Renaşterea Bănăţeană, iunie 2002 (Anul 14, nr. 3749-3773)

2002-06-28 / nr. 3772

SportRenașterea RJBÂN ÂȚEAMA Pentru prima oară în istorie Cinci dintre primii opt favoriți au fost eliminați în turul doi . • La turneul de tenis de la Wimbledon Pentru prima oară în Era Open, cinci dintre primii opt favoriți ai tabloului principal de simplu masculin de la Wimbledon au fost eliminați înainte de desfășurarea turului al treilea. Până acum, la ediția din acest an, după numai trei zile de concurs, 12 capi de serie din competiția masculină și din cea feminină au fost, deja, eliminați. în cea de-a treia zi a ediției din acest an a Internaționalelor Marii Britanii, trei dintre principalii candidați la titlu^ rusul Marat Safin, cap de serie numărul 2, americanul Andre Agassi, al treilea favorit, și compatriotul său Pete Sampras, cap de serie numărul 6, au fost învinși în turul al doilea. Paradoxal, în ziua de miercuri a fost consemnat un nou record de spectatori pentru o singură zi la Wimbledon, 42.457 de persoane urmărind la fața locului eliminarea marilor favoriți. Precedentul record era de 41.440 și fusese stabilit la ediția de anul trecut a competiției londoneze. Casa britanică de pariuri "William Hill" oferea o cotă de 779 de dolari la un singur dolar pariat pe faptul că Sampras, Agassi și Safin ar fi pierdut în turul al doilea. Totuși, nimeni nu s-a încumetat să facă un astfel de pariu. Agassi și Sampras nu au mai pierdut niciodată atât de devreme într-un turneu de Grand Slam, cu excepția celui de la Roland Garros, unde s-a întâmplat de două ori. Sampras, de șapte ori campion la Wimbledon, a fost învins, cu scorul de 6-3, 6-2, 4, 3-6, 6-4, de elvețianul George Basti, în timp ce Agassi a fost eliminat de thailandezul Paradorn Srichaphan, după numai trei seturi, 6-4, 7-6 (5), 6-2. "Se întâmplă să ai un astfel de meci odată la zece ani. Din păcate, s-a întâmplat acum. O să am un zbor dificil spre casă, iar următoarele săptămâni vor fi greu de suportat, numai la gândul că eu nu mai sunt aici. Sunt hotărât să revin la Wimbledon, pentru că nu vreau să-mi închei participarea aici cu o astfel de înfrângere. Cred că sunt încă puternic, așa că voi continua", a spus Sampras. Andre Agassi, câștigător la Wimbledon în 1992, a afirmat după meci. "Am făcut un joc slab, împotriva unui adversar care a meritat să câștige. Sunt șocat!". De asemenea, rusul Marat Safin, al doilea favorit la titlu și numărul 1 mondial, a fost învins, tot în runda secundă, de belgianul Olivier Rochus, cu scorul de 6-2, 6-4, 3-6, 7-6 (7/ 1). "Nu mi-am putut regăsi jocul. Am ratat aproape toate mingile. Tenisul este mai mult sau mai puțin drept. Orice jucător poate învinge pe altul. Orice persoană poate juca tenis, indiferent că este scundă, înaltă, grasă sau slabă", a spus Safin, care a fost învins de un tenisman mai scund cu 28 de centimentri. Cotidianul "The Timers" a publicat, ieri, un material sub titlul "Campionii au suferit un masacru", în care relatează despre eliminarea favoriților de la Wimbledon. "Așa ceva nu trebuia să li se întâmple campionilor. Nu uor astfel de campioni. Nu lui Pete Sampras sau Andre Agassi. A fost o zi de la Wimbledon ce nu va fi niciodată uitată", se menționează în deschiderea articolului respectiv. Presa americană a numit cea de-a treia zi a turneului londonez "Miercurea neagră", în timp ce jurnaliștii din Marea Britanie și-au exprimat speranțele că, după eliminarea atâtor capi de serie, tenismenii britanici au șansa să câștige,în sfârșit, Wimbledonul. (MP) . Cea de-a patra etapă a Campionatului Național de Raliuri se va desfășura, la sfârșitul acestei săptămâni, la Hunedoara. "Raliul Hunedoarei" se va disputa pe un traseu sută la sută asfaltat, având 12 probe speciale. Lungimea totală a traseului este de 362Ș9 km, dintre care 121,4 km reprezintă probele speciale. (Mi7.) 8 Pete Sampras și Andre Agassi - două măști ale dezamăgirii... 28 iunie 2002