Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-09-17 / nr. 71

blica spre cunoştinţa păgubaşului, care în terminul prescrisă de legea poliţiei rurale, să se presinte la Primăria respectivă cu dovedi în regulă, spre a’şî primi calul în păstrare. No. 4186. Pe moşia comunei Moscovei plasa Costangalia acestu judeţîi, pripăşinduse un harmasariu murg, cu pişcătură la urechea stângă şi danga nedescifrată la şoldul stâng, se publică spre cunoştinţa păgubaşului, care în terminul prescrisă de legea poliţiei rurale, să se presinte la Primăria respectivă eu dovedi în regulă, spre a’l primi în păstrare. No. 4192. Pe teritoriul comunei Capaclia Nouă plasa Tigheciu acest judeţu, pripăşinduse un bou la păru plăvan, trupul micu, coada cudalbă, coarnele ţipoşe şi vrâsta ca de 2 ani, se publică spre cunoştinţa păgubaşului, care în terminul prescris de lege, să se presinte la Primăria respectivă, de unde îşi va primi locul în păstrare. Comisia cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 3579, la pretenţie a evreului Bereu Avramovici, susţinută de cartea de judecată a D. Judecâtorii localii, pentru o sumă bună, împlinindu-se de la debitorele seu evreuluimarie Şmerlă sin Pincas, 34 grinzi fagă şi plopii, 5 căpriori de brad şi 10 furci, însă vechi de stejarii; se publică venţrea mencionatelor, în clipa de 19 a curentei, cu deşteptarea D-lor concurenţi, că licitaţiea se va ţine în preserţ* D-lui Judecătorii localii, dinaintea pretoriului 1) sale. I’rimărica de BSfisT. No. 2147. La 20, 21 şi 22 a curentei, rigurându se a se ţine mezit în Camera acestei Primării, pentru antreprizuirea strângerei prosforalei de 7407 lei, 40 bani, da la vitele ce să tae la căpiile comunei în cursul unui an începâtorii de la 1 Octomvrie anul curent şi pănă la asemnea lună şi oli 1870, se publică spre ştiinţa doritorilor, care se vor înfăţoşa în Camera Primăriei în arătatele ţîile, la orele 12 d.n .i. PROGRESUL PUBLICAT 31 JUDECĂTOREŞTI. Curtea die Apel din Iaşi. No. 1823. D. Dimitrie Popovici, a căru la domiciliu este necunoscut, este citat a se presenta în audienţa Curţea de Apel din Iaşi Secţiunea a 2-a, la 19 a viitoarei luni Noemvrie anul 1869, orele 11 de dimineaţă, când urmelele a nu trata apelul făcuţii de numitul contra sentinţei Tribunalului Falciu, prin care este condamnaţii la închisoare pentru maltratarea femeei Catinca Bănulescu, dar la cra de a nu ne presenta la arătatul termin, procesul se va căuta în absenţă, conforma art. 182 Procedura Penală. Triharului civil de Iaşî secţiea l-iu. No. 4533. Doamna liucsanda Obelişteanu, prin declaraţiunea adresată Tribunalului Secţia l-iu, emanci pândă pe fiulă seu Teodoră Obelişteanu, conformă articolului 422 Codul Civil, se publică această emancipare spre cunoştinţa generală. fceeţf« « 2-a. No. 775. I). Moriţî Berroană, cu domiciliul şi reşedinţa necunoscută, este citat să se presinte la 25 a curentei, ^0R J°b orele 12 din ^l, în Camera Tribunalului Iaşi. Secţiunea a 2 a, când are a se cerceta procesul intentat de I)na Toba Yecsleră, epitropa casei defunctului Lelbcă Yecsleră, contra Da. Vasile şi Măriţa Bermanu, se publică conformă art. 75 aliniatul 2 din Procedura Civilă, cară citiţiunei s’au afiptu pe uşa Tribunalului. Secţiei a 3-a. No. 441. Casăle Domnului Nicolai Grigoraşu, ce au fost scoase în verblare spre satisfacerea Domnului Andrei Reinicher, înserată prin Foara Progresul No. 33 din 7 Mai 1869, şi acăria licitiune au urmat a fi la 18 a contenitei luni August, suspendându se atunci mezatul, Tribunalul acum după cererea Domnului Koiniher, in conformitatea art. 559, a încuviinţat redeschiderea liciteţiunel pentru a lunei Noemvrie, ţjiua Sâmbătă, anul 1869, ora 1 după artea-^i; şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobile, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la arătata z zi şi oră, cănd urmeste a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţă. No. 445. Medeanul de chereste sfrătorii în urba Iaşii despărţirea a 3-ea, msbalaua Muntenimei de sus, a defunctului Dimitrie V. Micleicu, ce su fost scose în venerare, înserat prin Foaoa Progresul No. 35 din 4 Martie 1868, şi a căruea adjudecare făcându se asupra D. Panaite Cristea cu preţă de 1460 galbeni, şi în urmă D. Cristea ne depuindu banii, s’au scosu pe contură D-sale în conformitatea art. 551 din Procedura Civilă, şi în priivire la venerarea ce au avut a se efectua a’au închis licitaţiunea din cauza nestăruinţei creditorilor, acum însă după cererea De procurator a epitropiei minorilor Miclescu, Tribunalulu au încuviinţat în conformitatea art. 539 din Procedura Civilă, redeschiderea licitaţiunei pentru revinderea clişului medean pe contură primului adjudecător, D. Panaite Cristea, şi dar se publică venirea lui în conformitatea art. citat, doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la 2 a lunei Noemvrie, dipa Luni, ora 1 după amea-zi, când urmeazle a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţă. No. 148. D. Ioan Scorpan, domiciliat în Iaşi cvartalul al 3-lea, prin îndeplinirea art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, somând pe D. Ilerscu Iosâp, domiciliat tot în Ieşî cu rtalul al 4 lep, la planumei de 14 galbeni capete cu o loră procent de la data creansei până la numerătoare, din împrunâ și cu cheltuelele de urmărire, în virtutea cârjei de judecată a D. Judecâîoră ocolului al 4 lea din urba Iașii, No. 310 din 29 Noemvrie 1867, învestită o asemenea cu formula esecutorie, și notificată prin comandamentul prealabil No. 243 la 19 Iunie 1869, cu anansă că dacă pănă în termin de 30 zile libere, conformă somațiunei ce ’i s’au făcut, nu va fi urreatoră cu plata, atuncea va urmări imobilul de casă situată în Iași cvartalul al 4 lea, termenul comandamentului espirând și debitorele neurmând cu plata. D. creditore au cerut punerea în urmărire a fişului imobil, Tribunalul pe bza art. 503 din Procedura Civilă, publică venotarea conformă art. 510 din acea Procedură, ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatul imobilă, care este o casă situată în Iaşi cvartalul al 4-lea, strada podul de lemn, în dosul capitalului evreescă, încăpătoare de 2 odăi cu cerdacui din faţă de lemn, şi de desuptul acestoră case un beclă, iar la faţa uliţei o gaşcă de scânduri mare şi veche, care serveşte ca crâşmă, sub un acoperemânt de şindilă, precum şi o pivniţă cu gârlici de cărămidă şi hruba petruitâ, pe locă gospodă, înscrise la No. 667 şi 745, strada podul de lemn, din dosul ospiiului evreescă, având de megieşi în faţă cu strada podul de lemn, cu ograda ospitalului evreescă, cu essaie D. Meer Ijic, şi un locă sterp a defunctului Emil Dascalu, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea a Tribunalului, la 19 a lunei Dechemvrie, ziua Vineri, anul 1869, ora 1 dinţii, când are a se face adjudecaţiui, conformă art. 539—550, şi cu restricţiunea art. 559, 661, 564 şi 565 din Procedura Civilă; totodată se spuneă ele pe toţi acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, date sau orice bun, ca înaintea ţiilei de adjudecaţie să se arăte cu reclmaţiune la acest Tribunal, căci în urmă nu li se vor ţine în sauia. No. 145. D. Gheorghe Cantacuzin, cu domiciliul necunoscut, este citată a se presenta In Camera aceatei Secţiuni a 3 ea la 26 a lunel Septemvrie, clipa Vineri, anulă 1869, orele 12 din ţii, cândă are a se cerceta cererea făcută de D. Alecsandru Baronţic, procuratorde D. Alecsandru Şendrea, pentru poprirea sumei de 208 galbeni în mânăle Dloră Elena născută Başta şi Iancu Drighici, cuvenite D. Gh. Cantacuzin, din veniturile averei minorilor seiil, pe de o parte conformă aliniatului 6 de la art. 75 Procedura Ci-vilă, se publică aicea spre ştiinţa şi regula Ds., ca în arătata ţii să se presinte ia Camera Tribunalului, iar pe de alta citaţiunea No. . . . a mi afiptă pe uşa Tribunalului, asemenea saă afiptă şi o copie de pe procesul verbal sub No. ..pentru poprirea banilor. Tribunalul judeţ. Xeniţu. No. 9741. Averea mobiliară rămasă de la defunctul Arhiereu Nictarie Kermeziu, regulandu-se a se vinde in presenţa D. Judecătoră Supleante, a D. Procuror şi a D. avocată publică, la faţa locului monastirea Neamţu; se publică terminul de 15 zile de la data Feaelvenţarea se va face în prima zi după espirarea terminului orele 12, combinat cu art. 729 din Procedura Civilă. Procurorul Tribunlului judeţ. Neamţu. No. 3017. Prin decisiunea camerei de punere sub acusaţiune din Lst No. 118, şi actul de acusaţiune din 14 Iunie anul trecut 1868, indivizi Gheorghe Ungureacu, Toader Ilodobaşi şi Ioan Neculiţa, sunt acusaţi pentru că au comis crima de furt prin efracţiune, a cărora date statistice nu se cunosc, fiind dosiţi, şi Curtea cu juraţi de la acest judeţ, prin decisiunea sa de la 12 April trecut, ordonă a se proceda conform art 74 și 75 Procedura Civilă, spre a se publica prin Foile oficiale notificarea menționatelor acte, ca în termen de 10 z zile de la data Foael să se presinte la arestul Curtei cu juri, spre a fi judecați conform art. 470 Procedura Penală, ca contumact. Decanul Ordinului Avocaţilor din Iaşi. No. 171. Consiliul de disciplină al ordinului avocaţilor, prin jurnalul încheietă la 6 a curgătoarei luni Septemvrie, aă admisă pe D. Georgiu Gociu, doctoră în dreptă de la facultatea juridică din Lipsea, între advocaţii stagiari, despre care se publică spre ştiinţa generală. Decană, D. Cornea. Corpul Portăreilor Trib. judeţului Iaşii. No. 364. D. avocat loan Ianovu, domiciliat în Iaşi strada rromână, în calitate de procuratorul nel Adela Nicolai Roseti Rosnovanu născută Cantacuzin Paşcanu, fiica şi moştenitoarea reposatei Ilaridia Nison, prin comandamentul dresat în conformitatea art. 496 și 497 din Procedura Civilă, an somată pe D. Alecsandru Jora, necunoscut cu domiciliul, ca în termin de 30 zile libere sa plătească suma de 1055 galbeni, 18 lei, 20 parale cu procent de la 19 Dechemvrie 1860, ce I). Jora au împrumutat din depositul Tribunalului Iaşi. Secţiunea l-iu, după obligaţia intabulată la 22 Dechemvrie acel an, avizind D. Slanovă că la cază contrară va urmări veniarea moşiei Hoiseştil şi Plopeştii din judeţul Neamţu; se publică aceasta pentru ştiinţa şi regula D. Jora, conformă art. 498 şi aliniatul 6 de la art. 75 Procedura Civilă. Portărel, I. Popovici. No. 447. Conformă cerirei D. loan Vicolescu, girantele viitoră defunctului Iancu Rdubornu, se deşteaptă prin aceasta ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra poama sau apa ce va eşi din roada viitor d »fitoare în podgoria Tomeştii şi Gorunii, să se presinte în ţiilele de 17, 18 şi 19 curent, în peaţa Golia la 9 ore de dimineaţă pănă la 12 meridiane, şi de la 12 pănă la 4 pos-meridiane la domiciliul D. Ghorgii, trisochefală, aflatată în strada St. Lazar despărţirea a 4-a, când urmeale a le contracta vâniarea asupra persoanei ce ar da mai avantajosa preţă. No. 416. Spre satisfacerea D. Petru Papadopolu cu o sumă bani ce li se cuvine de la D. Idei Brocnetă, conformă regulariairei Tribunalului Iaşi, Secţiunea l-iu, urmând a se vinde un numeru mobile a debitorului Brocneră, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea mobile, să se presinte la domiciliul D. Idelă Brocneră în ziua de 2 Octomvrie, orele 11 de dimineaţă, când urmeazlă a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil pieţă. Portărel, D. Teodoru. Judecătoria de pace a ocolului al 2-lea din urba Botoşani. No. 1697. D. Lupu sin Aron este citat a se presenta în Camera Judecătoriei de pace ocolului al 2 lea din urba Botoșani, la 24 Septemvrie curent, orele 11, spre a se cerceta procesul intentat la sale de Primăria locală, pentru contravențiunea comisă prin venirea cu lipsă a 110 drumuri pâne cu lipsă la o ocă, neurmând a se presenta la acest termin, se va căuta procesul în absența sa, conformă art. 147 din Procedura Codicelui Penal. Societatea pentru încuietura poporala! Român. Comitetul Secţiunei judeţ. Neamţu. No. 208. Domnii membri ai societăţei pentru învâţetura poporului Română din judeţul Neamţu, suntă convocaţi pentru 25 Septemvrie anul curentă, în localulă Comitetului Permanenţă, orele 5 sara, fiindă mai multe chestiuni la ordinea ţiilei. Vice Preşedinte, M. L. Adamescu. Inginerulu liotarnica al judeţului F&lcift. No. 71. Tribunalul locală cu adresa No. 5475, mă autoriseza după cererea D. Jomiță Mihail, procuratorul proprietarilor din oraşul Iaşi, a hotăra in râdicare de plană, tragerea de brazdă, punere de petre şi facerea de mobil, la proprietatea moşiei încunjurătoare oraşului Huşii, rescumpărată cu actulă D. Ministru de Finance sub No. 23.567, diaglarul re-