Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2006 (Anul 18, nr. 5057-5081)

2006-09-12 / nr. 5066

Sumar O urbanizare de succes: Făgetul Pagina 2 Subprefectul Chirilă, implicat într-un accident mortal Pagina 3 Petre Roman vrea o alianță cu pensionarii Pagina 5 In memoriam pentru victimele din 11.09.2001 Pagina 16 Voiculescu versus Băsescu Conservatorii au hotărât să suspende președintele PC a început, ieri, demersurile pentru a declanșa procedura de suspendare din funcție a președintelui Traian Băsescu, a anunțat, într-o conferință de presă, liderul conservator Dan Voiculescu. Acesta a motivat inițativa PC prin faptul că Traian Băsescu face propagandă în favoarea statului totalitar și intenționează subminarea PSD, PNL și PC. Voiculescu a declarat că, pe "lângă faptul că este ipocrit și nepriceput", șeful statului dovedește, prin întâlnirea de sâmbătă după-amiază cu Radu Berceanu, Vasile Blaga și Adriean Videanu, că este și "iresponsabil". "Nu pot concepe ca un președinte să discute în localuri publice teme de politică majoră, s-o facă cu evident partizanat politic vorbind numai cu membrii unui partid politic, să discute despre subminarea unor partide parlamentare - PSD, PNL și PC", a spus Voiculescu. Susținând că nu deține mai multe date decât cele prezentate de mass-media, Voiculescu a mai declarat că, la întâlnirea de sâmbătă, cei patru democrați au vorbit și despre "subminarea autorității unor instituții ale statului" amintind despre expresia pe care, potrivit relatării din presă, Băsescu a folosit o Continuare în pagina 5 Nu-i o metaforă. începe, curând, anul școlar. Va fi un debut sub semnul sărăciei. Chiar ministrul de resort zice că prin școli e șantier. Să nu rămânem nedumeriți, ne spune și cauza: "Rectificarea bugetului s-a făcut târziu". în concluzie, iată măsura interesului pentru ce se petrece, la nivel administrativ, în unitățile de învățământ. Nu vom trece, nici în această toamnă, de operațiile ce ating mizeria, ceva iarbă, un pic de tencuială pe la colțurile clădirilor năpădite de igrasie. Cel mult se va schimba un geam la o fereastră și se va pune o ușă nouă la WC-ul din fundul curții. Trei sfeturi din școlile patriei ar trebui, Editorial Râde ciob de oală spartă după lege,închise. Nu îndeplinesc condițiile de igienă, nu de ieri, ci de decenii. Ce este ciudat - e vorba tot de făcătură - ne raportăm cu sârg la ziduri, la cum arată gardul, perdelele, că nu este apă curentă, nici nu va fi curând, însă nu invocă nimeni lipsa cadrelor didactice. Nu prin târguri, orașe declarate la minut, ci prin așezările mai îndepărtate de centre. Nu numără nimeni, nici nu s-ar folosi, sporul de analfabetism de la un an la altul. Să nu mai vorbim de abandonul școlar, care,din păcate, nu încape în statistică. Despre analfabetism și abandon pot vorbi, la o cafea, adică de la om la om, dascălii de la țară. Dar nici ei nu strigă adevărul, că sunt parte din neajuns, pe care îl pot explica, dar nu și rezolva. "Și așa avem copii puțini", e fraza, stai, de final, când abordezi subiectul. La cafea! Zilele trecute, ministrul de la sănătate, marele absent din propriile promisiuni, i-a dat peste nas colegului de guvern, Mihail Hărdău, ministrul de la învățământ, reproșându-i că școlile patriei sunt "focar de infecție". Domnul Hărdău, ca un ardelean ce este, adică mai fără umor, i-a răspuns, sec: " Școlile sunt focar de cultură...". Dacă tot vorbim de focare, e bine ca tătucul sănătății să se ducă pe la spitalele, oriunde în țară, unde zac suferinzii de cancer. Aici îi recomand Timișoara și, cu dicționarul în mână, după ce află ce este focarul, să ia măsurile promise. Până atunci, să tacă. Râde ciob de oală spartă! DUMITRU OPRIȘOR UE ar putea reduce subvențiile pentru agricultură Un document intern al UE arată că Bruxelles-ul pregătește o posibilă reducere cu 25 la sută pe an a subvențiilor pentru agricultură acordate României și Bulgariei după aderare, dacă cele două țări nu vor crea sisteme de monitorizare compatibile cu normele europene. Comisia ar putea adopta această măsură referitoare la agricultură în raportul din 26 septembrie, când va recomanda și data aderării României și Bulgariei la blocul comunitar. în cazul în care Comisia va adopta măsura, aceasta nu va însemna automat că cele două țări vor pierde fondurile alocate. "Va fi un instrument pe care Comisia îl va putea folosi mai târziu, în cazul în care va apărea această necesitate", a precizat un oficial din cadrul Comisiei Europene. România și Bulgaria au ratat primul val de extindere a UE în fostul bloc comunist din estul Europei, din 2004, tocmai din cauza ritmului prea lent al reformelor. (M.F.) *