Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-03-28 / nr. 24

No. 24. PROGRESU FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia n. Goldner, uliţa Primăriei, ţitanul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. Iaşii, Sâmbătă 28 Martie 1870. ANUL Tin. la districtele României, prenumeraţiunea se face la birrourile postale. Inserarea naun rând de 35 litere, costa in leă cursul fiscului Iaşii, 28 Martie 1870. Colegiul liu Electoralii din Iaşi, au ales deputat pe D. Petru Carp. Depeşe Telegrafice. VIENA, 1 Aprilie. — Consiliulă de miniştrii a cerutu imperatorului autorisare pentru disoluţia aceloră diete, ai cărora deputaţii, abandonândă Reischrathula, au făcută cestie de cabinetu. MADRID, 1 Aprilie. — Mosel s’a numită ministru alu coloniiloră, în loculu lui Becera, demisionată. LISBONA, 1 Aprilie. — In discursulă de deschidere alu Camerelor, regele constată bunele relaţii esistente între Portugalia şi puterile străine. CMonitondu. PARIS, 3 Aprilie.—Aliarul. Constitui ionel desminte sgomotulă ce circulă, că ministerulă ar fi decisă a supune unui plebiscită senatus-consultutu. Acestă ijiarăzice că guvernulu n'a luat nici o decisiune. MADRID, 3 Aprilie. — Camera a primită c’o mică majoritate propunerea d'a se blama ministrulă respectivă pentru intenţiunea d’a desfiinţa învăţământulă religiosă din şcoale. Circulă sgamotul că ministrulă lucrăriloră publice și celă de la Colonii și-aă dată demisiunea. VIENA, 4 Aprilie. — Cabinetulă Cisleitaniană a demisionată. Imperatulă a primită demisiunea. Circulă vietulă că Pantocki va fi însărcinată a forma noulă cabinetă. PARIS, 4 Aprilie. — Respumtendă la interpelarea asupra Senatus-Consultuluî, Ollivier îl apără și cere încrederea camerei. Discusiunea urmează. (Românul.) BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din diou de 21 Martie 1870. « FUBRIGAŢI! ADMINISTRATIVE. Prefectura Judeţ. laşi». No. 2321. Conforma oficiel D. Ministru de Finance sub No. 9970 din 18 a curentei, la 2 Aprilie viitorii urmând a se ţine în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru arendarea moşiilorii Statului de dincoace de Milcovîi, publicate în Monitorul Oficial No. 62 din anul curent, pe periodul dela 1870—1875, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 2355. La espirarea terminalul de 15 zile de la data Foaei, urmându a se ţine în Camera acestui oficiu din nou licitaţiune pentru închirierea ecaretelor Statului, anume arătate în lista de mai josu, pe termină de 2 ani începători de la 23 Aprilie viitor, pănă la 23 Aprilie 1872, se publica aceasta spre cunoştinţa generală. LISTĂ de cearetele Statului «in orasul Iaşii, a cârora terminat de închiriere aspiră la 23 Aprilie 1870. Dependente de Monastirea Sf. Trei Ierarhi. 1. Dugheana No. 47 din strada mare, compusă din 2 apartamente și 2 odăi deasupra. 2. Dugheana No. 48 din strada mare, cu 4 apartamente și deasupra 3 odăi. 3. Dugheana No. 49 din strada mare, cu 4 apartamente și o boltă deasupra hanului Turcescu. 4. Dugheana No. 50 din strada mare, cafeneaua din poarta hanului turcescu, cu 5 apartamente. 5. Dugheana No. 51 din strada mare, pităria compusă de 8 apartamente în 2 etaje. 6. Dugheana No. 52 din strada măre, cu una singură apartamentă. 7. Patru odai din curtea hanului turcescu, cu câte 3 apartamente fiecare odue, în partea stângă a curței. 8. Patru odăi în fundulu curţehanului turcescu, fiecare odae cu câte 2 apartamente, chirieteD. Gheorghe Christcforă. No. 2359. La espirarea terminului de 15 ţile de la data Foaer, urmându a se ţine din nou în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru darea în antrepriză a aprovizionărei Penitenciarului central din acest oroşu, cu suma de 70 stânjiri lemne, pe termină de un an începătorui de la 1 Aprilie anul curent, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 1673. Primăriei comunei Brătenii din plasa Ştefăneşti, acest judeţu, arată că în ziua de 5 a curentei luni Martie, ajutoarele ei în ocazia venirei de la Ştefăneşti la comună, au perdut sigilul Frimâriei, precum D. sub Prefect al acel prăşi prin raportul No. 748 încredinţare, se publică aflarea acelui sigilu şi ne considerarea de bună a ori ce hărtie s'ar ivi cu acel sigilă în urma perdereî. Brefecturii judeţ. Nermţu. No. 1753. Pe teritoriul comunei Bârgâoaniî din plasa Mijlocul acest judeţu, pripâşindu-se un cal în păr negru, coama în 2 părţi şi cu 2 pete albe pe spinare, se publică apre generala cunoştinţă, ca păgubaşul ce va fi, să se înfăţoşeze în lâuntrul terminului de 6 luni cu dovedi legale la Zisa comună spre a’şi primi calul, căci la din contra se va vinde licitaţi vu. Prefectura judeţ, roman. No. 1087. Domnul Poliţai C urbei Roman prin referatul sub No. 919 încredinţare, că nu individă necunoscută aducândă de vânzare în oraşă o se veche arminească, cu pernă şi scări de alamă, cu pogii stricaţi şi un tafiuru, aă iaaat’o la evreulă Burah sin Bereu Curalariu, chiriaşă la No. 30 din strada mare, fără ca după cum au Zla să se întoarcă spre a o lua, se publică spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul terminului prevăzut de legea Poliţiei rurale, să se presinte cu probe spre a o primi. Comisie a cvartaluloi al 3-lea din Iaşi. No. 1801. Agentul acestui oficiu urmând a vinde Imitativă în piaţa Primăriei în Ziua de 3 a viitoarei luni Aprilie, obiectele ce suntă împlinite de la D. I. Bucşenescu, spre îndestularea D. lobsu Felsi cu o sumă bani, şi anume : 4 sipete legate în ferii, unu scrin cu lustru de urmă cu 2 saltare şi 2 obloane, o masă rotundă de mahon, 4 scaune ovală de trestiă, o oglindă în părete cu privazuri de nucă, o masă dulapă deasupra câria e așazat o toaletă de mahon, o masă rotundă mică pe un picioru, cu lustru, o canape îmbrăcată cu adam^sca de lână, un gardiropu de ulmu cu lustru, un ornic de metalu mic, așeZ^tă în părete, un fortopian mare de mahon, ună biurcă idem, 7 scaune lucrate în strugă îmbrăcate cu materie grosă de lână, o canape îmbrăcată la felă, o păreche sfeșnice albii, însă nu se cunoscu de argint sau metelit, un geamandan de o casă mică de pele neagră, 6 portrete mari aflate în părete, cu felurite figuri pe ele, o scripcă cu cutiea ei, un scaun la felu cu celelalte, un lăviceri, o verde dft nmbwa albă pe deasupra, un calendar de părete, o mânuşi de prinsa hârtia, o părecha călâmărî, una presă, unu dulapaşu cu mai multe case de beturi ramansin, mai multe note de piano, 22 portrete mici felurite poze, un covoru mică şi o masă de ulmii; se publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 663. Se publică termenul de 20 ale viitoarei luni Aprilie pentru antreprisa construirea tuturor podurilor şi podeţelor ce suntă a se înfiinţa pe acele drumuri judeţiene, Iaşi-Romană, Iaşî-Vaslui şi Iaşi Botoşani; concurenţii să se presinte în aratata Zi în camera Comitetului unde urmează a se face licitaţie une»; condiţiunile acestor antrepme sunt publicate în foaia Progresulă No. 17 din anul curent, iar după planuri şi devise concurenţii potu lua cunoştinţe în cancelaria Comitetului în toate Zo1®10 borătoare. No. 716. La parchetulu Tribunalului acestui judeţu, fiind necesitate de următoarele obiecte de mobiliară, şi anume : 5 biurourî, 5 foteluri, 6 scaune, 5 părechi călâmărî cu năsiperniţi, 2 sfeşnice de alamă, 5 linii, o păreche foarfici, o sală mare pentru sigilarea dosareioru, un dulapă cu 30 despărţituri depusă dosarele, un dulapă cu geamuri pentru bibliotecă, 4 perechi perdele tricolore, şi 4 storuri; se publică termnul de 15 Zd® numerate de la data Feael, pentru ţinerea licitaţiunei în sala şedinţelor Comitetului, spre asemenea fiinţă. Comitetul Permanent al judeţului Neamţu. No. 719. Pentru cancelaria batalionului şi companiilor de miliţii a acestui judeţi, urmead a se confecţiona mobilierulă următoră, şi anume: un biurou cu postavă, 2 mese boite, un fotoliu, 4 scaune boite, un dulap de brad, 3 părechi sfeșuice cu mucările lor, 3 părechi călămâri, o linie, 12 mături, 6 cofe cu cercuri de ferit, un toporit și o tineche de băut apă, 5 mese de brad cu poatavu, 5 mese de brad boite, 5 scaune îmbrăcate cu pele, 10 scaune boite, 10 părechî călâmărî, 5 dulapuri de brad boite, 5 linii, 5 părechi sfeşnice cu mucările lor, 60 mături, 10 cofe cu cercuri de ferit, 5 topoară şi 5 tinechele de băut —apă; se publică terminul pentru licitaţie de 30 Zie de la data Foael, la cea întâi Vineri după espirarea terminului, şi se avanseze pe concurenţi a se pre-i seuta în acea Zi Comitet, unde are a se ţine licitaţia, având curior şi garanţii, conformă lege! de comptabilitatea generală a Statului. No. 717. La spitalul din oraşul Peatra, reşedinţa acestui judeţu, unda până acuma suntă înfiinţate 25 crivate, fiind necesitate de una medică curantă, pentru care prin budget este destinat salariu de 6000 lei noi pe an, Se publică spre cunoştinţa persoanelor competente şi în dorinţă a ocupa acea funcţiune, ca să binevoească a trimete Comitetului în termin de o lună de la data Foael, acţie care să probeze calitatea lor de doctori în medicină şi chirurgie, precum şi culitatea funcţiuneî ce aă ocupată în trecut, unde anume şi acea ce ar ocupa acuma în serviciul medicalii, asemenea vor desluşi domiciliul D-lor, spre a se face apoi de Comitetă alegerea persoanei, în baza actelor ce va produce. 9. 16 boite în curtea hanului turcescu. 10. O pivniţă de peatră. 11. Patru odăi deasupra porţeî hanului turcescu. Dependente de Monast. Sf. loan Gură de Aurii. 12. Dugheana No. 337 din podul vechiu. 13.n No. 338 idem. 14.n No. 1 din strada mare. 15. 99 No. 2 idem. 16.n No. 3 idem. 17.» No. 4 idem; toate Primăria Comunei Iaşii. No. 2741. De cătră epitropia averei bisericei Cuvioasa Paraschiva pronumită de sus, urmând a se da cu chirie, 1-1ă) 2 odăi cu bucătăria lor separată, şi ograda situată în strada Păcurarei şi a 2-a alte 2 odăi cu o bucătărie şi ograda lor separată lângă cele de mai sus, pe timpă de 3 ani începători, de la 23 Aprilu viitoru, se deschide concurenţă Vineri în 3 Aprilu viitoră oară 12 meridiane; concurenţii se vor presenta la aceti ?i oară în camera acestui oficiu ou ,11. - -------