Állami polgári fiúiskola, Rákospalota, 1925
mederben megkezdhessük. Az egyes vallásfelekezetek részéről az istentisztelet szept. 6-án volt. Tandíjmentességben az I. félévi értesítő alapján 27 tanuló részesült. Egyes tangyárgyakból felmentést nyert (rajz, kézimunka, torna) 4 tanuló. A tanártestület személy változásai. Változás a tanártestületben annyiban történt, hogy a lemondott tornatanár helyét az iskolaszék Pulay Andor menekült tornatanárral töltötte be. Ezzel lehetővé vált két népes osztálynak három részre osztása által a tanári munka eredményesebbé tétele. Itt jegyzem meg, hogy Pulay Andor a nagy szünidőben tornatanfolyamon vett részt. Ugyancsak két tanfolyamon vett részt a szünidőben Gazdag Géza , a céllövő- és játéktanfolyamokon, aki egyben az év végén a testnevelésből oklevelet szerzett. Az énektanítással az iskolaszék ismét Kiss Lajos elemi iskolai tanítót bízta meg. Hauser Viktor róm. kat. hitoktató helyét Varga Szigfrid foglalta el. Itt említem meg, hogy dr. Gaberden Rezső a közigazgatási bizottságnak 1921. augusztus 11-én hozott határozata alapján a V. k. m. 69.475/925. VII. sz. a. jóváhagyott rendeletével megszűnt a testület tagja lenni. Az elbocsájtásával megüresedett hely betöltését az iskolaszék elhatározta. Nagyobb terjedelmű helyettesítés a jelen iskolai évben nem fordult elő. Múló természetű betegség, családi vagy hivatalos ügy miatt történt ib-P.t elmaradás a tanárok részéről, akiket legnagyobb részt az igazgató helyettesített, hogy ezáltal is bővebb betekintést nyerjen az ifjúság előmenetelébe. Az iskola tanulmányi ügyei. A tanártestület az évfolyamán 19 értekezletet tartott, melyek közül 1 alakuló, 2 módszeres, 9 rendes, 1 felügyelői látogatást befejező, 5 rendkívüli s 1 évzáró értekezlet volt. Ezen értekezleteken számoltunk be mindazokról az intézkedésekről, melyeket a felsőbb tanhatóságok elrendeltek. Itt vitattuk meg mindazokat a kérdéseket, melyek az ifjúság erkölcsi viseletét vagy előmenetelét érintették. Az igazgatói hospitálások s a tanárok beszámolásai ugyancsak ezen értekezletek tárgyai voltak. Az első módszeres értekezleten a dolgozatírással kapcsolatos egyes teendőket, a párhuzamos osztályokban tanítandó olvasmányok és versekeny ütöttük meg. Itt tettük