Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-11-22 / nr. 90

Prefectura judeţ. Homan. No. 6020. Pe teritoriul comunei urbane Roman, s’au pripăşit o vacă a lapta, la păr lupană, cu coarnele greblişe, iar cornul drept plecatu iu rosu, şi o mânzată ca de 2 ani, la păr porumbă, coarnele ţapoşe, şchioapă de piciorul drepţii de dinainte, cu o frânghie la gâtu şi un belciugîi, fără alte semne, se publică spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul terminului prevezut de legea Poliţiei turde, să se presinte cu dovedi spre a’şî primi vitele, căci la din contra se vor vinde licitativii. No. 6057. Individul Ion a văduvei Tababcil din târgul Buceştii, au găsit pe malul riului Moldova, un letlu de auru ca de 4 galbeni, 2 inele de aurii, unul cu 4 diamante micî şi altul cu lit°re evreeşti scriau deasupra numele Hanţa, şi 27 fire de mărgeanu; se publică spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul legiuitului termin să se presinte cu dovedi la comuna citată spre a’şi primi lucrurile, căci la din contra se vor vinde licitativii. No. 6070. Pe teritoriulu comunei Crăeştii au picat de pripas un cal la pâr murgii închise, coarna, coada neagră, cu pete albe pe spinare, ţintat în frunte şi chiorii de amăndoi ochi"; se publică spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul terminului prevezut de legea Poliţiei rurale, să se presinte cu dovedi spre a’şi primi calul, căci la din contra se va vinde licitativa. No. 6099. Ca să se poată da autorităţii mele cerute de D-lor Smi’in Strulîi, Mendelu Chefalerii, Ghiţă Dimitriu şi Grigore Avram, de a avea deschise câte o crâşmă în acest oraşu Roman, urmându trebuinţă a sa cunoaşte dacă numiţii n’au fost căzuţi în vre o pricină corecţională sau traşi dinaintea vre unui Tribunal pentru bâfneala de crimă sau vină, sau daţi sub privigherea poliţienească, sau în recidive de vine sau crime, se publică ca toate autorităţile competente ce vor cunoaşte pe numiţii căzuţi în aşa categorii, se binevoească al denunţa Prefecture! în termin de o lună socotit de la data Foael. Prefectura judeţ. Vaslui. No. 8199. Dintre junii din acest judeţu, ce au participat la tragerea sorţilor pentru contigentul anului curent, mai înainte de a fi supuşi consiliului de revizie s’au dositit, şi anume : Lupu Costachi şi Chitariu Iţicu, din comuna Negreşti, plasa Fundurile, Dudai Simion din Micleşti, Lefter Petrachi din Muntenii de susi, Cioara Gheorghe din Ştroborăni, plasa Crasna, Iţic Strul din Codăeşti, Trofin Alecsandru din Dăneşti, plasa Mijlocul, Iancu Herşcu şi SrailAvram din Deleni, plasa Racova, Emil Iţicovici, Mendel sin Bereu Apoticher, Barzoi Ioan, Illişeu Vecsier din Vresluiu, şi care fiind înscrişi de buni recruţi, se publică urmărirea, aflarea şi trimeterea la acest postu de câtră autorităţile respective, pentru care de aicea să se trimită corpurilor la care sunt însemnaţi. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 7925. De agentul acestui oficiu urmând a se vinde licitativa în ziua de 27 a curentei luni, în piaţa Băboiu, obiectele împlinite de la D-na Sura Erdan, spre îndestularea Doamnei Enterina Dobi deschi cu o sumă bani, şi anume: unii gardiropii de ulmu, lustruit, cu 2 saltare; un biuron de nuc, lustruit, cu 11 saltare; o masă de nuc înfundată; 2 oglinzi mari cu ramurile de nuc şi pânzite; 7 cadre mari cu ramurile poleite; o tabletă cu un saltariu, de mr.bon; 5 scaune de nuc, îmbrăcate cu adamască, vechi; o masă de lemn bioită, cu 4 picioare şi cu faţa în duplu, se publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. _________________ Comitetul Permanent al judeţului Neamţu. No. 2984. Regulându-se înfiinţarea unei tipografii cu toate necesarele ei, aşa care să fie pusă în lucrare de la a el aducere, s’au ficsatu termin de licitaţie în ziua de 26 Ianuarie anul viitori 1870, prin aceasta se anoneaele pentru cunoştinţa persoanelor care ar procura această tipografie, a se presenta la Comitetu în citata şi, unde vor vide şi condiţiunele relative. No. 2997. Pentru darea în antrepriză a reperaţiilor necesare la localurile aresturilor judeţiene, după devizul aflătoriu în Comitetu, fiosindu-se termini de licitaţie la 9 a viitoarei luni Ianuarie 1870; se publica pentru cunoştinţa persoanelor în dorinţă a lua această antrepriză, care în citata ţie să se presinte la Comitet, unde vom vide devizul şi condiţiunele. PROGRESUL Primăriei Comunei aşii. No. 10.851. Hotărârea dată de Tribunalulu Iaşii Secţiunea a 3-ea, relativă la esproprierea DomnPoru Ioaifu Froimovici, Venţeli Hubacecu, epitropul biserices Banu, Maria Chereasca, Erghel, Rugină, Catinca Ionescu şi Domnul Moisă Ilermanu, de locurile şi fondurile ce aceşti proprietari le au în altă urbâ strada Arcului, conducătoare la gara caei ferate, se publică mondionata hotărâre aicea mai josu în toată a lui cuprindere spre ştiinţa şi regula celoru interesaţi tr eproprierea numîţiloru proprietari. ROMANIA. Tribunalul Judeţului Iaşi, Secţia alll-a Civilă. Sub preşedinta /stat Membru I. Tassa. Membru: D. Girigore Kinichi. Fotoliulu Ministeriului Public, ocupata de D-lii Primii Procurore. Domnul Primii Procurore pe lângă Tribunalul judeţului Iaşii, acţionând din oficiu în virtutea art. 20 şi legel de espropriaţiune pentru cauză de utilitate publică, au adresaţi acestui Tribunal la 18 Septemvrie anul curent sub No. 6844, următorul requisitoriu : Noi Primul Procurore lângă Tribunalul judeţului Iaşii. Vochida mijlocirea de faţă a Primăriei urbei Iaşii. Vochida art 13, 19, 20 şi 63 din legea pentru espropriaţiune silită. Verindü lucrările din dosarîul No. 136 din care se constată că tote lucrările preliminare cerute de art. 119 din anca lege sunt îndeplinite. A Inaintimi D-lui Preşedinte a Secţiune a IlI-a dosarul No. 133, şi’l rugăm ca de urgenţă, în conformitate cu despoziţiunea art. 13 şi aliniatul 1 de sub art. 20 din mencionata Rge ce benevoească a ordona espropriaţiunea pentru utilitatea publica, a pământurilor indicate în planul şi tabela adecsată pe lângă acest dosariu la No. II, IV, Vii, VIII, IX, XV, XVII, XVIII, şi traderea lor în posesiunea Primăriei, după ce se va plăti proprietarilor în demnisaţiune ce se va stabili conform cap. II, titl. V, din acea lege. Dată la 18 Septemvrie 1869, Tribunalul deliberând şi Având în vedere requisitorul citat mai sus: Având în vedere prescriptul verbal al Consiliului comunal al comunei Iaşii din 23 iulie anul curent, prin care se declară de utilitate publică înfiinţarea în linia dreaptă a stridei Arcului, conducătoare la gara drmului de ferit, hotărându tot prin acel preempt verbal revocarea lucrărilor relative la espropriare pentru linia veche înaintitâ de foasta Comisiune Interimară. Având în vedere că din prescriptul verbal rezultă că utilitatea publică s’au declarat în urma unei cercetări. Avend în vedere că după art. 1 din legea de expropriațiune pentru causă de utilitate publică, pentru lucrările de interes local în comună, utilitatea publică se decliră de Consiliul comunal. Având în vedere că din prescriptul verbal al Primarului comunei Iașii, se constată că planul și tabloul parcelar de espropriaţiune pentru strada Arcului au fost depuse în cancel triamisei comune timp de 10 olile; că depunerea planului şi a tabloului s’au notificat tuturor proprietarilor interesaţi în zupa de 23 Augut, publicându-se şi în Foaia „Progresul“ cu invitaţiune ca toţi interesaţii să se presinte în personă brn prin representanţi la Primărie, spre a lua cunoştinţă de pe planul şi tabloul parcelar şi a face observiţiunele şi rechinaţiunele ce ar fi avend, pănă în ţimpa de 2 a lunel Septemvrie data espirărei acelor 10 ţlie preveelute de art. 5 din legea de espropriaţiune. Având în vedere prescriptul verbal al D-lul Primarii al comunei Iaşii, destinat tot în zripa de 23 August anul curent, pentru a primi reclamaţiunele şi observaţiunele ce li se vor adresa. Având în vedere că din adresa D-lul Primarii No. 9165, cu data de astăzi, se constată că Consiliul comunal b j.a conformatu art. 12 aliniatul 2 din legea de espropriaţiune hotarând că proprietăţile ce treime a se cumpăra sunt acele însemnate în planul parcelar şi în tabloul respectivii cu No. H, IV, VII, Vili, IX, XV, XVII, XVIII, şi că acestea trebue a se lua în posesiune câta mai curând. Considerând că formalităţile prescrise de legea de espropriaţiune pentru causă de utilitate publică sunt îndeplinite în totul. Considerând urgenţa cu care Consiliul comunal cere a se lua în stăpânire pământurile supuse espropriaţiunei. In unire cu conclusiunele Ministeriului Publica, Tribunalul hotărăşte : Art. 1. Se declară esproprinţi pentru causă de utilite publică proprietarii însmriţi în lista de mai jonii, aplicându-se espropriaţiunea asupra proprietăţilor şi porţiunelori de proprietăţi ce se află în casa listă, şi care sunt situate în comuna Iaşii. LISTA proprietăţilorii şi porţiunelor d espropriate în comuna Iaşii. Adecă în totala 1907. 80 metri patraţi sau 384. 08 stânjini patraţi, care sunt ale proprietarilor,i susit însemnaţi. Art. 2. Domnul Vasile Tasu, Membrul acestui Tribunal, este numita Judecatori Directore al juriului ce are adrisa indemnităţile. Hotărârea de faţă este supusă numai recursului în Casaţiune în termen de 8 z zile de la data notificărei, conform art. 27 şi 28 din legea de espropriaţiune pentru cauză de utilitate publică. Dată şi pronunţată în şedinţa publică, astăzi în 3 octomvrie anul 1869. Tusu, G. Buicliu, Grefieru, Dudescu. ROMANIA. Grefa Tribunalului Iaşi. Secţia a 3-ea. Constată că copia prezentă este conformă cu originalul. Grefieru, Dudescu. Biuroul-iu. (L. S.) No. 7624. 1869 Octomvrie l. românia. Preşedintele Tribunalului laşii Secţia a 3-ea. L'egalizezâ copia presentă pentru conformitate cu rcea legalizată de Grefi acelluî Tribunalu sub No. 7624, spre a se trimete Primăriei Municipiului Iaşii, conforma încheiere din 11 Noemavrie curent. Preşedinte, D. Hănţescu. (L. S.) P. Grefierii, Dimitriu. Biuroul II. No. 8774. 1869 Noemvrie 14 zile. No.0,917. Devizul pentru repararea şi reconstruirea podurilor şi a podețelor din fstă urbâ, reformându se deja de D. Inginerii al comunei în modulu ce’i s’au pretinşi, după decisiunea pronunţată de Consilii în şedinţa de la 26 a espiratei luni Septemvrie, se publică termin de 15 olile de la data Foa- 1