Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-09-19 / nr. 73

PROGRESUL Art. 18. Ori-ce object tie mesagerie tribue să poarte adrese scrimă deslușit. Art. 19. Obiectele de mesagerii servesc drept despăgubire pentru tacsele cu care sunt încărcate dacă destinatarele ar refusa primirea și dacă ecspeditorele este necunoscut sau nesolvabil, in asemenea o -S după mal multe publicațiun! daca nu se va presenta nimeni pătâ în termen de un an de la data eespedierel obiectuluî administtraț’unea poştelor este autorizată a se despăgubi de tacsele remase în sarcina sa prin vexarea acelu! obiect. Dacă destinatarele și ecspeditorele sunt necunoscuţi de administrația poştelor suma ce va mai pri- Bosi peste tacsa acelui obiect se va vărsa la casa poştală. C. Serviciul transportului călătorilor prin deligenţe. Art. 20 Pentru transportul persoanelor prin deligenţe în interiorul României tacsa pentru fie care kilometru preurit să fiesză după cum urmează: 20 bani pentru un loc clasa I. Art. 21. Fie cere călătorre de ptul a i se transporta gratia 20 kilograme de baggiu. Priaosului se va tacsa după tarifa obiectelor de mesagerii. Disposiţiunî generale. Art. 22. Condiţiunile de transportarea corespondenţelor şi obiectelor de mesagerii din şi pentru străinătate sunt determinate prin convenţiunile speciale încherere sau care se vor încheie cu Statele străine. Art. 23. In biurourile poştale principale se va pune la disposiţiunea persoanelor care vor face cerere, căsuţe speciale în care se vor depune corespondinţele ce le sunt adresate . Tacsa ce trebue să se plătească pentru o căsuţă se fiisază la doi lei pe lună. Dreptul de a avea o căsuţă nu scutesce pe nimeni de la plata imediată a tacselor cu care sunt încărcate corespondinţele, scutesce însă de drept cuvenitu factorilor. Art. 24. Tacsa ce urmează a se plăti pentru o recipisă liberată de staţiunile poştale, fie pentru scrisorile recomandate, fie pentru obiectele de mesagerii, se frisază la 5 bani. Livrete de recipise se vor vinde persoanelor care vor face cerere. Tacsa ce trebue să se plătească d’inainte pentru fiecare înscriere sau quitanță de liberat din acest livret se nesaze la 3 bani^ (centime). Art. 26. Se consideră ca închise sau sigilate toate obiectele închise prin sigiliuri, cuie, gume, cusătură, închisători sau orice alt mijloc care pentru a se putea scoate conţinutul lor ar cere ca împachetarea să fie sfărâmată, raetă sau ruptă sau să se întrebuinţeze chel sau alte instrumente. Disposiţiuni transitorii. Art. 26. Orice disposiţiunî contrarii a acestui regulament sunt şi rămân desfiinţate. Art. 27 şi cel din urmă. Ministru nostru secretar de Stat la departamentul de interne este însărcinată cu punerea în aplicaţiune a regulamentului de faţă cu începere de la 3/15 Octomvrie viitor. Dat la Cotroceni, în 7/16 Septembre 1870. Ministru secretar de Stat la departamentul de interne, CAROL. M. COSTARI. No. 1,296.tru aprovizionarea Prefecture! Poliţia Iaşi! şi a Comisiilor de desparţM cu aurit de 20 stânjinî lemne pentru carua anului 1870 şi 1871; se publică aceasta spre cunoştinţa persoanelor ce voescu a se însercina cu această antrerpriză, spre a se prezenta la acel termin meniţi de garanţiile cuvenite, fără care nu vor fi admişi la licitaţiune. No. 8703. Conformă ordinului D-luî Ministru de Finanţe sub No. 34.961, urmându a se vinde în Camera acestui oficiu, materialul ce a rămas din desfiinţarea unor mori de pe moşia Statului Şepte oameni din acest judeţn, se publică în termin de 15 zile de la data aoel spre cunoştinţa doritorilor de a cumpără sseminea materială. Comisie a cvartalului întâi din Iaşi. No. 3831. In clipa de 25 a curentei orele 12 din Zs în poafa Primăriei urmendă a se vinde licitativa nişte arentării împlinite de la succesiunea repos. I. Stroescu , se publică aceasta spre deşteptarea concurenţilor. Comisia cvartalului al 2-lea din Iaşi. No. 3765. D. Iorgu Coşmanu, cu domiciliulu ne cunoscută, în virtutea art. 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, este somată ca până în termen de 10 zile se plătească D. Mihai Scânteianu suma de 6 galbeni și 10 lei vechi cu procentul legal de la 20 Martie anul curent până la numerătoare, pînaă 30 lei noi daune interese și cheltuelele de judecată, conformă art. 388, după formula executorie a D-luî Jude ocolului al 2-le, emisă pe cartea de judecată No. 184, căci în cază contrară se va proceda la urmărirea avere imobilă. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 2353. Fiind că nici la terminul publicat pentru ziua de 14 a curentei luni Septemvrie nu a dă prezentata nici ună aspirantă la concursulă ce era să se ţină în acea ţii pentru 6 posturi de medici la 6 arondiamente din acest judeţă, se publică ună nou termină da concursă pentru ocuparea a 5 locuri pentru ţlipa cte 12 a viitoarei luni Octomvrie, fiind că într’al 6-lea Comitetulu au instalată pe Domnulă Doctoră Th. Fabini. V UWUOATii AJDMJLNIfcm&YJmi. IfroiectarA Judeţ. Iaşi. No. 8628. Conformă oficiel D. Ministru de Culte şi al lustrucţiunel Publice sub No. 4258, la expirarea terminului de 15 țhie enumerat de la data Foael inclusiva, umendu a se ţine din nou în Camera Prefecturei licitaţiune pentru vinderea materialului neîntrebuinţat cu octiunea reparaţiunei şcoalei primare de boeţi din ograda bisericei Trei Ierarhi, şi anume : 15 grinzi de stejar, 16 grinzi de brad, şi tenecheaoa ce au servit de acoperemânt , se publică aceasta spre cunoştinţa amatontoră de a cumpăra acel materială, care sumă invitaţia ae presenta la acel termin numiţi de garanţiile cuvenite, fără care nu vor fi admişi la licitaţiune. No. 8626. Conformă oficiel D. Ministru de Interne sub No. 10,179, la espirarea terminului de 15 ţile enumerat de la data Fose i inclusiva, urmându a se ţine din nou în Camera Prefecturii licitaţiane pen Primăria Doamnei Iaşii. No. 10,298. La biurouiu al 3-lea din cancelaria acestei Primării devenind o vacantă postulă de copiistă clasa a 2-a, se publică concursă pe clipa de 22 a curentei, orele 11 anti-meridiane, și se invită pe ori care aspirantă va fi posedândă atestatură de absolutoriu cursului gimnazială, să se presinte spre a depune concursă înaintea comisiunei examinatoare. No. 10,352. După decisiunea onorab, Consiliu din 16 Septemvrie curent, urluen dă a se da în întreprindere pentru primăvara viitoare de a se face reparaţiunea necesară la biserica Sf. Apostol Toma (Cozma) şi la casele din ograda ei, precum se vede în planul şi devizul confecţionat de Arhitectul comunal, în mărgiirea sumei de lei noi 24.211, bani 11, sub condiţiunele care se potă vide oricând la Primărie , se deschide din nou concurenţa Marţi în 20 Octomvrie viitoră, orele 12 meridiane; amatorii de a lua asemenea întreprindere, se vor presenta în acea oră şi oră la Primărie cu garanţia necesară pentru a se face adjudecarea. Primăria de Botoşani. No. 2533. Din causă legală la 5 a curentei ne putându-se da în antrepriza venitulu tacsel hurabagolâcului sau vâjâjîel, cu începere de la 1 Ianuarie viitoră 1871 pe timpă de 3 ani, se publică termin de 20 zle de la data Foatii, cu invitaţiune ca D-nii amatori de a lua această antrepriză după condiţiunile publicate în foaia Progresul No. 57, să se prezinte în camera Primăriei în ceamăr Zl după expirarea terminului la oarele 12 din Z* însoţiţi de garanţii cuvenite spre a se face licitaţiunea cu respectul a Z del a 8 a pentru supralicitare. Primăria comunei Iluciumei. No. 1753. După hotărârea și formula esecutorie dată de D-iu Jude ală plasei Codru, prin partea de judecată No. 31 umnândă a se vinde la acestă oficiu ună stogă fană siquestrata la evreulu Faibisă Alamariu, din via ce are în comună, pentru îndestularea lui Macsim F.orea cu banii 94 iei 30 parale, se publică vcnZarea în termin de 15 Z^e de la data Foaef. Primărie« T. Frumoșii. No. 1881. Urmându a se da în antrrpriZ* de cătră această Piimâne căsăpile, mungerile s pitărilo P'.ntru anulă vîitaru 1871 începâtoru de la 1 Ianuarie «cela unu, d spre care se publică terminulu de 30 zile considerată de la data Fosei, după espirirea căruea se va ţine lioitfiţtine în Camera acestei Primării cu începere de la 10 oare dimineaţă cu respectata de 24 oare şi cu recurenta de 8 cita0 la Comitetul Permanentă respectivă; condiţiunile foiloră de licitaţie «e potă vede de concurenţi în ori care Şi la cancilarie, pănâ la aijudecaţiune. No. 1880. Licitaţiunea ce a’aă ţinută în zilele de 12 şi 13 a curentei după espirirea terminului de 30 ţhta publicată prin foae« Progresul No. . . pentru darea în antrepriză a eratelor acestei comuni ce anulă viitor 1871 sau zădărnicită din causa lipsei de conurenţi; se publică din nou termină de 15 Zile socotită de la data Foael, după espirarea căruea sa va ţine licitaţia de cu respectata de 24 oare şi 8 Zile de recursă la Comitetulă Permanentă respectivă, condiţiunele fonolă de licitaţie se potă observa de concurenţi în ori care Z* 1® cancelaria acestei Primării până la r.djud *craţiune. Primăria orbe!llârlău. No. 2?57. In consideraţie că la terminul publicat prin Progresul No. 57 nu s’au presentată concurenţi care se aterdisaso fi cu preţură mai favoratoră pentru comună, la luarea în antrepriză furajală a 14 cai de la comanda pontierească a acestei urbe, se publică din nou că la 4 octomvrie viitoră anul curenţi, se va ţine a 2-a licitaţie cu respectul cuvenit de 24 ore, la 5 a acelei luni, concurenţii vor binevoi a se présenta ataşaţî de garenţiunele cuvenite, spre a pute fi admişi la licitaţie. No. 2325. Eronul rachiului, vinului, păcurel şi a berei din această urbă, urmează a se da în antrepriză pe timpă de 3 ani cu începere de la 1 Ianuarie 1871; se publică Ziua de 6 Octomvrie viitoră anulă curent, cu respectul cuvenită de 24 ore, la 7 a acelei luni, când atuncea D-nii concurenţi sunt invitaţi a se presenta în Camera Primăriei, unde voră vide condiţia mie şi depunândă garanţiunele cuvenite, se poată fi admişi la licitaţie. No. 2326. Braţul cotului din această urbă regulându-se a se da în antrepriză pe termină de 3 ani începători de la 1 Ianuarie 1871; be publică că la 8 a viitoarei luni Octomvrie anul curent, cu respectul cuvenit de 24 ore, urmeuZ© a se ţine licitaţia; amatorii voră bine vor a se presenta la această Primărie cu garanţiunele cuvenite, spre a fi primiţi la concurenţă. No. 2327. Eratulu mahalituluî din această urbă n’aă decisă » se da în antrepriză pe ună periodă de 3 ani, începându-se de la 1 ianuarie 1871; se publică că la 11 a viitoarei luni Octomvrie anulă present, cu respectul cuvenită de 24 ore, urmează a se ţine licitaţia de cătră această Primărie; amatorii vor binevoi a su presenta ataşaţi de garanţiunele cuvenite, spre a fi admişi la mezetu. No. 2328. Iaratură cantariaticei facultativă din această urbă, urmând a se da în antreprize pe timpă de 3 ani, începându-se de la 1 Ianuarie 1871 ; ea publică ca la 13 a viitoarei luni Octomvrie anulă curent cu respectata cuvenită de 24 care s’a regulat a se ţine licitaţiuna la această Primărie; concurenţii ca se poată sta la licitaţie sunt invitaţi a se presenta cu garanţiuni legale. No. 2329. Iaratul Mortosepia vitelor din această urbă, urmând a se da în antrepriză pe tmpui de 3 ani cu începere de la 1 Ianuarie 1871; se publică ca la 15 a viitoarei luni Octomvrie anul curent, din preună cu respectulă de 24 oare, s’a decis a se ţine mezatul la această Primărie; concurenţii sa se poată fi admişi la licitaţie sunt invitaţi a se presenta cu garanţiunile cuvenite. No. 2330. Iaratură tăerei masculilor de la acestă comună este a se da în antrepriză pentru 3 ani începându se de la 1 ianuarie 1871; se publică că la 18 a viitoarei luni Octomvrie anul curent cu respectata cuvenită de 24 oare, s’a decis a se ţine mezatul. Umi asperanţi în luarea acestui iarută în antrepriză vor bine voi a se presenta la termen cu garanţiunile cuvenite. No. 2331. Tacsa tutunului indigenă de la această urbă s’fia regulată a se da în antrepriză pe vreme de 3 ani şi cu începere de la 1 ianuarie 1871, se publică că 1. 20 a viitoarei luni Octomvrie, cu respectul de 24 ore, urmeaee a se ţine mezatul. D-nil con-