Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-06-03 / nr. 42

No. 42 ANUL VIII FOAEA PUBLICAŢITMELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞÎ IN IASSI prenuvaeraţiunea se face la Tipografia EL Goldner, uliţa Primâriei. Ziarul se publicâ de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. Iaşii, Mercurî3 Iunie 1870. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biarourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un lefi cursul fiscala Iaşii, 3 Iuniie 1870. Lista Deputaţilor aleşi la Colegiul al 3-le. Lista Deputaţilor aleşi la colegiul al 41e. M. Marghiloman. A. C. Sturţla. Bibi Ritoridi. B. Vlădoeanu. Nae Cornăteanu. Eugenie Ghica Comănișteanu. Iorgu Vucenicu. Dimitrie Soaric. Panaite Tufelcică. Cezar Boleac. — Pavel Anghelescu. loan N. Alecsandrescu. Lascar Moldovanu. C. Racotă. C. Văleanu. G. Sefendache. Dimitrie Cozadini. Neculai Bosie. Iacob Negruţi. Petru Suciu. C. Greceanu. Gheorghe Lahovari. loan Brăteanu. Costică Pilat. Neculai Blaremberga. Teriachiu. Achil Crăsnariu. Ioan Filiu. Nicu Şerbănescu. Nicu Negrea. Nicu Russu Lăcusteanu. Nu s’au alesi. Linia întreruptă. Colegiul I-1V de Senatori de aice, au ales pe D. Nicolai Drosu în unanimitate. Liniştea cea mai perfectă, ce au domnit în timpul alegerii colegilor I I şi II, au pututu lasa speranţă că şi alegerile din colegiul I III se vor petrece fără desordine. Libertatea ce au lasatu guvernulu tuturor partidelor, de a’şî măsura forțele, apelulu ce au făcutu la jatriotUmula fi 1« înţelepciunea alegătorilor, instruc*ţiunele d«te agenţilor guvernului nu avea altă ţintă, de cât menţinerea ordine! şi granta rea libertăţii fiecărui partitu. Totuşi guvernul au avut regretul de a constata că prin unele ju î te sru pututu ptciu*imp*nH i o.are-cero îmercărî de deiordine, însii ele n’au avut consecinţe grave şi alegerile s’au urmat în linişte. D’n nefericire, însă nu sau periclita ast felin şi la Piteşti. Forţa armată, chiemată în ajutorul ordinei de autoritatea municipală şi Procuror*, a fostii atacată cu violenţă de o castă de peturbstori. Fără a prf judeca nimicu pSnft la o mal bună ştiinţă asupra colorii petrecute, guvernulu dă publicităţii raport»lu D-lul Proemore Mu Tribunalului Argeşu, care este conform cu acela »1 D lui camindant al trupelor loiale. Guvernul, îndată ce a aflatu aceste deplorabile fapte, au rânduită o comisiune dî anchetă, compusă de D la Directore al Ministerului de Interne, de Procurorele Curţei de Apelo din Bucureşti, D. N. Stănescu şi de D. Major Mareş, cărora s’au pusă însărcinarea că, cu cea mai mere scrupuîparate, se cerceteze cele întâmplate şi se refereze, şi care s’au şi pornit imediat la faţa locului. (Comunicaţii)._ _______________ Raportul D-luî Procurore alti Tribunalului de Argeşti, No. 1457, din 29 Maia 1870, cătră D-lu Procurore generald alti curţei apelative. Domnule Procurore, „In urma adresei cu No. 1.060 a D-lui Primară, prin care ’mi anundiă că la locul bisericei Mnvro-1dolu, unde era destinată a se face alegerea colegiului al III-le, secţiunea II, mai mulţi oameni, fără dreptul de alegători, încă de la ora 7 de dimineaţă s’au adunatu şi au spartu uşa camerei, oprind şi ameninţând pe alegătorii în dreptu. Transportându-mă în faţa locului cu poliţianul, un ctiperiu şi 20 jandarmi, am găsitu o trupă compusă de mai mulţi oameni armaţi cu bâte, ciomege şi arme, având de copii pe Dimancea şi alţii. Somându’i de 3 ori, în numele legel, de a se retrage şi a restabili ordinea, Dimancea m’au ameninţată a me departa, căci ’mi ia viaţa. Somnându’î din nou, grupa me ameninţă. Atunci am ordonată arestarea lui Dimancea; dânsula trage cel d’intâiu cu revolverul, şi nu puţină eram în pericul de a’mi lua viaţa. De aici grupa începe a arunca cu lemne, petre şi focuri în armată, 22 soldaţi răniţi şi un oficieru. Armata la aceste loviri au luat armele la mână, totula zadarnicii. S’au datu focuri în vânt, grupa însă continua atacurile. Atunci armata a dată focuri într’înşii; s’au întâmplată patru morţi (servitori). S’au datu mandate de aducere, contra capilor, judele instructore suntem în instrucţiune, detaliuri prin poştă. Liniştea s’a restabilit. Procurore, N. Economu. «»ftBlfcÎOAŢÎI ADMINISTRATIVE Judeţ. Iaşii. No. 4359. D. Ministru de Finance prin telegrama No. 20.830, au confirmată moşiile: 1) Gugea şi Balţaţil, pendinte de Monastirea Neamţu din acest judeţu, asupra D-nei Olga Birtach cu 7672 lei noi arenda anuală; 2) Serbil, pendinte de Monastirea Râşca din judeţul Neamţu, 3000 lei noi arendă anuală, asupra D-nui Olga Bartsch ; şi 3) moşia Vârâţii, pendinte de Monastirea Huşi din judeţul Fălcră, cu 2200 lei noi arendă anuală, asupra D. Dimitrie Ploue; şi 4) incunjurătoarea Monastirei Bogdana din judeţulu Bacău, cu 7550 lei noi arendă anuală ; se publică aceasta spre cunoştinţa persoanelor interesate. , No. 4342. Conformă telegramei D. Ministru de Finance No. 15.744, la expirarea terminalul de 15 zile enumerat de la data Foaei inclusiva, urmându - se ţine din nou licitaţiune în Camera Prefecturei, pentru închirierea dughenei No. 486 de pe strada mare, dependentă de Monastirea TreMeruh, pe termen de un an cu începere de la 23 Aprilie anul curentă, cu deficitul în câmpta defunctului chiriaşă Herşcu Blanc; se publică aceasta spre cunoştinţa doritorilor de a lua în chirie acea dughoană. No. 4339. Conformă telegramei Domnului Ministru de Finanţe sub No. 1835, se publică din nou terminul de 15 zile de la data Foaei, când are a se ţine licitaţiune în Camera acestui oficiu pentru arendarea pe termin de 2 suni, a viitor cuprinse în tabloul publicat prin foaea „Progresul“ No. 12 din espiratul an 1868, cu condiţiunele din Suplementul Monitorului No. 268 din 1867 , se publica aceasta spre cunoştinţa generală. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 3827. Domnul Moisă sin Zisu cerând autorizaţie pentru deschiderea unei crâşme în mahalaua Păcurari aproape de gară, este necesară a se lua informaţiuni dacă numitul nu este căzut în vreo causă direcţională, tras înaintea vreunui Tribunal pentru bârneii de crime sau vine, sau că e pusu sub peivigherea poliţienească, în recedive de delicte sau crime, se publică despre aceasta şi sunt rugate autorităţile competente că dacă vor cunoaşte pe numitul câzut în asemenea categorii, să’l denunţă acestui oficiu pănâ în termin de 40 zile de la data Foael. No. 3880. D. Teodor Vasiliu cerând o autorizaţie pentru deschiderea unei crâşme în acest oraşă, strada Arcu, este necesară a se lua informaţiuni dacă nu este căzută în vreo causă corecţională, tras înaintea vreunui Tribunal pentru bănueli de crime sau vine, sau că e pusă sub privigherea poliţienească, în recidive de delicte sau crime , se publică despre aceasta şi sunt rugate autorităţile competente, că dacă vor cunoaşte pe numitul căzut în asemenea categorii, să denunţă acestui oficiu până în termin de 40 zile de la data Foael. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 2578. D. sub-Prefectă de Ştefăneşti prin raportul No. 1138 încredinţire, că în comuna Băbicenii din acea plasă, au picat de pripas un mânza în păr murgă închis, coama şi coada sură în 2 peri; se publica terminul de 6 luni în conformitatea lege! Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presinte la Primăria respectivă spre a’şî primi mânzuri No. 2694. D. sub-Prefect plasei Jijia prin raportul No. 745 încredinţina 3, că la 5 a trecutei luni Aprilie, în comuna Comăndăreşti, din acea plasă, au picat de pripas o vacă la păr porumbă, coarnele greblişe, inferată pe cornul stâng, se publică terminulu da 6 luni în conformitatea legei Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presinte la Primăria respectivă spre a’şi primi vaca. No. 2780. D. sub-Prefect de Jijia prin raportul. No. 794 arată, că în comuna Truşeştil din ace plasă la 15 a trecutei luni Aprilie au piestu de pripasu o capă cu strajuri în păr roalbâ, coama, coada neagră, şi strâjnicul tot în asemenea semne pe care de atunci şi până în presenta nu s’au mai ivita pâgubaşulu lora , se publică termenulu de 6 luni în conformitatea legei Poliţiei rarele spre ivirea păgubaşului care cu dovede cuvenite să se presinte la Primăria respectivă spre aşi primi vitele. No. 278 G. D. sub-Prefect de Ştefăneştî prin raportul„ No. 1228 incredinţanQ» că în comuna Rânghîleştii din ace plasă, au picat de pripas o juncană în păr porumbă, la coarne ţapoşe fără alte semne ; se publică termenul de 6 luni în conformitatea legei Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului care cu dovede cuvenite să se presinte la Primăria respectivă spre aşi primi juncana. Tecuci, Bacau, Covurluiu, Olteniţa, Romanaţî, Teleormanu, Vlaşca, Afovu, Bucureşti, Ismail, Calarasi, Buzeu, Piteşti, Bacau, Roman, Peatra, Focşani, Giurgiu, C. Lungu, Târgoviştea, Bârlad, Măgurelile, Slatina, Severin, Vasluiu, Huşi, Cahul, Iaşi, R. Vâlcei, Botoşani, Craiova, Dorohoia, Brăila, Galaţi, Târgul Jiu, Ploeşti, Tecuciu, Bolgrad, Caracal, R. Sarat, Folticeni, Anton Cincu, G. Leca, Iancu Negură, Alecs. Teriachiu, Pentelie Popazu şi C. Negrea. N. Blarembergu. V. A. Ureche. — N. Voinova, N. Fleva şi G. Bălănescu. R. Campiniu, T. Doica şi T. Dobrescu. R. Mihailescu. I. Ioachima. P. Grădişteanu. Anton Ariona, C. Grigorescu şi Alecs. Candiano Popescu. Generală Florescu. Alegerile stricate. Ovidu Rădeanu, Nicolae Iacovescu. Gheorghe Magheru._______ Gr. Miculescu, Ioan Aureliu. C. Chiţu, Anastasă Stolojanu, Borcea Rădeanu. D. Titulescu, C. Racoviţă, G. Vernescu, Niţă Gogoaşă. Generalul Telu, C. Dornescu, C. Boerescu, Efrema Gherman, Dobrea Neculau, şi Dr. Marcovici, Dorohoia, Botoşani, Iaşi, Neamţu, Suceava, Roman, Vasluiu, Fălciu, Cahulii, Tutova, Bolgradu, Ismaila, Furia, Brăila, R. Sarata, Buzeu, Ialomiţa, Prahova, Dâmboviţa, Argeşu, Muscelu, Râm. Vâlcea, Borja, Mehedinţi, Dolja, Mateiu Gane, G. Hasnașu. Alecs. I. Gheorghiu, profesorii : Dim. Tăcu, Alecs. I. Holban, ingineria: Dr. Av. Fetu. Mihail Cogălniceanu. — Iorgu Greceanu. N. Ionescu, Leon Fradide. Iordachi Beldiman. N. Ionescu. Sacolofu. Iancu Codrescu, Stroe Bălăescu și G. Găică.