Renaşterea Bănăţeană, august 2006 (Anul 18, nr. 5030-5056)

2006-08-02 / nr. 5031

BANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5031 - miercuri, 2 august 2006 -16 pagini - 70 bani (7000 lei) Ministerul Muncii a lansat în dezbatere normele metodologice privind aplicarea legii modificate a venitului minim garantat, care se așteaptă să aducă, după aprobarea lor în Guvern, rezultate importante: eliminarea abuzurilor făcute de primari, în mediul rural mai ales, o scădere estimată a numărului beneficiarilor cu 10-15 procente și aplicarea unei modalități unitare de evaluare a dosarelor. Conform datelor comunicate de același minister, numărul celor care primesc ajutor social a fost, în 2005, de 390.000 de persoane, iar în primul semestru al acestui an de doar de 271.198. Noua abordare are ceva semnificativ: evaluarea sărăciei va ține cont de faptul că televizorul și celularul, dar și calculatorul, nu mai sunt considerate Editorial Sărăcie la standard nouă bunuri de lux, ci de strictă necesitate. In schimb, dacă ai tablouri, cristaluri și bibelouri, orice utilaj (agricol sau de alt gen) motorizat, fie și o motoretă (sau o drujbă), ai trecut brusc în categoria "bogaților" și actio ajutor de la stat. Nivelul lunar al asistenței este, în prezent, de 166 lei (RON) pentru familiile formate din două persoane, 231 lei (trei persoane), 287 lei (patru persoane), 341 lei (cinci persoane), respectiv, câte 23 lei pentru fiecare altă persoană peste numărul de cinci, care face parte din familie. In situația persoanelor singure, nivelul lunar al ajutorului este de 92 lei. Și numărul orelor de lucru în interes local, pentru persoanele apte de muncă, a fost mărit, fiind calculat cu formula: numărul de p.iedii aferente salariului de bază minim brut (169,33 ore) înmulțit cu cuantum ajutor / salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată (330 RON). Listele celor care beneficiază de ajutor social vor fi afișate la primării. Săracii, după adoptarea reglementărilor trebuie să aleagă, după ce vor trece un nou calvar al dosarelor, anchetei sociale (și expertizării medicale), evaluării, între regăsirea pe această listă, lucrul la negru sau înrolarea în căpșumadă. MARCEL SĂMÂNȚĂ Fidel Castro a transferat puterea fratelui său Sumar Președintele ANT a demisionat Pagina 3 Modificări pe lista "compensarelor" Pagina 4 Subcomisari audiați la Parchet Pagina 6 Lotul lui Pițurcă pentru meciul cu Cipru Pagina 8 în justiție sunt necesare "ajustări" Comisarul european pentru justiție și afaceri interne, Franco Frattini, a afirmat, ieri, după întâlnirea cu ministrul român al justiției, Monica Macovei, că susține "cu toată puterea activitatea acesteia și o felicită pentru rezultatele excelente obținute". Comisarul Frattini consideră că România are un nou sistem juridic și judiciar, care trebuie însă implementat, apreciind totodată că "nu trebuie operate schimbări în ceea ce privește procedurile de numire și de schimbare a procurorilor și judecătorilor". Pe de altă parte, oficialul Comisiei Europene a susținut că se impun anumite "ajustări" referitoare la activitatea zilnică a sistemului juridic. "Este necesară creșterea integrității magistraților și stă în puterea Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) să crească puterea judecătorilor, astfel încât persoanele care se prezintă în fața justiției să aibă un proces corect", a declarat jurnaliștilor Franco Frattini. Ministrul justiției a avut, ieri, două întâlniri cu comisarul european pentru justiție și afaceri interne, Franco Frattini. La prima au mai participat Iulian Gâlcă - președintele CSM și Carmen Gâlcă - procuror-șef adjunct al DNA. (MEDIAFAX)