Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2006 (Anul 18, nr. 5083-5108)

2006-10-23 / nr. 5101

EI BANAȚEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5101 - luni, 23 octombrie 2006 - 20 pagini - 70 bani (7000 lei) S-a tot vorbit, de-a lungul anilor de tranziție, că trebuie anumită răbdare pentru a da timp membrilor clasei politice să-și termine măcar liceul de specialitate. Rezultatele nu sunt prea grozave, după cum bine se vede, un exemplu elocvent fiind recenta tevatură din PNL. De altfel, nici în celelalte formațiuni politice lucrurile nu stau deloc mai bine... Te poți întreba, înainte de altele, când se vor despărți drumurile celor doi disidenți de bază din PNL, respectiv, Stoica și Stolojan, ca să respectăm ordinea stagiului celor doi în curtea liberală. Mare lucru nu cred că-i poate uni, în afara vechimii pe scena politică, iar în prezent doar asocierea într-o gafă de proporții, discreditantă în ochii multora, care, eventual, au avut simpatie Editorial Găinari politici aproape expirați pentru unul sau altul. Din partea ambilor - Stolojan, fost prim-ministru și șef de partid , Stoica fost ministru al justiției și, de asemenea, fost președinte de partid - s-ar fi presupus o mai mare abilitate politică dar și spirit cavaleresc mult mai consistent. Lansarea așanumitei noi platforme liberale s-a făcut de cei doi (alde Boureanu și Turcan încă nu prea contează), într-un moment când elementarul fair-play, ca să nu mai vorbim de logica politică, nu le-ar fi permis acest lucru. Stolojan ar fi trebuit să aibă în buzunar, cu cel puțin o zi înainte, toate aprobările privind plecarea de la Cotroceni, iar Stoica să nu mai fi fost membru al PNL, fie în urma excluderii, fie în urma unei demisii intrate în vigoare. Or, nici unul dintre cei doi nu deplineau aceste condiții obligatorii, apărând în postura unor găinari politici cu valabilitate expirată. Ce disciplină de partid vor putea impune în rândul formațiunii politice pe care, eventual, o vor constitui, având în vedere carențele serioase ale comportamentului lor politic? Oare pe ce trecut îndepărtat se bazează audiența de încredere pe care Stolojan o mai are, dacă luăm de bine rezultatele unor sondaje? Stoica, spre "norocul" lui nici nu mai apare în ele! ADRIAN POP Festivalul s-a încheiat, degustările continuă ________________________________________________________________ Abonati-vă la Renașterea bănățeană! Avantaje: față de vânzarea cu bucata, economisiți, lunar, 5,6 lei noi (nouă numere de ziar); om lunar, puteți câștiga 4 televizoare color 4 și 10 premii a câte 100 lei noi. x televizor Eurocolor Prețul unui abonament lunar rămâne neschimbat: 10 lei, plus taxa poștală. Pentru luna noiembrie 2006, abonamentele se pot face până vineri, 27 octombrie, la oficii și la factorii poștali, și până marți, 31 octombrie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet. 10 X 100 le Sumar Ștefan cel Mare - cel mai mare român al tuturor timpurilor Pagina 3 Ioan Talpeș și-a deschis partid Pagina 4 ORL-istul Stan Cotulbea le-a dat vecinilor peste nas Pagina 6 Ghinion sau... "vrăjeală"? Pagina 20 Sorin Cârțu a demisionat După partida de sâmbătă, de la Târgu Jiu, pierdută de Poli Timișoara, cu scorul de 1-0, antrenorul formației bănățene a părăsit banca tehnică a alb-violeților. Interimatul va fi asigurat de Alin Artimon (antrenor principal) și Jackie Ionescu (director tehnic). Pagina 9