Állami polgári leányiskola, Rákospalota, 1925
3. A tanév megnyitása ünnepélyes keretek között szept. 3- án zajlott le, mely alkalommal az intézet fegyelmi és háziszabályait olvastuk fel és magyaráztuk meg tanulóinknak. Szept. 4- én kezdetét vette a rendes tanítás, majd szept. 13-án Veni Sancten jelentek meg a növendékek vallásfelekezet szerint megosztva. 4. Tandíjmentességben 28 jó tanuló növendéket részesített az iskolaszék. 5. Egyes tárgyak alól felmentést nyert (rajz, kézimunka és torna gyakorlati része alól) 5 tanuló. 6. A tanártestület személyi változásai a következők voltak : Farkas Irén tanárnőt a szeptember 15-i iskolaszéki gyűlésen rendes tanárrá választották és a Nagym. V. K. Miniszter úr 911.28/926 számú rend. a választást jóváhagyta. Még egy tanárváltozás volt jan 25-én. Erre az állásra az iskolánál működő Gaál Teréz h. tanárnőt választotta meg az iskolaszék. A V. K. Miniszter úr 27318/1926 sz. rendeletével a választást nem hagyta jóvá. Nevezett tanárnőt az iskolaszék továbbra is megbízta a helyettesítéssel. Hosszabb szabadságon volt ez évben. Ambrus Vilma igazgatónő január hó 4-től június hó 14-ig. Ez idő alatt az igazgatói teendőket Csiky Erzsébet ig. h. végezte. 2. Kohányiné Kasztner Irén tanárnő május 24-től év végéig. Óráit a testület tagjai helyettesítették. A hitoktatói karban is volt változás. Baczigál Károly róm. kath. hitoktató helyett ez évben Cservenka József hittanár jött iskolánkhoz. Az izr. hittan tanítására pedig Eckstein Ignác hittanár kapott megbízatást. Máj. hó folyamán Mády Gyula ref. lelkészt Újpestre választották meg s így év végéig a 111-IV. osztályok ref. hittanóráit Benkő Gizella ref. hitoktató látta el. 7. Az iskola tanulmányi ügyei : Tanári testületünk ez év folyamán alakuló, 2 módszeres, 10 rendes havi, 2 ellenőrző, 2 osztályozó, 1 felügyelői látogatást befejező, 5 rendkívüli és 1 évzáró, összesen 24 értekezletet tartott. Ezeken az értekezleteken alapos tanácskozás tárgyává tettük az iskolai élet minden mozzanatát, paedagógiai, fegyelmi kérdések mind szóba kerültek. Az igazgató és a tantestület tagjai gyakran látogatták egymás óráit. Az ez alkalommal szerzett kölcsönös tapasztalataikat ugyancsak az értekezleteken tették megbeszélés tárgyává. Tantestületünk minden tagja a reá bízott növendékek felett mindenkor a legéberebb figyelemmel őrködött úgy az iskolában, mint azon kívül. Tanító-nevelő hivatásunkból kifolyólag minden alkal-