Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-02-21 / nr. 14

No. 14. ANUL VIII. FOAIA PUBLICAŢIUNELOROFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamente 1 pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă. Iaşii, Sâmbătă 21 Fevruarie 1870. In dintrictele României, prenumeraţiunea se face la biirourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa in leu cursul fiscului După recepţiunea oficială, D. de Radowitz au fostu priimita şi de I. Sa Doamna. D. baron Fava, agenţii şi consulii generalu al Italiei, reînturnându-se din concediu, au reluat direcţiunea onorabilei agenţii şi consulta generală.Monitondo.) BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din flipa de Fevruarie 1870. Iaşii, 21 Fevruarie 1870. Depeşe Telegrafice. PARIS, 24 Februariu. — în corpula legislativă a fostă discuţie asupra interpelaţiei concernândă candidaturile oficiale. Respumjând lui Granier de Cassagnay, Ollivier a 4*8a: «Când am primită responsabilitatea putere!, am primită a o apara, dară cu mijloace demne, eficace ; nu voimă să ne întoarcemă la rătăcirile sistemului electorală din trecută. (Aplause ma! cu samă din stânga). Guvernulă şi majoritatea nu au trebuinţă de mijloace artificiale. Nu voimă a ne separa de ace! cari au adjutată puterea în cursă de 18 an!, dară nu voim a ne separa nici de no! înşinei nici de conduita noastră din trecută. Dacă suveranulă ne onoră cu încrederea sa, este pentru că representăm ună oarecare numiră de idei. Amă stăvili puterea, dacă amu întrebuinţa actele noastre pentru a o isbi." (Aplaude mai cu samă din stânga şi centrală stângă ; dreapta tace) Intr’o vie agitaţie, Pinard declarcă, în faţa declaraţiilor lui Ollivier, este imposibilă a sprijini cabinetulă şi cere ordinea dilei în sensulă lui Granier, Thiers îlă conmbate, amintindu’i că de la 1863 s’a pusă pe tărâmul o dinastică, cerândă libertăţile necesare. Ollivier cjice că cabinetul primeşte numai ordinea (piei pură şi simplă. Picard şi Favre declară că vor vota ordinea trilei pură şi simplă, care se şi primesce cu 188 voturi contra 56. Joi 12 Fevruarie curent, la oarele 11 şi jumetate de dimineaţă, D. de Radovitz, consiliaru de legaţiune al M. S. Regelui Prusiei, au avut onoarea de a fi priimitu, cu ceremonialul, obicinuiţii în audienţă de câtre I. S. Domnul şi de a’i remite, în presenţa D-lui ministru A. G. Golescu, însercinatu ad interim cu departamentul de esterne, scrisorile sale de creanţă ce’l acrediteaze pa lângă persoana Măriei Sale în egalitate de agenţii şi consul general al Confederaţiunei Germaniei de Nord”. D. consilarui de legaţiune au pronunciatu următorulu discursu : „Prea Înălţate Doamne, „Regele, auguatul meu suveranu, bine-voindu a me numi în postul de consulii generalii al Confederaţiunei de Nord în România, am o onoare de a depune în mânele Inâlţimei Voastre scrisoarea ce me introduce pe lângă Măria Ta, în această cualitate. Fie’mi permisii de a esprima Inulţimei Voastre câtă a’şi fi de ferice de a’şî reuşi, prin exerciţiulii funcţiunelor la care sunt chemate, a mânţine şi a întinde din ce în ce mai multe relaţiunele de amicie şi de bună înţelegere care au subsntatit totdeauna între Germania şi România, şi care afară de aceasta sunt atât de conforme cu legăturile de rudenie de aproape ce unescu curţile din Berlin şi din Bucureşti. „Voiu prin cel mai mare zelu în îndeplinirea a« • Acestei sareme şi cuteza a spera că va plâce înălţime! Vostre de a’mî da puternica sa asistenţă precum şi toată indulgenţa de care voiu avea trebuinţă pentru persoana mea.“ înălţimea Sa au reapunau: „Priimescu cu osebită plăcere scrisorile ce ve acrediteaele pe lângă Mine în cualitate de consul general al Confederaţiunei Germaniei de Nod. Văd în nominaţiunea Dv. o nouă dovadă despre sentimentele de bună-voinţa ce animă, în privinţa Mea pe M. S. regele, augustul vostru suveranii, precum şi despre simpaticul interes ce poartă României. „Legăturile de rudenie ce se unesc ex cu ilustra sa casă, contribuescu puternica la desvoltarea bunelor relaţiuni formate de multe timp, deja între această ţară şi Germania şi devenite mai intime încă în urma sulte! Mele pe tron. Fiţi bine încredinţaţi D-le consiliu generalu, că guvernul Meu se va sili a ve face uşoară şi plăcută misiunea de care sunteţi însarcinatu. Speru din parte’mi că ve voiu vedea ocupându timpu îndelungstu acestu postu, cu atâta mai multu că n'am de câtu a me lăuda de alegerea făcută de cătru augustul vostru suverană în această împrejurare.“ Stofoliar«* jvuleţ. No. 1347. Pentru arondarea pe termin de 12 ani a imobilelor Statului cuprinse în lista de mai jos, urmând a se ţine în Camera acestui oficiu licitaţiune la espirare terminulul de 15 elile de la data Foael, se publică spre cunoştinţa geniaralâ". LISTA ACARETELOR: 4 odăi pendinte de M-rea Trel-Ierarhî, în curtea hanului Turcesc, cu câte 3 apartamente fiecare odae. 4 odăi pendinte de M-rea Treî-Ierarhi, fiecare odae cu câte 2 apartamente. 16 bolţi pendinte de M-rea Trel-Ierarhi, în curtea hamului Turcasca. Una pivniță de peatră pendinte de M-rea Treî- Ierarhî. Dugheana No. 337 a St. loan g. de Aur din Podu-vechi. Una vie din podgoria Cotnari cu împrejmuirele el. Una vie de la Miroslava a M-rel Necutin. Una vie de la Todireli idem. Una vie de la Cotnari a M-rel Varaticu. Una vie de la Cotnari a M-ror Schitul Gorovei, districtul Dorohoi. Prefectura judeţ. Neatuţu. No. 982. Pe teritoriul comunei Hangu din plasa Muntele acest judeţu, în clipa de 20 Ianuarie trecut pripăşindu se un cal mic, la păr negru, stricat în spate de şe şi chiora de un ochiu, se publică spre cunoştinţa păgubaşului, ca în lâuntrul terminului de 6 luni să se prezinte cu dovedi la casa comună pentru a’şî primi calul, la din contra se va vinde licitativa. No. 984. Din adresa D lui Primară urbei Neamţu No. 441, luăndu-se încredinţare că tinerii Avram Haim pronumita Haim Leibn sin Avram, statul de mijlocii, părul ex pulul galbăn, ochii caprii, faţa roşcovană, chistrul, un sul cum cârnai, gura potrivită, musteţile, barba galbine; Pantofarîu Manca Iosub, statul nalt, părul capului castaniu, ochii tulburi, Ufa smolită, n sul, gura potrivite, musteţii, baba castanii; Căciuluriu Iancu sin Rilihi, statul de mjoc, părulu capului castaniu, ochii căprii, Uţa smadâ, nasul, gura potrivite, musteţile, barba înfirease; Şmil Bereu, statul de mijloc, părul capului castaniu închis, ochii căprii, faţa amide, nasul, gura potrivite, musteţile, barba cam înfireaele; Herşcu Iancu Şmaer, etatea 20 ani, statul nalt, părul capului castaniu, ochii căprii, sprincenile castanii, faţa roşcovană, musteţile castanii, înfireaele, barba idem, nasul, gura potrivite ; CriţU Altar, etatea 20 ani, statul mic, părul capului castaniu, cu trupul cam ghebosit, ochii negri, spincenile cătinii, faţa am .di, mustiţe, barbă nu are, nasulă, gura potrivite, alte semne nu are; Lamba Iţic sin Avrara Hracu Lelba, etatea 20 ani, statul nalt, părul capului castaniu închis, ochii caprii, faţa smolită, nasul, gura potrivite, barb*, musteţile castanii; Nusim Beinişă, statul de mijloc, pârul capului şi ochii negri, Uţa smolită, nasul, gura potrivite, barba cam înfireale; Pantoriu Berlu, statul nalt, pârul capului castaniu, ochii negri, faţa roşcovană cam trasa, barba*, musteţile cam negre, rotireaele; Marie Buraim, statul nalt, pârul capului negru, ochii negri, încrucişet, faţa smolită, nasul, gura potrivite; şi David Idala, a căruea aerunalimente nu se cunoscu ; ce au participată la tragerea sorţiloră clasei anului espirat 1869, în urb* Neamţu acest judefu, suntu emigraţi de la domiciliurile lor, unde nu se ştiu; autorităţile respectiva suntu fugite a urmări şi aflându pe numiţii să’i trimatâ la aceasta Prefectură spre a se supune consiliului de revizie. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 1046, în coa de 27 a curentei oar ali dimineaţă, urmead a se vinde licitativa de Agentul acestui oficiu în piaţa Primăriei,, obiectele următoare, şi anume: un crivetit de mahon cu mindirul lui de pac, un biuron de nuel vechiu, 2 vizoane de marmură, din care unul stricată, 4 portrete cu mai multe pase în ele, un scaun prostut, o sobă de ferii, o oglindă mică, o perie de strae, ce sunt împlinite de la D. Henri Clideri, spre îndestularea D-luî Ioan Dragonescu cu o sumă bani, se publică spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. No. 1062. Agentul acestui oficiu urmând a vinde licitativa în pesta Primăriei în ziua de 2 Martie viitor, 2 vase cu vin alb, cu cercuri de ferit, a câte 60 vedre unul, ce sunt împlinite de la D. Nicolai Enciu, spre îndestularea D. Mihail Tighineanu cu o sumă bani; se publică aceasta spre ştiinţa concurenților, ce ar fi. Sub Prefectura plasei CodriSnl. judeţul Iaşii. No. 378. Ba la D. Costachi Theodor din comuna Tomeştil, s’au secvestrat suma de 140 vedre vin în 2 vace, spre îndestularea D. Stefan IonesCu cu o sumă bani, după curtea de judecată No. 132 aD. Jude plasei Codru; în urmare se publică terminul de 15 zilile pentru vânrea lui în Camera acestui oficiu. No. 416. Fiind că terminul înserat prin Progresul cu No. 9 din 4 a curentei luni, pentru venerarea roade la 4 firte vie, asigurate de la D. Stefan Patraşcu, spre îndestularea D. Stern Ionescu cu o sumă buni, s’au zădărnicit din lipsa de concurenţi; în aşa urmare se publică din nou terminul de 15 clita pentru venerarea ei la tactul sub Prefecture. SUBUCATII ADMISTRATIVE. No. 338 No. No. No. No. idem idem idem idem idem VII. idem. în strada mare. idem, idem, idem. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii, No. 394. La terminul ce s’au mai publicat, nepresentându-se concurenţi pentru a se însercina cu facerea a 105 mindire, 150 pături de aşternutu, 150 pături de învârtiit, 105 perne câte 2 rânduri feţe, la plăşî, 7 ciubere de ţinerea apei, 7 cofe, 7 topoaiâ şi 7 tinichele pentru bâuta apă, necesare la escadronul de dorobenţî din Lsî, se publică din nou termin de 15 ori la enumerat de la data Foael pentru licitaţiunea eliael antreprizuirl în pretoriul Comitetului Permanenţii. No. 404. La serviciul tehnica a judeţului Iaşii, fiind 3 posturi de conductori vacante, se publică spre ştiinţa tuturora, ca doritorii ce vor voi a ocupa vreunul din aceste posturi, să se presinte în clipa de 29