Reform, 1874. október (6. évfolyam, 269-299. szám)

1874-10-19 / 287. szám

ben a néz­ők már jóval a futamok kezdete előtt voltak teljesen együtt, elől pedig maga a bájos király­asszony is, ki ezúttal szintén már órakor je­lent meg. Fejedelemasszonyunk, ki báró Nopcsa fő­ udvarmestere és Ferenczy kisasszon­­nyal, magyar udvari hölgye kiséretében jött, és sötét őszi ruhát viselt, magyar bársonykalappal, azonnal elfoglaló az udvari páholyt. Nemsokára ő felsége után jelentek meg „északi sarki“ vendégeink. Sok fogattal jöttek. Elöl négyes fogatban Payer és Kepes Báth fő­polgármesterrel, a második kocsiban Zichy és W­i I­c­z­e­k grófok Kammermayer polgármes­terrel, azután­­ a többi városi kitűnőségek meglehetős hosszú sora. A­mint a közönség őket meglátta (az udvari páholy közvetlen szomszédságában voltak), éljenzésbe tört ki, mely jó szívósan eltartott. A közön­ség jó darabig nem is nézett versenyt. Mit neki a handicap? ott van az a csinos barna honvédtiszt Kepes, és szőke társa Payer, kiket hogy megláthas­sanak, sokan kedvezőtlen ütéseikből annyira előre­hajoltak, hogy csak úgy recsegett belé az a gyönge pad. Az első futam vége felé pedig, a­kik oly szeren­csések voltak, hogy helyeikből az udvari páholyt lát­hatták, nem vették onnét el szemeiket. A királyas­­­­szony ugyanis ekkor hivatá páholyába a nap hőseit, Payert és Kepest, s a bátor utasokat főudvarmes­tere által bemutattatván magának, mindkettővel élénk társalgásba ereszkedett s különösen Payert minden irányban kikérdezd. Ezalatt pedig lenn a túrion is a legválogatottabb közönség gyűlt össze, köztük gróf A­n­drásy Gyula, báró Wenkheim és gróf Szapáry miniszterek, báró Edelsheim-Gyulay főhadparancsnok , mások, kik szintén élénk figyelemmel kísérték az udvari páholyban történőket. Nemsokára ezután ma­guk körébe is vonták Payert és Kepest s nem volt vége hossza a szerencsekivánatoknak és kérdezőskö­­déseknek. A királyasszony tudvalevőleg ma ismerke­dett meg először az­ utazókkal, minthogy bécsi tartóz­kodásuk­ idejében még Wight szigetén volt. Mielőtt a futamokról imánk, megemlítenünk kell, hogy ezeket déli 12 órakor galamblövészet előzte meg ; az első a pesti sport­ünnepélyeken, melyen a kezdet nehézségei félremagyarázhatlanul meglátszot­tak ugyan, de mely egészben véve sikerült „tirage“­­nak mondandó, bár mi részünkről az ily galamblelö­­véseknek sohasem vagyunk pártolói s a lóverseny sportjához sehogy sem tartjuk illő s méltó toldalék­nak. Mint halljuk, gróf Zichy nyerte el itt az első jutalmat. A lóversenyek maguk következőleg folytak le : 1. Kis handi cap, 800 forint, egyleti dij. Táv, 1 mfld. Futhat minden ló. Tét 120 frt, bá­nat 60 frt. A második ló a tételek és bánatok egy harmadát nyeri. (26 nevezés.) A számos nevezés között hat állott ki a síkra, köztük Lichtenstein János leg­ső hirben álló „Go­­henau”-ja és gróf Henckel „Purveyor“-ja. Ezek kö­zött volt a küzdelem az első díjért, mely kitartó, de nem igen változatos „run” után a „Purveyor“ javára végződött. „Hohenau” másodiknak érkezett. 2. Kan­cza dij, 500 arany (államdij) 13 ar. értékű szelenczében. Minden kancza számára, mely magyar-osztrák birodalombeli állampolgár jóhiszemű tulajdona. Táv. 1 és fél mfld. Tét 200 frt, bánat 100 frt. Ez már érdekesebb futás volt. Négy nevezetes kancza állt ki: gróf Festetich Tasziló „Wienerin“-je, gróf Forgách László „Firefly“­­ja, gróf Henckel Hugó „Novelle“-je és Baltazzi Arisz­tid „Lady Patrones”-e. Eleintén „Wienerin“ látszott előnyben lenni, de a futam közepe felé kimerülvén, a vezetést „Novelle“ vette át, s megtartotta vagy leg­alább egymás mellett futott a „Lady “-vel, míg ez az utolsó pillanatokban óriási előnyt nyert, s majdnem három teljes öllel jelent meg elsőnek. Második „No­velle“ volt. 3. Import­ dij, 2000 frt. Egyelőre fölajánlva ő felsége a király által a magyarországi telivér tenyé­szet emelésére legkegyelmesebben adományozott pénz­alapból. Tartandó az őszi versenyekkor. Futhat az említett pénzalapból vett kanczák bármely 3 éves ivadéka. Táv. 1^/4 angol mfld. Tét 200 frt. Bánat 100 frt. Be voltak jelentve : 1) Gr. Festetics Pál: „Madarász”-a.2) Ugyanaz „Kedvencz“-e.3) Gr. Eszterházy Miklós: „Vértes“-e. 4) Gr. Batthyány Elemér: „Czimbora*-ja. 5) Ugyan­ez: „Tápió“-ja. 6) Gr. Nádasdy Ferencz: „Good­­luck“-ja. Ezek között csak az első, harmadik és ötödik futott. Ez volt a nap legérdekesebb futama. Eleintén gróf Eszterházy lova járt elöl. Ezt egymásután föl­váltották a „Vértes” és „Tápió.” A győzelem egyik részre sem volt sejthető. A pálya közepe felé Tápió és Vértes egészen egymás mellett futottak, úgy látszik egyik sem tudja elhagyni a másikat. A czélpont előtt néhány öllel azonban mindkettő rendkívül erőlködést tett, mely Tápió számára szerezte meg az első jutal­mat , de alig fél fejhos­szal, úgy hogy Vértes derék második volt. Következett a­ Mezei gazdák versenye. Egyszer körül. Futhatnak a mezei gazdák lovai. Ne­vezés a verseny előtt egy órával. Első díj 100, máso­dik 50, harmadik 20 írt. Beállított tizenegy gatyás, és — egy plundrás „sváb.“ Ez újdonság volt, s némi derültségre adott alkalmat annyiban, hogy „sváb* lovagunk ki sem bírta a futás végéig. Ezúttal is, mint rendesen Hevedy nyerte az első díjt, a Láska a másodikat. Az utolsó futás volt az: Akadályverseny, 1000 frt. Futhatott minden belföldi és német ló. Táv: körülbelül 4 mild. Tét 100 frt, tele bánat. Indultak: gr. Eszterházy Miklós „Krenreiber“-je, gr. Nádasdy Ferencz „Good­ luck” ja és gróf Ugarte „Franc Mapon”-ja. Az akadályt ritka szépen ugrották át. Csupán a második körnél a Nádasdy lován nyargaló jockey leesett, de oly szerencsésen, hogy a közönség éljenzése közt azonnal tovább folytatta a futást. A nap „Franc Mason“ győzelmével végződött. A királyasszony, valamint az „északi sarki ven­dégek“ mindvégig ott maradtak. A verseny 4 órakor végződött,­­ a legpompásabb őszi idő kedvezett neki. KÜLÖNFÉLÍEK, Budapest, október 19. [Hivatalos­] Az igazságügyminiszter Nagy Sándor keszthelyi járásbirósági végrehajtót a zalaegerszegi járás­­birósághoz helyezte át ; — a turócz­szent-mártoni kir. törvényszékhez pedig írnokká ifj. Nevedy Mihály nyitrai törvényszéki birnokot nevezte ki. A m­arosvásárhelyi királyi főügyész a szászvárosi kir. járásbiróság melletti börtönhöz börtönörré Harmath János cs. és kir. csendörcsapatvezetőt nevezte ki. [K­e­r­k­a­p­o­l­y Károly] ma reggel kezdte meg jelentékeny számú hallgatóság előtt egyetemi előadá­sait az államigazgatási politikából. [József főherczeg háromszéki útjá­ról] a Nemere a következőket írja : József főherczeg október 10-én érkezett Kézdivásárhelyre. A város vé­gén Lázár Mihály fogadta, s a főherczeg talpraesett szívélyes magyar beszéddel köszönte meg a lelkes fogadást. Szállására érkezvén, az ünnepélyes tisztel­gések következtek, s a rövid katonás vacsora után kezdetét vette a fényes fáklyásmenet. A fáklyásmenet ő fensége szállása ablakai előtt állott meg, hol a kézdi­­vásárhelyi dalárda egy pár sikerült dalt énekelt el, mely után a város részéről N­agy Gábor városi ka­pitány által lelkes szavakban üdvözöltetett. — József főherczeg válaszával ismét elragadta a közönséget, még pedig annyira, hogy némelyek örömükben ké­­nyező szemekkel éltették. — Kézdivásárhelyről októ­ber 11-én indult el, s Maksára reggeli fél 9 órakor érkezett, kisérve a 24. honvédzászlóalj parancsnoka, Tuzson alezredes, több honvédtiszttől, Lázár Mihály főispántól, a kézdivásárhelyi polgármestertől s több odavaló lelkes polgártól. Megérkezvén ő fensége a Maksa község közepén épített csinos díszkapuhoz, ott lelkes éljenzésekkel és a főjegyző által rövi­den a törvényhatóság és annak főispánja nevében szé­kely szívélyességgel, hódolatteljesen fogadtatott. Ez­után éljenzések között elindult a nemsokára Uzonba érkezett, hol hasonlóan csinos díszkapunál több birto­kos, nagyszámú népség a járási szolgabiróval élükön lelkes éljenzésekkel fogadta. A fogatváltás megtörtén­vén, tovább folytattatott az utazás Brassó felé. A „fekete viz“ hídjánál — mint a megyei határszélnél— Brassó város küldöttsége fogadá ő fenségét, az illető „oratorral“ élén. A német nyelven tartott üdvözlés és arra adott válasz után, a háromszéki jegyző búcsú­zott el ő fenségétől lelkes szavakban, nem maga ne­vében, hanem Háromszék törvényhatósága és egy­szersmind a székelység nevében, mint annak földje véghatárán. Ő fensége itt is ismételten kifejezvén a székelység iránti rokonszenvét s azon reményét, hogy nemsokára hosszabb időn át gondol itt mulathatni, — a menet újból megindult; még pedig, miután a brassói tanács kocsikról nem gondoskodott, csak lovas ban­dériumokról, a kiséret is azon fogatokon, melyek idáig voltak rendelve, melyek tulajdonosai csak örömmel ragadták meg az alkalmat a szeretett főherczeget to­vább kisérhetni. — Brassóba 1II/4 órakor váratlanul érkezett a főherczeg, hol a számára előre berendezett „zöldfa szállodába” beszállva, kezdetét vette a polgári, egyházi és katonai tisztelgők elfogadása, melynek be­végezte után Háromszék főjegyzőjét magánkihallgatá­son fogadta, s magas kézadással köszönvén meg Há­romszék törvényhatóságának szivességét, az egész székely nemzetet rokonszenvéről biztosította s arról, hogy köztük mulatója legszebb emlékei közé fog tartozni. [József főherczeg erdélyi utjából] hazafelé menve, betért október 15-én Piskinél Petro­­zsénybe; este 7 órakor a rendes vonattal érkezett meg. A bányahivatalok kitelhető legnagyobb ünnepé­lyességgel fogadták. Az indóháztól Veress kir. bánya­­nagy lakásáig, hová ő fensége szállott, több mint ezer bányász volt két sorban fölállítva, mindnyájan égő bányamécset tartva kezeikben. A bányanagyi laktól néhány ölre egy igen­ ízléses diadalkapu volt felállítva, fáklyák áradó fényétől körülvéve, s azon kívül nem­zeti lobogókkal, az ország czimerével és a bányász­lobogókkal és jelvényekkel díszítve. Midőn a taracz­­kok sűrűbb durrogása közeledtét jelenté, fölharsant a „Rákóczy” és háromszoros „éljen.“ Ő fensége a szá­mára berendezett lakosztályba vonult; itt üdvözölte Veress bányanagy s bemutatta a „brassóiak” bánya­igazgatóját tisztikarával s a kincstári tisztviselőket, kik teljes díszben sorakoztak. Ezután következett a va­csora, mi alatt a bányász zenekar játszott s nagy néptömeg (2—3 ezer) hullámzott föl s alá. A főher­­czegi lakosztálylyal szemben a bányász-j­el­vények alatt kivilágított betűk : J. F. H.­­József főherczeg álltak. Másnap kikocsizott Vulkánba, a Csetutye-Bolihoz; délután megnézte a „brassóiak“ s a kincstári bánya telepeit. A fogadtatásról s a táj szépségéről elismerő­leg nyilatkozott.­­ Október 16-án a rendes vonattal ő fensége tovább utazott; kíséretében voltak : Graef, b. Nyári, Bulyovszky, Lázár stb., a megye részéről B­enedics alispán, Pul Zsigó és Borbáth szolgabirák. Ő fensége u­tmulatása emlékéül a koleraárvák részére száz forintot adományozott. [Bartal György Kolozsvártt.] A ke­reskedelmi miniszter október 16-án érkezett Kolozs­várra Máday Izidor miniszteri titkár kinézetében. Az indóháznál Simon Elek polgármester üdvözölte, mire a miniszter szívélyesen felelt, megköszönve e kitünte­tést, hangsúlyozva azt, hogy e kitüntetést nem szemé­lyének, hanem egyedül tárczájának tulajdonítja. A mi­niszter ezután a kocsik hosszú sorától kisérve, a pol­gármesterrel egy kocsiban a városba ment s az „Eu­rópa szállodá“-ba szállt. Megérkezése után fogadta Simon Elek polgármestert s Minorich Károly főkapi­tányt, később pedig a k. monostori gazdasági taninté­zet igazgatóját Laknert, kinek kíséretében megláto­gatta a k.-monostori tanintézetet, a legnagyobb figye­lemmel nézvén meg úgy az épületeket mint a felszere­léseket. Este megjelent a színházban a páholyban. Október 17-én megnézte az érd. gazdasági egylet kertjét, múzeumot s a többi közintézeteket s dr. Huszár Sándornak, az egyesület alelnökének látoga­tását viszonozta. Október 18 án Décsen át tovább utazik II.­Somkutra választói körébe. [A véderőről szóló honvédelmi tör­vényhez fontos pótutasítások] kerültek ki nemrég a magyar királyi minisztériumból, és intéztettek az egyes hatóságokhoz. — Ez utasítá­sok a császár és királyi közös hadügyminiszterrel egyetértőleg állapitottak meg s a következő főbb meg­határozásokat tartalmazzák: 1) Azon papjelöltek és pap­növendékek, kik valamely külföldi tanin­tézetben hallgatják a hittudományokat, azon esetre részesíthetők abban a kedvezményben, hogy a tényle­ges szolgálat alól fölmentve, később mint tábori lel­készek kapnak minősítvényt, ha ugyanazon hittudo­mányi tanulmányokkal foglalkoznak, melyek belföl­dön is olyanok gyanánt tekintetnek, s ezt szabályszerű , hiteles bizonyítványokkal igazolják, és annak idején a hadseregnél (hadi­tengerészetnél), vagy a honvéd­ségnél tábori lelkészek gyanánt alkalmazhatók. Az e részbeli kérvények iránt, a közös hadügyminiszterrel egyetértőleg a honvédelmi miniszter határoz, a­kihez a kérvények kellőleg fölszerelve az illetékes polgári hatóságok utján terjesztendők föl. 2) Minthogy oly esetek fordultak elő, hogy némely egyének részére, közvetlenül a hadköteles korba lépésük előtt, minden fontos és sürgős ok nélkül, külföldre és hos­­­szabb időre szőlő utilev­ele­k adattak ki, azon hatóságok, melyek a külföldi utilevelek kiadá­sának alapjául szolgáló igazolványokat állítják ki, figyelmesekké tétetnek, hogy külföldre szóló, s a rendes ujonczozási időszak kezdetén túlterjedő uta­zási engedélyek, a még csak első korosztályban álló, vagy abba az utazás tartama alatt belépendő egyének számára, csak kellőleg kimutatott és sürgős szükség esetében adhatók; s ezen körülmény az utilevelek kiadásának alapjául szolgáló igazolványokban, vagy jelentésekben, esetről-esetre megemlítendő. 3)A pót­­t­a­r­t­a­l­é­k b állandóan beosztott egyének a hadse­reghez vagy haditengerészethez egy évi önkén­tesek gyanánt való beléptetés kedvezményéből épen úgy nincsenek kizárva, mint az oda ideiglenesen beosztott hadkötelesek. A magyar korona országaiban azonban a póttartalékba akár ideiglenesen, akár állan­dóan beosztott egyének csak akkor vehetők föl egy évi önkéntesekül, ha a hadjutalék bekövetkező végleges számbavételekor az tűnik ki, hogy azok nem vétettek igénybe az újoncz­­ jutalékban mutatko­zott hézagok födözésére. 4) Kiskorúak ré­szére a tényleges szolgálatnak tovább foly­­tathatása tekintetéből épugy megkivántatik aityjuk­­nak vagy gyámjuknak hiteles alakban kiállított bele­egyezése, mint az önkéntes gyanánt való belépésnél és az utő egyéni jogról való lemondásáról meg van szabva. Végre 5) Elveszett katonai elbo­csátó okmányok másodpéldányban nem szolgáltat­hatók ki, hanem azok helyett a vesztesek részére az eltöltött szolgálati időről szóló, s az elbocsátás év­ét és napját is tartalmazó egyszerű igazolványok állitan­­dók ki. [Halálozás.] Ercsey Sándor N. Szalontáról fájdalommal tudatja Nagy Karolinának folyó év október 16-ik napján, élte 44-ik s házasságuk 24 ik évében történt gyászos halálát. [N­e­m­e­s­t­e 11.] A 39. sorezredbeli kapitány, Springer, f. hő 14—15 én Zsibón ellenőrzési szemlét tartott. A szemle bevégeztével künn a piaczon sétál­ván, épen akkor, midőn egy szomszéd községből Sólymosról nehány ember adótartozásért lefoglalt és oda behozott 3 szekér csöves máléját árverezték 30 kron vékáját A kapzsi tömeg remélvén, hogy potom áron jut most máléhoz, csak nagyon lazán árverezett. Nevezett kapitány azonban — ki tán e vidéket soha sem látta — a szegény emberek nehogy oly szá­nalomra méltó csekély árért fosztassanak meg málé­­juktól — ő is az­ árverezők közé vegyült, árverezett addig, mig 80 krra fölrugtatta. Ekkor az egésznek árát kifizette 55 frtjával. A málét pedig vissza­kül­dötte az illető községbe Sólymosra a szegények kö­zött leendő kiosztás végett. [Tanítói kinevezések.] Minthogy az idén a fővárosi néptanodák ismét a zsúfolásig megteltek, a főváros tanácsa ismét parallel-osztályokat állíttatott föl, és az így megüresedett állomásokra az utolsó ta­nácsülésen kineveztettek: néptanítókká ideiglenes minőségben : Jablonszky Lajos, Szabó Endre, Sebön József, és tanítónőkké : Dömötör Gizella s Heinrich Ilona. Végre kézimunka tanitónőkké: Alkér Hermina, Benedek Matild és Ullerich Józsefa. [Fölh­i­vás Magyarorsz­ág tisztvise­lőihez a szellemi munkásaihoz!] Miután a magyar tisztviselők országos egyesületének alapsza­bályai a minisztérium által megerősittettek, az egylet végleg megalakult s a szélesbkörü szervezkedésre felhívást bocsátott ki az igazgató-választmány. Az egy­let czélja az egyesülés magasztos eszméjének megtes­­tesítése által az egyes tisztviselők bajain egyesült erő­vel segíteni. Az egylet programmját elég tág keret­ben részletezvén, a felhívásban igy ír az ig. választ­mány : „Alkotmányosságunk legújabb korszakában a magyar állam területén létesült különféle tisztviselői és hivatalnoki egyletek megkísértették ugyan a tiszt­viselői kar javára egyetmást kezdeményezni, kiáltá­suk azonban csak elhangzott szó maradt a pusztában , mert vagy nem egészen helyes alapon fogtak a nehéz munkához, vagy pedig ez irányban kifejtett tevékeny­­ségeket megbénította a tételekkel fűtött pénzüzérke­dés. Hiányzott működésökben az erkölcsi erő, mely ha eleinte létezett volna is, csakhamar kiölte azt a materializmus szelleme. Ily erőtapasztalatok nyomán szülemlett meg az egyedül erkölcsi alapon nyugvó „Magyar tisztviselők országos egyesületének” eszméje; ily előtapasztalatok nyomán jutott ma már csaknem minden tisztviselő annak tudatára, hogy égető társa­dalmi kérdéseinek mielőbbi megoldását, szellemi és anyagi javát csakis egy ily erkölcsi alapokon fölemel­kedett és erejét az egyesülés hatalomforrásából me­rítő testület kezdeményezésétől várhatja­. A választ­mány a szétküldött aláírási fölhívásban fölkéri a tiszt­viselőket, hogy arra személyesen aláírni, hivataltársai, barátjai és ismerősei körében is minél számosabb alá­írót gyűjteni szíveskedjenek csatlakozásra azon egye­sülethez, mely alapszabályainak értelmében hivatva van a magyar állam egyetemes tisztviselői karának szellemi és anyagi javát társadalmi úton előmozdítani. Az egylet lapot indít e hó 18-án. Czime: «Magyar tisztviselő“. [Lőporcsempészet a török határon.] A bukaresti Romanulu szerint Tergovistban a török vámhatóság 40 tonna, Romániába szállítandó lőport foglalt le. Mint látszik, maguk a szállítók éltek a gyanúperrel, mert a lőport zsákokba öntötték s füge gyanánt akarták átszállítni, fügékkel borítván a kok tetejét. A ravasz török hivatalnok azonban lyebben belenyúlt a zsákba, s a csalást fölfedezve árut elkobozta. [Ujonczok garázdálkodásai.] Gyái­ról írják, hogy ott e napokban néhány száz besoro ujoncz tódult be részegen az indóházba, hogy lőve, helyőrségi helyükre induljanak. Az ottani állomás­nők az üzletszabályok értelmében nem akarta­k engedni, hogy az ujonczok jegy nélkül a perre­ menjenek. Ebből azután véres verekedés támadt, közben a helybeli megyei esküdt, ki az állomás így köt pártolta, súlyos ütési sebeket kapott. Hasci eset történt Mezö-Berényben is, hol az állomásfői köt érte ily szerencsétlenség. Mint orvosilag konstat­tatott, a szerencsétlennek 13 helyen verték be fel úgy hogy állapota reménytelen. Mindkét helyütt garázdálkodók elfogattak. [A „Háziorvos*] czimü ismeretterjerjesz folyóirat harmadik száma megjelent a következő ta­talommal: Vezéreszmék a közegészségtan tére Az egészség becse valamely várost illetőleg, Buda­pestre alkalmazva. Ragály. A tárczában van két é­lamférfi szónoklata az egészségtan fontosságáról s v­gül vegyes. " [Az Istvántéri színház­ban] szombat volt az első előadás Solymosi igazgatása alatt ] este a „Három csörü kacsa* vig operette adatot Örömmel jelenthetjük, hogy a színház eléggé bátorí­tott volt és a közönség Solymosit elismerése lelki megjelenése alkalmával zajosan megtapsolta az elő­adás is, tekintetbe véve a hirtelen készülődést élés jól sikerült. Solymosi játékával mindvégig derű hangulatban tarta a közönséget. Kápolnai srén hant­­jával aratott tapsokat, míg Káldyné Elza szerveréből nem egyszer nyílt jelenetben is kihívásra érdemesí­­tette magát A mellékszereplők közül csak az egi bolymosiné érdemel­t ki kis szerepénél jól megfelelt. Reméljük, hogy a szemható előadás sikere új életre ébreszti az istvántéri színház sorsát Nemzeti színház. Hétfő, október 19. Pénz és becsület.* Színmű. * ^ TÁVIRATOK. Zágráb, október 19. (A Reform táv­irata.) Tegnap este megérkeztek dr. Pauler Tivadar, cseh és szláv képviselői több halár­­egyletnek s valamennyi vendég és küldöttség Pan­ert Mukics osztályfőnök fogadta. A szín­házi díszelőadáson viharos ovácziókban része­sült Strossmayer püspök. Ma reggel mo­zsárdurrogás közt zenekarok járták be a vá­rost. Ma van a megnyitó ünnep. Zágráb, október 19. (A Reform táv­irata.) A székesegyházban épen most olva­sott Mihaj­lovics érsek ünnepélyes misét, mely­re valamennyi vendég, küldöttségek és Mazu­­ranics bán fényes díszöltönyben, Pauler mi­niszter, az osztályfőnökök, országgyűlési kép­viselők, Mesics egyetemi rektor és az egyete­mi tanárok megjelentek. A közönség zsúfolá­sig megtölté a templomot. A mise után a közönség az ünnepélyes megnyitásra és instal­­láczióra az országgyűlés üléstermébe vonult. LiSSaihou, október 18. A német követ, Arnim Herman gróf, mihelyt utódja ki lesz nevezve, a csa­ládja körében történt esemény miatt visszatér Német­országba. Stettin, október 18. Pritz költő emlékszob­rának ünnepélyes leleplezése ma délben történt meg különféle egyletek és az elhunyt barátainak részvéte mellette otóber 18. Egy karlista sürgöny Estel­­lából mondja: Don Sarlos tanácskozott Elio és Men­­diri tábornokokkal s kinevezte a parmai herczeget az első castillai ezred ezredesének, Caserta grófot tü­zér ezredesnek. Bárdi és Bari grófokat lovas-ka­pitányoknak. — A karlisták elpártolásáról szállandó­­ hírek megczáfoltatnak. A franczia kormány megtiltá­i Spanyolországgal határos megyékben tartózkodjanak, miután a spanyol konzul azok internálását kivánta. Felelős szerkesztő: Rákosi Jenő Kiadótulajdonos: B. Kaas lgpre Budapest 1874. Kiollvatott Kertész Józsefnél, l­ipót-utcza 2. szám­. Osztrák államvaspálya. Gyorsvonatok. Budapest — Bécs, Budapest indulás 7.50 reggel 2.10 délután. Érsekújvár indulás 10.30 reggel 5.39 délután. Pozsony indulás 12.58 délután 8.06 este. Bécs érkezés 1.48 délután 8.54 este.­­ Bécs — Budapest, Bécs indulás 3.45 délután l­ éjjel. Pozsony indulás 5.1d délután 1.11 éjjel. Érsekújvár indulás 7.29 délután 3.38 reggel. Budapest érkezés 10.15 este 6.35 reggel. Személyvonatok.­­Bécs— Budapest — BáziAs. Bécs Indulás 8.30 reggel 8.20 este. Pozsony indulás 11.5 reggel 11.08 este. Érsekújvár indulás 2.4 délután 2.14 reggel. Budapest érkezés 5.30 dé­után 6.06 reggel. Budapest indulás 6.60 délután 7.05 reggel. Czegléd indulás 9.32 este 9.38 reggel. Szeged indulás 1.07 éjjel 1.36 délután Temesvár indulás 5.19 reggel 6.18 délután. Baziás érkezés 8.46 reggel 10.55 este. Baziás — Budapest — Bécs, Baziás indulás 6— este 3.30 reggel. Temesvár indulás 9.42 este 9.22 reggel. Szeged indulás 1.32 éjjel 1.12 délután. Czegléd indulás 5.39 reggel 5.16 délután. Budapest érkezés 8.4 reggel 7.42 este. Budapest indulás 9.12 reggel 9.20 este. Érsekújvár indulás 1.9 délután 1.10 éjjel. Pozsony indulás 4.29 délután 4.22 reggel. Bécs érkezés 6.22 délután 6.11 reggel. EiBécs — Ilisieny, Bécs indulás 7.40 reggel 5.60 este. Győr indulás 11.54 dé­lelőtt 10.05 este. Ujszény érkezés 1.22 délután 11.13 éjjel. U­jszény — Bécs, ujszény indulás 2.42 délután 3.55 reggel. Győr indulás 4.19 délután 5.13 reggel. Bécs érkezés 7.50 este 8.44 reggel. Valkány — Perjámos és vissza. Valkány ind. 3.21 délután . Perjámos ind. 8.25 reg Perjámos érk. 6.06 délutá­n Valkány érk. 11.10 déle Jassenova — Oravicza, Jassenova indulás 4.48 reggel 8.12 reggel. Oravicza érkezés 7.15 reggel 9.54 reggel. Oravicza—Jassenova, Oravicza indulás 5 délután 7.08 este. Jassenova érkezés 6.38 délután 8.53 este. Oravicza—Steyerdorf és vissza. Oravicza ind.­ 10.30 délu. | Steyerdorf ind. 2.45 délu Steyerdorf érk. 1.55 délu. | Oravicza érk. 6.57 délu. Tótmegyer—Surány és vissza. Tótmegyer ind. 1.45 délu. | Surány ind. 12.45 délu. Surány érk. 2.15 délután | Tótmegyer érk. 1.10 délu. Magyar királyi államvasutak. Budapest—Losoncz—Ruttka, Budapest indulás 3 délután 8.45 este. Gödöllő indulás 4.02 délután 10.20 éjjel. Hatvan indulás 4.58 délután 11.54 éjjel. S.­Tarján indulás 6.37 délután 2.25 éjjel. Losoncz indulás 8.02 este 4.42 reggel. Zólyom indulás 9.50 este 8.08 reggel. Ruttka érkezés l.l­ éjjel 1.52 délután. Ruttka—Losoncz—Budapest. Ruttka indulás 12.48 éjjel 4 délután. Zólyom indulás 4.17 reggel 10.9 este. Losoncz indulás 6.09 reggel 1.10 éjjel. S.­Tarján indulás 7.25 reggel 3.42 éjjel. Hatvan indulás 9.06 délelőtt 6.08 reggel. Gödöllő 9.59 délelőtt 7.29 reggel. Budapest érkezés 11 délelőtt 8.57 reggel. Zólyom — Beszterczebánya és vissza. Zólyom ind. 10.19 este­­ Beszterczeb. ind. 8.08 és Szliács indul. 10-45 este­­ Szliács indulás 8.59 este Beszterczeb. érk. 11.46 éj. 1 Zólyom érk. 9.15 este Garam—Berzencze—Selmecz és vissza. G.-Berzencze ind. 9.45 déle.­­ Selmecz ind. 4.25 délu. Selmecz érk. 12.19 délut. | G.-Berzencze ér. 6.22 dl­. Oliskolcz — Fülek, Miskolcz indulás 1.41­ délután 5 délután Bánréve indulás 4.25 délután 9.01 délután Fülek érkezés 7 ea... 12.50 éjjel Fülek — Miskolcz, Fülek indulás 6.50 reggel 7.60 este Bánréve indulás 9.56 délután 4.— délután Miskolcz érkezés 12.27 délután 6.40 reggel Budapest — H­atvan — Miskolcz, Budapest indulás 7.30 reggel 12 délben 10.60 éjjel Gödöllő indulás 8.37 reggel 1.37 délután 12.16 éjjel Hatvan indulás 9.36 reggel 3.22 délután 1.51 éjjel Vámos-Györk 10.12 délelőtt 4.27 délután 3 reggel Füzes,Abony ind. 11.19 déle. 6.15 este 4.49 reggel Miskolcz érkezés 1 délután 8.45 este 7.10 reggel. Miskolcz — Hatvan — Budapest, Miskolcz indulás 1.25 délután 7.50 reggel 10 éjjel. Füzes-Abony vnd. 3.06 délu. 10.24 déle. 12.51 éjjel Vámos-Györk ind. 4.08 délu. 12.09 délben 2.37 éjjel Hatvan 4.52 délután 1.35 délután 3.44 reggel Gödöllő indulás 5.45 délután 3 délután 5.06 reggel Budapest érkezés 6.50 este 4.25 délután 6.30 reggel Vámos-Györk — Gyöngyös, Vámos-Györk indulás 3.15 éjjel 12.19 délután Gyöngyös érkezés 3.50 éjjel 12.54 délután Gyöngyös — Vámos-Györk, Gyöngyös indulás 1.30 éjjel 9.28 reggel Vámos-Györk érkezés 1.59 éjjel 9.57 reggel Füzes-Abony — Eger, Füzes-Abony indulás 11.30 délelőtt Eger érkezés 12.23 d. u. , Eger — Füzes-Abony, Eger indulás 9.15 délelőtt Füzes­­­bony érkezés 2.49 délelőtt Hatvan — Szolnok, Hatvan indulás 6.21 reggel 5.25 délután, Jászberény indulás 7.51 reggel 6.55 délután Szolnok érkezés 9.44 reggel 9 este, Szolnok — Hatvan, Szolnok indulás 5.06 reggel 12.47 éjjel Jászberény indulás 7.32 reggel 3.15 délután Hatvan érkezés 8.45 reggel 4.29 délután Zákány — Zágráb, Zákány indulás 6.30 reggel 3.45 délután Körös indulás 7.54 reggel 5.41 délután Zágráb érkezés 9.35 reggel 8.10 este Zágráb — Zákány, Zágráb indulás 5.05 délután 7.50 reggel Közös indulás 7.02 délután 10.28 reggel Zákány érkezés 8.25 este 12.15 délben. Károlyváros — Fiume és vissza. Károlyváros ind. 12.20 du. | Fiume ind. 6 reggel Fiume érkezés 9.25 este | Károly­város érk. 2.25 dl­. Szabadalmazott déli­ vasuttársaság, Budapest — Pragerhof. Budapest ind. 7.15 reggel 10.45 déle. 9.45 este. Székes-Fehérvár ind. 9.27 reg. 12.09 éjjel Kanizsa indulás 2.23 délután 5.03 reggel Csáktornya ind. 1­3.30 délután 6.16 reggel Pragerhof érk. 9.59 este 8.53 reggel Pragerhof — Budapest. Pragerhof indulás 9.35 reggel 6.45 este Csáktornya ind. 11.51 délelőtt 9.05 este Kanizsa indulás 1.48 délután 10.43 éjjel Székes-Fehérvár ind. 6.17 délu. 3.58 reg. Budapest érkez. 8.17 este 6.05 reggel Kanizsa — Bécsújhely, Kanizsa 10.55 éjjel 5.45 reggel 2.15 délután Szombathely ind. 3.05 reg. 7.30 reggel 5.25 délut. Soprony ind. 5.58 reg. 10.56 die. 1.45 du. 7.40 dlu. Bécsújhely érk. 7.13 reg. 12.46 dlu. 3.35 délu. 9.07 este Bécsújhely — Kanizsa, Bécsújhely ind. 10.10 délu. 1.35 délu. 8.20 este 9.50 este Soprony indu. 1153 délelőtt 3.40 délután 11.19 éjjel Szombathely ind. 5.45 reg. 6.20 délután 1.30 éjjel Kanizsa érk. 10.33 délelőtt 10.18 éjjel 4.37 reggel. Kanizsa — Barcs, Kanizsa indulás 5.18 reggel 2.85 délután Zákány indulás 6-21 reggel 4 délután Barcs érkezés 7.58 reggel 6.23 este Barcs — Kanizsa, Barcs indulás 12.08 éjjel 10.48 délelőtt Zákány 3 07 reggel 12.35 délután. Kanizsa érkezés 4.19 reggel 1.21 délután Székes-Fehérvár — Ujszöny, Székes-Fehérvár indulás 10.18 délelőtt 12.23 éjjel Kisbér indulás 12.28 délután 2.30 éjjel Ujszíny érkezés 2.42 délután 3.55 reggel. Ujszöny — Székes-Fehérvár, Ujszöny indulás 2.33 délután 11.37 éjjel Kisbér indulás 3.56 délután 12.57 éjjel Székes­Fehérvár érkezés 5.53 délután 2.69 éjjel Zágráb — Károlyváros, Zágráb indulás 10.05 délelőtt 8.45 este Károlyváros érkezés 12 délben 10.10 éjjel Károlyváros.—­Zágráb. Károlyváros indulás 5.10 reggel 2.45 délután. Zágráb érkezés 7.06 reggel 4.35 délután Sziszek — Steinbrück, Sziszek indulás 5.58 reggel 5.43 délután Zágráb indulás 8.10 reggel 11 délelőtt 8.05 este. Steinbrück érk. 10.54 déle. 8.19 délután 11.10 éjjel Steinbrück—Sziszek, Steinbrück indulás 4 reggel 4.40 délután Zágráb indulás 7.53 reggel 8.30 este Sziszek érkezés 9.50 délelőtt 9.53 este Fiume — Szentpéter, Fiume indulás 5 reggel 6.30 este Szentpéter érkezés 8.23 reggel 9.53 este. Szentpéter — Fiume, Szentpéter indulás 2.15 éjjel 8.45 este Fiume érkezés 6.13 reggel 12.1 éjjel. Zákány — Buttaszék és vissza. Zákány ind. 6.48 reggel | Báttaszék ind. .‘3.37 regge­l Kaposvár ind. 10.38 déle. | Dombóvár ind. 6.51 reggel Dombóvár ind. 12.03 dlu. | Kaposvár ind. 11.23 reggel Báttaszék érk. 3.44 délu. | Zákány érkezés 12 ^Ib. Tiszavidéki vaspálya. Budapest,—Bebreczen—Kassa, Budapest indulás 7.30 reggel 6.03 este Czegléd indulás 10.18 délelőtt 9.18 este 4 reggel Szolnok indulás 11.22 délelőtt 10.26 éjjel 6.16 r. P.­Ladány indulás 2 délután 1.5­2 éjjel 11.36 déle. Debreczen indulás 3.51 délu. 4.30 reg. 2.20 d. u. év. Tokaj indulás 6.56 este 9.52 délelőtt Miskolcz indulás 9.05 éjjel 1.05 délután Kassa érkezés 11.51 éjjel 6 este­ Kassa—Debreczen—Budapest, Kassa indulás 5 reggel 9.20 délelőtt Miskolcz indulás 7.42 reggel 1.41 délután Tokaj indulás 9.31 délelőtt 5.28 este Debreczen indulás 12.43 délután 10.12 éjjel P.-Ladány indulás 2.24 délután 12.22 éjjel Szolnok indulás 4.54 délután 4.40 reggel Czegléd érkezés 5.49 este 5.59 reggel Budapest érkezés 8.31 este 8.45 reggel, Püspök-N­adány-Nagyvárad, P.-Ladány indulás 2.35 délután 2.10 éjjel Nagyvárad érkezés 4.47 délután 5.21 reggel, Nagyvárad—Püspök­­ladány, Nagyvárad indulás 11.22 délelőtt 9 este P.­Ladány érkezés 1.23 délután 11.45 éjjel, Budapest—Arad—Temesvár, Budapest indulás 7.30 reggel 6.26 este Czegléd indulás 10.18 délelőtt 9.08 éjjel Szolnok indulás 11.12 éjjel 10.15 éjjel Csaba indulás 2.01 délután 2.55­­ éjjel Arad indulás 3.36 délután 6 reggel Vinga indulás 4.43 délután 7.13 reggel Temesvár érkezés 5.40 este 8.36 reggel, T­emesvár—Arad—Budap­est, Temesvár indulás 10.17 délelőtt 6.20 este­ Vinga indulás 11.22 délelőtt 7.49 este Arad indulás 12.30 délután 9.16 este Csaba indulás 2.10 délután 11.42 éjjel Szolnok 4.ó4 délután 4.24 reggel Czegléd érkezés 5.49 este 5.49 reggel Budapest érkezés 8.31 este 8.45 reggel Vágvölgyi vaspálya, Pozsony—Nagyszombat, Pozsony indulás 7.30 reggel 7.30 este Modor indulás 8.33 reggel 8.57 este Nagyszombat érkezés 9.15 délelőtt 9.64 éjjel. Nagyszombat—Pozsony, Nagyszombat indulás 7.12 reggel 7.10 este Modor indulás 7.54 reggel 8.10 este Pozsony érkezés 8.53 reggel 9.32 éjjel. Magyar északkeleti vasút. Szerencs—M.-Sziget Szerencs indulás 9.05 délelőtt 3.59 délután S.-A.-Ujhely ind. 11.30 délelőtt 5.44 este Csap indulás 3.10 délután 8.51 este Batyu indulás 3.02 délután 9.53 éjjel Királyháza indulás 6.24 este 2 éjjel M.-Sziget érkezés 9.19 éjjel 5.36 reggel. M.-Sziget— Szerencs, M.-Sziget indulás 6.55 reggel 9.24 éjjel Királyháza indulás 10.23 délelőtt 1.30 éjjel Batyu indulás 1.27 délután 5.26 este Csap indulás 2.31 délután 6.28 reggel S.-A-Ujhely indulás 5.45 este 9.21 délelőtt Szerencs érkezés 7.48 este 11.02 délelőtt. Debreczen—Királyháza, Debreczen indulás 4.12 délután 4 reggel Nagy-Károly indulás 8 este 6.42 reggel Szathmár indulás 10.03 éjjel 8.23 reggel. Királyháza érkezés 12.31 éjjel 10.03 délelőtt. Királyháza-Debreczen, Királyháza indulás 3.19 reggel 2.56 délután Szathmár indulás 6.12 reggel 5 délután Nagy-Károly indulás 8.17 reggel 6.33 este Debreczen érkezés 11.50 délelőtt 9.07 este. Batyu—Munkács és vissza. Batyu ind. 3.12 délután | Munkács indul. 11.49 déle Munkács érk. 4.23 délu. | Batyu érkezés 1 délután. S.-A.-Ujhely—Kassa. S.-A-Ujhely indulás 6.09 este 6.67 reggel Legenye-Mihályi indulás 7.15 este 9.48 délelőtt Kassa érkezés 9.44 éjjel 12.13 délután. Kassa- S.-A.-Ujhely, Kassa indulás 5.11 reggel 1.° l délután Legenye-Mihályi indulás 8.20 reggel 4.54 délután S.-A-Ujhely érkezés 8.56 reggel 5.30 este. Unghvár—Nyíregyháza és vissza. Unghvárind. 12.11 délu.­­ Nyíregyháza ind. 8.20 reg. Csap indulás 2.41 délu. | Kisvárda ind. 11.38 déle. Kisvárda ind. 4.20 délut. | Csap indul. 2.51 délután Nyiregyh. érk. 6.46 délut. 1 Unghvár érk. 4.10 délu. Első erdélyi vaspálya. Arad—Gyulafehérvár. Arad indulás 6.20 reggel 4.16 délután Soborsin Indulás 10.07 délelőtt 8.18 este Piski indulás 2.05 délután 12.18 éjjel Gyulafehérvár érkezés 4.51 délután 2.55 éjjel­ Gyulafehérvár-Arad, Gyulafehérvár indulás 10 délelőtt 12.52 éjjel Piski indulás 12.48 délután 3.48 reggel Soborsin indulás 4.10 délután 7.47 reggel Arad érkezés 8.02 este 114t­ délelőtt. Piski—Petrozsény és vissza. Piski ind. 3.01 délután | Petrozsény ind. 7.10 reggel Petr­ozsény érk. 7.12 est.­­ Piski érkezés 11.52 délelőtt. Magyar keleti vasút. Nagyvárad—Kolozsvár—Brassó, Nagyvárad indulás 5.23 délután 6.20 reggel B.­Hunyad indulás 9.21 éjjel 12.55 délután Kolozsvár indulás 11.38 éjjel 4.15 délután Nagyenyed indulás 3.42 éjjel 9.57 éjjel Segesvár indulás 8.28 reggel 12.07 éjjel Brassó érkezés 1.10 délután 6.30 reggel: Brassó—Kolozsvár—Nagvárad, Brassó indulás 2.28 délután 4.25 délután Segesvár indulás 7.28 este 11.38 éjjel Nagyenyed indulás 12.15 éjjel 6.58 reggel Kolozsvár indulás 4.47 éjjel 12.46 délután B.-Hunyad indulás 6.51 reggel 3.31 délután Nagyvárad érkezés 11.22 délelőtt 9. — este: Kocsárd—Marosvásárhely és vissza. Kocsárd ind. 3.50 reggel­­ M.­Vásárhely ind. 10.12 éj. M.-Vásárhely érk. 6.29 r.­­ Kocsárd érkezés 12.34 éj. Kis-Kapus—Nagy-Szeben. Kiskapus indulás 7— reggel 9.45 éjjel Nagyszeben érkezés 8.51 reggel 1,1.36 éjjel. Nagy-S­zeben Kis-Kapus, Nagyszeben indulás 6.17 este 3.56 reggel Kiskapus érkezés 7.36 este 5.40 reggel. Tövis-Gyulafehérvár. Tövis indulás 0.30 reggel 11.43 éjjel 12.— délben Gyulafehérvár érk. 7.08 regg. 12.21 éjjel 12.40 dél. Gyulafehérvár-Tövis Gyulafehérvár ind. 9.30 éjjel 3.22 éjjel 2.25 délután Tövis érkezés I­I.10 éjjel 4.— éjjel 3.05 délután Alföld fiumei vaspálya, Nagyvárad—Eszék, Nagyvárad indulás 5.05 délután 9.11 délelőtt Csaba indulás 8.41­ este 2.45 délután Szeged érkezés 12.03 éjjel 7.36 este Szeged indulás 2.43 éjjel 2.05 délután Szabadka indulás 4.33 reggel 4.30 délután Gombos indulás 9.15 délelőtt 10 éjjel Eszék érkezés 10.23 délelőtt 11.20 éjjel­ Eszék-Nagyvárad, Eszék indulás 5 délután 3 reggel Gombos indulás 7.22 este 5.40 reggel Szabadka indulás 10.48 éjjel 10.22 délelőtt Szeged érkezés 12.13 éjjel 12.05 délben Szeged indulás 2.30 éjjel 8.45 reggel Csaba indulás 6.03 reggel 2.45 délután Nagyvárad érkezés 9.10 délelőtt 7.15 este. Eszék—Villány, Eszék indulás 5.35 reggel 10.55 délelőtt Villány érkezés 7.17 reggel 1.11 délután. Villány-Eszék, Villány indulás 11.32 délelőtt 12 éjjel Eszék érkezés 1.14 délután 2.19 éjjel. Mohács-pécs-barcsi vasút. Mohács—Barcs, Mohács indulás 5 délután 6.20 reggel Pécs indulás 9 este 8.52 reggel Barcs érkezés 12 éjjel 10.40 délelőtt. Barcs—Mohács, Barcs indulás 8.08 reggel 6 41 este Pécs indulás 9.54 délelőtt 8.59 este Mohács érkezés 12.20 délután 12.30 éjjel. Magyar nyugati vasút. Székesfehérvár—Grácz, Székesfehérvár indulás 8.21 este 9.37 délelőtt Veszprém indulás 10.01 éjjel 11.31 délelőtt Kisczell indulás 1.20 éjjel 3.09 délután Szombathely érkezés 2.44 éjjel 4.57 délután Szombathely indulás 3.14 reggel 11.56 délelőtt Gyanafalva indulás 5.16 reggel 2.24 délután Grácz érkezés 8.12 reggel 5.53 este. Grácz—Székesfehérvár, Grácz Indulás 7.23 este 9.32 reggel Gyanafalva indulás 10.45 éjjel 1.55 délután Szombathely érkezés 12.55 éjjel 4.47 délután Szombathely indulás 1.25 éjjel 7.10 reggel Kisczell indulás 2­.59 éjjel 10.10 délelőtt Veszprém indulás 6.25 reggel 2.51 délután Székesfehérvár érkezés 8.05 reggel 4.49 délután. Győr-Kisczell, Győr indulás 10.30 éjjel 6.50 reggel Pápa indulás 12.03 éjjel 7.55 reggel Kisczell érkezés 12.50 éjjel 8.51 reggel. KisCzell-Győr, Kisczell indulás 2.54 éjjel 3.56 délután Pápa indulás 3.41 reggel 6.31 este Győr érkezés 4.58 reggel 7.26 este. Kassa-oderbergi vasút, Kassa—Oderberg, Kassa indulás 5 reggel 12.45 délután Igló indulás 8.15 reggel 5.05 délut. L.­Szt.-Miklós indulás 12.10 délután 9.54 éjjel Ruttek indulás 2.44 délután 1.40 éjjel Zsolna indulás 3.30 délután 2.22 éjjel Oderberg érkezés 6.30 este 5.15 reggel­ Oderberg—Kassa, Oderberg indulás 7.30 este 11 délelőtt Zsolna indulás 11.23 éjjel 2.57 délután Ruttek indulás 2 éjjel 4.15 délután L.­Szt -Miklós indulás 5.30 reggel 7.08 este Igló indulás 11.34 délelőtt 12 éjfél Kassa érkezés 4.43 délután 3.50 reggel. Kassa—Eperj­es, Kassa indulás 6.30 este 5.50 reggel Eperjes érkezés 8.02 este 6.36 reggel. Eperjes—Kassa, Eperjes indulás 4 délután 2.15 éjjel Kassa érkezés 5.80 este 3.01 reggel. Eperjes-tarnowi vasút. Eperjes—Orló és vissza. Eperjes ind. 2.45 dem­.­­ Orlő indulás 4.33 reggel Kis-Szeben ind. 3.52 du. j Kis-Szeben ind. 7.12 reggel Orló érkezés 6.10 este­­ Eperjes érkezés 8.15 reggel. Első magyar-galicziai vasút. Legenye-Mihályi—Prxemysl. Legenye-Mihályi indulás 7.44 este Homonna indulás 11.30 éjjel Alagút indulás 4.45 reggel Lupkov indulás 9.16 délelőtt Zagorcz indulás 12.57 délután 1.14 éjjel Przemysl érkezés 6.13 este 6.29 reggel, Przemysl—Legenye-Mihályi, Przemysl indulás 9.02 este 8.34 reggel Zagores indulás 2.50 éjjel 1.52 délután Lupkev indulás 5.52 reggel Alagút indulás 9 reggel Homonna indulás 1.26 délután Legenye-Mihályi érkezés 4.26 délután.

Next