Renaşterea Bănăţeană, martie 1999 (Anul 11, nr. 2752-2778)

1999-03-06 / nr. 2757

CURIERUL DE SÂMBĂTĂ RENAȘTEREA BĂNĂȚEANĂ .................. ...... —————— ««^1 ■ [UNK] [UNK] [UNK]Jl -« ail^—j^. ■ [UNK]«Ji MHK^l - —Jlmmmmmmmmmd *.nmi ^ ■ [UNK]N.I^ mni ^ miiwrri^^^ 6 MARTIE 1999 ♦ PAGINA 3 Sean Connery preferă să joace alături de actrițe tinere încă sexy, actorul Sean Connery își va încerca și calitățile de producător într-un nou film romantic, "Playing by Heart". Sean apare și într-unul dintre rolurile principale, alături de actori foarte tineri, în ultimul timp ai produs o mulțime de filme. E mai bine să nu ai o asemenea responsabilitate? - E o ușurare. Echipa este însă grozavă. Din păcate, am ajuns să ne înțelegem foarte bine de-abia spre sfârșitul filmului. Cred că faci o echipă destul de bună alături de Gena Rowlands. Tu ce crezi? O, dar Gena era deja în echipă înainte de a citi eu scenariul... Din păcate, a trebuit să schimbăm titlul, dar, în afară de asta, totul a rămas ca la început. - Ești obișnuit să apari în tot felul de filme "mari". A fost plăcut pentru tine să apari întrun film mai modest? - Da. Dar trebuie să vă reamintesc și faptul că multe dintre filmele europene sunt considerate "modeste". Se spune că, odată ce ai obținut un rol bun, celelalte vin de la sine. Ești de acord? Pentru mine, a fost întotdeauna important scenariul. In cazul acestui film, scenaristul este și regizor, Michael Crichton. Și, din punctul meu de vedere, dacă scenariul este de calitate, filmul (cel puțin teoretic) ar trebui să fie la fel. Multe filme încep doar de la o replică și abia apoi se creează întregul! - Ai avut vreodată în fața ochilor un scenariu care să merite să fie judecat prin el însuși? - Da, am văzut multe scenarii definitivate, surprinzător de frumoase prin prisma relațiilor pe care le propuneau. Cred că ultimul proiect de acest fel în care am apărut a fost "The Hill". - Unul dintre lucrurile interesante ale acestui nou film este faptul că prezintă doi oameni maturi, încă îndrăgostiți unul de celălalt, activi sexual și atrași sexual unul de celălalt. E doar o poveste pentru un film? - Se întâmplă adeseori și în viața reală! - Dar nu apare de prea multe ori pe marele ecran, nu? - Adevărat. Presupun că acest lucru se întâmplă din cauza tendinței noastre de a analiza, de a căuta tot felul de cauze oricărui lucru care ni se întâmplă. Ajungem să fim paralizați de aceste analize, care au devenit un mod de viață specific american! Mai există o tendință importantă. Spre deosebire de bărbați, femeilor actrițe care apar în roluri principale nu li se permite să-și arate vârsta! Acesta este un lucru benefic pentru noi, bărbații! (Traducere și adaptare după "Entertainment Tonight") Făcând parte dintr-o dinastie de actori recunoscuți la Hollywood, Bridget Fonda a descoperit că cel mai bine i se potrivește interpretarea unor femei vulnerabile care-și descoperă propria tărie. Cu siguranță, rolurile pe care le-a făcut în ultimul an, acelea ale unei femei abuzate ("The Break Up"), al unei soții înșelate ("A Simple Plan"), al unei surferițe drogate ("Jackie Brown") și al unei cunoștințe a lui Marilyn Monroe ("Finding Graceland"), demonstrează din plin cele afirmate mai sus. Devotată în totalitate filmului și fiind o împătimită a oricărui gen cinematografic, Fonda și-a ales rolurile cu un anumit scop, în filme extrem de variate. După ce a studiat drama la Universitatea din New York și la Institutul Lee Strasberg Theater, pregătindu-se în paralel cu profesorul de actorie Harold Guskin, Bridget Fonda și a Bridget Fonda interpretează numai femei cu probleme făcut debutul în filmul lui Franc Roddam "Aria", apărut în 1988 și compus din zece filmulețe regizate de diferiți realizatori. Imediat după aceea, a apărut în comedia "Shag", alături de Phoebe Cates, iar în 1989 a fost aclamată de critică și nominalizată la Globul de Aur, la categoria cea mai bună actriță în rol secundar, pentru "Scandal", povestea afacerii Profume cu care s-a confruntat partidul aflat la putere în Anglia în anii '60. Printre cele mai bune filme ale lui Bridget Fonda se numără "City Halr",cu Al Pacino, "The Road to Wellville", alături de Anthony Hopkins, "Strapless", "Nașul",partea a III-a, "Doc Hollywood", thrillerul psihologic "Single White Female" și "Singles", film în care interpretează o chelneriță de bar, cu studii superioare, care-și dorește să devină arhitect. A mai apărut în "Touch", film regizat de Paul Schrader, "It Could Happen to You", alături de Nicolas Cage, "Little Buddha", în regia lui Bernardo Bertolucci, "Point of No Return", cu Gabriel Byrne, și în "Bodies, Best and Motion", alături de Phoebe Cates, Tim Roth și Eric Stoltz. Recent, a terminat filmările la două pelicule care vor fi lansate în perioada imediat următoare: "The Break Up", unde are rolul unei soții maltratate nevoite să se apere și "Finding Graceland", alături de Harvey Keitel și Johnatan Schaech. In prezent, filmează "Lake Placid", o comedie horror despre un aligator care mănâncă oameni, alături de Bill Pullman și Oliver Platt. (Traducere și adaptare după "Forums") Premierele cinematografice ale săptămânii Aventuri N-am uitat ce-ai făcut astă-vară , Regia - Danny Cannon 0 Scenariul - Trey Callaway 0 Cu: Jennifer Love Hewitt, Freddie Prime Jr., Brandy, Mekhi Phifer Filmul este continuarea poveștii din "Știu ce-ai făcut astă-vară", peliculă ce s-a bucurat de mare succes cu un an în urmă. Julie James petrecuse o vară agitată, torturată de amintirea asasinării colegelor ei de liceu. Vara următoare, ea își părăsește orașul natal și se mută la un colegiu din Boston, încercând să îngroape cât mai adânc în memorie terifiantele amintiri. La școală îi merge însă prost, relația cu Ray Bronson, prietenul ei, șchiopătează evident, iar imaginea criminalului Ben Willis o urmărește peste tot. Lucrurile par să se îmbunătățească atunci când Julia pleacă în Bahamas, împreună cu trei prieteni: Karla, Tyrel și Will. Dar sosind în paradisul tropical, tinerii constată uimiți că turiștii părăseau în grabă hotelurile, deoarece fusese anunțat un uragan de mari proporții. Cei patru prieteni încearcă să ignore pericolul ce plutea în aer dar, din păcate, vacanța romantică se transformă într-un coșmar diurn, presărat cu crime și întâmplări terifiante, iar viața Juliei este din nou în pericol... 9 Regia John Lasseter 0 Scenariul: Andrew Stanton, Donald McEnery, Bob Show 0 Voci: Dave Foley, Kevin Spacey, Julia Louis Dreyfus, Hayden Panettiere, Phyllis Diller, Richard Kind Folosind drept punct de plecare fabula lui Esop despre greierul care vine să ceară mâncare de la harnicele furnici, producătorii au transformat povestirea într-o peliculă animată plină de umor, aventuri și emoție. Viața nu e chiar "roz" pe Insula Furnicilor! Vară de vară, greierii cei lacomi - conduși de Hopper - se năpustesc asupra coloniei de furnicuțe pentru a le cere o porție zdravănă din agoniseală transformându-le viața liniștită într-un adevărat infern. Fick - eroul peliculei - antrenează o trupă de gândaci care să le facă față greierilor, comicul abia acum începând cu adevărat... Filmul este cea mai recentă colaborare dintre Walt Disney Pictures și Pixar Animation Studios, una din forțele de pionierat în animația pe computer din ultimele două decenii. In anul 1995 se lansa pe ecrane celebrul "Toy Story", rod al aceleiași colaborări. Iată părerea regizorului John Lasseter - de două ori laureat al premiului Oscar - despre actualii lui eroi: "Insectele se potrivesc de minune cu computerul datorită osaturii lor, a iritării cochiliilor și a transparenței aripioarelor. Dacă te așezi la nivelul pământului și privești lumea prin ochii lor, frunzele și iarba o să-ți pară translucide. E ca și cum insectele ar trăi într-o lume înconjurată de vitralii. Aceasta e imaginea pe care am vrut s-o creăm în film", la firul i... tineri căzuți . Regia - Erick Zonca 0 Scenariul: Erick Zonca, Roger Rohbot 0 Cu: Elodie Bouchez, Natacha Regnier, Gregoire Colin dsa are 20 de ani, un rucsac în spate ca singură avuție și o viziune despre viață mai degrabă optimistă. Ajunge la Lille , după multe alte orașe în care a fost doar în trecere, mereu în căutare de slujbe mărunte, niciodată aceleași, niciodată permanente. Peste tot însă, lasă în urma ei amintiri de neșters. Drumul i se intersectează cu cel al altei fete, Marie, de aceeași vârstă, fiică a Nordului, la fel de solitară dar din alte cauze. Filmul este povestea relației speciale pe care fiecare dintre aceste două fete o are cu lumea din jur, mai mult, e drama a două suflete singuratice care își țes existența din iluzii și speranțe... în 1998, la Cannes, pelicula a obținut Premiul pentru cea mai bună interpretare feminină, beneficiind, de asemenea, de 7 nominalizări la Premiile Cesar 1999. APĂISANU ______________________________________________