Rampa, martie 1934 (Anul 17, nr. 4839-4865)

1934-03-02 / nr. 4840

Mai multă seriozitate! Scrisoarea unui cititor pe marginea reonierilor amatoare de box • Un cititor al ziarului nostru, & Petre Stoica, sportiv pasionat ?i, din când în când, cetățean indignat de diferite lucruri care f. petr^c în sPor^ — și atunci ,Și spune „of“-ul în coloanele noastre, — ne trimite un nou și foarte judicios articol pe înirginea ultimelor reuniuni amatoare de box. Organizatorii acestor reuniuni, care s au bucurat de un larg concurs din partea noastră, sa asculte acum cuvântul unui spectatori reu-In ultimul timp — dacă __ niunile de box, cu dispute între profesionişti au fost foarte rare din lipsa unui local corespunzător unor astfel de întâlniri — în schimb întâlnirile amatoare au plouat. Căci aproape în fiecare zi, diferitele săli de box, le organizează. Frumos — foarte lăudabil din partea maeştrilor sălilor! Prin acest mijloc ia boxul desvoltare. Din partea publicului — nimic de zis — deşi situaţia financiară de azi e atât de precară — totdeauna a ştiut să le încurajeze prin prezenţa lor. Dar — cum astăzi Măria sa publicul atât de binevoitor s’a învăţat să aprecieze boxul_ se simte foarte ofensat când maeştrii sălilor ne oferă de multe ori în schimbul sumelor de intrare — cam azi se găsesc cu greu — dar care totuşi prin bunăvoinţă se găsesc — spectacole de circ. Asta pe lângă indignarea ce-o produc cei din juriul format din toţi nechemaţii şi incompetenţii cari nu ştiu ce este probabil demnitatea — denaturând rezultatele prin decizii după placul d-lor. Publicul îi priveşte cum trebue, le zice o vorbă în gând şi-i taxează aşa cum spusei mai sus. Afară de acestea, mai mi-a fost dat să asist Sâmbătă seara la o reuniune la Barasheum. Ei bine, după ce se anunţă un program atractiv, ţi se desfăşoară o serie de maimuţăreli în cap cu St. Moldoveanu şi Dinu M. Deasemenea Duminică seară la Cristache Negoiţă în sala Jean Constantinescu, unde afară de vreo 2-3 matchuri cu adevărat frumoase, restul s au anulat iar altele aveau un caracter detestabil. Intrigat am căutat să aflu din ce motive nu se prezintă publicului programul anunţat. Maestrul Sălei, Cristache Negoiţă s’a grăbit să-mi explice că defecţiunea programului se datoreşte unor maeştri de sală cari nu-şi respectă angajamentul să trimeată elevii promişi. In ce mă priveşte pe mine îmi spune d-sa, niciodată n’am promis ceva fără ca să respect. Dar dacă intre maeştrii de soli se mai găsesc şi exemplare ca Marcu Spacov, n’aici ce face. In astfel de împrejurări mă întreb dece onorata federaţie nu găseşte o modalitate pentru respectarea acestor angajamente şi sancţionarea celor ce se abat, adică ,aşa cum se procedează şi la federaţia de foot-ball? Ar trebui după umila mea părere, ca aceste angajamente să fie aduse la cunoştinţa F.R.B.-ului, ca ea să sancţioneze la timp. In acest fel am scuti publicul binevoitor de astfel de neplăceri cari îl îndepărtează de box. Înainte de a reacţiona publicul prin a se abţine de a mai veni la asemenea comedii, se impune reacţiunea F.R.B.-ului, care ca organ superior şi autoritar (deocamdată doar în imaginaţie) este obligat sa ne mai arate din când în când câte o măsură lăudabilă. De celelalte, cu regret, suntem săturaţi. PETRE STOICA Arsenal Campionatul Annnei işi consolidează situaţia de leader Aston Villa învins! Sâmbătă 24 Februarie au con-1 lai Derby County a trecut la lotimat în Anglia matchurile de I cui trei în urma înfrângerei sucampionat. Caracteristica zilei oferită de la Leicester Unitad, cu fost matchurile nule. Din unspre *—Ce zece partide câte s’au disputat, cinci s’au terminat la egalitate. .Surpriza zilei a constituit-o dragul realizat de Derby County în faţa lui Sheffield Wednesday, pe teren propriu şi noua înfrângere a lui Aston Villa, din partea lui Stoke City, echipă care a reuşit de curând să scape din zona periculoasă a retrogradării. Matchul nul reuşit de Derby County a murit distanţa care separa pe fostul leader de Arsenal. Acum protagoniştii primei ligi engleze se găsesc la 2 puncte interval, căci şi Arsenal a repurtat o nouă victorie asupra lui Newcastle United, cu 1—0. Înfrângerea lui Aston Villa îşi are scuze în faptul că adversara de Sâmbătă 3 Martie a lui Arsenal pentru Cupa Angliei, s-a prezentat în formaţie incompletă pe teren, menajându-şi aşii în vederea marei întâlniri, în care de altfel are o şansă de prim ordin. Huddersfield care reuşise graţie goalaverage-ului să ocupe locul doi în clasamentul înaintea Un alt candidat cu veleităţi în cupa Angliei, Manchester City, a fost învins de Leeds United cu categoricul 3—1. Everton, ultimul în serie învingător al lui Arsenal, a terminat în egalitate cu Blackburn Rovers. Un draw prevăzut de toată lumea ,și care s’a adeverit a fost acel din matchul Sunderland - Liverpool. Iată și celelalte rezultate înregistrate: Middelsborough - Chelsea 2-2; Sheffield-United Wolverhampton 2-—1; Tottenham - Portsmouth 0—0 ; Birmingham - Westb'romwich 3—1. Femme Chic Str. Lipscani, 70 Anunţă Întoarcerea din Paris a D-nei Bertiac şi a adus ulimele noutăţi de Primăvară exclusiv Pariciene în Stofe şi Mătăsuri RADIO Joi 1 MARTIE 1934 ml BUCUREŞTI 12 kw.S2S kHz. 1875 m. RADIO ROMANIA 20 kw. m kHi. iS: Bursa, cota apelor Dunării. Concert de prânz (plăci); Uvertură la Coţofana hoaţă de Rossini, executată de orch. simfonicii din Milano, dirijată de Antino Guaraieri (H); Valsul Sirenelor de Waldteufel, Rândunelele din sat, vals de Joh. Strauss, executate de Orch. Columbia, dirijată de Anton Weiss (C); Laxgo ossai din Quartetul cavalerilor de Haydn, Allegro vivace din Quartetul în mi bemol major de • Mozart, executate de Quartetul de coar Dr. N. BOTEZ Maladii venerice (Bărbaţi şi femei) Sifilis, sancte Complicaţiile blenoragice Impotenţă sexuală Consultaţii 8-12, 4-8 şi ore speciali 8-dul MARIA No. 2 (Colţ Bărăţiei) z îmih " Boli de piele, Păr, Sifilis şi Consultaţii 12—2 şi 3—7 Calea Moşilor 88. Scara C. (aproape ^ "V. Sf. Gheorghe) de din, Dresda (H); Fantezie din Paiaţ* de Leoncavallo, executată, de orch. Odeon (O); Răpirea miresii şi Dans arab din Peer Gynt suita II de Grife®, executate de orch. simfonică din Berlin, dirijată de E. Bohnke (H). II: Radio Jurnal. 17.10: Muzică uşoară (plăci). Ora şcolarilor. 17.16: Traian Mateescu: Constantin Năsturel Ilerescu. 1710: Muzică. 17.18: Tudor Arghezi: Dr. Istratiy (II). 18: Orchestra Gr. Dimen: Arii naţionale; Strauss: Vis de primăvară vals; Monţia: Scumpă, dragă lelişoară; Iurman: Siignorina te iubesc tango. Grieg Primăvara; O. Spirescu: F. greu să uiţi; Arii naţionale. 19: Radio Jurnal. 19.20: Orchestra Gr. Dinied: Handers Noapte de vară pe mare — boston ; Căsuţa poştei; Monţia: La cârşmuţa cea din deal; Fauré: Trandafirii din Ispahan; Arii naţionale. UNIVERSITATEA RADIO Artă : 19.15: G. Breazul: Istoria Muzicii (I). Cartea şi problemele ei: 91.10: G. Călinescu: Buletinul cărţii. SOM: Tanhauser operă în 3 acte de Wagner (transmisiune de la Opera Română La pauză: Prof. Mihail Ralea, Decadența Individului. La sfârşit: Radio Jurnal. Nicolae Iorguiescu Italia la Boxeurul Nicolae Iorguiescu (Grecu) a plecat în Italia acum 3—4 săptămâni în interes de afaceri. Actualmente se află la Palermo unde a intrat în tratative cu cercurile, sportive de acolo pentru a i se oferi un angajament. Astfel săptămâna viitoare va întâlni pe un boxeur local Frattini, în fața căruia speră să facă o figura frumoasă. Venîis-Universîtaîei se va juca la Bucureşti Conducerea clubului venusist, urmărind o cât mai categorică reabilitare a echipei, tratează cu diriguitorii Universităţii din Cluj, pentru aducerea acesteia la Bucureşti. Tratativele sunt pe cale de a fi încheiate, urmând deci ca matchul Venus-Universitatea să se dispute la 13 Aprilie, în Capitală. Sportul In instituţii Ca şi celelalte mari instituţii (PTT, CFR şi UCB) Casa Naţională de Economii şi ceruri poştale a reuşit să dea fiinţă unei asociaţii sportive datorită d-lui Bartolomeu directorul personalului. Pentru moment s-au pus bazele unei secţiuni de football, formată numai din elementele instituţiei. In primăvară secţiunea va putea beneficia de serviciile fraţilor Constantinescu de la Voevodul Mihai, Stepleanu I. şi Mihai Alex. Datorită mancei depusă de comitetul sportiv şi concursului pe care îl asigură d. Dir. G-ral V. Bolghiş credem că programul pe care comitetul l-a întocmit va fi dus la bun sfârșit. O noua peluză la Tenis In vederea noului sezon, care se inaugurează Duminică 4 Martie, clubul Tenis dându-şi seama de insuficienţa tribunelor sale faţă de afluxul de public ce se anunţă la viitoarele sale mari organizări, a decis mutarea vechei peluze în spatele goalului de lângă intrare iar în locul ei ridicarea unei noui peluze mult mai încăpătoare, care va fi gata la 17 Martie. Noua peluză va fi construită de la un capăt la celălalt al terernului. Suma necesară depășește 200 de mii lei. Poşta redacţiei L . R.OLTEANU Asupra debutului internaţional al lui Petea, care n’a corespuns aşteptărilor, avem de partea noastră, cronicile tuturor confraţilor de specialitate, care au catalogat la fel debutul lui Petea. Vă sfătuim să le citiţi. 1. E adevărat că n’am amintit că a debutat ca inter dreapta. Şi ce-i cu asta? 2. O comparaţie cu Bodola? Hm! Nu vrem să fim răutăcioşi! Regretăm că nu suntem de aceiaşi părere! Şi ne gândim cu teamă la eventualitatea că Tam fi trecut pe altcineva primul! Refacem cânni o natal Venus-A.M.E.F.A. o revanşă pasionantă Matchul Venus-Amefa, cu care , care echipa d-lui avocat Eladescalupionatul naţional îşi inaugu cu aşteaptă ocazia revanşei. rează Duminică returul, îngădueşte un început demn de nerăbdarea care-l precede. Căci partida, pe lângă înverşunarea obişnuită luatelorilor cari prilejuesc reintrările în arenă, se mai promite însufleţită, datorită caracterului său de revanşă. In toamnă, la Arad, anusul a suportat din partea Amerei o înfrângere de un senzaţional neobişnuit, după nouăzeci de minute cari nu se vădiseră în nici un caz favorabile arădenilor. înaintarea venusista a tras atunci shooturi peste shooturi, în bară, alături, oriunde. Localnicii, în câteva eşiri, nu obţinut trei goaluri. Abia spre sfârşit, dintr’un penalty, bucureştenii au redus scorul care s’a terminat: 3-1! Iată deci, de unde ardoarea cu Arădenii, a căror situaţie in clasamentul seriei respective e deosebit de avantagioasă, se prezintă în luptă cu o echipă care a luat contact cu terenul de acum trei săptămâni, jucând chiar vreo două materiuri. Vor opune deci, bucureştenilor o rezistenţă acerbă. Echipa negrilor va fi definitiv hotărâtă în şedinţa de astă-seară a comitetului. Părerile generale optează însă pentru Lăpuşneanu, în poartă, şi Stanciu în linia de mijloc, în locul lui Costel. Atacul va rămâne acelaş, iar Albu şi Dunăreană vor compune linia de fundaşi. Se pare că arbitrajul va fi încredințat d-lui Klein (Brăila). în majoritate oficiali, boxeuri ş° pazetari, a apid loc. Marţi , extra, în sala Dacia Traiană, o interesantă reuniune amatoare de box, având ca match vedetă întâlnirea D. Iordanescu—C. Dumitrescu, contând pentru selecţie. Programul, abs întocmit, a oferit o serie de întâlniri deschise. A plăcut îndeosebi modul în care s’a comportat Traian Petrescu, campion naţional amator la uşoară, în faţa lui V. Dalaban, pe care la învins categoric la puncte. O luptă apriga aavut loc έitre D. έnulescu şi Z. Axinie. Spectaculosul matchului a fost însă ratat de numeroasele frieji de care au cam abuzat ambe boxeuri, până la urmă Dinulescu și-a asigurat un infim avantaj. Matchul vedetă, a opus pentru a patra oară pe D. Iordănescu lui Costel Dumitrescu. Ca Şi în precedentele întâlniri, Dumitru Iordănescu a câştigat de cum a prut. In primat C- Dumitrescu este BOX Rezultatele reuniunei de la Dacia Traiană Dumitra Iorvănesca a Întins net pe C. Dumitrescu In prezenţa a 200 de spectatori, plimbat prin coifuri, complet sonot. In reprizele următoare, tot Iordănescu, este acel care are iniţiativă, reuşind câteva faze de toată frumuseţea. Am semnalat în avant-cronica galei eroarea ce se face programându-se un match ce nu-şi mai avea rost, odată ce primele trei întâlniri, se soldaseră şi categoricele victorii ale Ceferistului. Iniţial, când a fost întocmită lista matchurilor de selecţie, C. Dumitrescu fusese desemnat să întâlnească pe I. Rogozeanu. Intre aceşti doi boxeuri, lupta se anunţa extrem de atracţioasă, întrucât ambii urmau să-şi încrucişeze pumnii pentru prima oară. Cum s’a ajuns însă dela matchul C. Dumitrescu-Rogozeanu, la partida C. Dumitrescu—Iordănescu e greu de spus De altfel, nici nu ne interesează. Probabil ari se ascunde o manieră oficială. GERRY Reuniunea de mâine seară de la Dacia-Traiană Grupările Ringul și L. p. pro-1 A doua partidă e foarte problegramează pentru Vineri 2 Martie. I matic dacă se va disputa, întrucât în sala proprie de .pe. bulevardul. ro*. David nu este încă sigur că va Maria No. 38, o nouă reuniune a putea face greutatea. In caz de sematoare, a cărui caracter oficial va prezenta în limitele categoriei, este asigurat de matchurile de se- lupta se anunţă extrem de deschilecţie care vor opune pe Andrei să şi orice rezultat nu trebuie să Costescu lui Anton Oşca şi pe C. David lui Niculaie Berechet, desemnat în fine să dispute finala la categoria uşoară. Prima partidă se anunţă e cetre ai de spectaculoasă.. Ambii adversari sunt dornici să se impună în ochii selecţioneriilor. Credem că, finalmente, Andrei Costescu va reuşi să repurteze victoria, afară doar de cazul în care juriul nu va comite o nouă năzdrăvănie. O surprindă. C. David s’a mai întâlnit odată cu Niculaie Berechet şi atunci a câştigat de puţin. A-eest considerent ne face să sperăm că vom axsta la o luptă frumoasă. Restul programului la înălţimea, matchurilor de selecţie. Din cele opt partide programate, se detaşează net matchurile Traian Petrescu—Benjamin Adania şi Dumitru Vântulaş—Petre Tofan. Matchul Fulea-Ştefan Moldoveanu a fost definitiv încheiat de semnificaţie, în timpul cât a dus Victoria repurtată de Ştefan Moldoveanu. Sâmbătă la Barascheum, asupra lui Dinu Mihail, care a fost descalificat pentru box neregulat in roundul; cinci, nu este lipsit Macabistul iar matchul a făcut dovada unor calităţi pe care nu i le bănuiam şi a unui punch care nu prea scuza. Dinu Mihail s’a odihnit de două ori pe podea, lucru ce nu prea i s’a mai întâmplat bătăiosului pensionar al lui Iorguiescu. In clipa în care matchul fusese oprit, Moldoveanu avea un avantaj de peste 12 puncte. Organizatorii de la Barascheum s-au gândit că un match Fulea- Moldoveanul este cât se poate de just, întrucât ultimul reușise să doboare pe adevăratul challenger al lui Mihail Fulea, Mihail Müller neputând fi socotit decât un challenger sui-generia, a cărui candidatură a fost luată in serios graţie neînscrierii la timp a lui Dinu Mihail şi a trecerii cu vederea a candidaturei lui Sf. Moldoveanu, a cărui unică carte de vizită echivala cu o absenţă de patru ani de pe ring. Şi tratativele au început. Lipsa de pretenţii a lui Moldoveanu a adus repede la încheierea contractului. Şi astfel matchul Fulea- Moldoveanu a fost încheiat pentru 17 Martie şi va avea loc în sala Barascheu. Titlul naţional al categoriei nu va fi în joc. C. F. R.-Prahova Duminică 4 Martie garnitura primă a ceferiştilor bucureşteni se deplasează la Ploeşti unde va susţine un match amical cu Prahova. PARTEA I Jlcfîniţiuni XVII. Mort. — Partenerul declaraptului după ce şi-a descoperit cărţile pe masă. XIII. Levată. •— Patru cărţi, câte una din fiecare mână, una diin cărţi fiind jucată de un jucător şi celelalte trei servite de ceilalţi. XIX. A juca. A alege şi -l pune descoperită pe masă. cartea de deschidere a unei levate. XX. A servi., A alege şi a punedescoperită pe masă, una din celelalte cărţi, care face parte din levată. XXI. Levată efectuată. — O levată care a fost luată şi întoarsă cu faţa în jos de către partea care a câştigat-o. XXII. Levată suplimentară. — Fineai'« levată câştigată de declarant, peste contractul anunţat. XXIII. Cădere. — Fiecare levată făcută, mai puţin decât contractul anunţat. XXIV. Coloare de â tout. — Dacă se joacă joc de coloare nu fără â tout, coloarea de â tout e aceea căreia i s’a dat în timpul unei mâinii o putere mai mare de a face levate. Fiecare carte din coloarea aceasta e un atout şi e în rang Superioară orişicărei alte cărţi din altă coloare. XXV. Carte expusă. — In timpul licitaţiei şi al jocului acest termen înseamnă următoarele : a) orice carte dată din greşală descoperită pe masă, chiar dacă nici un alt jucător n’ar putea-o denumi. b) orice carte descoperită in altă parte decât pe masă, dacă a văzut-o partenerul aceluia căreia îi aparţine cartea, dar nu în cazul când a fost văzută numai de un adverer, c. orice carte astfel ţinută de un jucător, încât partenerul său ar putea vedea o parte dintr’ânsa, dar nu o carte astfel ţinută încât numai un adversar ar fi putut-o vedea. d) orice carte ţinută de un jucător dacă acesta a dat într’un mod oarecare să sei înţeleagă că o are în mână. e) orice carte căzută descoperită pe masă împreună cu o altă carte pe care jucătorul zice că ar fi vrut s'o joace sau s’o servească. , f) ultimele două cărți din mâna unui adversar al declarantului, dacă, înainte ca acest adversar să fi servit la a douăsprezecea levată, partenerul său arată ultima sa carte ; și g) orice carte care în prevederile legilor poate fi tratată drept carte expusă» XXVI. A serii la coloare. _ A servi o carte din coloarea ce s’a jucat. XXVII. Onor. — Asul, popa, dama, valetul și decarul (zecele) dintr’o coloare de â tout sau asii la fără â tout. XXVII. Slim. — Marele alem — câștigătorul de treisprezece levate de o singură parte; micul stem — câştigătorul a douăsprezece levate de o singură parte. XXIX. Marcă sau scor. — Operaţiunea de a însemna contractul anunţat sau premiile obţinute pentru levate suplimentare, amenzi, onoruri, manşă sau rober. XXX. Zonă. — Termen aplicat părţei care are de acum o manşă. Penalităţile pentru, neîndeplinirea contractului sunt mai mari. La La Bridigeul plafon şi premiile pentru supratrieuri sunt mai mari. XXXI. Rober. — Succesiunea jocurilor care se termină când una din părţi a câştigat două manşe{Va urma) Vezi- „JUmpa’1 No. 4834. IU -- Noua rubrici a „ Regulile de Bridge Urmare *) Noţiuni elementare de bridge. (Urmare) Vine la rând să se pronunţe Weetul. Dacă crede că va iebuti să facă delevate, cu ajutorul partenerului său Est, anunţă o altă coloare ce o posedă în mânăspre ex. 1 cupă. Următorul Nordul, poate să dea punct partenerului, dacă are sprijin în coloare şi să anunţe 2 trefle sau poate să anunţe o coloare forte ce o are in mână, spre exopiia sau 2 parale. Estul la rândul său poate să-şi ajute partenerul sau să-şi anunţe coloarea sa. Dacă un jucător n’are nici o coloare lungă, adică, minimum 5 cărţi şi are totuşi câte o carte mare (Aşi, Regi) la toate colorile,, anunţă sane atout, adică se crede forte să facă un număr de levate fără ajutorul vreunei colonii, ce să slujească drept atout. Dacă un jucător judecă că adversarii nu vor putea, să facă numărul de levate anunţat, contrează, ceea ce are de efect că se dublează punctele rezultate, fie la câştig, în caz că se execută contractul anunţat, fie la pagubă în caz că nu se face numărul de levate anunţate. La rândul său perechea declarantă, poate să surcontreze, dacă crede că îşi va îndeplini contractul, ceea ce are de rezultat că dublează efectele centrului. Dacă în exemplul nostru, Sudul a ajuns la declaraţia de 3 treile şi ceilalţi trei jucător', fie că au pasat, fie că s’a contrat' sau récontrat, dar nu s’a mai anunţat altă coloare sau sans atout, loitapas a adjudecat asupra Suduia'. West atacă o coloare, ce i se pare mai nimerită pentru el sau partenerul său, spre coţ. Riga de cupă, unde posedă suita Rigă, Damă, Valet. Nord îşi pune cărţile sale pe faţă în ordinea mărimii în patru rânduri verticale şi anume, în primul rând prin rdput-ul, adică treflele. Pe urmă alienează cu o coloare roşie, spre ex. cupa, apoi pica şi la urmă carpul. » Din ae«A momeuL Nordul se numeşte Mort şi nu nud are dreptul să joace până la finele donei. Singurul lucru, ce i se permite mortului e să întrebe partenerul dacă nu ]**se dă o poloare jucată spre ex. pic« ş' la care Sudul a răspuns cu carp, cupă sau treflă- MASCA După sfârșitul donei, st trece la marcarea, rezultatului. Această mărcare «e face pe o foae de hârtii« pe care, sunt trasate 2 coloane verticale, tăiate la m'jloc de o lin-V orizontală. Pe prima coloană se trece, una din perechi spre ex- N.^ pfi beaîăltă, perechea E. Wi t dacă Sud a jucat 3 trefle simplu, ad*că necontrata, și a făcut @ k’Y*t«t ți-a îndeplinit just contractul. Se înseamnă în partea din josul liniei orizontale, numdă „la manșă"* valoarea a 3 trefle. Cum în scara valorilor trefla înseamnă 6 puncte, caroul 7^ cupa 8, pica , pansatout 10, se marchează de 3 ori 6, adică 18 puncte. Deasupra liniei orizontale ,,la ,,plafoni se marchează SO puncte de ,,bhie jucat“. Daca Sud a avut în mâna sa 4 din cele rinei onoruri existentă la coloarea de fiori, în speță treflă (As, Rigă, Damă, Valet, decar), marchează „la plafon"* 100 puncte pentru onoruri. Dacă mortul a avut al cincilea onor, marchează 150 puncte. Dacă a avut în mână toata 5 onorurile, marchează 200 puncte. Dacă Sud a făcut levate suplimentare peste contract, marchează 50 puncte pentru fiecare. Spre ex. dacă a făcut 12 levate, marchează la manşă 18, 'ar. sus , 50 puncte pentru „bine jucat", 150 puncte pentru 3 levate suplimentare şi 150 puncte pentru mrc.uL dl cm. Dacă a făcut 13 levate, adică toate, marchează sirs 50 puncte de bine jucat, 200 puncte pentru 4 levate suplimentare şi 300 puncte pentru marele şlem. amenzi Dacă Sud nu şi-a îndeplinit contractul, va marca la adversari amenda şi anume : 50 de rău jucat şi 50 pentru fiecare levată lipsă. In caz de contră, sau necontră, toate marcările se dublează, atât la manşă, cât şi la plafoane, afară de marcarile pentru honoruri sau şlem. G. T. Ştiri diverse amana «aceasta s a autentificat la Trib. Ilfov secţia de Notariat actul de constituire al Federaţiei Roumpe de Bridge. Salutăm cu bucurie infiinţarea Federaţiei,care era absolut necesară pentru propăşirea bridge-ului în ţara noastră. Ii dorim mult succes şi spor la muncă. Societăţile „Principiile Mircea’, ,Gospodăriile rurale’’ organizează pentru astă seară orele Q Joi 1 Martie o serată în Bâlbâitele' clubului Partidului Poporului' casa Frascati — Calea Victoriei — Jazz ales, diferite surprize.