Renaşterea Bănăţeană, august 2007 (Anul 19, nr. 5336-5361)

2007-08-02 / nr. 5336

BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5336 - joi, 2 august 2007 - 16 pagini - 1 leu Criza de locuințe e mai acută ca niciodată. Prețurile au crescut amețitor și se estimează că vor tot urca, dat fiind faptul că se construiește prea puțin, în raport cu cererea, contra unor sume accesibile doar celor cu venituri uriașe. în cazul Timișoarei, tot mai mulți sunt cei care îi reproșează acest lucru primarului Ciuhandu, acuzat că ar fi prea pasiv, în ceea ce privește demararea unor proiecte imobiliare. Ca din senin, iată că a apărut un megaproiect de acest gen, care presupunea 70.000 de locuințe, plus alte investiții, precum stadion, hotel, școli, parcuri etc. La fel de brusc, proiectul a fost introdus în plenul consiliului local, dar a picat, la o diferență de două voturi. Nu șochează faptul că aleșii locali nu au Editorială acem blocuri bătând din palme fost de acord, cum, poate, nici mare n-ar fi fost mirarea, dacă proiectul ar fi trecut. Bizar, în cazul de față, este superficialitatea suspectă cu care a fost tratată o asemenea inițiativă. 70.000 de locuințe înseamnă, în medie, cam 200.000 de locatari, adică aproximativ jumătate din câți numără, acum, Timișoara. Or, a realiza o extindere de așa anvergură a orașului presupune o analiză temeinică a lucrurilor, care nu poate fi făcută în două-trei minute și votată la "foc automat". Este șocant cum de această megaextindere a fost băgată într-o banală ședință de consiliu, alături de alte 95 de puncte, de pe ordinea de zi! Adică, hai să construim mii de blocuri, bătând din palme, apoi, mergem să fumăm o țigară, că am muncit prea mult. Se impunea o ședință extraordinară, pentru o asemenea megaextindere, poate, chiar mai multe, cu discuții preliminare, cu argumente pro și contra, cu răspunsuri la o serie de întrebări, precum: cine ar urma să locuiască în acele blocuri, cât ar costa un apartament, garanții că va duce la bun sfârșit proiectul ar oferi societatea patronată de Marian Iancu și unde exact s-ar afla terenul respectiv, nu presupunem cum că ar fi vorba de zona Ovidiu Balea. Tratând, însă, lucrurile "la fușăreală", nu trebuie să ne mai mire că nu sunt locuințe, ba chiar putem intra la bănuieli... SILVIU FLORESCU începe verificarea producătorilor de pâine Guvernul a decis, ieri, ca Agenția Națională de Administrare Fiscală, Inspecția Muncii și Autoritatea Sanitar-Veterinară să înceapă acțiunile de control la producătorii de pâine, pentru combaterea evaziunii fiscale, rezultatul verificărilor putând conduce la reducerea TVA la pâine. "Rezultatele controlului vor conduce la un calcul care, în final, poate însemna o reașezare a TVA pentru producătorii de pâine, la un cuantum și un moment care rămâne să fie stabilite. Din punctul meu de vedere, momentul nu va fi îndepărtat, dar nivelul depinde de Ministerul Finanțelor", a declarat ministrul agriculturii. Decebal Traian Remeș. Introducerea unei cote reduse de TVA la pâine a fost enumerată de ministrul agriculturii, Decebal Traian Remeș, printre posibilele măsuri pentru prevenirea creșterii prețului, ca urmare a reducerii producției de grâu, provocată de secetă. Remeș a arătat însă că majorările de prețuri anunțate de firmele de panificație nu sunt justificate. (M.F.) în sfârșit, se dau subvenții pentru agricultură Un anunț publicitar costă numai un ziar! CURSUL VALUTAR [€ j 3,1786 lei / 2,3253 lei AUR 49,4386 lei/gram Mineri salvați în ultima clipă Pagina 16 Sumar Se extinde spitalul de copii Pagina 2 Pelerinajul la catafalcul Patriarhului Teoctist continuă Pagina 3 Marele secretar al primăriei, pișcat de PSD Pagina 4 Scandal la Oficiul pentru IMM-uri Pagina 6 Optimism alb-violet Pagina 8 Trei vieți pierdute, la o trecere peste calea ferată Pagina 10 ! wwwjenasterea.ro