Renaşterea Bănăţeană, august 2009 (Anul 21, nr. 5949-5973)

2009-08-26 / nr. 5969

10 Renașterea bănățeană Junior Adventure, rețeta unei vacanțe de neuitat Peste 70 de copii au avut vara aceasta ocazia să petreacă o vacanță de neuitat la Muntele Mic, în urmă cu doi ani, Medana Pop, instructor de schi iamna în stațiunea austriacă Alpendorf, s-a gândit că experiența acumulată în străinătate ar putea fi transpusă și în România, iar copiii de aici ar putea fi inițiați în activități strâns legate de tot ce înseamnă munte și nu numai. Rețeta taberelor Junior Adventure, inițiate în anul 2008, cuprinde drumeții, montarea de corturi indiene, tiroliana, carnavalul, pictura pe față, desenul pe hârtie, piatră și lemn, lecțiile de de prim-ajutor sau nelipsitul foc de tabără. Părinții care vor să-și trimită copiii într-o astfel de tabără nu trebuie să facă un efort financiar deosebit: șapte zile și șase nopți de cazare, într-un hotel de trei stele, costă doar 550 de lei. în schimb, cei mici se întorc acasă cu un bagaj de cunoștințe care greu poate fi acumulat în alte tabere de vară. Instructorii care au grijă de copii au urmat cursuri de specializare în Austria. Taberele de supraviețuire sau aventură îi oferă posibilitatea copilului să învețe cum să aprindă un foc, să deosebească plantele medicinale și să le folosească, să se orienteze folosind o busolă. Una dintre activitățile cele mai gustate de copii sunt cele pe corzi dintre acestea amintind tiroliana sau rapelul. "Aceste ateliere se desfășoară cu sprijinul colegilor de la Vertical Adventures, o firmă specializată de team building. Copiii sunt tot timpul în siguranță și pot deprinde de la specialiști din tața acestor activități", ne-a spus Medana Pop. Ultima serie din această vară Dacă v-ați hotărât să vă trimiteți copilul într-o astfel de tabără, îl puteți înscrie în ultima serie din această vară. Junior Adventure se va desfășura din nou în perioada 29 august - 4 septembrie, lista rămânând deschisă până astăzi. Amănunte despre taberele pentru copii găsiți la adresa www.junioradventure.ro sau la numerele de telefon: 0040722436631,00436504366311. Finalul însă va aparține unei acțiuni speciale, dedicate părinților, care vor putea trăi experiența celor mici în perioada 4-6 septembrie, când se va organiza un weekend special destinat acestora. ANTON BORBÉLY Fostele glorii ale lui Bayern ies la atac Oliver Khan, Lothar Matthäus și Stefan Effenberg sunt de părere că fosta lor echipă, Bayern München, și-a pierdut "aura" pe care o avea în trecut și consideră că reprezentanții grupării bavareze au adoptat o politică de transferuri greșită. "Am impresia că dominația de altădată, încrederea, dar și aura echipei au dispărut. Bayern a avut întotdeauna o filosofie simplă: ce contează este să fii cel mai bun, iar numele nu au importanță", a spus Oliver Kahn, care s-a retras dintre buturile vicecampioanei Germaniei în urmă cu un an. Fostul internnațional german Stefan Effenberg, câștigător al Ligii Campionilor cu formația muncheneză, afirmă că apărarea este punctul slab al echipei pregătite de Louis van Gaal. "Se pare că responsabilii lui Bayern nu vor să vadă problemele din defensivă. De un an sau doi, compartimentul defensiv este călcâiul lui Ahile. Rensing? Nu s-a ridicat la nivelul care se cere la München". Un alt jucător embelmatic al lui Bayern, Lothar Matthaus, se declară dezamăgit de rezultatele slabe pe care fosta sa echipă le-a înregistrat în acest start de campionat: "Sunt dezamăgit de jocul lui Bayer. Am rămas un suporter al acestui club și mă doare să văd asemenea prestații". Vicecampioana Germaniei, Bayern München, a înregistrat două remize și o înfrângere, ultima chiar în etapa precedentă pe terenul nou promovatei FSV Mainz, în noua stagiune din Bundesliga și ocupă abia poziția a 14-a. Ultima dată când gruparea bavareză a avut un asemenea debut slab în competiția internă s-a întâmplat în urmă cu 43 de ani. (Newsln) Handbal masculin Aihan Omer va face apel la decizia EHF Antrenorul Aihan Omer va face apel în nume personal la decizia Federației Europene de Handbal de a-l suspenda din funcție în urma scandalului "Mită pentru arbitri", urmând a achita taxa de 5.000 de euro impusă în asemenea cazuri de forul continental. Antrenorul Aihan Omer, care a condus naționala de handbal masculin a României, va face apel la EHF în nume personal, în urma deciziei forului european de a-l suspenda pe o durată de cinci ani, ca urmare a implicării în scandalul "Mită pentru arbitri", izbucnit la începutul acestei luni. Conform unei decizii a Comitetului Director al FR Handbal, în ședința de marți, forul național român va înainta EHF un document explicativ,în care se punctează,printre altele că FR Handbal va achita amenda dictată de EHF, în valoare de 27.500 de euro, termenul de plată fiind 6 octombrie. De asemenea, federația va susține apelul pe care îl va înainta antrenorul Aihan Omer, în nume personal. Oficiali ai FR Handbal au declarat, la finalul ședinței de marți că sunt șanse ca pedeapsa dictată de EHF în cazul antrenorului Aihan Omer să fie redusă în urma apelului, dar că este puțin probabil ca aceasta să fie anulată. (M.F.) miercuri 26 august 2009 Ciclism Alexandre Vinokourov va fi prezent în Turul Spaniei Ciclistul kazah Alexandre Vinokourov, revenit în activitate după o supendare de doi ani pentru dopaj, a semnat o nouă înțelegere cu Astana, echipă la formarea căreia a contribuit în 2006, și va participa în tricoul acestei formații la Turul Spaniei, competiție ce debutează sâmbătă. "Vinokourov a parafat un contract cu echipa Astana ce va fi valabil până la finalul anului 2010", a anunțat gruparea kazahă într-un comunicat. Sportivul în vârstă de 35 de ani, câștigător al Turul Spaniei 2006, fusese suspendat în urma unui test pozitiv cu transfuzii sangvine în Turul Franței 2007, dar suspendarea sa s-a încheiat oficial la 23 iulie. Alexandre Vinokourov șia marcat revenirea în cometiție, la începutul lunii august, în Turul regiunii franceze Ain și va fi deci la statul Turului Spaniei, de sâmbătă de la Assen (Olanda), sub culorile echipei conduse de Johan Bruyneel. (M.F.)