Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2007 (Anul 19, nr. 5362-5386)

2007-09-12 / nr. 5371

Stânga politică din România dă dovadă de tot mai multă imaturitate și pierde teren pe zi ce trece. Problema moțiunii de cenzură împotriva Guvernului Tăriceanu i-a plictisit deja pe români, chiar și electoratul PSD-ului fiind sătul până peste cap de incapacitatea liderilor social-democrați de a lua împreună, fără discuții contradictorii, o decizie responsabilă și bună. Președintele PSD, Mircea Geoană,declarase luni,după ședința Biroului Permanent Național, că moțiunea Editorial Uste moțiunea, nu emoțiunea... de cenzură va fi depusă în cursul săptămânii viitoare, pentru a nu se suprapune cu momentul alegerii noului Patriarh și cu... începerea școlii. Numai Geoană știe ce au în comun aceste trei aspecte. Pesedistul a mai afirmat că în partidul pe care îl conduce există persoane "cu dosare grele",care nu doresc semnarea moțiunii. Țintele au fost, evident, cel puțin trei oameni importanți ai PSD-ului: Ion Iliescu, Adrian Năstase și Miron Mitrea. Sigur că nu-i vor rămâne datori și vor profita de prima oportunitate ivită pentru a-i da cuplii liderului social-democrat. Mai mult, se pare că Năstase și Mitrea, secundați de Iliescu, ar avea de gând să convoace un consiliu național, ca prim pas spre un congres extraordinar al partidului. Lupte interne în PSD au fost dintotdeauna, dar acum războiul este pe față. De fiecare dată, există învingători și învinși. Nu știu dacă moțiunea de cenzură împotriva Guvernului va fi sau nu depusă și ce sorți de izbândă ar putea avea, dar sunt convins că, la capitolul imagine și încredere,al-democrații s-au autodistrus. Geoană a fost un ministru de externe priceput și... cam atât! A existat și un premier, cel cu "termopanele", care și-a făcut bine treaba! A fost și un președinte, Iliescu, apreciat de multă lume. Este, însă, și o vorbă în popor - "la vremuri noi, tot noi" - care și-a cam pierdut din valabilitate. GHEORGHE TELBISZ La Timișoara Complexele imobiliare se lasă așteptate Sumar Vorbe de duh în lumea academică Pagina 2 Aradul bate Timișul Pagina 5 "Spălător de bani" intrat la apă Pagina 6 Viceprimarul din Variaș e supărat pe toți și toate... Pagina 7 Marius Vizer, șef la judo Generalul, la raport Pagina 9 Pagina 16 ! wwwrenasterea.ro CURSUL VALUTAR € 3,3120 lei 2,3988 lei AURI 54,3293 lei/gram Un anunț publicitar costă numai un ziar!