Renaşterea Bănăţeană, februarie 2008 (Anul 20, nr. 5489-5513)

2008-02-14 / nr. 5500

BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5500 - joi, 14 februarie 2008 - 16 pagini - 1 leu CJT a câștigat o bătălie Președintele administrației județene, Constantin Ostaficiuc, a anunțat ieri că instituția pe care o reprezintă a câștigat procesul cu ultima firmă care mai funcționează în Bastion și speră ca, în curând, să primească acceptul Guvernului pentru a fi demarate lucrările. "La Tribunalul Timiș a fost admisă acțiunea CJT și s-a dispus evacuarea necondiționată a chiriașilor. De asemenea, am primit o adresă de la Registrul Comerțului prin care se arată că nici firma Vanessa, nici Mirton nu au punct de lucru în Bastion". Ostaficiuc este hotărât să solicite instanței dispunerea unor penalități pentru firma respectivă, precum și chiria care nu a mai fost plătită de către aceasta din iulie 2006, când s-a încheiat contractul de închiriere dintre administrația județeană și SC Vanessa SRL. (M.V.) Parcări cu dedicație? îndârjirea cu care consilierul municipal PDL Ovidiu Ciuhandu (foto) a militat, în ședința CLT de marți, pentru construirea unei parcări supraterane în Piața 700, a generat ele suspiciuni. Nu puțini fost cei care s-au întrebat de ce condiționează PD-L-ul o problemă așa de importantă, cum este votarea bugetului local, de o banală parcare, chiar dacă, lucru recunoscut, Timișoara are mare nevoie de așa ceva. O posibilă explicație ar fi că firmele Elenei Udrea și ale lui Dorin Cocoș au pus stăpânire pe parcările din București și, acum, vor să se extindă și la Timișoara. "Am observat o aplecare pentru parcări din partea PD-L, nu intru la speculații, dar când faci o propunere trebuie să fii beton, să ai studiu de fezabilitate, să spui de unde iei banii, nu atunci așa, fără nici o bază. Motivația e suspectă", apreciază consilierul Sorin Grindeanu. (S.F.) Campanie la IPJ Timiș Inspectoratul Județean de Poliție derulează, în prezent, o campanie împotriva violenței domestice, la inițiativa Asociației pentru Promovarea Femeilor din România. Sub deviza "Ridică receptorul și salvează o viață", acțiunea își propune să atragă atenția asupra consecințelor pe care violența în familie le are asupra victimelor și să ofere cetățenilor informații despre serviciile existente pentru femeile aflate în astfel de situații delicate. în zonele circulate vor fi lipite, pe telefoanele publice, stickere cu deviza campaniei, pe care se va afla și numărul Telefonului Albastru (0256/293.203), linia de urgență la care pot fi sesizate cazurile de violență domestică. (C.R.) www .renasterea.ro Surduc, o promisiune încă neonorată Păsărelele se țin de șotii Liderul PSD Mircea Geoană a "dezvăluit", ieri, un posibil plan al lui Traian Băsescu de a demisiona înainte de alegerile parlamentare, afirmând că informația i-a fost șoptită de "o păsărică", întrebat de unde știe că Traian Băsescu ar avea în plan o demisie înainte de alegerile parlamentare, Mircea Geoană a răspuns: "Nu știu. O păsărică mi-a șoptit acest lucru". Solicitat să răspundă dacă Băsescu chiar demisionează, Geoană a spus: "Nu știu. Nu știu de unde aveți dumneavoastră informația aceasta". După ce jurnaliștii au arătat că unii din membrii CEx au relatat despre acest "plan" expus de Geoană, liderul social-democrat a continuat: "înseamnă că aveți surse foarte bune". Surse din PSD au declarat, însă, că Geoană le-a spus membrilor Comitetului Executiv că întâlnirea sa cu premierul Tăriceanu și lansarea ipotezei anticipatelor au intervenit pe fondul știrilor despre un presupus plan al lui Traian Băsescu de a demisiona înaintea alegerilor parlamentare. Liderul PSD le-a spus membrilor Comitetului Executiv că a adus în prim-plan scenariul despre o posibilă declanșare a alegerilor parlamentare anticipate și comasarea lor cu alegerile locale pe fondul informațiilor legate de un posibil plan al președintelui Traian Băsescu de a demisiona înaintea alegerilor parlamentare. (M. F.)