Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2008 (Anul 20, nr. 5695-5721)

2008-10-23 / nr. 5714

NBANATEANA Director onorific grof. dr. Iosif Constantin "Dragan Nr. 5714 - joi, 23 octombrie 2008 -16 pagini -1 leu Adomniței și Fenechiu, cercetați de DNA Fostul ministru al educației, Cristian Adomniței (foto), este cercetat de procurorii anticorupție, alături de deputatul liberal Relu Fenechiu, pentru modul în care au fost achiziționate transformatoare de la mai multe societăți ieșene, informează surse judiciare. Potrivit presei locale, în 2006, firmele lui Relu Fenechiu (SC Sa Rocca SRL, Fene Grup SA) ar fi cumpărat cu 20 de miliarde de lei vechi zeci de trasformatoare pe care le-ar fi revândut societății Electrica Moldova cu o sută de miliarde de lei vechi. O firmă a lui Adomniței a participat la licitația pentru transformatoare; în acest caz - verificat de Direcția Națională Anticorupție (DNA) - au fost audiate mai multe persoane, printre care și fostul ministru al justiției, Tudor Chiuariu; în februarie, liberalul Chiuariu a fost citat în calitate de martor în dosarul în care Fenechiu este vizat. Pe unele contracte figurează un nume similar cu al lui Chiuariu, care ar fi semnat în calitate de consilier juridic, în condițiile în care liberalul a fost avocat; în februarie anul acesta, Ior Chiuariu a declarat procurorilor că nu știe nimic despre respectivele contracte. în urmă cu două săptămâni, cu puțin timp înainte ca Adomniței să fie demis din funcția de ministru al educației, DNA a emis o citație pe numele acestuia, convocându-l la audieri. (M.F.) www .renaștereaso Transportul în comun se extinde în afara Timișoarei Trei comune limitrofe Timișoarei au semnat, ieri, împreună cu municipalitatea, protocolul de înființare a Societății Metropolitane de Transport Integrat; în curând, locuitorii din Ghiroda, Moșnița Nouă și Remetea Mare vor avea posibilitatea să ajungă acasă sau în oraș cu mijloacele de transport în comun ale RATT. Deocamdată, oamenii vor călători, în special, cu autobuze, avantajați fiind doar cei care locuiesc în Ghiroda, pentru că ei vor putea folosi și troleibuzele de pe linia 11. Pentru că fac parte din ultima generație de mijloace de transport, troleibuzele recent achiziționate de municipalitate au posibilitatea să circule și fără să fie conectate la rețeaua de energie electrică. Municipalitatea așteaptă ca și alte localități (cum ar fi Girocul, Utvinul sau Șagul) să se alăture proiectului. Culiță Chiș, directorul Direcției de transporturi din cadrul Primăriei Timișoara, a afirmat, ieri, că, în curând, se vor realiza studii de fezabilitate pentru extinderea cu 40 de kilometri a rețelei de transport în comun, ceea ce înseamnă că și alte comune vor avea șansa să beneficieze de serviciile RATT. A. BORBÉLY Foto. C. RADU Localitățile periurbane sunt invitate să primească bani! Municipiul de pe Bega a fost inclus, printr-o Hotărâre de Guvern, printre cei șapte poli de creștere din România și este singurul situat în această parte de țară. Concret, aceasta înseamnă că Timișoara poate atrage, pe proiecte, 50 la sută din fondurile structurale alocate regiunii, adică 71 de milioane de euro. Primul pas ce trebuie făcut este înființarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară (ADI), care, în viziunea primarului Gheorghe Ciuhandu, trebuie să cuprindă 15 comune. "Timișoara nu se mai poate dezvolta în actualul teritoriu administrativ", este motivația pentru care ar trebui ca orașul să devină metropolă și să cuprindă și comunele periurbane. Participarea la o viitoare asociație de dezvoltare ar fi un lucru bun și pentru comune, care pot cuprinde în proiecte obiective de interes, atât pentru locuitorii lor, cât și pentru timișoreni. Continuare în pagina 6 I Lista candidaților timișeni la alegerile pentru Parlament