Rajztanítás, 1983 (25. évfolyam, 1-6. szám)

1983 / 1. szám

FARKASNÉ SZOLNOKI MÁRTA Tanmenetjavaslat 8. osztályos tanmenet - feladatsorok 1. félévben, 1 ciklusban: 2 óra 2. félévben, 1 ciklusban: 2 óra Az évi órakeret: 32 óra Feladatsorok elosztása Aktuális Beszélge­­t Néhány kiváló alko tárlat, kiállí­­tés képző­táj és művész táj meg­műve­megismerése, ki­tekintése szettel emelten a helyiek. (Szegedi kapcsola­A tanulók önálló és Nyári Tár­tos élme­helytálló esztétikai lat)­nyekről ítéletre, ítélkezésre szokjanak. Az alkotás anyagainak meg­figyelése és csopor­tosítása. A műfaji elrendezés próbál­gatása. Dajztanítás A MŰVELŐDÉSI MINISZTÉRIUM MÓDSZERTANI FOLYÓIRATA ) . Óraszám: 2 (cserével) Cél: Szeged nagy képzőművészeti eseményeinek látogatására való szoktatás. A kiállítási, múzeumi magatartásra, viselkedésre szoktatás. Önálló esztétikai ítéletalkotás. Követelmény: Járjanak szívesen múzeumba. Fel- Tananyag, vizuális Feladatok adat- probléma sor A külső tér Év eleji A 7. osztályos anyag (táj) távla- szervezés ismétlése, rend­tának, sor- szerezése: a külső máinak, tér formai, téri, szín­színeinek beli törvényszerű­tanulmá­­ségei. Mesterséges nyúmása és és természeti tér­ábrázolása. mák: Az ábrázolási módok gyakorlása. Óraszám: 1 Cél: Felmérés, szintrehozás a 8. osztályos tananyag alapjainak felelevenítése, ismételt rögzítése. Követelmény: (7. osztályos) Ismerjék fel a külső tér (táj) formai, téri és színbeli jelenségeiben a bennük rejlő törvényszerűségeket, a távlati rövidülések, méretváltozások, elszíneződések értékét és mértékét. Felismeréseiket vizuális és verbális jelrendszerben legyenek képesek megközelítően kifejezni. Tudják használni a megismert ábrázolási konvenciókat. Fogalom: tér, téralkotás, térhatás, forma és struktúra, szín, színérzék, színhatás, színvázlat Technika: Szabadon választott (festék, zsírkréta, toll) Szemléltető anyag: tankönyv, impresszionista és posztimpresszionista festészet reprodukciói Tér­forma­szí­n­kompozíció I. Témakör: külső és belső terek (Követelmény makör végén) a té­óracsúszásokra hagyva VI. évi munka értékelése szervezés Tananyag, vizuális probléma meg­Fel­adat­sor Feladatok 1

Next