Állami polgári leányiskola, Rákospalota, 1925

3. A tanév megnyitása ünnepélyes keretek között szept. 3- án zajlott le, mely alkalommal az intézet fegyelmi és házisza­bályait olvastuk fel és magyaráztuk meg tanulóinknak. Szept. 4- én kezdetét vette a rendes tanítás, majd szept. 13-án Veni Sancten jelentek meg a növendékek vallásfelekezet szerint megosztva. 4. Tandíjmentességben 28 jó tanuló növendéket részesí­tett az iskolaszék. 5. Egyes tárgyak alól felmentést nyert (rajz, kézimunka és torna gyakorlati része alól) 5 tanuló. 6. A tanártestület személyi változásai a következők vol­tak : Farkas Irén tanárnőt a szeptember 15-i iskolaszéki gyűlé­sen rendes tanárrá választották és a Nagym. V. K. Miniszter úr 911.28/926 számú rend. a választást jóváhagyta. Még egy tanár­változás volt jan 25-én. Erre az állásra az iskolánál működő Gaál Teréz h. tanárnőt választotta meg az iskolaszék. A V. K. Miniszter úr 27318/1926 sz. rendeletével a választást nem hagyta jóvá. Nevezett tanárnőt az iskolaszék továbbra is meg­bízta a helyettesítéssel. Hosszabb szabadságon volt ez évben­­. Ambrus Vilma igazgatónő január hó 4-től június hó 14-ig. Ez idő alatt az igaz­gatói teendőket Csiky Erzsébet ig. h. végezte. 2. Kohányiné Kasztner Irén tanárnő május 24-től év végéig. Óráit a testület tagjai helyettesítették. A hitoktatói karban is volt változás. Baczigál Károly róm. kath. hitoktató helyett ez évben Cservenka József hittanár jött iskolánkhoz. Az izr. hittan tanítására pedig Eckstein Ignác hitta­nár kapott megbízatást. Máj. hó folyamán Mády Gyula ref. lel­készt Újpestre választották meg s így év végéig a 111-IV. osztá­lyok ref. hittanóráit Benkő Gizella ref. hitoktató látta el. 7. Az iskola tanulmányi ügyei : Tanári testületünk ez év folyamán­­ alakuló, 2 módszeres, 10 rendes havi, 2 ellenőrző, 2 osztályozó, 1 felügyelői látogatást befejező, 5 rendkívüli és 1 évzáró, összesen­ 24 értekezletet tartott. Ezeken az értekezlete­ken alapos tanácskozás tárgyává tettük az iskolai élet minden mozzanatát, paedagógiai, fegyelmi kérdések mind szóba kerültek. Az igazgató és a tantestület tagjai gyakran látogatták egymás óráit. Az ez alkalommal szerzett kölcsönös tapasztalataikat ugyancsak az értekezleteken tették megbeszélés tárgyává. Tan­testületünk minden tagja a reá bízott növendékek felett minden­kor a legéberebb figyelemmel őrködött úgy az iskolában, mint azon kívül. Tanító-nevelő hivatásunkból kifolyólag minden alkal-

Next