Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2008 (Anul 20, nr. 5540-5564)

2008-04-08 / nr. 5546

Iii BAN AȚE AN A Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5546 - marți, 8 aprilie 2008 - 16 pagini - 1 leu Știrile zilei Drăgănescu, spaima liberalilor Liberalii timișeni au primit, ieri, vești bune de la conducerea centrală a partidului, candidatul pentru funcția de președinte al CJT. Viorel Coifan, va fi validat mâine de Biroul politic național (BPN), iar liderul filialei, Liviu Borfia, nu va fi înlocuit de prefectul Ovidiu Drăgănescu, așa cum s-a zvonit în ultimele zile. Europarlamentarul Cristian Bușoi (foto), membru în BPN, recunoaște că anumiți reprezentanți ai biroului au avansat ideea readucerii prefectului în fruntea filialei, însă subiectul a fost repede închis, întrucât membrii PNL Timiș și-au exprimat nemulțumirea față de o astfel de posibilitate; în schimb, prefectul Ovidiu Drăgănescu, fost președinte al PNL Timiș, îi transmite actualului șef al formațiunii că nu a avut niciodată de gând să preia frâiele partidului și îi reproșează acestuia că deține o funcție (vicepreședinte al CJT - n.r.) pe care nu o merită. (M.V.) Arderea miriștilor NLriștile, stuful, tufărișurile sau vegetația ierboasă nu pot fi arse fără acceptul autorității deme și fără informarea, în prealabil, a serviciilor publice comunitare pertru situații de urgență. Arderea miriștilor și a resturilor vegetale este strict interzisă, dacă nu se impune ca o măsură de carantină fitosanitară, pentru prevenirea răspândirii unor boli sau dăunători specifici. Agenția pentru Protecția Mediului nu își va da acceptul pentru incendierea terenurilor doar în scopul eliberării acestora de resturile vegetale rezultate în urma recoltării. Arderea miriștilor, a stufărișului și a vegetației ierboase, fără respectarea legii, se sancționează cu amendă contravențională de la 3.000 la 6.000 de lei pentru persoane fizice și de la 25.000 la 50.000 de lei pentru persoane juridice. (G.S.) Tone de deșeuri Jreste nouă sute de tone de deșeuri sau strâns, după prima săptămână de curățenie generală, acțiune organizată de Retim și Primăria Municipiului Timișoara. Săptămâna trecută, în cadrul curățeniei de primăvară s-au strâns deșeuri de la cetățenii care locuiesc la nord de Canalul Bega; în total, angajații Rétim au adunat de pe străzile orașului 918 tone de deșeuri. Curățenia de primăvară se va termina în 15 aprilie. (A.T.) www .renasterea.ro Așezări făgețene în zona fertilă a orașului Pădurile de fag din zonă au dat numele Făgetului, fiind consemnat documentar sub diferite forme (Fachsath, Facsat, Wallach Facset etc), iar dintre localitățile care poartă acest nume în județele Iași, Alba, Bacău, Dolj și Prahova. Făgetul timișean este cel mai cunoscut. In geografia lui Bel Mátyás (tipărită în 1777), se consemneză că Făgetul este castrum nobile (cu putere de primă importanță), iar frământările anului 1918 aduc în prim- planul zonei participarea delegaților făgețeni la Marea Adunare Națională de la Alba-Iulia. Sfârșitul secolului XVIII, după cum consemnează și Iohann Lehmann,arată că "Făgetul este un oraș frumos, bogat din cauza târgurilor de animale care se țin aici..., o așezare românească având peste 200 de case și două biserici". Linia ferată Lugoj -Făget - Ilia, dată în folosință la 17 septembrie 1898, avea să pună în legătură Valea Timișului cu Valea Făgetului și să creeze condiții optime și pentru dezvoltarea rurală a celor nouă sate făgețene, arondate, acum, orașului. Care este legătura între Făget și așezările aparținătoare, vom încerca să arătăm în cele ce urmează... Continuare în pagina 7 Vasile Blaga vrea Primăria Capitalei Candidatul PD-L la Primăria Capitalei,care cel mai probabil este Vasile Blaga, va fi lansat, astăzi, într-un eveniment care va avea loc într-un parc din sectorul 3, la care va participa și conducerea partidului, au stabilit, ieri, liderii PD-L,într-o ședință a staff-ului de campanie. Comisia PD-L de organizare a alegerilor a decis, ieri, ca lansarea candidatului partidului la Primăria Capitalei să se facă într-un eveniment în aer liber, care să aibă loc în Parcul Titanii, de lângă Policlinica Titan, din sectorul 3. La lansare vor participa membrii conducerii partidului. Președintele PD-L, Emil Boc, a deconspirat, ieri, fără să vrea, numele candidatului la Primăria Capitalei, la întrebarea jurnaliștilor dacă Vasile Blaga va coordona campania în calitate de candidat, el răspunzând că Blaga va avea un șef de campanie la fel cum fiecare candidat are un șef de campanie. Comisia de organizare a alegerilor a aprobat, de asemenea, lista candidaților partidului pentru președinția Consiliilor Județene și a primăriilor orașelor municipiu de județ. (M.F.)