Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-05-28 / nr. 39

No. 39, ANUL VH. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI premmieraţiunea se face la Tipografia N. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni galbeni. Iaşii, Mercurî 28 Mai 1869. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biirourile postale. Înserarea unui rând de 35 litere, costat în leu cardul fiscului Iaşii, 28 Mai 1869, 1 BUCUREŞTI. Aflăm că A. S. Principele Regal Oton, fratele Regelui Bavariei, se află sosită în Bucureşti, călătorind pentru plăcerea sa sub cel mai strict incognito. Alteţa Sa Principele Leopold, augustul frate al M. S Domnitoriului, va însoţi pe augustul seu frate pănă la Turnu Severin şi. (Presa). în urma raportului Ministeriului de Isterne sub No. 3562, Măria Sa Domnitoriul au binevoit a acorda Domnului Dimitrie Ghica( Preşedinte al Consiliului şi Ministru al afacerilor streine,înalta autorisaţiune pentru a purta insemnele ordinului llohenzollern Sigmaringhen, clasa l-la, ce l i s’a conferit de Alteţa Sa Regală Principele Antoniă de llohenzollern Sigmaringhen. (Monitorul). PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE» Comisiunea vendăreî bonurilor Statului din Iaşi. Tablou de moşiile Statului vândute în filele de la 25, 26 şi 28 Aprilie 1869, care s’au ofertat în terruriul prescî’ieu de lege, şi s au decis supra-licitarea lor în clipa de 10 luni? viitoru in Iaşi, localul Prefecture!. Judeţul Botoşani. 1. Moşia Lebneştii, comuna Movila-Ruptă, pendinte de Monastirea Raşca, întindere ca la 294 fălci, din care 14 fălci pădure roetă, ote:rata de 1. V. Nicolescu cu 46.725 lei. 2. Moşia Comăndăreştii, comuna aceiaşi, pendinte de Monastirea Dancu, întindere ca la 400 fălci, din care 13 pădure, ofertată de D. Aritona Goilavu cu 68.392 lei. Judeţul Dorohoiu. 3. Moşia Puţurenii, comuna Coţuşea, pendinte de Monastirea Băroava, întindere ca la 1080 fălci, ofertată de D. I. Popovici cu 185.400 lei. 4. Moşia Durneştii, comuna Plopenii, întindere ca la 560 fălci, ofertată de D. Valerian Pruncu pentru D. Bogdan Buikiu cu 89,610 lei. 5. Moşia Cotul-Miculinţiu, comuna Crasna Luca, întindere ca la 431 fălci, din care 24 pădure, ofertată de D. P. Ionescu cu 94,760 lei. Judeţul Roman. 6. Moşia Cârligul, comuna aceiaşi, pendinte de Monastirea Snagov, întindere ca la 99 fălci, ofertată de D. Ştefan Bogdan cu 20.174 lei. 7. Moşia Fărcăşani, comuna aceiaşi, plasa Siretul de sus, pendinte de Monastirea TreVerarhi, întindere ca la 197 fălci, ofertată de D-lu Al. Racoviţa cu 50.033 lei. 8. Părţile de pământu aflătoare printre răzâşi în hotarul moşiei Galbinii, a Episcopiei de Roman, întindere ca la 12 fălci, ofertată de D. O. Roată cu 3317 lei. 9. Un trup din moşia Runcu anume Urzicii, pendinte de Sata Mitropolie din Iaşi, comună Bahna, ofertată de D. Iorgu Celebui cu 111.504 lei. 10. Moşiea Bosianca sau Babuşca, comuna Bosicenii, întindere ca la 28 fălci din care pădure, ofertată de D. Colonel A. Milu şi D. A. Dragoevici cu 24.846 lei. 11. Moşia Brada, parte din trupul moşiei Drăgeştii, comuna Călineşti, întindere ca la 97 fălci din care 32 pădure, ofertată de D. S. Pastia pentru D. G. Ţinţu cu 22.066 lei. 12. Moşia Rodna, parte din trupul moşiei Bătrâneştii, comuna Călineştiî, pendinte de Episcopia de Romani, întindere ca la 115 fălci, din care 60 fălci pădure, ofertată de D. Anastasie Tulbure cu 35.700 lei. 13. O fliză din trupul Doljeştii despre Miclăuşeni, comuna Doljeştii, întindere ca la 11 fălci, 32 prăjini, din care 5 fălci, 32 prăjini vie, şi 6 fălci pădure, ofertată de D. Panaite Vavîescu cu 2762 lei. 14. Moşia Negreşti sau Călugăriţa, comuna Bara, pendinte de Monastirea Agapia, întindere ca la 32 fălci, din care 71 pădure, ofertată de A. Ricoviţă cu 87.035 lei. Judeţul Bacau. 15. Moşiea Nanceştii, comuna acee şi, pendinte de monastirea Neamţu, întindere ca la 87 fălci, 30 prăjini, ofertată de D. Dragoevici, cu 13.900 lei. 16. Moşiea Leitend, comuna Mărginenii Munteni, pedinte de monastirea Precista și Raducanii, întinderea ca la 28 fălci, 57 prăjini, ofertată de D. I. Bibici cu 12.842 lei. 17. Moşiea Rogoaele, comuna Stănceştii, pendinte de monastirea Tazlau, întinderea ca la 85 fălci, 40 prăjini, ofertată de D. C. Dumbravă, cu 21.000 lei. 18. O parte de pământ numit Gălianu, comuna urbea Ocnei, pendinte de monastirea Precista, întinderea ca la 35 fălci, ofertată de D. Ion Sion cu 4.000 lei. Condiţiunele cu care se vând aceste proprietăţi, sunt publicate prin „Monitorul“ No 29, din 7 Fevruarie, Prefectura judeţ. Botoşani. A No. 3219. In comuna Lăzău din plasa Coşula, acest judeţu, picând de pripas o capă în păr murgă, coada şi coama asemenea, cu o parte albă, stricată de sp. inferată la şoldul stângii dinapoi cu litera K, precum D. sub-Prefect al acei plase prin raportul No. 882 antă, se publică terminulul de 6 luni conformă legei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presimte la Primăriea respectivă de a’şi primi vita. Prefectura judeţului Cahul. No. 2193. Pentru a se putea da autorizaţiunea cerută de D-nii Iovna sin Iancu, Iosef Elbert, Noile sin Lazăru, Sulieru Ilerşcovici, Moise sin Moiae, Lueu Strulovici, Iuţea Zavirovicî, Iosăpu M. Iierşcovici, Aîzic Herşcu, Strula Beru, Victor Pluş, V. Porter, Cune Dascal, Meier Burştein, Aîzic Rolter şi Muniş Iutelşteîn, de a întreprinde comercial de crâşmari în oraşul Cahul, având necesitate a cunoaşte dacă dânşii n’au fost căluţi în vre-o pricină corecţională, sau traşi înaintea vre unui Tribunal pentru bâfneală de crimă sau vină, sau daţi sub privigherea Poliţienascâ, sau în recidivă de crimă sau vină, se publică acesta spre cunoştinţa atât a persoanelor particulare, precurmi şi a tuturor autorităţilor respective din ţară, care sunt fugite a denanşa acestei Prefecturi în termen de o lună enumerat de la data Foaei. Prefectu la judeţ. Durohoiu. No. 2477. Din cele ce se referă de D. sub Prefect plasei Coşula se încredinţare, că în comuna Trestieana pendentă de comuna Broscăuţii acest judeţ, s’au pripăşiţii o gonitoare la pâr plavae, la coarne grebleşă, şi inferată la şoldul drept dinapoi cu un feru ne cunoscut; în consecvenţă, se publică spre cunoştinţa proprietarului ce ar fi, care întovărăşit de dovezile legale pretinse de art. 49 din legea Poliţiei rurale, publicată prin Monitorul Oficial No. 292 din anul espirat 1868, să se presinte la autoritatea respectivă spre a o primi, tot cu aceasta se notează că după espirarea terminului de 6 luni numerata de la data Foaei, această vită se va vinde licitativ, şi costul se va vărsa în profitul comunei unde s’au pripăşit, conform legei. Prefectura judeţ. FAleifi. A No. 3522. In comuna Epurenii acest judeţu, s’au pripăşit 1 giuncă la păr balae, cornele grebleşe, cu un negel la gât , se publică termenul de 6 luni prevedlut la art. 48 din legea Poliţiei rurale, pentru desptarea proprietarului ei, care se va presenta la indicata Primărie cu dovezile cerute de lege, spre a l i se da. Prefectura judeţ. Neamţu. No. 3638. După încredinţarea dată de Dl. sub- Prefect plasei Bistriţa prin raportul No. 1061, pripăşindu se în comuna Siliştea uneai la păr murg închis, coama şi coada castanie, pete albe dese în spate la coasta stângă şi la grebanii dindreapta, ţintata în frunte, foarfiră la urechea dreaptă, se publică aflarea proprietarului acelui calu şi presentarea lui la clisa sub Prefectura cu dovezile cuvenite în terminul preveijut de lege a Poliţiei rurale. Prefectura judeţ. Roman. No. 2567. Ca să se poată da autorizaţiunea cerută de D. Moise Caldararu, de a avea deschis un stabiliment de crâşmă în acest oraşu, urmând trebuinţă a se cunoaşte dacă numitul n’au fost căzută în vre o pricină corecţională sau trasă dinaintea vre unui Tribunal pentru bănueală de crimă sau vină, sau dat sub privigherea poliţienescâ, sau în recidive de vine sau crime; se publică ca toate autorităţile competente ce vom cunoaşte pe numitul căut în aşa categorii, să bine-voeascâ al denunţa Prefecture! în termin de o lună socotit de la data Foaei. No. 2659. Ca să se poată da autorisaţîunele cerute de D-nii Strul sin Bereu, Haim Sulăm, Mendel Bring, Mereu Zindel, Avram Şioim Şvarţman, Bereu sin Nusăm, Moise Rotenberg, Bonta lui Iţie sin Ioaep şi Moïse sin Leiba, de a ave deschise în acest oraşu Roraanu, fiecare câte o crâşmă, urmându trebuinţă a se cunoaşte dacă numiţii n’au fostă căduţi în vre o pricină corecţională şi pă traşi dinaintea vreunnui Tribunal pentru bâfneală de crime sau vine, sau daţi sub privigherea poliţienească, sau în recidive de vine sau crime, se publică ca toate autorităţile competente care vom cunoaşte pe numiţii căluţi în aşa categorii, ea bine-voea acâ ai denunţa Prefecture! în termin de o lună socotit de la data Foaei. No. 2660. Ca să se poată da autorisaţîunele cerute de Inviţie Sabâoneanu, Simon din Ilie, Lelba sin Zeîlic, Herşcu Falbişă, Herşcu sin Avram, Nahman Claîn şi Alecsandru Ghiţescu, de a avea deschise flecara câte o crâşmă în acest oraş. Romani, urmând trebuinţă a se cunoaşte dacă numiţii n’au fost căluţi în vre o pricină corecţională sau traşi dinaintea vre unui Tribunal pentru bâfneală de crimă sau vină, sau daţi sub privigherea poliţienească, sau în recidive de vine sau crime, se publică ca toate autorităţile competente care vor cunoaşte pe numiţii căluţi în aşa categorii, să bine-voeascâ ai denunţa Prefecture! în termin de o lună socotită de la data Foaei. No. 2655. Ca să se poată da autorisaţîunele cerute de D-nii Andrieşui Manichievici, de a avea deschis un stabiliment de cafene, Marcu sin Froim, Nahman Avram, Hala a lui Iţie sin Rahmil, Iţie sin David a Boanţei, Elima Mendelovici, Bereu Pascalu, Alecu Panaitescu, Andrei Şendrea, Gheorghie Stanciu, Avram Bereu sin Herşcu Leiba, Nicolai Pavalachi, Nuţă sin Gheorghie Radu, Ianu sin Nusăm şi Marcu Ţinbel, iar aceşti din urmă de a avea deschis câte un stabilement crâşmă, toate în acest oraş. Roman, urmând trebuinţă a se cunoaşte dacă numiţii n’au fost căluţi în vre o pricină corecţională sau traşi dinaintea vre unui Tribunal pentru bâfneală de crimă sau vină, sau daţi sub privigherea poliţienească, sau în recidive de vine sau crime, se publică ca toate autorităţile competente care vor cunoaşte pe numiţii căluţi in aşa categorii, să bine-voească ai denunţa Prefecture! în termin de o lună socotit de la data Feei. No. 2633. Ca să se poată da autorizaţiunele po