Renaşterea Bănăţeană, iunie 2005 (Anul 17, nr. 4672-4697)

2005-06-22 / nr. 4690

8 Renașterea bănățeană Cvartetul "ex-bancarilor" de la Poli a devenit... cvintet Adrian Olah reprezintă prima achiziție a alb-violeților în această vară Deși transferul lui Adrian Olah la Poli ar fi trebuit să aibă loc chiar din iarnă, finalmente, mijlocașul „bancarilor" va sosi la Timișoara de-abia vineri, când este programată reunirea lotului alb-violeților, Olah reprezentând prima achiziție a clubului de pe Bega în această pauză competițională. Interpelat pe marginea acestei schimbărimn carieră La, Adrian Olah a declarat: „Așteptam de multă vreme acest moment, mai ales după ce s-a întâmplat în iarnă. Mi-am dorit foarte mult să ajung la Timișoara!". Fostul jucător al lui FC Național precizează și că a venit la Timișoara „pentru a o ajuta pe Poli să facă performanță, pentru că sunt convins că acest lucru este posibil". Evident, prezența foștilor săi coechipieri de la FC Național, veniți din retur la Poli - Popa, Cânu, Coman și Caramarin îl va ajuta pe Olah să se integreze rapid în lotul Politehnicii: „Știu foarte bine să mă atașez de o echipă, dar eu cred că mă va ajuta foarte mult faptul că îi voi regăsi pe ei. Am fost toți un grup frumos pe când jucau și ei la FC Național". După ce a petrecut o bună bucată de timp în Parcul cu Platani, noul jucător al alb-violeților crede că va reuși să depășească nostalgiile cu ajutorul publicului extraordinar de la Timișoara: „îmi pare puțin rău că voi pleca de aici. Am petrecut aproape șapte ani la această echipă și în tot acest timp mi-am făcut foarte mulți prieteni. îmi va fi greu să uit această perioadă, dar mă consolez că voi ajunge la o echipă care are un public fantastic. Așa suporteri cum sunt la Timișoara nu prea se mai întâlnesc". Adrian Olah a mai declarat că postul său preferat pe teren este cel de mijlocaș dreapta, însă, la nevoie, poate juca pe orice alt post: „Postul preferat se pare că este cel pe care dau și cel mai mare randament, adică cel de mijlocaș dreapta. Nu asta contează însă pentru mine. Pot evolua oriunde în teren și vreau să evoluez oriunde în teren dacă asta înseamnă că îmi ajut echipa". CIPRIAN BRINDESCU Cupa UEFA Adversar accesibil pentru Rapid în primul tur preliminar, giuleștenii pot întâlni o echipă din Malta, Macedonia, Albania, Andorra sau San Marino Adversar a echipei Rapid București, cap de serie la tragerea la sorți a turului întâi preliminar al Cupei UEFA, care va avea loc vineri, la ora 15, la sediul UEFA de la Nyon, va fi din Macedonia, Albania, Andorra sau San Marino, informează site-ul oficial al forului european. Componența celor trei grupe geografice pentru tragerea la sorți este următoarea: grupa nordică: capi de serie - Viking Stavanger (Norvegia), Esbjerg FB (Danemarca), FK Ventspils, Metalurgs Liepajas (ambele din Letonia), Myllykosken Pallo 47, AC Allanssi (ambele din Finlanda), FK Ekranas Kaunas, FK Atlantas (ambele Lituania), Keflavik, IBV Vestmannaeyjar (ambele din Islanda), Longford Town (Irlanda); cealaltă urnă: Cork City (Irlanda), FC TVMK Tallin, Flora Tallin (ambele din Estonia), Portadown FC, Linfield FC (ambele din Irlanda de Nord), Rhyl FC, Carmarthen Town (ambele din Țara Galilor), CS Petange, Etzella Ettelbruck (ambele din Luxemburg), B36 Torshavn, NSI Runavik (ambele din Insulele Feroe); grupa sudică mediteraneană: capi de serie: Rapid București (România), Apoel Nicosia, Omonia Nicosia (ambele din Cipru), NK Domzale (Slovenia), Vardar Skopje (Macedonia), Siroki Brijeg, NK Zepce (ambele Bosnia-Herțegovina); cealaltă urnă: FC Birkirkara, Hibernians FC (ambele din Malta), FK Baskimi (Macedonia), KS Teuta, KS Elbasani (ambele din Albania), UE Sant Julia (Andorra), SP Domagnano (San Marino); grupa central-estică: capi de serie: Ferencváros Budapesta (Ungaria), 1. FSV Mainz 05 (Germania), MSK Zilina (Slovacia), Nistru Otaci, Dacia Chișinău (ambele din Republica Moldova), Lokomotiv Tbilisi, Torpedo Kutaisi (ambele din Georgia); cealaltă urnă: MTZ-RIPO Minsk, BATE Borisov (ambele din Belarus), FC Vaduz (Liechtenstein), Mika Aștarak, FC Banants (ambele din Armenia), FK Baku, Khazar Lenkoran (ambele din Azerbaidjan). Meciurile din turul întâi preliminar vor avea loc pe 14 iulie - turul și pe 28 iulie - returul. Câștigătoarea Cupei României, Dinamo București, va intra direct în turul doi preliminar al Cupei UEFA. Tragerea la sorți a turului doi va avea loc pe 29 iulie, la ora 15, la Nyon. Datele de disputare a acestei faze sunt 11 august și 25 august. (M.F.) Jocuri de baraj pentru promovarea în campionatul județean Recent, s-au încheiat întrecerile din cadrul campionatelor de fotbal ale municipiilor Timișoara și Lugoj, precum și cel al Campionatului de fotbal categoria "Promoție". La întreceri au luat parte 86 de echipe repartizate pe opt serii. Astăzi, miercuri, ora 11, la sediul AJF Timiș va avea loc tragerea la sorți a jocurilor de baraj pentru promovare în campionatul județean Timiș. La acest baraj, au dobândit dreptul de a participa următoarele echipe: Tipomir Timișoara, Foresta Mănăștiur, Șoimii Pesac, Frola Sânandrei, Progresul Ciacova, Olimpia Nițchidorf. Sunt invitați a lua parte delegații echipelor menționate mai sus. Prezența lor la această consfătuire este foarte importantă, întrucât, pe lângă tragerea la sorți a jocurilor, se va stabili programul meciurilor respective, comunicându-se totodată condițiile de participare și regulamentul barajului. Reamintim cu acest prilej obligativitatea efectuării vizitei medicale a tuturor jucătorilor care vor fi angrenați în aceste meciuri și înscrierea obligatorie în carnetul de legitimare a vizei la zi. Fără această înscriere în carnet, jucătorul respectiv nu va putea evolua în meciul respectiv. (1.0.) miercuri, 22 iunie 2005 Liga Campionilor Steaua va fi cap de serie La tragerea la sorți a turului doi preliminar Campioana României, Steaua București, va fi cap de serie la tragerea la sorți a turului doi preliminar al Ligii Campionilor, care va avea loc vineri, la ora 13,la sediul UEFA de la Nyon, informează site-ul oficial al forului european. Capii de serie pentru turul doi preliminar sunt: câștigătoarea meciului 1, Celtic Glasgow (Scoția), Anderlecht Bruxelles (Belgia), Dinamo Kiev (Ucraina), Lokomotiv Moscova (Rusia), Partizan Belgrad (Serbia-Muntenegru), Maccabi Haifa (Israel), Steaua București (România), Braadby IF Copenhaga (Danemarca), Rapid Viena (Austria), ȚSKA Sofia (Bulgaria), Debrecen (Ungaria), Trabzonspor (Turcia) și Valerenga IF (Norvegia), echipele din cealaltă urnă fiind Hajduk Split (Croația), FC Thun (Elveția), Malmö FF (Suedia) și câștigătoarele celorlalte 11 meciuri din turul întâi preliminar. Capii de serie la primul tur preliminar sunt FC Liverpool (Anglia), Artmedia Bratislava (Slovacia), Anorhosis Famagusta (Cipru), NK Gorica (Slovenia), Dinamo Tbilisi (Georgia), FC Haka Valkeakosi (Finlanda),FH Hafnarfjordur (Islanda), Shelbourne FC (Irlanda), NK Zrinjski (Bosnia-Herțegovina), Skonto Riga (Letonia), Șerif Tiraspol (Republica Moldova) și FBK Kaunas (Lituania). Formațiile din cealaltă urnă sunt: FK Rabotnicki (Macedonia), Dinamo Minsk (Belarus), Piunik Erevan (Armenia), Sliema Wanderers (Malta), KF Tirana (Albania),, Levadia Talinn (Estonia), Glentoran Belfast (Irlanda de Nord), Total Network Solutions (Țara Galilor), F91 Dudelange (Luxemburg), PFC Neftci Baku (Azerbaidjan), HB Torshavn (Insulele Feroe) și Kairat Almaty (Kazahstan). Meciurile din turul întâi preliminar vor avea loc pe 12/13 iulie - turul și 19/20 iulie - returul, în timp ce partidele din turul doi preliminar se vor disputa pe 26/27 iulie - turul și 23 august - returul. (M.F.) "Rădoi minte cu nerușinare A declarat Victor Pițurcă Selecționerul Victor Pițurcă l- a acuzat pe fundașul echipei Steaua, Mirel Rădoi, că "minte cu nerușinare" , după ce acesta a susținut în fața Comisiei de Disciplină a FRF că a avut permisiunea antrenorului pentru a părăsi cantonamentul echipei naționale înaintea meciului cu Olanda. "Dacă domnul Rădoi susține că eu i-am dat voie să plece din cantonament, înseamnă că sunt nebun. Poate am înnebunit în seara aia, cine știe. Adevărul e că sunt surprins și dezamăgit. E păcat de Rădoi, în loc să vină umil și să recunoască greșeala, acum Rădoi minte cu nerușinare, îmi pare rău că nu am semnat memoriul care cere analizarea cazului", a declarat Pițurcă. Rădoi a fost acuzat de indisciplină și de lipsă de respect după ce selecționerul Victor Pițurcă a susținut că jocul stelist a părăsit lotul echipei naționale fără aprobarea sa. Comisia de Disciplină a FRF a decis amânarea pronunțării în cazul Rădoi pentru ziua de vineri, la ora 11. (M.F.) Sărituri contra plictiselii Multă adrenalină, la înălțime, asta promit realizatorii „Head down over Arad". Patru zile contra plictiselii, în organizarea Primăriei Municipiului Arad, CJ Arad, Aeroportului Internațional Arad, CCZ Arad, Manitoba Group și Clubului Sportiv „Blue Sky". Orice persoană cu o condiție de sănătate bună și greutate maximă de 95 de kilograme poate sări cu parașuta de la patru mii de metri înălțime. Festivalul are loc la Aeroportul Internațional Arad, în perioada 23-26 iunie, iar prețul unei sărituri este de 75 de euro. (A.T.) Noi medalii pentru gimnastica lugojeană Municipiul Buzău a găzduit, recent, Campionatul Național de gimnastică, la categoria a IV-a - "Micul gimnast" - rezervat copiilor cu vârsta cuprinsă între 9 și 10 ani. Competiția a reunit 57 de concurenți, reprezentând cluburi sportive școlare din: București (Steaua, Dinamo), Sibiu, Buzău, Timișoara, Reșița, Brașov, Bistrița și Lugoj. CSȘ Lugoj a fost reprezentat de un singur sportiv, Armando Ciucu, dar acesta a avut o evoluție excelentă reușind să câștige nu mai puțin de șase medalii. Astfel, elevul antrenorilor Adrian Meleancă și Tiberiu Cismadia a obținut patru medalii de aur, la individual compus, sol,inele și paralele, precum și două medalii de argint, la cal cu mânere și bară. Este o performanță deosebită, care reconfirmă valoarea școlii lugojene de gimnastică și dă speranțe că sportivii acestei secții vor obține rezultate foarte bune și la viitoarele competiții. N. LAIEȚIU