Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2009 (Anul 21, nr. 5974-5995)

2009-09-16 / nr. 5987

DBANATEANA \Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5987 - miercuri, 16 septembrie 2009 -16 pagini -1 leu Talmeș-balmeș în Parlament Președintele Traian Băsescu a susținut, aseară, un discurs maraton în fața Parlamentului, pe care l-a suprapus peste demersul Executivului de asumare a răspunderii guvernamentale pentru legile privind salarizarea unică, agențiile guvernamentale și educația. "Salut curajul actualei Coaliții de a-și asuma un pas important în reformarea statului", a fost mesajul transmis de președintele Băsescu la începutul discursului său în fața parlamentarilor. Șeful statului a ținut să avertizeze pe cei care se opun legilor pentru care Guvernul Boc și-a asumat răspunderea că în momentul actual "nu mai este loc de țări și tergiversări. Unii își pierd privilegiile, alții trebuie să se adapteze la noile realități. Din acest punct, România nu mai poate merge decât înainte. "Am convingerea că se putea plăti un cost mai mic al crizei, dacă nu se bloca procesul de reformă a statului din 2007 și 2008", a declarat Băsescu. Continuare în pagina 3 Ocrotitorul Banatului a reunit la Timișoara credincioși din toată țara DNA Timișoara a finalizat doar un dosar într-un an! Direcția Națională Anticorupție - Structura teritorială Timișoara... șomează. De aproape un an, procurorii instituției nu au reușit să finalizeze decât un singur dosar cu trimitere în judecată! Este vorba de cel al lui Constantin Cazacu, inspector asistent la Direcția Generală a Finanțelor Publice Caraș-Severin, în sarcina căruia s-au reținut infracțiunile de luare de mită și instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în timpul efectuării unui control fiscal la un laborator de medicină dentară din Municipiul Caransebeș, acesta a pretins și a primit de la un cetățean un laptop în valoare de 1.599 lei, în scopul de a aplica o sancțiune contravențională mai blândă în raport cu neregulile constatate și de a-i asigura în viitor protecția ca organ de control fiscal. De asemenea, pentru a ascunde infracțiunea de corupție, inculpatul l-a determinat pe denunțător să redacteze în fals un contract de vânzare-cumpărarea în care să consemneze că laptop-ul fost vândut de denunțător inculpatului. Continuare în pagina 5 Două mii de mașini ridicate, o mie cu roțile blocate Dacă timișorenii nu au avut parte de prea multe locuri noi de parcare amenajate de ADP, în schimb, inspectorii acestei societăți se pot lăuda cu numărul mare de autoturisme ridicate și cu roțile blocate. De fapt, la taxele usturătoare practicate pentru recuperarea mașinilor, această activitate se dovedește mult mai rentabilă pentru o societate comercială decât cea de identificare a unor posibile spații pentru parcări. Inspectorii de la ADP nu sunt niște personaje prea îndrăgite de populație, dar și unii dintre șoferi întrec măsura atunci când parchează pe spațiile verzi, pe locurile pentru persoanele cu handicap, pe trotuare, pe scuaruri și în alte locuri, din cele mai neașteptate. Un bilanț al contravențiilor constatate de la începutul acestui an arată că echipele mixte de polițiști comunitari și inspectori de la ADP au ridicat 2.119 autovehicule, iar pentru 1.103 s-a luat măsura blocării roților, pe lângă cea a sancționării contravenționale. Zonele preferate de șoferi pentru a parca unde nu e voie sunt în Complexul studențesc, în zona Tipografilor,în centrul orașului sau pe pistele pentru bicicliști, precum și în unele parcuri. (D.D.) Titlurile zilei Jai cu semne de întrebare Pleacă Pantilimon? Carmen Bejan ar putea fi eliberată .CURSUL VALUTAR 34,2673 lei 2,9247 lei 93,7869 lei/gram www .renaștereajo Pagina 3/ViI Actorul Nicu Constantin ________a decedat________