Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2009 (Anul 21, nr. 6000-6026)

2009-10-23 / nr. 6019

România trece duminică la ora de iarnă în noaptea de sâmbătă spre duminică, ora 4 va deveni ora 3, ziua de 25 octombrie devenind, astfel, cea mai lungă din an. Trecerea la ora de iarnă are loc anual, în ultima duminică a lunii octombrie, în timp ce la ora de vară se va reveni la sfârșitul lunii martie. Acest tip de program este folosit în majoritatea statelor din emisfera nordică și în special în țările europene. Potrivit CFR Călători, trecerea la ora Europei Orientale nu modifică circulația garniturilor feroviare. Trenurile de călători vor pleca, conform dinlamei în vigoare, respectândrecerea la ora de iarnă. Garniturile aflate în circulație la ora 4 ora oficială de vară - vor opri în stațiile stabilite din parcurs, unde vor staționa timp de 60 de minute, iar trenurile care se vor afla la o distanță mică de stația finală își vor continua parcursul până la destinație. (C.R.) www .renaștereajo La Clinica ORL Timișoara se face gât și se dă peste nas! ▼ Materiale de construcții, aparate electronice, bani și bunuri de la bolnavi au dispărut fără ca făptașii să fie identificați ▼ Conducerea bănuiește că un fost paznic nu ar fi străin de furturi, însă acesta, culmea, a donat spitalului 9.000 de lei! . La rândul său, fostul portarii acuză pe șeful clinicii că a cărat materiale din spitalul de stat la clinica sa privată Clinica ORL Timișoara este teatrul unor întâmplări demne de scenarii de film, în care lucrurile grave se împletesc cu aspectele comice. Unul dintre actorii principali este un fost portar al unității medicale, Lucian Alămorean,personaj foarte savuros, atipic pentru meseria pe care o practica. El devenise foarte cunoscut printre pacienții spitalului, datorită intermedierilor pe care le făcea pentru diverse servicii medicale, dar chiar și pentru sumarele sale cunoștințe medicale. în plus, Alămorean are o situație financiară care rivalizează cu a multor medici cu renume. în urma unor moșteniri, a ajuns să dețină suprafețe uriașe de teren în Timișoara sau prin împrejurimi, aspect în totală contradicție cu ocupația de portar. Continuare în pagina 6 "Traian Băsescu este singura variantă pentru România în acest moment" Interviu cu Constantin Ostaficiuc, președintele PD-L Timiș - Pe cine ar trebui să voteze timișenii la alegerile prezidențiale și de ce? - Să-l voteze pe Traian Băsescu, pentru că este singura variantă pentru România în acest moment. Traian Băsescu a fost singurul președinte care a început să realizeze dezideratele noastre din Decembrie '89: condamnarea comunismului, predarea dosarelor securității, accesul către comunitatea europeană. Cred că timișenii, pentru a putea încheia toate aceste proiecte pe care Traian Băsescu lea lansat în perioada cât a fost președinte, ar fi corect, după opinia mea, să îl voteze în această competiție electorală prezidențială. Mai este un motiv în plus, în sensul că, istoric vorbind, este primul candidat care își lansează candidatura în județul nostru. Nu în București, nu în alte zone din țară, ci în Timiș, la Sânnicolau. E o onoare pentru noi și o mândrie că Traian Băsescu a ales județul Timiș să-și lanseze candidatura pentru un nou mandat de președinte. Sunt mulți parlamentari? Trebuie să trecem la sistemul unicameral? - Noi mizăm pe sistemul unicameral. Este o temă mai veche pe care PD-L și președintele țării, Traian Băsescu, au lansat-o. în momentul în care s-a făcut Adunarea Constituantă, care a elaborat apoi Constituția României, în anii '90 de după Revoluție, a existat o temere de a nu centraliza puterea, decizia, motiv pentru care sau făcut două camere cu aceleași atribuții, dar care foarte greu, datorită regulamentelor care s-au sofisticat de la an la an, reușesc să legisleze acte normative. In celelalte țări există două camere, dar fiecare are atribute separate. La noi aceste două camere se suprapun, iar părerea noastră este că prin trecerea la un parlament unicameral se pot legifera mult mai repede aceste acte normative. Pe de altă parte, Senatul României are mai mulți membri decât Senatul Statelor Unite; acesta din urmă are în jur de o sută de parlamentari, în timp ce România are peste 140 de senatori, în condițiile în care Statele Unite are peste 250 de milioane de locuitori, iar la noi sunt în jur de 22 de milioane. Cheltuielile pe care le implică existența celor două camere, nereduse ca număr de parlamentari, sunt foarte mari și în loc să se ducă pe activitatea parlamentarilor, corect ar fi să se ducă pe alte domenii. (P) SILVIU FLORESCU Titlurile zilei