Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2006 (Anul 18, nr. 5083-5108)

2006-10-10 / nr. 5090

RI BANAȚEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5090 - marți, 10 octombrie 2006 - 16 pagini - 70 bani (7000 lei) Avocații sunt în grevă. Brava lor, trebuie să fie vigilenți, niște colegi, cu aceeași diplomă, veniți pe un alt culoar, le umblă la sfânta clientelă. Avocații, dintotdeauna, sunt apărătorii celor care fac din lege, la un moment dat, un nimic și jumătate. Deși s-a comis o crimă, un viol, cineva a fost desfigurat cu violență extremă. Inculpatul stă în boxă, spășit, ori dimpotrivă, bățos, să arate asistenței că e egal cu sine. Sursa de încredere rămâne domnul doctor, plătit să-l apare. Asta-i meseria, dar, omenește, nu oricine e în stare să invoce, convingător, circumstanțe atenuante. Din rândul avocaților, tocmai că dețin arta oratoriei, că știu să deslușească pe unde răsâie legea, citesc, la minut, bâlbâială părții adverse, unii dobândesc Editorial Exercițiu de vigilență notorietate. De aici încolo, domnul avocat poate trage din orice poziție. Poate să își selecteze clientela, după criteriile proprii, având în vedere și beneficiul. Așa-i în orice activitate lucrativă. Numai că prin tribunalele patriei s-au înmulțit avocații, criză de personale la judecători și procurori. Aici și răspunderea este mai mare, eșecul evident, și cine nu stă umăr la umăr cu domnul client, bugetar se numește. Nici de data aceasta protestul nu atinge complexitatea problemelor din justiție, totul se rezumă la concurență. Spune cineva, în gura mare, să se audă unde trebuie, ce presupune un examen de intrare în avocatură? Meseria de avocat, atinsă, indiscutabil, de artă, dar numai atunci când e făcută exemplar - ceea ce nu prinde pe oricine - s-a ățit, tacit, cu firi ce au nimerit într-un loc greșit, nu-i un caz particular, dar nicăieri pe lumea asta viața omului nu depinde atât de mult ca de sălile tribunalelor și ale spitalelor. Aici timpul trece sub presiunea lui a fi sau a nu fi. Trece prin inima adevărului ce-l cauți, atinge frontiera invizibilă a libertății, viața în sine. Numai că viața pe holurile tribunalelor are o altă miză. Și, prin urmare, afirmația de mai sus poate rămâne, dincolo de orice concurență, o formulare care sună bine șiatât. Avocații sunt în grevă, brava lor. Un exercițiu de vigilență nu strică nimănui. Pâinea-i scumpă! DUMITRU OPRIȘOR Coreea de Nord bate la poarta clubului nuclear Testul efectuat ieri a declanșat ample proteste în întreaga lume Sumar Bani mai mulți pentru sănătate Pagina 2 Greva avocaților Pagina 3 Mona Muscă a primit decizia CNSAS Pagina 5 Finala Cupei României se va juca la Timișoara Pagina 8 De anul viitor Pensiile ar putea crește cu Liderul PD, Emil Boc, a anunțat, ieri, că democrații vor ca proiectul legii bugetului de stat pe anul 2007 să includă majorarea cu 19% a pensiilor, să prevadă alocarea a 6% din PIB pentru învățământ și să re i9 procente lecte desființarea serviciului militar obligatoriu. Președintele democrat a anunțat, după ședința Biroului Permament Național al PD, că formațiunea pe care o conduce are ca priorități bugetare pensiile, educația, infrastructura și sănătatea. Boc a susținut că legea bugetului de stat pe anul 2007 trebuie să prevadă creșterea cu 19% a pensiilor, ceea ce reprezintă o majorare a sumei alocate acestui domeniu de la 118.000 de miliarde de lei până la 223.000 de miliarde de lei. De asemenea, liderul PD a arătat că trebuie să se aloce învățământului un procent de 6% din PIB. Boc a spus că democrații au solicitat anul trecut majorarea sumei alocate pentru educație și s-a demonstrat că această cerere a fost corectă. VREMEA, MÂINE La Budapesta, foiletonul casetelor continuă Pagina 15