Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-11-26 / nr. 91

de a vedea reînoindu-se pe tronul patriei virtuţele acelor Doamne române a căror suvenire se conservă cu veneraţiune în inima naţiunei. „Istoria au consacrat bărbăteştele cugetărî ale mumei lui Ştefan-cel-Mare. Ca dânsa, dacă Providenţa va permite, veţi creşte în amoarea patriei şi în cultul nobilelor simţiminte, pe aeci ce sunt destinaţi a Domni peste această ţară. „Adunarea urea de Măriilor Voastre lungă şi fericită Domnie încunjurată de graorrea poporului român, „Trăeascâ CAROL I. Domnul Românilor! „Trâeascâ augusta Sa soţie! „Trâeascâ România! „Preşedinte, Gr. Balş.“ M. S. Domnul au răspuns: „Sunt mândru de cuvintele atât de bine esprimate din partea representanţilor naţiune!. „Mulţumim din inimă tuturor deputaţilor pentru aceste simţiminte. „Puteţi fi siguri, Domnilor, că consoarta Mea va face tot spre a realiza speranţele D voastre şi a merita omoarea şi crednţa poporului român. ,,În numele Doamnei, vă pot asigura, că Ea iubeşte deja din suflet prima noastră şi că este fericită de a fi împreună cu Mine în capul unei naţiuni, care are un viitor mare şi frumos. SENATUL I. Şedința de la 20 Noemvrie. După aprobaţiunea şedinţei ante-precedente şi comunicaţiunele zileî, Senatul procede la alegerea unei comisiunî de 7 membri, pentru cererarea proiectuluî de lege, relativ la codicele de justiţie militară. Senatul decide ca, la prima şedinţă publică viitoare , care se anunţă pe Sâmbătă 22 curent — să se puie la ordinea elitei alegerea unui vice-preşedinte, în locul D lui G. Coata-Fora, care au declaratu că demisiunea D-sale este irevocabile. Apoi Senatul trece în camera de conferinţe secrete, Spre a asculta proiectul de adresă, ca răspuns la discursul tronului, pregâtita fiind de comisiunea numită ad-hocu.  CAMERA DEPUTAŢILOR. în şedinţa de celi, 20 Noemvrie, s’au făcut alegerea biuroului şi a'aă ăleau. Preşedinte, Gr. Bilşu, cu 48 voturi contra D-ro»* C. Bodianu, care au obţinutu 10 ş’ D. V. Alexandri, care au obţinută 16. Vice-preşedinţi: D. Papadopolu Călimache, cu 62 voturi. D. loan Floreacu, cu 50 voturi. D. G. Verneacu, cu 43 voturi. D. G. Cantacuzino, cu 33 voturi, la a doua votare. Celelalte voturi s’au împărţiţii între D-nui G. Brâtianu, V. A. Urechie, Generalii Duca, D. Marinu, etc. D. Verneacu cu declarată că nu poate a primi Vice-preşedinţa şi au rugată pe Adam de a alege pe altul în locu’I. D. Cantacuzino.ii demisionat asemenea fiind preocupaţii cu Primăria. BURSA PUBLICĂ Cursul din filon de 25 DIN VIENA. Noemvrie 1869. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE Profeaturi Judeţ. IaşiI. No. 9797. La 8 a viitoarei luni Dechemvrie urmândă a se ţinea în Camera acestui oficiu licitaţiane pentru darea in antrepriză a conforţionareî imbrăcămintel de carnă pentru bursierii fără mijloace din Internatură Liceului centralii din acest oraşS, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 8011. De agentul acestui oficiu urmând a se PROGRESUL vinde licitetiva în cupa de 1 Decin vrie viitoru, în perla Primăriei, unu servnu de nucă şi unu biurou de mahoni, ce suntu împlinite de la D. Iosăp Fain, spre îndestularea Sindicatului falitului M. Grigoriu, se publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. Comisie a cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 4336. Ia pretenţiunea D-lul Dimitrie Alecsa de o sumă bani, împlinindu -i de la debitorii Petroein şi Petrea fraţi Carabuleşti, obiectele următoare, şi anume: un laviceriu, una sumană şi o ladă mică de Braşovu, veche; se publică venerarea lor în ziua de 29 a curentei, cu deştept rea D-lor concurenţa, că licitaţia se va ţine dinaintea pretoriului D-lui Jude de pace al acestei despărţiri, în presenţa şi a D-3a te. A ' Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 1749. Se publică terminulu de 5 a viitoarei luni Dechemvrie, pentru antrepriza confecţionfirei unui No. de 150 ciocane şi 50 tărăbosnţe, necesare la lucrarea drumurilor şi judeţiene; concurenţii sase prestate «espirare» arătatului termin îa Cm ora Comitetului, unde «re a se face licitaţiunea. No. 1755. Se publică terminal de 30 zile enumerat de la data Foaeî, pentru antrepriza construire la 95 poduri şi podeţe, ce suntu a se construi în acest judeţu pe acele 3 drumuri judeţene, Iaşi- Roman, IaşiVadluiu, şi Iaşi-Botoşiî; concurenţii să se prezinte îa Camera Comitetului la expirarea citatului termină, iar planurile şi devizul se poate vide în toate filele în cancelaria Comitetului. Comitetul Permanent al judeţului Suceava. No. 1638. La 16 Dechemvrie anulă 1869, este a se ţine licitaţie în Cara acestui Comitetu, pentru antreprizuirea terminărei radicalei reparaţiuni începută la casăle cumpărate de la D. A. B. Forăscu, spre stabilrea autoritâţilor locle, care după devis coata suma de lei 8513, bani 64, pentru care se publică ca persoanele ce ar voi a lua asuprăle asemenea lucru, să se presinte în Camera acestui Comitet la arătatul temin însoţiţi de garanţiile cuvenite, unde potu vide şi condiţiunele. No. 1674. Caselor cumpărate de judeţui de la Dna Catinea Boteză, pentru localul gimnaziului, în oraşul Folticeni, urmându a li se face o radicală repariţiune şi de urgenţă, se publică ca persoanele ce ar dori a lua asuprăle întreprinderea unei asemenea reparţiunî, să se presinte în Cameră ,costul Comitet în clipa de 17 Dechemvrie anul curent, când va fi deschisă licitaţiunea de la orele 1 pănă la 4 post-meridiane, concurenţii vor fi îoaoţiţi de graaţiile cuvenite, mezatul va fi oral, iar condiţiunele se potucide în cancelaria acestui Comitetu în toate filele de la orde 10 dimin3..ţâ pănă la 3 după ameazi, risirea acestei comuni cu gazul trebuitorii la 42 rampe, pe timp de un an de zile începătorii de la 1 Ianuarie 1870; se publică terminul de 15 ţh‘le de la data Fosei, când are a se ţine licitaţiunea în Camera acestei Primării în 3 zile de-a rândul, şi cu recursă în Camera onorab. Comitet Permanent, de 5 orile, anonţându-şi pe toţi Domnii concurenţi, ca la arătatul termin se se presinte cu giranţiile cuvenite spre a concura la strigare. Primitria de Vasluiu. No. 2000. în filele de la 5—10 inclusivul viitoarei luni Dechemvrie, urmându a se ţine mezaturi pentru antrepriza erateloru casei comunale pe anulă viitorii 1870, şi anume : tacsa rachiului, tacsa vinului, tacsa cotului şi mâhălitul, tsesa tAerel mascurilor de speculă, ticsa cantariaticel, tacsa gzului ce îatră în oraşu, antrepriza iluminarisirel oraşului cu g.Tză, tsesa vinaţelor streine, tacra b* rel ce întră în ornien, tacsa cărţilor de jocu, tecsa ştergerol ogoagurilor, tacsa varului, tacsa pâcurel şi dohotul, tacsa raortăsâpieî şi tacaa tăerol vitelor în alimentarea publică; de aceia se publică spre generala cunoştinţă, ca D-niî amatori ce vor fi pentru descrisăle eraturi, să se presinte la susi indicatele elite în Camera acestui poştă însoţiţi de garanţii solvabile, spre a pute concura la mez d, eur condiţiile antreprizuireloru se potucide în toate filele la acest oficiu de la orele 9 anti-meridiire până la 3 post-meridiane. Primăria comunei Voroveşti, plasa Stavnicul, judeţul Iaşii. No. 1032. Se publică terminul de 6 luni, prevedut de legea Poliţiei rurale, pentru aflarea păgubaşului unei per de bpă şi o vacă, ce se află de pripasă în această comună. Primăriţa de Dorohoiu. No. 1484 Uranda a se da la antrepriză pe timp de 2 anî cu începere de la 1 Ianuarie 1870, tacsa asupra cuntariatului; se publică terminul de 30 olile de la data Foaeî, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera acestui oficiu, când urmerele a se fini mezatul, după condiţiile ce se voru ceti U aterdisire. No. 1485. Ne putându-se fini mezatul antreprizuirel taceel cărâmizel ce s'ar obrica pe teritoriulu acestei urbe, pe timpii de 2 anl, se publică unu altă termină de 30 eilo de la data Foaeî, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera acestui oficiu cu garanţii îa regală, când uimesc a se fini mez Oulu după condiţiile ce li se vor ceti. i’hiiimmett de Xeamţu. No. 3584. Se public spre cunoşt nţă tutu oră, că s’fcă regulat un nou termin la 9 a viitoarei luni Dechmvrie, pentru d .rea în antrepriză a îmbrăcămintei anude a soldaţilor comărţikl porapiereşti din astă urbaj pentru anul viitor, 1870. D-nii concurenţi vor bine voi a se presenta în Camera acestei Primării la arăt .tul termin acompaniaţi de gr.mţil formale. No. 3591. După art. 32 din legea comunală, la 7 a viitoarei luni Dechemvrie urmeale a se face la această Primărie elegrca membriloru cuveniţi pentru complect rea Coniliului comandă, din care Dnil VasileAndoniu, Gheorghe Livinis 16, Costahi Constandiniu, Nică Drăghici, Teodor Gram, Alexandru Popovici, Dimitrie Boiteţesc şi Nică Gaman, s’aă demisionată, iar D. Nicolai Velciu au încetat din viesţă. Comisia Interimara a comunei Podul-Iloael. No. 1946. Pentru darea în antrepriză a lumină PÎJB&IOAŢI tT0JÎSO i.T9StBS7l. Curtea de Apel din laşi. No. 2601. Edtractul de maTroan se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. E S T R A C T UI. De pe decizia Curtea de Apel din Iaşi Secţia 1-a, pronunţă la 24 Septemvrie 1869, No. 107, dată în procesul corecţionii privitorii pe Nicolai Buhnea, domiciliat în ce locu, anume nu se ştie, cu al lui complici, pentru maltratarea lui P. Codreanu. Curtea în unire cu conriurturile D-lui Popuroru şi în numele legel decide: Apelul provenitului Nicolai Buhnea să respinge ca nesusţinută. Şi sentinţa Tribunalului din 17 MI 1868, se confirmă, se mai condamnă pe previzit la plata sumei de 200 lei noi, cheltueli de judecată şi plata de avocati, în folosulu părţei civile. Apelantelul i a’av lăsată dreptulu de oposiţiune, conformit art. 183 Procedura Penală, şi a recursului în Casrţiune, conformii art. 211, 396, 417, 418, 419 şi 420 totu din Procedura Penală. Dată şi pronunţată în şedinţă publică, astăzi în 24 zile, luna Septemvrie 1869. No. 930. Doamnele Agifia şi Maria Cante, aefbora domiciliu e ne cunoscută, în virtutea art. 71 şi 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, suntu citate a se presenta în intea Curţei SecţU liu, la 10 a lunei Ianuarie anul 1870, orele 11 dinoi, când are a se judeca apelul făcut contra sentinţei Tribunalului laşii Secţia a 2 a, din 19 Aprilie 1669, dată în procesul ce tu cu D-nul Iorgu Adină, erezii defunctului Dimitrie Sturm , Alecsandru Moruză şi Nicolai Donici, pentru avere de succesiune, conformă art. citate mai suiu, se publică spre deşteptarea D lor sale. Tribunalul civil de* laşi Secţlea l-a. No. 571. Domnul Vasiîe Pândele*, scârnea domiciliu este necunoscută în Romăni», la virtutea art. 71 Procedam Civilă, este cit -1 a se present* în Cernera Tribunulul Iuţii Secţia l-iă, la 9 a lunel Ihmnrie, ^lioa Vinari, orele 12 din el'» «oul 1870, când are a se cerceta procesulă de diversă intentată de D-na Ruesnda Pandelea născută Pacurariu. Tribunalul în virtutea art. 75, slinistului din Procedura Civilă, publică ca numitulă la arătatarii să se presinte la această Secţiune, că la neurmare cauza se va regula conformă art. 93 din Procedura Civilă. No. 575. D.Vidilo Musula, acțrnea domiciliue de necunoscută, în virtutea art. 235 Codulă Civil, este citata de prosetta în Camera Tribunalului lași Sec-