Reform, 1994. január-április (7. évfolyam, 1-17. szám)

1994-04-01 / 13. szám

A genfi autószalonhoz, a világ egyik legnagyobb autóeseményéhez hoz­zátartoznak az autóhoz kötődő sztárok. Volt, aki inkognitóban csak néze­­lő­dött az autócsodák kö­zött, de legtöbbjük nyíl­tan vállalta a nyilvános­ságot, így például a Fer­rari standján Niki Lau­da készségesen állt az újságírók és fotósok ren­delkezésére, ezzel is népszerűsítve az ágas­kodó ló márkáját. Fag­gatózásunkra elárulta, hogy a Ferrari után szá­mára a szalon második legszebb autója a Bent­ley Cabriója, a „Concept Jawa”! A szalon forgatagá­ban feltűnt Jackie Ste­wart alakja, két fiával kísérte Michael herce­get, az angol királyi au­tóklub elnökét. Clay Re­­gazzonit, a Forma-1 egykori fenegyerekét alig bírtuk utolérni, oly gyorsan kerekezett toló­kocsijával. A Bugatti standján már várta a té­véstáb, s míg odaért, né­hány szóval nyilatkozott nekünk: „Számomra min­den autó gyönyörű, csak az ember pénztárcája szab határt, hogy végül is me­lyik lesz számára az elér­hető, s így a legkedvesebb. A Hungaroringen én is ott leszek...” Messziről felismertük Carlos Sainz és Colin McRae alakját a Subaru standján. Ők épphogy be­fejezték a Portugál ralit, az új Subaru Legacy be­mutatóján vettek részt. Carlostól megtudtuk, hogy egyelőre csak ba­rátkoznak az új Imprez­­za versenyautóval, így az idén még nem várha­tó a kétszeres világbaj­noki címmel rendelkező Sainz és Imprezza átütő sikere. Az is kiderült, hogy jó néhány barátja van Magyarországon és szívesen ellátogatna ha­zánkba. Az Opel Omega show­­műsorát figyelte éppen Keke Rosberg, a Forma-1 egykori világbajnoka. Elmondta, hogy ebben az évben az újonnan ki­fejlesztett csodálatos Opel Calibra verseny­autó volánjánál láthat­juk viszont a Német Tú­raautók Bajnokságá­ban. A kocsiról még nem tudott bővebben nyilat­kozni, mivel tesztelése csak a genfi szalon után kezdődött meg. (Erről szóló tudósításunk a kö­vetkező lapszámban je­lenik meg.) b. zs. Sztárok a sokadatomban Három standon: a Fiatnál, a Citroennél és a Peugeot-nál is látható volt a három autógyár összefogásával kifejlesztett, a Renault-ék Espace-ját után­zó „minibusz”, amely olyan hosszú, mint az Espace (4,45 m) és így hat személy szállítá­sára alkalmas. A Peugeot-é a 806-osra, a Fiaté Ulysse, a Citroene Evasion névre hall­gat Méltán vívott ki nagy népszerűséget a sárga metálfényben csillogó Chrysler Expresso, melyet tervezői elsősorban az ezredforduló utáni taxiforgalomban látnak legszívesebben. Az utasoknak hátul nem­csak a fedélzeti komputer segíti a tájékozódást, de egy mini számí­tógép is, így a forgalomban veszteglő taxiban munkával is elfoglal­hatja magát a fizető „vendég” . A sajtóbemutató első napjának délutánján került ki a Volkswa­gen standjára a detroiti autó­szalonon már nagy sikert ara­tott bogárhátú tűzpiros Cabrió változata GENFBEN AZ AUTÓ FORT VENDÉGEI VOLTUNK

Next