Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-09-12 / nr. 71

PROGRESUL La sub Prefectura Turia judeţul Iaşi, pentru sprovisionarea a 57 stânjini trebuitori pichetelor companiei Sculenii pe iarna 1870—71. La Prefectura Dorohoi 66 stânjini pentru pichetele corapsniei Mamorniţa. La târguşorul Rădăuţii în Camera sub-Prefecture respective pentru 84 3/g sfârjîni lemne trebuitori companiei Rădăuţii. La Prefectura de Folticenî pentru 51 stârni trebuitori companiei Cornu-Luncel şi 16 stânjini trebuitori companiei Dorna. In camera sub-Prefecture de la târgul Okna 16 stânjini trebuitori companiei Oituzu, 18 stânjiul companiei Comâneşti1. La Prefectura Piatra pentru 8 stânjiul trebuitor companiei de Prisacani, lemnele se vor transporta de antreprenor la pichetele trebuitoare. Plata se va face prin mandate în exerciţiul curent şi 1871 pe jumătate în fiecare proporţional cu cantitatea de lemne trebuitoare fiecârui anii. Licitaţia va fi orală şi se va ţine de D.D. Prefecţi şi sub-Prefecţi respectivi în unire cu D nil Comandanţi de puncte sau ajutoare. Prefectura ?ud*L faell. No. 8472. Conformii telegramei D. Ministru de Culte No. 7742, la expirarea terminalul de 15 ţile enumerat de la data Foael inclusivu, urmându a se ţine licitaţiune în Camera acestui oficiu pentru darea în antrepriză a repersţiunelor necesare localului Seminariului Socola ; se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 8441. Conformit oficiel D-lui Ministru de Finance No. 32.377, la expirarea terminului de 15 orle enumerat de la data Foaei inclusivă, urmându a se ţine din nou în Camera Prefecture! licitaţiune pentru închirierea dughenei No. 51 de pe strada mare din acest oraş, proprietate a Statului, cu începere de le aprobarea licitaţiune! de cătră Ministeriu şi pănă la 23 Aprilie 1872, şi cu condiţiunele din Monitorul Oficial No. 116 din 1869, se publică aceasta spre cunoştinţa persoanelor ce ar voi a lua această dugheană. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 7230. Domnul Vasile Popovici, prin petiţia ce au presentată acestui oficiu, se tângue că au perdută 2 sunete, şi anume: o trată pe valora de 25 galbeni, cu data din 10 Aprilie 1869, subscrisă de D. Rivin Zilberman, la ordinul D-lui Haralamb Ciaculea; o obligaţie pe suma de 1346 lei vechi, cu data din 11 Octomvrie 1869, subscrisă de D. Roll, tot la ordinul H. Ciaculea şi plătiţi din această obligaţie la la 24 Octomvrie 1869, suma de 6 galbeni, ambele cesionate D-sale , se publică aflarea acelor sunete, cunoscându-se însă că cu aceasta nu se face nici un actă petiţionarului. Prefectura judeţ. Dorohoia. No. 4665. Din prescriptul verbal primit pe lângă referatul D. Poliţaiă oraşului Dorohoiă No. 1135, luându-se informaţiune că la individul Dimitrie Boteza din acela oraşu, s’aă pripăşită o capă în păru murgă închisă şi pântănoagă puţină de piciorul drept denapol , se publică terminul de 6 luni spre cunoştinţa păgubaşului acelei epe, care întovărăşit de probele cuvenite să se presinte în lâuntrul terminului arătat mai sus, la autoritatea respectivă spre a o primi, cu lămurire că după espirarea acestui termin acea vită se va vinde licitativa în profitul casei comunale, unde s'au pripăşită. Prefectura judeţ. Roman. No. 3732. La licitaţia ţinută în clipa de 4 curent, pentru aprovisionarea furajelor necesare dorobanţilor de la acest district, pe anul 1871, ne resultândă preţuri avantajoase pentru Stată, s’au regulat un alt termin la 21 Septemvrie curent; se publică spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, carii în arătata ori să ■e presinte în Camera Prefecturei cu garanţii spre a concura la licitaţie. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 5508. Dintre tinerii mai joau notaţi, carii s'aă recrutată de consiliulă de revizie în absenţă, pentru contigentul anului curent, ne prezentându- se la consiliu în termin spre a se pronunţa asupra drepturilor ce ar avea de aparate, iar alţii care s’aă fost recrutată găsindu-se de buni, mai minte de a fi trimeşi la corpuri n\.a făcut nevăzuţi, în câtă consiliul declarându i pe toţi ca recruţi desertori, se publiă urmărirea acestora de cătră autontaţii respective, ta gâdndu-se săi înaintezi la acest poştă, şi anume: Petrachi Vezeteu, Şmil Stoleriu, Lea zăr Şmil Herşcu, Ha’m Lelba, Petrachi Sumanariu, Ioan Eşanu, Avram Mendel, Gheorghe Vasile Ciupitu, toţi aceştia din Vaslui; Sirghi Costachi Tanacu, Vecinu Costantin, Muntenii de jos ; Magureanu Iordachi, Ciorteştii; Bargan Ştefan, Brodocu ; Hăulică Gheorghe, Rădiu; Alecsandru Gavril Mihai, Cociu Gheorghe Rafailă, Scutariu Iordachi, Oşeştil; Coissn Costandin, Buhâeştiî ; Lupu Nastssa, Steiman Froim, Codăeştil ; Ghindă Petruchi, Floreştil ; Ciurea Toader, Gârcenil; Ghinică Gheorghe, Coseştil ; Cămeşoi Florea, Lipova ; Lupu Idei, Iacob Avram, Pungeştî; Morariu Nechita, Lipovăţu ; Hurmuză Ioan, Fioreşti; Mucenicu Vasile, Gârceni; Strălucîucă Dumitru, Lipovăţu; Ferariu Iancu, Lipova ; Cărăuşu Alecu, Tarisa ; Zirovel sin Moîsa Croitoriu, Negreşti; Şovia Gheorghe, Târgujeţ; Perjeriu Simse, Zdman Marcu Ciurariu, Negreşti; Munteanu Costachi, Drăguşeni; Grigoraşă Grigore, Gârbeştî; Steluţă Ioan, Tânguje! ; Ioanp sin Ilie Stolesta, Negreşti; Bucatariu Gheorghe, Ţibâneştî; Altăr Acsen, Castrul Iţic, Negreşti; Bărbieriu Teodor, Arhire Gheorghe şi Cociu Teodor din Schela. Comisie a cvartalului întăî din Iaşi. No. 3737. Pentru vendrirea unor obiecte urmărite de la D. Alecsandru Baroţi, în pretenţia Doamnei Safta Baraneschi Zapilanda, în termină la 24 a curentei luni, localul D. Jude ocolului 1 -ră, se publică arătatul termin spre ştiinţa concurenţilor. Comisia cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 3260. In pretenţiunea văduvei Anica de o sumă bani, împlinindu-se de la debitorele loan Ştefăniu un sipetă legat cu tiniche gălbănă, se publică vânzarea lui în clipa Mercur 16 a curententei, cu deşteptarea D-lor concurenţi că licitaţiunea se va ţine în piaţa Primăriei, în asistenţa sa a D-lui Judecător. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 2262. D-nii Vasile Lohan, Vasile Bădărau, Teodor Caţichi, Ioan Popovici şi unii din locuitorii comunei Epurenii, oferind mai multe premii şi obiecte la ocaziea examenului ţinută la şcoala din acea comună. Comitetul esprimă acelor persoane mulţumirele sale pentru ofrandele ce au binevoită a face ; se publică aceasta spre cunoştinţa publică. No. 2259. Se publică terminală de 15 ziile de la data Foael, pentru antreprisa confecţionărei tabelelor de inscripţiune, necesare a se face pentru toate şcoalele comunale din acest judeţ, la împlinirea căruea concurenţii să se presinte în Camera Comitetului, unde urmeaie a se ţine licitaţiunea, ce soi de vită sau paseri, ce se vor tae şi vinde în acestă targă spre consumare pe timpă de 3 ani începători de la 1 a următoarei luni Septemvrie, se publică ca maşterei ce vor voi a lua în antrepriz0 asemenea tacse să se înfăţoşeze în pretoriul acestui oficiu la 24 a curentei luni oarele 10 de dimineaţă întoverojiti de o garanţie în numerariă 200 galbeni ştiindu-se că cu tacse ce se va strânge pănă la antreprizuire, contractoriul va fi scazută la plata câștiurilor. Primăria urbreî Pentru. No. 1631. Se dă în antrepriză în termină de 60 Zile de la data FoaeT, următoarele venituri comunale, și anume: 1) tacsa de la gazul fotogenă; 2) de la tutună, tftbacă și'gări; 3) romă cu adaosul, zahară, puie, unt de lemnă, luminări de stearină, luminări fabricate în gază, vinaţele streine; 4) cărţile de jocă, toate acestea pe timp de 3 ani de la 1 Ianuarie viitoră 1871; 5) tacsa jugaritului de 18 şi 9 bani, pe un an de la 1 Ianuarie 1871. Licitaţiile se vor ţine la Primărie în cea întăi Zi după espirarea terminului sus arătat, de la orele 11 din ZZ Ş se va continua şi a 2-a Zi dacă va cere trebuinţa, concurenţii vor fi preparaţi de garanţii legale, condiţiile se vor putea vide la Primărie. Primăria Comunei laşii. No. 9927. Fiind că în ziua de 5 ale curentei luni, când după publicaţiunele urmata era să se ţină licitaţiune pentru rearendarea pieţei din giurul palatului comunală pe câmpulă fostului antreprenoră D. Panaite Valeanu şi pe timpă de la încheierea contractului până la 26 Octomvrie anul viitoră 1872, nu s’a presentată concurenţi spre a lua asupra-le eli la piaţă. se publică o nouă încercare de licitaţiune pe clipa de 22 ale curentei, şi se invite pe toţi D-nii amatori ca în indicata clipe la oarele l ante-meridiane să se presinte în Camera acestei Primării însoţiţi cu garanţii de câte 600 lei noi, spre a pute fi admişi la concurenţe. Primăria comunei Ciurea plasa Codru, judeţul Iaşii. No. 735. Se publică aferea păgubaşului unul mânztu mică din anul curent, la păr murgă deschiau coama mică, ca păgubaşulă să se presinte în terminură legiuită la acestă ofidă cu dovezile legale spre a şi’l primi. Primariea de Neamţu. No. 2872. Regulându-sa din noă termin la 21 a curentei pentru darea în antrepriză procurarea a 13,140 ocă oriu cu ovăsă trebuitoare cailor comăn- Zid pe un ană cu începere de la 1iu curentă. D-nii concurenți se vor presenta în Camera acestei Primării a urbei Meauită la arătatulu termini întovărăşiţi de o garanţie formală pe valoara celă puţin de 80 galbeni, Sică bini în numerum de 40 galbeni. No. 2817. Pentru întreţinerea cultului israelit din această urbă, urmând a se da în Antrepriză tacla impusă de acea naţiune asupra carnei cuşeră de ori PITOUCIAŢII JUDECĂTOREŞTI. Primul Preşedinte al Curţeî de Apel din Iaşi. No. 2297. In urma telegrame! D-lui Ministru Justiţiei No. 8087, urmând a semune o nouă licitaţiune pentru darea în întreprindere a 30 stânjini lemne pentru încăperile Curţei, şi 24 slânjîni pentru judecătoriile de pace din oraşu şi judeţă pe iarna viitoare 1870—71 , se publică ea în termin de 15 700 9* anume la 26 a curentei luni pe la oarele 11 din Zb concurenţii ce vor fi să se presinte în Camera acestei Curţi cu legiuite garanţii, iar condiţiunele acestei antreprise se potă vede la grefa Curţel în toate Zalele lucrătoare. IftrlbttMliKl elvi! de laş! secţiei 3-a No. 469. D-lă Neculai Negruţi cu domilială nestabilă, este citat a se presenta în persoană suă prin procurator înaintea Tribunalului Iaşi Secţia a IlI-a la 26 a curentei luni, când are a se judeca oposiţiunea D-nilor Alecsandru şi Ecaterina Dubovă, pentru un contract de arenda imobilului de casă, situate în Iaşi, ce se urmăreşte de creditorii D-lui Neculai NegruţI, la neurmare se va judeca în lipsă, se publică conform art. 75 § 6 spre cunoştinţa părţii. Secţiea a 4-a Corecţională. No. 3022. Prin sentinţa acestui Tribunalul din 2 a curentei pe baza art. 309 aliniatul 5 Codul Penal, condamnându-se la absenţă pe evreii Aron sin Iţicu şi Iosip sin Iancu pentru delictă de furţă, la câte 3 luni de închisoare şi câte 40 lei noi amendă pe fiecare, şi fiind c o domiciliulă numiţilor nu este cunoscută din lucrări, apoi în conformitatea art. 75 aliniatul 6 Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea numiţilor condamnaţi Aron sin Iţică şi Iosip sin Iancu că în contra acestei sentinţă aă dreptă de opoziţie şi apelă conform art. 183, 197 şi 198 din Procedura Penală. No. 3028. Prin sentinţa acestui Tribunal cvn l-iă a curentei pe basa art. 309 aliniatul 3 Codul Penal, condamnându-se în absenţă pe individul Costachi Berbeci la 3 luni de închisoare şi 40 lei noi amendă pentru delictă de forţă, şi fiind că din dosferă nu se poate cunoaşte domiciliul numitului Berbeci, apoi în conformitatea art. 75 aliniatul 6 Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea condamnatului Costachi Berbeci că în contra acestei sentinţe are drept de opoziţie şi apelă conformă art. 183, 197 și 198 Procedura Penală. Tribunalul judeţ S fâlcutt. No. 5876. Inculpaţii Alecu Gaitanu, Vasile Dimitriu, şi martorii Hie Chilacu, Gh. Sarandopol, Ioan Caragia şi Dumitru Acachiosu, a cărora domicilii nu sunt cunoscute, sunt citaţi a se prezenta în Camera Tribunalului Fălctă la 12 Octomvrie, când are a se cerceta procesul corecţional următori asupra numiţilor« mai susă inculpaţi pentru maltratarea D-lui Alecsa Anastasiu, la neurmare se va regula conformu legeloru. Tribunalul Judeţ* Suceava. No. 870. Vâozarea fondului caselor Doamnei Zoit. Radu din urba Folticenii, spre îndestularea D-lui