Reform, 1992. szeptember-december (5. évfolyam, 36-53. szám)

1992-12-24 / 52. szám

reform ilyen eszelős futam Carrerával. Úgy 260-nal döftek vé­gig az olasz autópályákon (és fi­zettek mint egy katonatiszt, hiszen ott azt kell). A tulaj farmerforgal­mazó srác, Csoknyay Zoltán sze­rint a kocsiban keletkezett vagy 300 000 forint amortizáció, ő maga pedig öt évet öregedett az eszelős száguldástól, no meg a félelemtől. A Replay-fiúk visszafelé, az igazi versenyen sem tétlenkedtek: öt büntetőcédulát gyűjtöttek be csak Ausztriában. Sőt az egyik fa­luban, rendőrkordon segítségével, le is tartóztatták őket, mert 260 km/h-s sebességgel robogtak ke­resztül egy olyan alagúton (fény­kép bizonyítja), ahol 60 km/h volt a megengedett sebesség. Ered­mény: 10 000 schillinges helyi bír­ság vagy előzetes letartóztatás. Ez utóbbi történt: a száguldó farmeres fiúkat másfél órára lecsukták. A ferraris Las Vegas csapat is tudott újítani a retour előtt. A piló­ta, Bence György ugyanis egy komputert halászott elő korántsem ralikra épített autójából, és annak segítségével számolta ki a legideá­­lisabbnak tetsző visszautat. Amikor a találkozás másnapján a karton bort megkaptuk, az már úgy hiányzott, mint púp a hátunkra: mindenki fáradtan, csak azon imád­kozott, hogy rendben hazaérjen. Per­sze volt, aki ezt a terhet - mármint a 12 flaska beaujolais-t - sem „vette magára”. Hegedűs Bella étteremtulaj­donos például a megérkezés napján, látva a szervezők amatőrségét és hozzá nem értését, fogta magát, és kiszállt a buliból. Aztán egy kellemes XIV. századi kastélybeli vacsorára in­vitálta azokat, akiket ismert vagy va­lamilyen okból kedvelt a versenyző csapatból. Visszafelé, borral megrakottan, ám a hozzá szükséges vámpapír hí­ján­­ azt ugyanis a szervezők elfelej­tették odaadni -17-én pontban éjfél­kor kezdtük a robogást. Életünket még megnehezítette Dél-Ausztriában egy lehetetlen helyen lévő check­point. A lényeg: mindenki épségben hazatért, senki nem törte ki a nyakát (csak egy checkpoint-bíró a csúszós jégen a kezét, úgyhogy ő kapta a „pech-díjat"), és ez, a lehetetlen feladatot nézve, nem is kis teljesítmény. ...Ja, a „Zöld Zokni Díj”! Az egyik taxiscsapat, amely éjjel-nappal zöld zokniban pompázott, nyerte el a kü­lönleges kupát. Az enyém meg a tanulság: jövőre nehogy elinduljak ezen az eszelős versenyen, kivéve, ha elmegy addigra az eszem... Vágó Ágnes 19 Két magyar modell Reform-színekben A Reform és a Citrom Kft. színei­ben versenyzett két fotómodel­­lünk, Sas Vera és Ambrus Tímea is. A Citrom Kft.-től kapott Citro­ennel vágtak neki a számukra meglehetősen vég nélküli útnak.­­ Most már eláruljuk, hogy egyikünk sem rutinos vezető, úgyhogy nyugodtan kitehettük volna a T vagy az angol nyelvte­rületen szokásos L betűt. • Viccnek vettétek az egé­szet? - Mi tagadás, nem gondol­tuk igazán komolyan, annyira nem készültünk fel, hogy csak az indulás után jutott eszünk­be, hogy biztosításunk sincs. • Milyen volt az út? - Pocsék időben vezettünk felváltva, odafelé még csak el­turistáskodtunk, de amikor Belleville-ből megindult Magyar­­ország felé a verseny, pokoli órákat éltünk át. Két magunk­fajta törékeny lánynak óriási megerőltetés egyhuzamban 46 órát vezetni... • Hogyan sikeredett ilyen maratonira? - Az Alpoknál olyan jeges majd havas volt az út, hogy a meredek szerpentineken nem mertünk továbbmenni. Vissza­fordultunk, és kerülővel jöttünk haza. Talán ez mentett meg bennünket. • Kibírta a Citroen? - Ki. Csak egy versenyző társunk robbant le, már itthon, Győr után, éjjel. Úgyhogy meg­ismerkedhettünk a vontatás kulisszatitkaival is, ugyanis ne­künk kellett őt hazáig húzni. Nem valószínű, hogy még egy­szer versenyzünk. Tanulságos­­ verseny volt. ■o­­ (urszuly)

Next