Renaşterea Bănăţeană, iulie 2009 (Anul 21, nr. 5922-5948)

2009-07-04 / nr. 5925

8 Renașterea bănățeană Teușan, în probe la Poli Iași Scutaru nu va mai ajunge, însă, în Copou Fundașul Fabian Teușan va susține în zilele următoare probe de joc la Politehnica Iași, echipă la care au fost deja cedați alți trei fotbaliști legitimați la gruparea de pe Bega. Adrian Poparadu, Florin Sandu și Sebastian Cojocnean vor evolua din sezonul viitor la formația antrenată de Petre Grigoraș, în timp ce Cristian Scutaru a fost reținut în ultimul moment în lotul bănățenilor, după ce inițial era pe lista jucătorilor transferabili și urma să fie detașat și el în Copou, întrucât Grigoraș nu agreează varianta unui împrumut, oficialii ieșeni iau în calcul soluția unei coproprietăți a fotbaliștilor timișoreni. Un singur amical în Ungaria Poli va disputa în cantonamentul de la Debrecen o singură partidă de verificare. Adversara formației timișorene va fi echipa locală, campioană a Ungariei. Meciul, în care antrenorul Ioan Ovidiu Sabău va alinia două formule de start, este programat miercuri, la o oră ce urmează să fie stabilită ulterior. DARIUS PETRU Turul Franței Undă verde pentru Tom Boonen Belgianul Tom Boonen (Quick Step) a fost autorizat să participe la plecarea în Turul Franței, sâmbătă, la Monte Carlo, de Camera de arbitraj din cadrul Comitetului Național Olimpic și Sportiv din Franța (CNSOF), a anunțat unul dintre avocații echipei sale, Jean-Louis Dupont. "Am aflat o veste excelentă. Decizia a fost dată, însă fără motive, care nu vor fi cunoscute decât peste mai multe săptămâni", a declarat Dupont. "Era clar că Boonen a fost tratat de ASO într-un mod discriminatoriu", a declarat avocatul belgian. Pentru al doilea an consecutiv, Boonen a fost interzis la Turul Franței de organizatori, Amaury Sport Organisation (ASO), după ce a fost din nou depistat pozitiv cu cocaină, în afara competiției. ASO a justificat această excludere prin "atingere la imaginea Turului". Startul, în Principatul Monaco Turul ciclist al Franței, aflat la cea de-a 96-a ediție, va lua startul astăzi, în Principatul Monaco, și se va încheia pe 26 iulie pe faimosul Champs Elysees din Paris. Turul va avea un traseu în lungime de 3.445 km, cu exact 100 km mai puțin decât anul trecut. Distanța a fost calculată după asamblarea traseelor de recunoaștere efectuate de organizatori. Spre deosebire de anul trecut, regulamentul sportiv al Turului 2009 va fi conform cu reglementările Uniunii cicliste internaționale (UCI). Foști câștigători vor fi la startul ediției din acest an: Lance Armstrong (1999,2000,2001,2002,2003,2004, 2005), Óscar Pereiro (2006), Alberto Contador (2007) și Carlos Sastre (2008), în competiție sunt înscriși 180 concurenți (20 echipe). Ca puncte de atracție ale Turului, vor exista 21 de urcări Categoria 1, Categoria 2 și Categoria Specială, 3 finaluri de etapă în plină ascensiune și 55 de kilometri de etape individuale. Penultima etapă se dorește a fi punctul de referință al concursului, deoarece ea se va termina pe vârful Uriașului din Provence, mai exact Mont Ventoux. (M.F.) sâmbătă, 4 iulie 2009 Nicolae Ungureanu, numit antrenor al Craiovei Tehnicianul Nicolae Ungureanu este noul antrenor al echipei Universitatea Craiova, urmând ca interimarul Daniel Mogoșanu să ocupe funcția de director tehnic sau manager tehnic. Ungureanu nu are Licența Pro de antrenor, însă este înscris la cursurile aflate în derulare și va avea aprobarea de a sta pe bancă la meciurile echipei sale. Ilie Bălăci, manager general Conducerea Universității a anunțat, ieri, că Ilie Bălăci va reveni în funcția de manager general, după ce pe postul de director tehnic, cel pe care îl ocupa de o săptămână, a fost adus Nicolae Ungureanu. Fosta mare glorie a formației din Bănie a ocupat în sezonul trecut funcția de manager general, însă, în urma unei ședințe care a avut loc la 23 iunie, s-a decis ca el să preia atribuțiile de director tehnic, urmând să îl supervizeze pe antrenorul Dor. Mogoșanu. (M.F.) Farul are patron nou Patronul clubului Farul Constanța, Gheorghe Bosânceanu, a semnat, ieri, protocolul prin care i-a cedat, în totalitate, gruparea dobrogeană omului de afaceri Giani Nedelcu. în urma protocolului, Nedelcu va prelua, prin intermediul firmei Platinum, controlul total al clubului, urmând ca în funcție de vânzările anumitor jucători, Gheorghe Bosânceanu să primească o parte din bani prin firma sa, Maritima SA. Noul președinte al clubului Farul va fi impresarul Mircea Crainiciuc. De asemenea, gruparea constănțeană poartă negocieri cu mai mulți antrenori, pentru preluarea conducerii tehnice. (M.F.) Alin Stoica, în campionatul Serbiei Fostul internațional român Alin Stoica a semnat un contract pe două sezoane cu gruparea Vojvodina Novi Sad. El a semnat la începutul returului sezonului trecut un contract cu FC Brașov, dar nu a evoluat deloc pegruparea antrenată pe atunci de actualul selecționer Răzvan Luce., ... < Prezentarea oficială a românului va avea loc în zilele următoare. Alin Stoica a mai evoluat în carieră la formații precum Steaua, Anderlecht, FC Bruges, Siena sau Mouscron. De asemenea, mijlocașul are la activ și 13 selecții la echipa națională a României. (M.F.) Nou-promovate în Campionatul Județean Timiș Inter Foeni se prezintă în localitatea Foeni se joacă fotbal încă din 1930. Prima denumire a clubului a fost "Dușan cel Groaznic", iar după înființarea CAP Foeni, prin anii '50, echipa s-a numit "23 august" Foeni. în anii '60, formația și-a schimbat din nou denumirea, în Recolta, apoi, din anii '90, s-a optat pentru numele Inter. Clubul de fotbal este susținut financiar de Primăria Foeni. Din conducere fac parte Viorel Ghilezan - președinte și viceprimar, Steva Amisici - vicepreședinte,Mila Milivoi Lolici - organizator de competiții, Nicolae Tescu - antrenor principal. De-a lungul vremii, echipa a activat în campionatul sătesc, raional, regiune, "Promoție" și în "Județ". în sezonul 2008/ 2009, Inter Foeni a participat în campionatul "Promoție", seria a III-a, având ca obiectivul revenirea în eșalonul al cincilea, unde activase anterior. Pentru aceasta, conducerea clubului a luat următoarele măsuri: pregătirea bazei sportive, a terenului de joc, împrejmuirea terenului, amenajarea vestiarelor pentru jucători, a cabinei pentru arbitri, procurarea echipamentului și a materialelor sportive necesare unei bune participări. Echipa a pornit cu dreptul, reușind câteva foarte bune. Amintim victoriile cu Recolta Stamora Germană (scor 4-1), Flamingo Ofsenița (6-1), Diniașanca Diniaș (5-2), Unirea Ghilad (5-1) și AS Denta (8- 1). La sfârșitul turului, Inter Foeni s-a clasat pe primul loc, cu 28 de puncte (nouă victorii, o înfrângere - 0-2 la Opatița - și o remiză -1-1 la Cruceni), la trei lungimi în fața principalei urmăritoare, Recolta Stamora Germană. Văzând că obiectivul propus - promovarea - poate fi realizat, conducerea clubului a decis să aducă jucători cu o mai mare experiență competițională, dar și tineri de perspectivă. Rezultatele nu au întârziat să apară, iar echipa a câștigat partidele cu Stamora Germană (3- 1), Ofsenița (5-2), Cruceni (8-1), Petroman (6-0) și FC Bya Livezile (8-1), însă, așa cum s-a întâmplat în tur, a pierdut un joc, 1 -6 cu Unirea Ghilad, și a remizat, scor 1-1, cu Obilici Sânmartinu Sârbesc. Linia de clasament a echipei din Foeni a fost următoarea: 22 18 2 2 99-31 56. Inter a terminat campionatul cu un avans de 11 puncte față de Recolta Stamora Germană, următoarea clasată. Toate aceste realizări s-au datorat muncii deosebite pe care au depus-o cei din conducerea clubului și antrenorii, dar și ambiției, dăruirii, devotamentului și pasiunii arătate de jucători. La promovarea în Campionatul Județean Timiș au pus umărul următorii jucători: Petru Anghel (născut în 1971), Ciprian Talabă (1978), Claudiu Piticariu (1987), Alexandru țăran (1971), Bogdan Drăghița (1992), Svetozar Mladenov (1987), Marius Stolarciuc (1981), Zoran Mladenov (1984), Constantin Handru (1979), Adrian Bojin (1978), Nicolae Avram (1986), Alberto Pellegrini (1956), Alin Chiș (1988), Adrian Macedonean (1985), Ciprian Bojin (1984), Milan țăran (1988), Gabriel Galbaci (1985), Nicolae Șchiopu (1983), Ciprian Bota, Călin Negru, Dan Fleșeru, Codruț Ghilezan, Ovidiu Pinter. "Ca orice echipă nou-promovată, obiectivul va fi menținerea în Campionatul Județean Timiș", a declarat Mila Milivoi Solici, organizatorul de competiții al formației Inter Foeni. ION OARGĂ