Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-08-07 / nr. 59

No. 59. ANUL VII FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei, ţitarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. laţii, Joi 7 August 1869 In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un loc cursul fiscului Iaşii, 7 August 1869. Senatorii aleşi la Colegiului I. Bucureşti, Ioan Manu. Ploeşti, Stefan Greceanu. Buzea, Alecu Borănescu, Râmnicu-Sarat, A. Plagino. Focşani, Const. Mavrocordat. Bacau, Dimitrie Cracte. Roman, Colonel Vărnav. Peatra, Petrea Rosetti. Folticeni, Sofia. Iaşi, Drosu. Botoşani, Nicu Mavrocordat. Dorohoia, Prinţul A. Moruz. Huşi, Scarlat Mavrogheni. Bolgrad, Iancu Deşliu. Ismail, Colonel Păucescu. Tecuciu, Al. Vidraşcu. Berlad, Iancu Paladi. Vasluiu, Semistocli Bastachi. Calaţi, Al. Moruz Pecheanu. Rânmicu-Vâlcea, Const. Lahovari. Jiu, Iorgu Stefan Bibescu. Severin, George Costaforu. Slatina, Teodor M. Galiza. Caracal, Colonel St. Vlădoianu. Măgurele, C. Filipescu. Giurgiu, Colonel Rahitivariu. Târgovişte, loan Costiescu. Calaraşî, Grigore Moscu. Calul, alegerea neefectuată, nefiind alegătorii întruniţi. Piteşti, General N. Golescu. Câmpu-Lung, Ştefan Golescu. Craiova, loan D. Ghica. î. S. Domnul au plecat astăzi 3 August la orele 10 de dimitenţă, soţita de D. Ministru Preşedinte, de D. Mareşalii al curţei şi D. Colonela Philipescu, la Olteniţa. De acolo au urmat călătoria sa pe Dunărea până la Sulina, unde unu bastimentu imperial aşteptă pe M. S. spre a-l conduce în Crimeia. Monitorulu Oficial publică următorele : „la viderea telegrammei d-lui Kircor Manea, locuitoru din Focşani, cu data de 5 luliu, reprodusă in jurnalulu „Trompetta Carpaţilor d'4 cu No. 747, ministerulu, dându ordinu telegrafica d-lui prefectu de Futna, şi punându-i totu-d’ua data strictă îndatorire de a cerceta însuși caşurile ce se impută directorelui acei prefecture, a priimitu din parte'! urmatorea relațiune telegrafică. ji directore ala prefecture lu’adatu afară pred. Chicor Manea; i a făcutu numai cunoscuta, prin adjutorulu registratureî, că, neavându timpu de perdutd, ’lu invită a nu mal intra in cancelarea sa fără treabă spre a ld intrerumpe zadarnica din occupaţiunile selle. „Eră reclamarea in contra abusurilord intreprenoruluî, dupe Încredințarea d lui prefectu, a fosta priimită mal nainte cu 2 ijile chiar de d sa, dându-i cuvenitulu cursi legale. Ştiri din tabară de la Furcenî. „Starea senătăţii omenilor este forte mulţămitoare ; numerula bolnaviloru, assupra cifre! totale a oamenilor, aflaţi in tabără in numerula de 12000, este de 240 bolnavi, cu cei 41 din Iscuciu şi trei officiali, prin urmare mai puciun de cinci la sută. „Boalele sunt friguri typhoide forte uşore; 27, restul este friguri reumatice, intermitente şi gastrice conjuctive şi alte differite viorbe uşore ; hrana amendorii este forte bună, pânea şi carnea sunt de cea mai bună calitate. „Exerciţiul s'a urmata : infanteria care a primita aici in tabăra pusce cu aed a făcutu şcela soldatului. „Regim. 1 -ia de linie şi al 2-lea au făcut şcoala de plutoni şi de tiraliori, al 3-lea şcoala de batalioni. Regim, al 2-lea de artilerie au făcut câteva exerciţie cu tocuri pentru deprinderea recruţilor. Regim. 7-lea de liuie şi ambele batalioane de geniu au lucrata la grajdurile şi baracele trupelor călări. „Regimentul al 6-lea de liuie şi cu al 4-lea au pornită spre Bucureşti.“ BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din clipa de 14 August 1869. Mj * 10* de preţurile curente din Iaşi de la 26 Iulie şi pănă la 2 Augustul curent. 6) telemicaţii aministrative. Fref^etska judeţ. Iaşii, No. 6609. La 17 a curentei luni Augustă urmând a se ţine din nou în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru darea în antrepriză a reparaţiunelor, necesarii localului internatului secondarii de fete din acest oraşu; se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 6678. La 16 a curentei urmând a se ţine din nou licitaţiune în Camera acestui oficiu pentru relaţiunile necesare la Universitatea din acest oraşu; se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 6729. La 18 a curentei urmându a se ţine din nou în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru darea în antrepriză a curăţirea vitrinelor de la şcoala centrală de fete din acest oraşu; se publică aceasta spre cunoştinţa amatorilor. Prefectura judeţ. Botoşani. A No. 5049. In comuna Buimucenii din plisa Jijia acest judeţu, picând de pripas un cal la păru negru deschis, chioră de ochiul drept, coada scurtă, coama mică, rară, pe spinare din partea stângă o mică pată albă, precum D. sub-Prefect al acei plăşi prin raportul No. 1283 încredinţa ele, se publică terminul de 6 luni, conformă legei Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presinte la Primăria respectivă de a-şi primi vita. Prefectura judeţ. Fâlciu. No. 4965. în comuna Bohotin acest judeţu, picând de pripasă unu cal la pâr şargă, coama cam negrie şi în spinare stricat de şe, se publică terminală legiuit spre încunoştiinţarea proprietarului lui. Prefectura judeţ. Neamţu. No. 5602. Din raportul Domnului sub Prefecta plasei Peatra No. 1926, luându se încredinţare că din tinerii ce au participată la tragerea sorţiloru clasei anului espirat 1868, numiţii: Nechita Matei, la stată de mijlocu, ochii capriî, părul castaniu, nasul, gura potrivite, musteţile mici, barbarade, din comuna Căciuleşti; Nică Nicolai, la stat de mijlocu, părul, sprincenile castanii, faţa roşcovană, nasul, gura potrivite, ochii caprii, barba, musteţile înfireate, tot din comuna Căciuleşti!; Scripcariu Dimitrie, în etate 20 ani, statul mijloc, pârul, ochii şi sprincenile negre, nasul, gura potrivite, barba mare, faţa smadâ închisă, din comuna Gârcîni; Gipsa loan, în etate 22 ani, părul, sprincenile şi ochii negri, nasul, gura potrivite, barba rade, faţa smoînă închisă; Fasolă Ursu, în etate 20 ani, statul mică, părul, sprincenile negre, ochii capriş, nasul, gura potrivite, faţa smadâ, musteţile negre, barba rade; Piţigoi Gheorghe, etatea 21 ani, statul nalt, pârul, sprincenile negre, ochii albaştri, nasul, gura potrivite, barba rade, faţa smadâ; Judele loan, etatea 20 ani, statul mijlocii, părul, sprincenile negre, ochii caprii, nasul, gura potrivite, faţa umolită, musteţile negre, barba rade, şi aceştia totă din Gârcina; Argatu Vasile, statul mijloc, părul castaniu, faţa rotundă, sprincenile cam negre, ochii caprii, nasul, gura potrivite, barba nu o rade, musteţile mici negre, osebite semne nu are, din comuna Bodeştii; Brânzei Gheorghe, etatea 22 ani, statul de mijlocu, pârul castaniu, ochii negre, sprincenile castanii, nasul, gura potrivite, musteţile castanii, barbaracie, idem faţa smadă, osebite semne nu are; Lelba sintosub, etatea 21 ani, statul mijlocu, pârul castaniu, ochii albaştri, sprincenile castanii, nasul, gura potrivite, musteţile, barba castanii, la faţă balan; Monă Dimitrie, etatea 21 ani, statul de mijloc, părul, ochii, sprincenile negre, nasulă, gura potrivite, musteţile castanii, barba idem rade, faţa smadâ, osebite semne nu are, toţi aceştia din comuna Cărligii; Filip Nicolai, Manea Petrachi, Borcea loan din comuna Căciuleşti; Miron Constantin, Costăchescu Vasile din comuna Vânătorii; şi Borcea loan din comuna Girovu, a cârora semnalimente nu se cunoscu; suntu emigraţi unde nu să ştiu; se publică aflarea numiţiloru şi trimeterea loru la această Prefectură de cfttru autorităţile respective, spre a se supune consiliului de revizie. No. 5715. Fiindu că la 25 a trecutei luni Iulie, când sau ţinută licitaţia antreprizuirei lemnelor necesare casarmeloră dorobanţiloră de la acest district, în sumă de 36,240 ocale, cu preţul de 2 bani oferit de concurenţi. Domnul Ministru de resbel nu a aprobat mezatură, s’a regulat din nou termin la 15 August curent; se publică aceasta spre cunoştinţa concurenţilor, în dorinţă a lua această antrepriză, carii să se înfăţoşeze în arătatari în pretoriul Prefecture!, unde este a se efectua licitaţia, cu garanţii pe valoarea de 200 lei noi în numerariu sau bonuri de ale Statului, şi cu oferte în regulă, conformă legei comptabilităţei generale; în oferte însă se va prevede preţul b ocalebră, care condiţiunele se pot vide în orice zi la Prefectură. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 5358, in cupa de 14 a curentei urmând a se vinde licitativă în piaţa Sf. Vineri de V. Judecătoră ocolului al 4 le, 150 doage de stejilă, ce sunt împlinite de la Burăb Zistaan Butnariu, spre îndestularea D. David Leiba sin Strul Haîm cu o sumă bani* sa publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. Sub-Prefectura plasei Copou, judeţ. Iaşi, No. 1802. In baza cartei de judecată sub No. 107, pronunţată de D. Judecătoră al acestei plase, sechestrându- se de la D. Teodoră Foca, spre îndestularea D. loan Penoiu, obiectele următoare, şi anume: 21 ocă semânţă de ceapă, 2 giumâtate ocă semânţâ de râdiche, 1 ocă semânţă de harbuji şi unu stogu fân; se publică terminul de 15 zile de la data