Reform, 1994. január-április (7. évfolyam, 1-17. szám)
1994-04-01 / 13. szám
A genfi autószalonhoz, a világ egyik legnagyobb autóeseményéhez hozzátartoznak az autóhoz kötődő sztárok. Volt, aki inkognitóban csak nézelődött az autócsodák között, de legtöbbjük nyíltan vállalta a nyilvánosságot, így például a Ferrari standján Niki Lauda készségesen állt az újságírók és fotósok rendelkezésére, ezzel is népszerűsítve az ágaskodó ló márkáját. Faggatózásunkra elárulta, hogy a Ferrari után számára a szalon második legszebb autója a Bentley Cabriója, a „Concept Jawa”! A szalon forgatagában feltűnt Jackie Stewart alakja, két fiával kísérte Michael herceget, az angol királyi autóklub elnökét. Clay Regazzonit, a Forma-1 egykori fenegyerekét alig bírtuk utolérni, oly gyorsan kerekezett tolókocsijával. A Bugatti standján már várta a tévéstáb, s míg odaért, néhány szóval nyilatkozott nekünk: „Számomra minden autó gyönyörű, csak az ember pénztárcája szab határt, hogy végül is melyik lesz számára az elérhető, s így a legkedvesebb. A Hungaroringen én is ott leszek...” Messziről felismertük Carlos Sainz és Colin McRae alakját a Subaru standján. Ők épphogy befejezték a Portugál ralit, az új Subaru Legacy bemutatóján vettek részt. Carlostól megtudtuk, hogy egyelőre csak barátkoznak az új Imprezza versenyautóval, így az idén még nem várható a kétszeres világbajnoki címmel rendelkező Sainz és Imprezza átütő sikere. Az is kiderült, hogy jó néhány barátja van Magyarországon és szívesen ellátogatna hazánkba. Az Opel Omega showműsorát figyelte éppen Keke Rosberg, a Forma-1 egykori világbajnoka. Elmondta, hogy ebben az évben az újonnan kifejlesztett csodálatos Opel Calibra versenyautó volánjánál láthatjuk viszont a Német Túraautók Bajnokságában. A kocsiról még nem tudott bővebben nyilatkozni, mivel tesztelése csak a genfi szalon után kezdődött meg. (Erről szóló tudósításunk a következő lapszámban jelenik meg.) b. zs. Sztárok a sokadatomban Három standon: a Fiatnál, a Citroennél és a Peugeot-nál is látható volt a három autógyár összefogásával kifejlesztett, a Renault-ék Espace-ját utánzó „minibusz”, amely olyan hosszú, mint az Espace (4,45 m) és így hat személy szállítására alkalmas. A Peugeot-é a 806-osra, a Fiaté Ulysse, a Citroene Evasion névre hallgat Méltán vívott ki nagy népszerűséget a sárga metálfényben csillogó Chrysler Expresso, melyet tervezői elsősorban az ezredforduló utáni taxiforgalomban látnak legszívesebben. Az utasoknak hátul nemcsak a fedélzeti komputer segíti a tájékozódást, de egy mini számítógép is, így a forgalomban veszteglő taxiban munkával is elfoglalhatja magát a fizető „vendég” . A sajtóbemutató első napjának délutánján került ki a Volkswagen standjára a detroiti autószalonon már nagy sikert aratott bogárhátú tűzpiros Cabrió változata GENFBEN AZ AUTÓ FORT VENDÉGEI VOLTUNK