Tot Monitorul Arp. 172 publică numirea în funcţiuni. D. Grigorie Isăcescu, unul din trei candidaţi propuşi, preşedinte al consiliului general din judeţul Neamţu, pentru sesiunea anului 1868. — D. Gheorghie Mihăescu, sub-Prefect la plasa Borladul, din judeţul Tecuciu, în locul D. Vasilie Hulubel, demisionat. — La societatea de medici şi naturalişti din Iaşi, pe anul curent 1868, sunt numiţi următorii membri : D. Iordachi Beldiman, Preşedinte. D. Dr. Dimitrie Zissi, vice-Preşedinte. D. Dr. Anastasie Fetu, secretar I-iu. D. Dr. Mihail Popescu, secretar II-lea. D. Profesor Gr. Cobălcescu, conservatore. D. Dr. Friedrich Millier, bibliotecar. Inginerii drumului de fieră au pus doi stâlpi pe locul ce se întinde sub Academie, pe la strada Gându la vale, unde are a se statornici Gara drumului de fieru. De acum înainte acesta parte a laşilor, care până acum era destinaţii numai adunăturilor de gunoaie, va devini, unul din cele mai frumoase şi mai regulate quartale ale vechei Capitale a Moldovei. — Serbătoarea M. S. împăratului Austriei Franz Ioseph, sau serbat în Iaşi de cătră numeroşii austrieani, cu mare pompă. E. S. Episcopul Catolici au oficiat un Te-Deum I în presenţa D-luî Agent General Wolfarth şi personalul Consulatului seu, a D-luî Prefect de Poliţie, a D-luî Comandant a diviziunei a II-a militară, care era acompaniat de toţi Domnii oficieri superiori, şi a unui numeros audetobă. După dimonia bisericească toate trupele au defilat, în sunetul musicei pe dinaintea D-luî Comandant Colonel Duca, şi a D-luî Agent General Wolfarth, în Templul Bet-Iacob şi în sinagoga cea mare s’au cântat le-Deum în presenţa D-luî Agent şi a unuî numeros publici istraelit. Cu această ocasiune D-nul Agent General Wolfarth, au primit felicitaţiuni de la toate autorităţile civile şi militare, cum şi de la toţi supuşii sei. Depeşe Telegrafice. PARIS, 12 August. împăratul va trece în revistă Guarda naţională de Paris, Vineri sau Sâmbătă. EMS, 12 August. Astăzi au rostit o întrevedere între Regele Prusiei şi împăratul Rusiei la Schwalbach. BERLIN, 12 August. „Corespondenţa Provincială“, aprobă forte discursul D. de Beuist rostit cu ocasiunea banchetului din urmă al dătătorilor de semn, acest discurs va avea un resunet în Prusia. PARIS, 10 August. Cu ocasiunea distribuirea premielor la Sorbona, sub Preşedinţa Principelui Imperiale şi a Ministrului Cultelor s-au făcut demonstrări ostile guvernului din partea studenţilor. Chiar la numele Imperatorului s'au auijit mari fluerări. Fii lui Eugen Pelletan şi Cavaignac laureaţi fură aplaudaţi cu mare viinciune. Fiiul lui Cavaignac au declarată în şedinţă că refusă de a priimi preţul din manele Ministeruluî, în faţa Sorbonei s’a făcut mai multe arestări. Poporul era foarte iritat. {Românul). Cuvent rostit de D. Ministru Donici la ceremonia punere! întâeî pietre la temelia scele! de Agricultură. Prea înălţate Doamne ! Poporul român după secii de suferinţă renaşte supt augusta dinastie a M. V., instituţiunele sale se reconstitue, fundamentele clădirilor sale puse de augusta mănă a M. V. vor atesta generaţiunilor viitoare, epoca cieatrice a regnului M. V., ospiciurî, şcoale, drumuri de fier, poduri, instituţiuni industriale toate resar pretutindene şi atestă lume!, care ne priveşte, că am sosit ariua înviere! poporului român, anul cel binecuvântat de Domnul. Astăzi M. V. puneţi fondamentele şcoale! secondare de agriculturi, ţara întreagă va tresări de bucurie, vei gânda solicitudenea Domnitorului ei pentru răspândirea luminelor şi pentru desvoltarea acestei mari industrii acestui nesecată isvoră a bogăţiei şi a prosperităţei noastre. Să trăiţi M. Voastră! Monitorul Oficial publică următoarele : în No. 171, înălţimea Sa Domnitorul, au binevoit a grada cinci dintre condamnaţii aflaţi în penitenciarul Tribunalului Muscel, cu ocasiunea escuraiunei ce au făcut, şi anume: Arsenolfi, PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE Intendenţa Militară din Iaşi, No. 4282. Fiind că la licitaţia ce s’au ţinut la 5 August, pentru antreprizuirea furajului şi lemnelor trebuitoare trupelor staţionate în judeţulaşii, nu s’au presentat destui concurenţi, şi preţurile esite n’au fost favorabile, se face cunoscut că comisia de adjudecaţie au hotărât a se face o nouă încercare la 25 August curent, la ambele-eri, în localul Intendenţei Militare, Palatul Administrativă, tot, în condiţiile prevăzute şi publicate în Monitorul Oficial al Statului, No. 161, garanţia pentru contractantă va fi de 25°/0 şi se va priimi în numerar, bonuri de testură, acte hipotecare, de imobile, jumătate din valoarea lor, cadtul de sarcini şi condiţii, se poate vide în toate Zilele la biurourile Intendenţei Militare. Judeţ, Iaşii. No. 1972. Fiind că nici la a 2-a licitaţiune nu s’au presentat concurenţi pentru a se vinde tutunulu prins contrabandă de la I. Mihail Sion, şi dar conforma mijlocirei D. Şefă depositului de tutună din acest oraşă, sub No. 227, prin care arată că D. Ministru Financelor au aprobat a se ţine a 3-ea licitaţiune pentru vinderea acestui tutun, se publică a 2- a oară terminul de 15 zile numerate de la data Foaai, ca concurenţii ce ar voi a cumpăra asemenea tutuna, să se presinte în Camera acestei Prefecturi însoţiţi de garanţiile cuvenite. No. 6974. Conforma mijlocirei D. Şefu depositului de tutunu din acest oraşu, No. 219,urmând a se vinde licitativa 100 ocale tutunii indigenii clasa a 3- ea, prins contrabandă de la D. Dimitrie Gheorghiu, se publică termenul de 30 zile prevăzuta de legea comptabilităţei, ca doritorii ce ar voi a cumpăra asemenea tutuni, să se prezinte în Camera Prefecturei, însoţiţi de garanţiile cuvenite. No. 6982. La 19 a curentei urmând a se ţine licitaţie în Camera acestei Prefecturi, pentru vânzarea arborilor intraţi pe locurile delimitate foştilor clacaşi, şi anume la proprietăţile din acest judeţ, înserate în Monitorul Oficial No. 148 din 14 iulie trecut, se publică aceasta spre generala cunoştinţă. No. 6997. După mijlocirea D. Revizora şcolară, No. 403, de la 15 a trecutei luni iulie, urmând a se ţine concursă în localul şcoalei de băeţi din curtea bisericei Sf. Trei-Ierarhi, pentru ocuparea posturilor de învăţători în comunele Ţuţora, Cristeştii, Cotnari şi Ciurea, se publică aceasta spre generala cunoştinţă. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 5452. De cătră sub-Prefectura plasei Militina, sechestrându-se de la D. Alecu Cuza o mân- Zată, pentru amanda ce li se cere în sumă de 10 lei noi, se publică terminul de 15 7'l® 8Pre deşteptarea concurenţilor, carii în cea de pe urmă Z, după espirarea acestui termin, să se presinte în Camera acelei sub-Prefecturi, unde urmează a se efectua mezatul. Prefectura judeţ. Neamţu. No. 6310. Din adresa Primăriei urbei Neamţu No. 2025 luându-se încredinţare, că tinerii arătaţi prin lista de mai jos, ce au participat la tragerea sorţilor de recrutaţie pentru clasa anului curent, sunt emigraţi pe la locuri necunoscute, aşadar se publică aliarea şi trimeterea lor la această Prefectură, de către autorităţile respective, spre a se supune consiliului de revizie. LISTA: Nicolai Grigorie Boiceanu, No.sortului 7, vârsta 21 ani, faţa smadă, fruntea mare, ochii cfipriî, nasul potrivit, gura mare, pârul castaniu, barba nu rade, statul de mijloc, cu portul românescu. Vasilie Nastasă loan Rusu, No. sortului 12, vârsta 21 ani, faţa balae, fruntea potrivită, ochii albaştri, nasul, gura potrivite, pârul castanul, barba nu rade, statul de mijloc, portul românesc. Gheorghie Costachi Constantinul, No. sortului 58, vârsta 21 ani, fața smadă, fruntea potrivită, ochii negri, nasul, gura potrivite, pârul negru, barba nu rade, statul mijloc, portul românesc. Costachi a Tudorei Ungureanu, No. sortului 123, vârsta 22 ani, faţa balae, fruntea potrivită, ochii caprii, nasul, gura potrivite, pârul castaniu, barba nu rade, statul mic, portul românescu. Comisie a cvartalului l-iu din Iaşi. No. 4215. Lista tinerilor pentru dorobanţi a contingentului anului 1867, conform art. 3 al Regulamentului chiematei în serviciul dorobanţilor, ce au rămas în rezervă de la recrutarea clasei anului 1867, se publică aice mai jos, şi se invită pe toţi tinerii ca conformă Zisului regulament, să-şi facă declaraţiunele cuvenite la Primăria Municipală Iaşi. LISTA. Tudose Nicolai, No. sortului 21, de profesiune servă. Panaite loan, 22, servă. Iţică Altaru C., 23, crâşmariu. Vasiliu Ioan, 24, servă la cofetărie. Nicolau Gheorghie, 25, servă. Strat M. Costachi, 26, liberă. Alecsandrescu Dimitrie, 27, servă. Zisu Costandin, 28, liberă. Gheorghiu Costachi, 29, servă. Nicolau Gheorghie, 30, bucatariă. Gologan Costachi, 31, servă. Strul Iţicu, 32, zugravu. Munteanu Vasilie, 33, servă. Rozenfeldă Marcusă, 34, belfer. Nistoru Vasilie, 35, servă. Sandulachi Vasilie, 36, bucatariă. Grigoriu Gheorghie, 37, servă. Alecsandrescu Gheorghie, 38, feramă. Sadoveanu Costachi, 39, liberă. Tântă Iordachi, 40, servă. Ernst Teodor, 41, funcţionari. Iancu ITerscovici Nuhărau, 42, servă. Vasiliu Mihalachi, 43, serjent de vil. Memrîu Zimvery