Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2005 (Anul 17, nr. 4751-4775)

2005-09-16 / nr. 4764

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4764 - vineri, 16 septembrie 2005 -16 pagini+programe TV - 60 bani (6000 lei) De ceva vreme, suntem asaltați cu pseudo-probleme, care se doresc a fi repere menite să ne schimbe întreaga scară de valori. Nu se mai insistă deloc pe promovarea unor principii morale, care să ne călăuzească în viață. Nu mai auzi aproape pe nimeni spunându-ți să nu furi, să nu minți, să nu înșeli sau să încerci să fii cât mai bun; în schimb, ești "bombardat" cu alte sfaturi, despre cu totul alte probleme, pe care, înainte, le apreciai drept fleacuri. Acum, însă, acestea sunt prioritare, ba chiar sunt repetate cu o așa de mare insistență, încât ai impresia că sunt marile pericole ale Universului. Nu trece o zi să nu ni se reamintească, tot mai imperativ, să nu-i mai persecutăm pe țigani și să nu-i mai tratăm ca pe niște victime. O fi așa, numai Editorial Cine se teme și de ce? că, dacă ne uităm în jur, e plin de palate țigănești, membrii acestei etnii se plimbă numai în mașini de top, iar cele mai multe infracțiuni îi au ca autori tot pe țigani, deveniți, de la o zi la alta, din ce în cei mai obraznici. Și atunci, cine pe cine persecută? Dacă e să ne luăm după "tanti Europa", "colorații" cu palate și "gioane" sunt victime, motiv pentru care trebuie să plătim despăgubiri la CEDO, se suspendă terenurile de fotbal și, în curând, poate, vom avea și interdicție să ieșim în oraș. Un alt principiu inventat în ultima vreme se referă la violența în familie. Dacă ar fi să gândim logic, după cât de insistent este repetată această problemă, ar însemna că românii se comportă în familie ca niște fiare, că se iau la bătaie și înainte de cină și după, că-și bat copiii și nevestele până îi bagă în spital, fără nici o remușcare. iar că ar fi așa, ar trebui să vedem la tot pasul copii .uiți și speriați, foarte respectuoși, inspirând milă, femei traumatizate și fără nici un scop în viață, fugărite de soții care le amenință cu ranga sau cu toporul. Realitatea ne arată că situația nu e chiar așa: dimpotrivă, copiii sunt tot mai puțini respectuoși cu părinții, tot mai libertini și mai cu pretenții; la fel, femeile au pătruns în locuri în care nici nu visau în trecut - în Parlament, în Guvern, în conducerea unor mari concerne. Așadar, aceste noi reguli de viață pe care ni le impun cei care conduc lumea par total lipsite de fundament, întrebarea e dacă asta se face din neștiință sau se încearcă protejarea unor alte subiecte, mult mai incitante și care ar afecta anumite grupuri? Cine se teme și de ce? SILVIU FLORESCU Hramul Catedralei Mitropolitane Raport detaliat, echilibrat și corect Dar fără judecăți definitive Raportul de monitorizare din octombrie al Comisiei Europene va fi detaliat, echilibrat și corect și nu va conține "judecăți definitive" privitoare la evoluția României spre aderare, a declarat, ieri, ministrul integrării europene, Anca Boagiu, citându-l pe comisarul pentru extindere, Olli Rehn. "Raportul va prezenta progresele pe care le-am înregistrat până acum, dar va evidenția și domeniile în care eforturile pentru integrare trebuie intensificate", a subliniat Boagiu, care a făcut, recent o vizită oficială la Bruxelles, pentru a prezenta Comisiei Europene evoluția României pe calea aderării la UE. "Luând în considerare faptul că timpul care a rămas până la data aderării este destul de lung, comisarul Olli Rehn mi-a transmis că nu vor exista în acest raport judecăți definitive, iar concluziile finale, inclusiv cele referitoare la activarea sau neactivarea clauzei de salvgardare, (...) vor fi prezentate în raportul din aprilie 2006", a arătat Boagiu. (MEDIAFAX) VREMEA, MÂINE Timișoara 13/270- însorit [Lugoj 12/260- însorit [Reșița 12/26 ° C- însorit Circulație reluată... Kasianov vrea "tronul" lui Putin CURSUL VALUTAR S 3,47 lei si 2,84 lei Cu mașina-n ușa prefecturii, că poliția nu-i Pagina 6 ACUM SI IN TIMISOARA! □ I 300 de PROGRAME + TELESPORT RENUNȚA LA CABLU MAX TV mai ieftin si mai bun ! Telefon: 0722343811