Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-08-02 / nr. 58

curent, spre deşteptarea tuturor concurenţilor ce vor fi amatori a lua asupra de această antrepriză, ca în arâtataţii să se presinte în sala Consiliului generalii, unde are a se ţine licitaţiunea şi adjudeca asupra celui ce ar lasa preţul cel mai avantajosă pentru Comitetă; concurenţii vor fi întovărăşiţi cu garanţii în regulă, dacă vor fi în numerar de 200 galbeni, iar în hipoteca de 350 galbeni; toate celelalte condiţiunî ale acestei antreprizi se vor pute vide în clrpa de licitaţiune, lurimăriea de Botoşanî. No. 2675. Se publică terminul de 40 zile de la data Foaei, pentru darea în antrepriză aprovizionarei a 461/2 stânjini lemn« necesara stabilimentelor întreţinute de comună, pe sesomna de iarne a anului 1869 şi 1870; concurenţii amatori sunt şi poftiţi a se presenta în pretoriulă acestui oficiu în cea întâi ţii după espirarea terminului, în asociaţie şi de granţiile necesare, spre a se urma concurenţa conform condiţiilor, care se pot ucide de câtre doritori oricând în Camera Primăriei, şi cu respectarea Zilei a 8-a pentru supralicitare. Primăria de Foiticenle. No. 1802. La terrainele de 15, 16 şi 17 a curentei luni August, cu periodca de 24 ore, urmând a se ţine licitaţiune în Camera acestei Primării, pentru darea în antrepriză a facerei îmbrăcămintei de iarnă a soldaţilor pompieri din această urbă, se publică spre generala cunoştinţă, ca concurenţii amatori să se presinte la acele ţrile în Camera acestui oficiu cu garanţii cuvenite, unde este a se ţine mezatul u. PROGRESUL vimuMpi JunseuroBssrl Curtea de Apel din Iaşi. No. 1625. In baza, autorisaţiunea dată de D. Ministru de Justiţie, prin adresa No. 7536 din 2 Iulie anul curenta, urmându a se da în antrepriză 28 stj. lemne, necesarie pentru încâlcirea odăilor ocupate de această Curte şi acea cu Juraţi pe iarna viitoare 1869, precum şi 24 stj. lemne necesare pentru Judecătorii de plaşi şi ocolo din circonscripţiunea acestei Curţi, se publică ca în termin de 30 zile de la data Foael, conform art. 50 din legea comptabilitaţei generale a Statului, când urmezu a se ţine licitaţia Ziselor lemne, persoanele ce vor voi a lua asupra-le această antrepriză, să se presinte la arătatul termină în Camera Secţiunei I i a acestei Curţi, cu leg uite garanţii, când conform legei de comptabilitate a Statului, are a se efectua licitaţia asupra persoanei ce va lăsa cel mai avantajos preţu pentru fiscă, iar condiţiile de antrepriză se pot vedea în toate abrele lucrătoare la Grefa Curţei de la 9 ore dimineaţă până la 4 după ameţiri, cu aceasta însă ca antreprenorului pentru lemnele destinate judecătorilor de plăşî şi ocoale, este obligată a le transporta pe compta sa la locul cancelariilor lor. Tribiaialui «sivii de fiarî »eeţiează. No. 319. Dnii creditori a faliţilor Gheorghe GrigoraşCi, Gh. a Săvoael, Gheorghe Vartolomoiu şi Niţă Nicşoeanu, sunt citaţi conform art. 236 din Codul Comercial, ca în termen de 20 z zile de la data Foael, să se presinte în sala acestui Tribunal, în persoană prin procuratori, întovărăşiţi de titlurile după care pretind bani de la numitul falit, când O. Alecu Baronzi Sindic, faţă cu I. Jude Comisarii la acest falimentu, urmează a lichida pretenţiile ivite asupra mesei credule, fiecare creditorii în 8 ţlile ce mult, după verificarea titlului seu e datorii a afirma în presenţa Sindicilor şi a Judelui Comisarii, că creanţa sa este sinceră şi adevărată, conform art. 241 din Codul Comercial. Secţia a 3-a. No. 412. Moşia Gropniţa, proprietate a Dl. Grigorie Iuzu, scoasă în vânare spre satisfacerea creditorilor D-sale, şi acăriea licitaţiune urma a fi la 29 a contenitei luni Aprilie, înserată spre acest sfârşitit şi prin Foaea No. 21 din 19 a contenitei luni Martie anul curent, suspendându-se atunci mezatul. Tribunalul acum după cererea unuia din creditori, au regulat redeschiderea licitaţiunei ţlisei moşii pentru 16 a lunei Septemvrie, clipa Marţi, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobilii, să se presentele în Camera acestei Secţiuni în arătata di, ora 1 după amează, rândare a sa adjudeca asupra persoanei ce ar da mai fivorabil preţu. Tribunalul Judeţ. Romană. No. 6259. I. Hristachi Petroviei, fostu Casieriu general, în acest oraşu, necunoscuta unde ar fi domiciliaţii, conformii art. 75 Procedura Civilă, este citata prin această una şi singura cifremare, ca la 8 Octomvrie viitorii, orele 11 de dimineaţă, să se presinte în pretoriulu acestui Tribunal, spre înfâţoşare în procesul ce este inculpată pentru că au comisă abuzulu prevăzuţii şi pedepsiţii de art. 144 Codulu Penal, cunoscându că la neurmare de a se presenta se va judeca în lipsă, conform art. 182 din Procedura Penală. Judecătorul Instructorii al Trib. Caliul. No. 2103. Noi Judecătorulu de instrucţiune al judeţului Cahul, măndâmu şi ordonâmu prin aceasta la toţi portăreii şi agenţii putere! publice, a aduce înaintea noastră conformându-se legel, pe D. Ioan Lupaşcu, domiciliaţii în comuna Boroganil, spre a fi ascultată asupra faptei de omorii ce ni se împută. Invitâmu pe toţi depositarii puterei publice, a da mână de ajutoră la cază de trebuinţă pentru esecutarea mandatului de faţă; spre acest fiinţă l’am subsemnată şi sigilată cu sigiluilu nostru. Dată la Cibulă la 15 a lunei Iulie 1869. Judecătoru de instrucţ’une, Adam. Inginerul hotărnicii de Vasluiu No. 296. Hotărnicia părţilor de pământ ce Domnul Iorgu Iosăpescu şi Doamna Catinca Parcalabu, posedă în hotarul moşiei Cpticu sau Armineştiî, la 10 August 1869. No. 216. Hotarnica unor părţi de pâmânt ce răzeşii de Ipati sau Mogoşeştii, posedă în acel Lotaru, precum şi graneţuirea acei moşii despre ŞendreniiD. Ganea, şi Mironeasa Hadâmbul a Statului, la 15 August 1869. No. 219. Hotărnicia părţilor de pământ a D. Ghaorghe Moteşu, din hotarul Ipati sau Mogoşeştil, ce le are de la Ngiu, şi observarea contestărei sale contra aducerei la îndeplinire a hotărârei Divanului, câştigate de D. Costea Apostol, la 17 August 1869. No. 306. Hotărnicia părţilor de pământ din hotarul Tatomireştii, a D-nei Profira Ghica, la 20 Augustă 1869. No. 472. Hotarnica părţeî de pământ din Glodeni, a D. Dimitrîe Ion Gheţu, despre Cazaneştii D. Nicu Mavrocordat, moşia Crăciuneştil a BÎn părtaşiloru de acolo şi locuitorilor, foşti clacaşi de pe Glodeni, la 23 August 1869. Aşa dar în virtutea art. 8 din noulu regularaentu, se publică terminele de mai sus, spre cunoştinţa şi deşteptarea tuturoră celor ce facă parte la asemenea lucrări, ca în filele ficsate să se presinte la faţa locului, unde suntu somaţi prin citaţiuni, conformânduse în totul noului regulament ecsecutoriu a hotărniciiloru. Inginiră, Emanoil Vincler. LUCRĂRILE COMUNEI CONSILIULU COMUNALU. încheierea şedinţei a 24 de la 30 Aprilie 1869, D. Marinoschi. Am cerut cuvântul să respund în puţine cuvinte D. Tăcu şi Pastia. Dar plică că antreprenorul va cere o sumă fabuloasă; respund că noi dacă vom vede că antreprenorul cere o sumă aşa de mare, atunci nul vom reveni asupra propunere!, căci nu suntem ţinuţi ca numai de cât să dăm fie ori cu ce preţu. Facem o încercare: va résulta la mezatu un preţu favorabil vom da; nu, nu vom da. Am văzută până acuma cât s’au cheltuit cu repararea pompelor, vom vede şi ce ne résulta la mezat, le vomă combina amândoue aceste cifre, şi de nu va fi în favoarea comunei, nu vom da, şi atunci vom face altăfelă, ear cum vom crede că va fi mai bine. D. Balaisu. S’au dat acuma un votu, s’au făcut condifiunele, şi trebue să mergem înainte. Nu suntem ţinuţi că de va eşi o sumă mare să o dămă, căci Consiliulu nu este angajată ca numai de cât să dea repararea instrumentelor prin chipulu aceste. l^iceul câ antreprenorulu sau comuna poate să peardâ, nu perdea-lor nici unul, căci antreprenorul calculează și apoi cere. Primăria ear dacă va vedea câ cela ce au cerut antreprenorul este prea mult nu’l dă. D. Tăcu. Noi suntem de părăre ca antreprisa să se dea pe obiecte după tarifă. S’au pus la vot propunerea D. Tăcu, şi s’au respins cu majoritate de 8 voturi; contra 1, D. Tăcu *). D. Primarii. Să pună clar în discuţiune condiţiunele. Articolele: 1, 2 şi 3 s’au admis fără discuţiune. Se ceteşte art. 4. D. Marinoschi. Să nu admit să se elHc ca instrumentele ce nu vor fi aşa de grabnic reclamate să se mai lasă, ci să le repare ca grabnic, să nu stea nici o oară la dânsul. D. Langa. Să poate întâmpla ca să fie odHă 20 bucăţi cum le poate face odată pe toste? S’aă pus la voiă art. 4 cu modifiaţiunea propusă de D. Marinoschi, şi s’au primit Articolele: 5, 6, 7, 8 şi 9 s’aă admisă fără discuţiune. Se ceteşte art. 10. D. Pastia. Măcar să suii contra dur facă o observaţiune. Nu este prevăzută o condiţiune când să resiliază contractul, antrepris» să se dea din nou pe compta lui. Propunerea D. Pastia devenită art. 11, punându-se la vot s’au primit S’aă pus la vot condiţiunele în total, şi s’aă primită D. Primarii. Pe Poatia! aţ! vrut să vedeţi adresa Ministerului pentru monede. Eatâ acea adresă (ceteşte). D. Pastia. Ve aduceţi aminte câ am rădicată un incident în privirea monedelor pentru a se sui preţul loru, şi Ministerulă respunde acuma că este treaba noastră. Fiind ca Consiliul aă primit aprobarea Ministerului, să o punem îa aplicaţiune, cu un termină oarecare. Eă Z'du să se aplice după 10 olile, făcându-se cunoscut prin afişe şi batere de darabană. D. Cernea. 15 7’10-S'au pus la vot propunerea D. Pastia cu terminul propus de D. Cernea, și s’au adoptat D. Primaru. D-na Richeriu cere certificatul prevâzut de art. 73 din legea Comunală. D. lacu. Scopul acestui articol, pentru ca streinii să aducă certificat, este a se cunoaşte dacă nu este vâtâmâtoru societăţeî; stm sigură câ această perssoanâ nu este vătămătoare societăţeî, şi prin urmare putem să’ dăm certificatul ce cere. S’au pus la vot propunerea D. Tăcu, şi s’au primit în unanimitate. D. Ÿrimarü. Tot în caşul acesta sunt doi lipoveni, ce au renunţat la protecţiunea Rusă. D. Pastia. Eu socot ca pentru persoanele ce nu ne sunt cunoscute ar trebui făcut o cercetare prealabilă, căci altfel putem da acest certificat şi omului cel mai reu. D. Primaru. Este o mărturie în favoarea lor. lată şi petiţiunea lor (ceteşt'*). D. Pastia. Ei ceru mai mult. Ei ceră să le dăm dreptul de împământenire, şi ca să se eviteZă confusiunea, să nu se creadă câ li s’au dat dreptul de împământenire, să se Z'câ acesta certificată este conform art. 73. S’au pus la vot propunerea D. Pastia, şi s’au primită în unanimitate. Şedinţa s’au râdicat la 11 ore. Şedinţa a 25 a de la 5 Maiu 1860. Preşedinţa D-lui Primaru I. Antoniadi. Şedinţa să deschide prin apelă nominală la ora 8 la sara. Membrii presenţi la 2-a convocare 8 şi anume: Domnul Iancu Drăghici. Iancu Bocan. Emanoil Zalarîu. Sandu Dudescu. Scarlat Pastia. Dimitrie Lupu. Major C. Langa. » Absenţi : „ loan Marinoschi. Theodor Tăutu. Haralamb Cernea. Const. Crist. Cerche». Costachi Balaişti. Dimitrie Tăcu. Costachi Filipescu. /). Primarii. Ea ordinea Zilei este citaţiunea Curţel *). De aice D. Dudsscu s’au retras de la gedințât, rt t# i» *