Renaşterea Bănăţeană, iunie 2007 (Anul 19, nr. 5283-5308)

2007-06-30 / nr. 5308

sâmbătă, 30 iunie 2007 Steaua va întâlni formația poloneză Zaglebie Lubin în turul doi preliminar al Ligii Campionilor Formația Steaua va întâlni în turul doi preliminar al Ligii Campionilor campioana Poloniei, Zaglebie Lubin, conform tragerii la sorți ce a avut loc, ieri, la Nyon. Steaua va disputa meciul tur în deplasare, la 31 iulie sau 1 august și returul la 7 sau 8 august, la București. Campioana României, Dinamo, este calificată direct în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, meciurile din această fază urmând să fie stabilite la 3 august. Turul întâi preliminar 1.Khazar Lenkoran (Azerbaidjan) - Dinamo Zagreb (Croația), 2. APOEL Nicosia (Cipru) - BATE Borisov (Belarus), 3. Șerif Tiraspol (Moldova) - FC Ranger's (Andorra), 4. FH Hafnarfjordur (Islanda) - HB Torshavn (Feroe), 5. The New Saints (Țara Galilor) - FK Ventspils (Letonia), 6. Pobeda Prilep (Macedonia) - Levadia Tallinn (Estonia), 7. Olimni Rustavi (Georgia) - FC Astana , zahstan), 8. FK Zeta (Muntenegru) - FBK Kaunas (Lituania), 9. Tampere United (Finlanda) - SS Murata (San Marino), 10. F91 Dudelange (Luxemburg) - MSK Zilina (Slovacia), 11. Linfield FC (Irlanda de Nord) - IF Elfsborg (Suedia), 12. Derry City (Irlanda) - Piunik Erevan (Armenia), 13. Marsaxlokk FC (Malta) - FK Sarajevo (Bosnia), 14. NK Domzale (Slovenia) - KF Tirana (Albania). Primul tur preliminar va avea loc la 17/18 iulie și 24/25 iulie. Programul meciurilor din turul doi preliminar al Ligii Campionilor: învingătoarea meciului 12 - Șahtior Donețk (Ucraina), Steaua Roșie Belgrad (Serbia) - Invingătoarea meciului 6, Glasgow Rangers (Scoția) - Invingătoarea meciului 8, Debrecen VSC (Ungaria) - Invingătoarea meciului 11, Zaglebie Lubin (Polonia) - Steaua București (România), KRC Genk (Belgia) - Invingătoarea meciului 13, Invingătoarea meciului 5 * - FC Salzburg (Austria), învingătoarea meciului 7 - Rosenborg Trondheim (Norvegia), Invingătoarea meciului 4 - Invingătoarea meciului 2, FC Copenhaga (Danemarca) - Beitar Ierusalim (Israel), învingătoarea meciului 10 - Slavia Praga (Cehia), Invingătoarea meciului 9 - Levski Sofia (Bulgaria), învingătoarea meciului 14 - Invingătoarea meciului 1, Beșiktaș Istanbul (Turcia) - Invingătoarea meciului 3. Turul doi preliminar se va disputa la 31 iulie/1 august și 7/8 august. * Managerul sportiv al FC Steaua, Adrian Ilie, a declarat, ieri, după tragerea la sorți a turului doi preliminar al Ligii Campionilor, că gruparea "roș-albastră" are valoarea necesară pentru a trece de campioana Poloniei, Zaglebie Lubin. "Cred că e una dintre echipele grele cu care puteam să picăm. Să vedem cât e ghinion. Steaua are valoare foarte mare și putem să trecem. O să vorbim cu toți pe care îi cunoaștem pentru a ne ajuta să ne trimită orice informație despre Zaglebie Lubin. Noi nu ne gândim decât la calificarea în grupele Ligii Campionilor, care este primul obiectiv din acest sezon. Lubin are jucători de echipa națională și sigur se vor mai întări, ceea ce vom face și noi. E una dintre echipele grele cu care puteam să picăm în turul doi", a spus Ilie. Președintele LPF, Dumitru Dragomir, este de părere că Steaua se va califica în turul trei preliminar al Ligii Campionilor. "Fotbalul polonez nu este mai bun decât cel românesc. Cred că Steaua se califică. Dacă Steaua l-a luat pe Emeghara, l-a luat pe Hagi, înseamnă că are trupă bună. De fiecare dată polonezii joacă un fotbal în forță, nouă nu prea ne convine asta. Steaua dacă vrea să treacă de grupe, ce îi stă în față această echipă poloneză? Nu cred. Fie vorba între noi, campionatul Poloniei e cu mult sub al nostru. Acum e lupta între patroni, care e mai puternic. Becali poate să aducă un jucător doi de valoare", a afirmat Dragomir. (M.F.) Monaco îl vrea pe Giuly Clubul AS Monaco s-a arătat interesat de atacantul echipei FC Barcelona, Ludovic Giuly, în vârstă de 31 de ani, căruia vrea să îi propună un contract pe trei ani. Fără să confirme aceste informații, oficiaS Monaco au recunoscut că Giuly este dorit la Monte Carlo. "Giuly este un jucător important, care a lăsat amintiri frumoase aici, însă în joc este și fezabilitatea financiară" , a declarat directorul general Marc Keller. La rândul său, Ricardo, noul antrenor al AS Monaco, a afirmat că îl interesează fotbalistul francez. "Poate că venirea lui va fi surpriza plăcută a sezonului", a precizat tehnicianul. Ludovic Giuly mai are un an de contract cu FC Barcelona, unde este plătit anual cu trei milioane de euro, însă a fost anunțat săptămâna trecută că nu va mai continua la gruparea catalană. Potrivit unor surse din Spania, Giuly valorează șase milioane de euro, însă alte surse, de la Monte Carlo, susțin că fotbalistul ar putea fi transferat cu trei milioane de euro. De serviciile lui Giuly sunt interesate și grupările AC Fiorentina, Newcastle United și Olympique Marseille. (M.F.) Beckham, ghinionist? Internaționalul englez David Beckham, transferat de Real Madrid la Los Angeles Galaxy, va ajunge la noul său club vineri, 13 iulie, o zi asociată cu ghinionul în cultura americană. MLS a anunțat, joi, că Beckham va fi prezentat oficial la Los Angeles Galaxy în 13 iulie, într-o conferință de presă. El va disputa primul meci alături de echipa americană la 21 iulie, un amical cu Chelsea. David Beckham, în vârstă de 32 de ani, se află în prezent în vacanță cu familia sa. (M.F.) Liga a II-a la fotbal Sârb în probe, la CFR CFR Timișoara are un nou sârb în probe. Mirko Pekez, atacant, de 20 de ani, se află în vederile lui Alin Artimon pentru o eventuală înlocuire a conaționalului său, Alexandr Brdjanin, întors în țara natală. Pekez este un atacant masiv, care a jucat ultima dată la Proleter Novi Sad, echipă ce a terminat pe locul doi în liga a III-a din Serbia. Jucătorul este impresariat de Florin Iacob. Artimon va lua o decizie asupra păstrării sale cel mai probabil mâine, după meciul școală cu echipa a doua. în altă ordine de idei, se pare că portarul Urai nu va mai continua la Gara Mare și în sezonul viitor. El nu se mai antrenează cu ceilalți jucători și a primit acordul să-și căute altă echipă. (I.S.) Flash alb-violet ■ Poli va mai susține, pe lângă meciurile deja stabilite în cantonamentul din Austria, partide de verificare cu Vojvodina Novi Sad (în deplasare, în 11 iulie), cu Debrecen (acasă, în 14 iulie), cu un adversar încă nedesemnat, în 17 iulie, iar în 22 iulie este bătută în cuie întâlnirea de pe "Dan Păltinișanu", cu Fiorentina. Astăzi, de la ora 18 30, alb-violeții vor juca un amical în compania campioanei Ciprului, Apoel Nicosia. ■ Mijlocașul sloven Dare Vrsic nu a participat la ședința de pregătire de ieri, el plecând pentru o zi la Zilina, pentru a-și rezolva câteva probleme personale. (C.B.) Renașterea bănățeană 5 CE de baschet junioare Victorie la fotografie România-Muntenegru 73-68 (19-19,19-15,18-23,17-11) Aseară, România a întâlnit Muntenegru în partida sa de debut la Campionatul European de junioare și a avut de furcă până în ultimele secunde ale partidei. Aflate la primul meci sub drapelul statului Muntenegru, ex-iugoslavele au opus rezistență din primul până în ultimul minut și au condus chiar la cinci puncte diferență spre finalul reprizei a treia. Primul sfert s-a încheiat la egalitate, dar România a plecat la pauza mare cu avantaj de patru puncte (38-34), grație bunei evoluții a Claudei Pop și apărării agresive. Totuși, Tarta a acumulat patru greșeli personale în prima jumătate a meciului și a fost retrasă pe bancă, ceea ce s-a simțit în sfertul al treilea, dominat de baschetbalistele din Muntenegru. Oaspetele aveau avantaj de un punct (57-56) înaintea ultimelor zece minute, disputate la intensitate maximă. Cele două formații au mers cap la cap până la secundele de final, când coșurile reușite de Enikő Tarța și Elisabeta Pavel au decis soarta jocului, victorie la cinci puncte și speranțe mari de calificare în sferturile de finală. "Am învins principala contracandidată la locul secund din grupă", a concluzionat antrenorul român, Mădălin Piperea. Principalele marcatoare: Pop 26 (3x3), Pavel 16, Uluiu 12, Santa 8, pentru România, Vujadinovici 16, pentru Muntenegru, în celălalt meci al grupei noastre (B), Croația - Finlanda 58-53. Alte rezultate de ieri: Danemarca - Irlanda 55-50 (gr. A), Estonia - Letonia 59-47 (C), Grecia - Olanda 62-59 (D). Programul de astăzi. Sala "Constantin Jude", ora 13,30: Portugalia - Danemarca (A), ora 15,45: Belgia - Irlanda (A), ora 18: România - Croația (B) , ora 20,15: Muntenegru - Luxemburg (B), sala CSȘ Bega (Circumvalațiunii), ora 15,45: Scoția - Austria (D),ora 18: Grecia - Slovenia (D), ora 20,15: Estonia - Anglia (C). Programul de mâine. Sala "Constantin Jude", ora 13,30: Grecia - Austria (D), ora 15,45: Letonia - Anglia (C), ora 18: Olanda-Slovenia (D),ora 20,15: Estonia-Bosnia Herțegovina (C) , Sala CSȘ Bega (Circumvalațiunii), ora 13,30: Israel - Irlanda (A), ora 15,45: Portugalia - Belgia (A), ora 18: România - Finlanda (B), ora 20,15: Croația - Luxemburg (B). DAN PETREA Visul lui Trapattoni e să moară antrenând Tehnicianul echipei Red Bull Salzburg, Giovanni Trapattoni, a declarat, ieri, că visează să moară antrenând, informează agenția Calciomercato. "Nu mă gândesc la pensie. Pentru unul ca mine, fotbalul este tot. Visul meu este să mor pe bancă în timpul unei partide", a spus Trapattoni: în vârstă de 69 de ani, italianul a antrenat de-a lungul timpului formațiile AC Milan, Juventus Torino, Internazionale Milano, Bayern München, Cagliari, AC Fiorentina, naționala Italiei, Benfica Lisabona, VfB Stuttgart și Red Bull Salzburg. în acestă perioadă a câștigat șapte titluri de campion al Italiei, două Cupe ale Italiei, o Supercupă a Italiei, un titlu de campion al Germaniei, o Cupă a Germaniei, o Supercupă a Germaniei, un titlu de campion al Portugaliei, un titlu de campion al Austriei, o Cupă a Campionilor Europeni, trei Cupe UEFA, o Cupă a Cupelor, trei Supercupe Europene și o Cupă Intercontinentală. (M.F.) Bernd Schuster, cu un picior la Real Madrid Tehnicianul german al echipei Getafe, Bernd Schuster, a declarat pentru cotidianul Ai că se vede semnând un contract cu Real Madrid săptămâna viitoare. "Sigur săptămâna viitoare se va rezolva totul", a spus Schuster, în vârstă de 47 de ani, fost jucător al echipei Real Madrid. "Angel Torres (președintele clubului Getafe) mi-a făcut o bucurie imensă. El știe că am făcut totul pentru Getafe în acești doi ani și nu mă va împiedica să îmi realizez visul. S-a purtat ca un mare domn și sunt sigur că nu vor exista probleme", a adăugat tehnicianul. Bernd Schuster, care a jucat în Spania și la FC Barcelona și Atletico Madrid, este anunțat de mai multe săptămâni ca viitor tehnician al echipei Real Madrid, unde i-ar succede lui Fabio Capello, demis joi. (M.F.)