Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2009 (Anul 21, nr. 5773-5796)

2009-01-14 / nr. 5781

13 BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5781 - miercuri, 14 ianuarie 2009 -16 pagini -1 leu Oprea demisionar, Nica interimar Ministrul internelor, social-democratul Gabriel Oprea, și-a anunțat, ieri, demisia din funcție, spunând că a deranjat prin numirile pe care le-a făcut și că nu va accepta să "plimbe mape și să fie un ministru marionetă", subliniind că nu a "înțeles să cedeze presiunilor" . Oprea a afirmat că și-a dat demisia pentru ca Guvernul ales să fie unul puternic și stabil, cu o politică coerentă. El a precizat că prin numirile pe care le-a făcut în structurile de conducere ale MAI a "deranjat anumite persoane", însă în instituție "nu se face o politică de grup sau politica lui Oprea, ci doar a interesului național". Gabriel Oprea a susținut că a fost desemnat de PSD prin votul democratic să conducă MAI, arătând că a "acționat corect și legal" atunci când a propus persoanele în funcțiile ministeriale și că "și-a făcut datoria față de partid corect și exemplar". Potrivit legii, ministrul este cel care înaintează premierului propunerile din aparatul central al Ministerului Administrației și Internelor, secretarilor de stat și directorilor din aparatul tehnic al MAI. "Este dreptul maistrului să desemneaze numirea acetora. Am acțiocorect și legal", a precizat Oprea. Premierul Emil Boc a acceptat demisia lui Oprea și l-a propus Peședinției, ca ministru interimar la Interne, pe vicepremierul Dan Nica. Traian Băsescu a semnat decretul privind eliberarea din funcție a lui Oprea și, respectiv, pe cel de numire a lui Dan Nica. (M.F.) www .renaștereajo Telpark-ul își schimbă regulile, dar năravul... ba! Reprezentanții ADP au făcut mai multe propuneri pentru schimbarea regulamentului. Acesta este motivul pentru care abonamentele Telpark nu pot fi achiționate, în acest an, decât până în luna iunie. In cazul în care propunerile vor fi acceptate, ele urmează să intre în vigoare începând cu data de 1 iulie. Persoanele care și-au făcut abonamente în decembrie 2008, pentru întreg anul 2009, își vor primi banii înapoi. Una dintre principalele propuneri de modificare a sistemului Telpark este parcarea în centrul orașului pe o perioadă de doar două ore. Sunt vizate mai multe străzi: Libertății, Lucian Blaga, Vasile Alecsandri, Bolyai Ianoș, Dimitrie Cantemir, General Praporgescu, Proclamația de la Timișoara, Augustin Pacha, Eugeniu de Savoia, Victor Vlad de la Marina, Piața Țepeș Vodă (Doicești), I.C. Brătianu (dr. Russel), George Coșbuc, Paul Chinezul, Matei Corvin, Radu Negru, Mercy Florimund, Piața Sfântul Gheorghe, Carol Telbisz (Bocșa), General Doda Traian (Țarcului), Palanca și Enrico Carusso. Propunerea este ca, pe aceste străzi, să fie permisă parcarea timp de doar două ore, la prețul de 1,40 de lei pe oră. Continuare în pagina 3 Administrație "de lux" T Peste trei milioane de euro cheltuiți pentru mofturile conducerii CJT . Aceasta înseamnă că fiecare angajat se lăfăie într-un spațiu de 18 metri pătrați Pagina 8