Renaşterea Bănăţeană, august 2008 (Anul 20, nr. 5643-5668)

2008-08-11 / nr. 5651

10 Renașterea bănățeană A fost otrăvit Rooney. Coechipierii de la Manchester United ai internaționalului englez Wayne Rooney se tem că acesta a fost otrăvit deliberat în timpul turneului din Nigeria, informează Sunday Mirror.Manchester United a jucat, în Nigeria, un meci în compania echipei Portsmouth. Atacantul a început să se simtă rău după acea partidă și încă nu și-a revenit. Potrivit Sunday Mirror, managerul Alex Ferguson este "extrem de îngrijorat" și a cerut să se facă teste pentru a se descoperi ce are Rooney. Jucătorii echipei Manchester United sunt suspicioși deoarece, deși toată echipa a mâncat aceleași alimente și a consumat aceleași băuturi, doar Rooney și Michael Carrick s-au simțit rău. Dintre cei doi, Carrick și-a revenit. "Au existat multe speculații legate de starea lui Wayne. Este posibil să fi fost pur și simplu o farsă sau ceva mai sinistru, cum ar fi un complot pentru pariuri", a declarat o sursă din cadrul clubului englez.Un fotbalist, citat sub protecția anonimatului, a recunoscut că motivul pentru care Rooney s-a simțit rău ar putea fi și faptul că internaționalul englez mănâncă și bea mai mult decât ceilalți. La începutul acestei săptămâni, Alex Ferguson a anunțat că Wayne Rooney va fi indisponibil pentru începutul sezonului, după ce a contractat un virus în timpul turneului din Nigeria."Nu va putea fi recuperat până la începutul sezonului. Când am fost în Africa a luat un virus care l-a slăbit foarte tare. Nu s-a mai antrenat de când ne-am întors, în 26 iulie", a spus Ferguson. (MEDIAFAX) Start în turul Ligii a IV-a Ediția 2008-2009 La Adunarea Generală a AJF Timiș, care a avut loc la sfârșitul săptămânii recent încheiată și la care au luat parte delegații ale căror echipe de fotbal participă la turul campionatelor organizate de acest organism, ediția 2008- 2009, s-au stabilit, de comun acord unele probleme privind buna desfășurare al acestor campionate. Dintre cele mai importante menționăm următoarele: - turul campionatului Ligii a IV-a (Timiș) se va desfășura în perioada 16 august - 17 noiembrie a.c.; - pentru a se putea încadra în acest timp s-a stabilit ca o etapă intermediară să aibă loc miercuri, 10 septembrie, ora 17 - celelalte jocuri se vor disputa sâmbătă și duminică, de la ora 11;cartonașele galbene acordate jucătorilor vor fi plătite, iar jucătorii care vor acumula patru sau mai multe cartonașe galbene nu vor fi suspendați; - pe parcursul unui meci, se pot efectua un număr de patru înlocuiri, indiferent pe postul pe care îl ocupă în echipă; - în cazul în care echipele au echipamentul asemănător, obligația de a schimba tricourile revine echipei gazdă; - jucătorii aflați în stare de suspendare nu au dreptul de a sta pe bancă tehnică sau în incinta terenului de joc etc. Etapa inaugurală a turului Ligii a IV-a programează la sfârșitul acestei săptămâni următoarele întâlniri (primele echipe sunt gazde): Pobeda Dudeștii Vechi - FC Auto Timișoara, Milenium Giarmata - Top Alumino Timișoara, UMT Poli 2002,Textila Timișoara - Bega Belinț, Timișul Șag - Stăvilarul Coștei, AC Recaș - AS Peciu Nou, Real Dragșina - Clubul de Fotbal "Marcel băban" Jimbolia, AS FC Chișoda - Unirea Cerneteaz. Vom reveni, în timp util, cu programul pe zile și ore al jocurilor celorlalte eșaloane. (I.O.) luni, 11 august 2008 Handisport. Cupa "Ana Lugojana" a rămas acasă Timp de trei zile, la sfârșitul săptămânii trecute, municipiul Lugoj a găzduit tradiționala manifestare sportivă internațională a persoanelor cu handicap, Cupa "Ana Lugojana". Ajunsă la cea de-a XIII-a ediție, competiția a fost organizată de Clubul Sportiv al Handicapaților Fizic "Maraton ’93" Lugoj, cu sprijinul consiliului local și județean, precum și al Direcției Județene de Sport Timiș. Cei 72 de participanți de la șapte cluburi și asociații ale persoanelor cu handicap locomotor din România (Arad, București, Cluj, Galați, Ilfov, Turda și Lugoj) și cinci din Ungaria (Szekszárd, Szombathely, Pecs, Enying și Debrețin) sau întrecut la probele: tenis de masă (individual, open, dublu și dublu mixt), atletism (viteză, rezistență, aruncarea suliței și greutății) și darts. Competiția a fost dominată categoric de către cei 20 de sportivi timișeni (din Lugoj și Timișoara), membri ai Clubului "Maraton '93",care, după evoluții foarte bune, au ocupat locuri fruntașe la majoritatea probelor; în urma acestor rezultate, gazdele au acumulat 526 de puncte, situându-se pe primul loc în clasamentul pe echipe, iar pe locurile doi și trei ale podiumului au urcat sportivii de la CCSH "Lamont" Cluj (235 p.) și "Temerarii" din Arad (107 p.). De asemenea, clubul lugojean a ocupat alte patru poziții pe podium și în clasamentul gol al sportivilor prin: Gabriela Nicola - locul I, Dorina Vărgatu - locul II, Marioara Stănescu - locul III (la feminin) și Emil Goma - locul II (la masculin). Festivitatea de premiere a avut loc sâmbătă seara, în grădina de vară a restaurantului "Dacia", și s-a încheiat cu un reușit concurs de dans, la care s-au înscris opt perechi. Premiile - constând în diplome, medalii, cupe și obiecte - au fost înmânate câștigătorilor de Maria Milea, secretar general al Federației Române pentru Persoane cu Handicap și de Dorina Vărgatu, președintele CSHF "Maraton ’93". (N.L.) Prezentarea echipelor de fotbal din Liga a IV-a (Timiș) (II) CS Textila Timișoara s-a reunit în data de 13 iulie, pregătirea are loc la baza sportivă proprie. Timp de zece zile, jucătorii au efectuat o pregătire centralizată, în stațiunea Băile Călacea. Echipa este sponsorizată de SC UTT SA. Din colectivul de conducere al asociației sportive fac parte domnii Lucian Chiu - președinte, Mihai Piru - organizator de competiții. Pregătirea tehnică a jucătorilor este asigurată de antrenorii Florin Macavei, Mihai Stahci și Adrian Bogdan (ultimul având în pregătire grupa "92" - echipă care participă în Campionatul Municipiului Timișoara). în ediția precedentă, echipa s-a situat pe locul șase al clasamentului, iar ca obiectiv pentru ediția 2008-2009, conducerea clubului și-a propus ocuparea unui loc între primele trei clasate din trei și formarea unei echipe competitive, urmând ca pentru retur să vizeze un loc în funcție de rezultatele obținute în prima parte a acestui campionat. Din lotul echipei fac parte următorii jucători: Valentin Duma (născut în anul 1984), Sorin Apostol (1977), Daniel Uscăț (1973), Mihai Bota (1986), Daniel Gabără (1986), Mihai Kiss (1986), Alexandru Kovács (1974), Ionel Traian (1988), Cătălin Ciubotariu (1986), Marius Poclici (1988), Mihai Szabó (1985), Beniamin Cioran (1987). Acestui lot se mai adaugă, din propria pepinieră, următorii patru jucători: Vîlceanu, Kovács, Mănație și Cosmin Hulea. Se speră ca echipa să aibă un debut promițător, la data de 16 august, când în prima etapă, vor juca pe teren propriu cu formația Bega Belinț. Dintre cei nou-veniți la echipă amintim pe Nichitean, Timiș și Caraiman (de la BC Golf Timișoara), Popa Luca (de la Albina), Mihai Rus și Almăjan (de la Top Alumino), Florin Jivan (de la Unirea Sânnicolau Mare). Au plecat din lot Gheorghevici (la Real Dragșina) și Mihălceanu (la Milenium Giarmata. CS Timișul Șag Pregătirile pentru noul sezon competițional au fost reluate la data de 1 iulie a.c. Antrenamentele se desfășoară la baza sportivă din comuna Șag, iar în perioada 16-27 iulie, echipa a efectuat un cantonament în stațiunea Moneasa. Din conducerea secției de fotbal fac parte Venus Oprea - președinte, Ștefan Badai - vicepreședinte, Darius Ianoșev organizator de competiții. Pregătirea tehnică este asigurată de antrenorii Adrian Ianoșev - principal și Dejan Ianoșev - secund. Echipa este sponsorizată de Consiliul Local Șag. Ca obiectiv pentru ediția 2008- 2009 conducerea și-a propus ocuparea primului loc al clasamentului, un loc îndrăzneț, cunoscând faptul că în ediția precedentă formația din Șag a ocupat locul 10 al clasamentului. Din lotul echipei fac parte următorii jucători: Crina Suciu (născut în anul 1982), Bogdan Bota (1990), Dejan Ianoșev (1986), Mădălin Digulescu (1990), Gabor Szoc (1974), Iulian Munteanu (1975), Flavius Gârba (1989), Marius Călin (1989) ,Narcis Suciu (1989), Amiro Negru (1990), Zolt Farkas (1985), Robert Földi (1990), Cătălin Costea (1990) . Ca noutăți amintim pe: Iancovici (de la LPS Banatul), Suciu (de la Viitorul Pădureni), Damian și Căprioru (de la Srbianka Giuchici), Vela și Ciobanu (de la Poli Timișoara). AS FC Real Dragșina Echipa este nou-promovată din campionatul județean (seria a III- a), unde s-a situat pe primul loc al clasamentului. La data de 12 iulie a.c., jucătorii echipei s-au reunit, începând antrenamentele pentru noul sezon. în perioada 21-27 iulie, echipa a efectuat un cantonament în stațiunea balneară Buziaș. Pregătirea tehnică a jucătorilor este asigurată de antrenorii Gheorghe Stănescu și Leontin Ciobanu. Din conducerea secției de fotbal fac parte Alexandru Kurunczi, Marcel Muia, Leontin Ciobanu și dr. Adnan. Organizator de competiții - Petru Sârb. Lotul de jucători este alcătuit din Valentin Vucovan, Cristian Gaje, Cristian Bălăjel, Emilian Gruiță, Cristian Bobu, Marius Makai, Alexandru Albert, Alin Roșu, Caius Ciorei, Daniel Moisin, Nicolae Gadea, Florin Gheorghevici. Echipa este sponsorizată de Primăria Comunei Chevereșu Mare, Rad - Instal SRL, Prodcons SRL. Ca obiectiv, evitarea retrogradării și formarea unei echipe competitive, Pobeda Dudeștii Vechi Echipa s-a reunit la data de 5 iulie a.c., antrenamentele desfășurându-se în localitate, unde beneficiază de o cochetă bază sportivă. Pregătirea tehnică este asigurată de antrenorul Petru Mirciov, în ediția precedentă echipa sa situat pe locul nouă al clasamentul. Echipa este sponsorizată de Consiliu local. Dintr-o convorbire avută cu prof. Sebastian Viruzab - președintele secției de fotbal am înțeles că pentru noul campionat, formația din Dudeștii Vechi se va situa între primele 6 locuri ale clasamentului. Lotul de jucători este alcătuit din majoritatea celor care au activat și în ediția precedentă. Dintre aceștia amintim pe Dan Ciocan (născut în anul 1987), Andrei Doican (1985), Nicolae Gheban (1988), Adrian Ioneanu (1986),Ionuț Ologu (1985), Gheorghe Branea (1981), Ioan Boboiciov (1983), Alin Augustinov (1988), Ioan Brătan (1989), Claudiu Iovănescu (1980), Ioan Kalapiș (1981), Marian Vasilcin (981), Adrian Cosma (1974), Drajen Babușcov (1988), Daniel Vasilcin (1985). Jucătorii nou-veniți sunt Daniel Tulcan (de la Unirea Sânnic Mare) și Remus Ciui (de la Plavis Delia Sânpetru Mare). Primul meci în turul actualului campionat îl va susține pe teren propriu , având ca parteneră de întrecere formația timișoreană FC Auto. Meciul se va disputa în devans, la data de 15 august, ora 17. CS "Mareela Băban" Jimbolia a început antrenamentele la data de 15 iulie la baza sportivă din localitate. Echipa este susținută financiar de firma RO Sport Saller Marcel Băban, în ediția precedentă formația din Jimbolia sa situat pe locul 10 al clasamentului, iar la terminarea ediției 2008-2009 vizează un loc mai sus de poziția a opta a ierarhiei. Din conducerea clubului, dintre cei mai activi îi amintim pe Marcel Băban - președinte, Simion Nica - organizator de competiții. Lotul de jucători este alcătuit din următorii: Grațian Rain (născut în anul 1985), Sergiu Șeică(1989), Lucian Botiș (1986), Marius Paul (1985), Adrian Valea (1980), Denis Novak (1989), Cristian Botici (1985),Fady Shannai (1989), Marcel Băban (1968), Angel Dănuci (1987), Denis Sandu (1992), Sorin Drăgan (1989), Marius Țăranu (1994), Mario Ardelean (1989), Cristian Puică (1994). Antrenori - Dan Mănăilă (principal) și Avram Rus (secund). ION OARGĂ